Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8274 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

2 סיטואציות :

 

1. נכנסים בבוקר לרכב, הוא לא מניע, קוראים למישהו עם כבלים, האוטו מניע.

נוסעים לעבודה, חוזרים, קמים למחרת בבוקר שוב האוטו לא מניע, אלא עם כבלים,

כך כל בוקר.

 

במקרה הזה, ברור שיש בעיה עם המצבר, ויש להחליפו.

 

2. נכנסים בבוקר לרכב, הוא לא מניע, קוראים למישהו עם כבלים, האוטו מניע,

ואין איתו יותר בעיות (מניע כל הזמן, ללא שום בעיה).

 

אז מה היה לנו פה ?

מכיוו שהאוטו תמיד מניע, אין שום בעיה,

אז מה קרה לו באותו בוקר שבו הוא לא הצליח להניע ?

ואיך פתאום הוא "תיקן את עצמו" ?

 

 

* הודעתך הוזזה. שים לב כי לכל הודעה הפורום המתאים לה.*

פורסם

1. יש לבדוק את המצבר עצמו, מתח וחוזק אלקטרוליט, כי יתכן והוא חלש אך אתה מצליח

להניע הרכב בשארית כוח המצבר.

2. יש לבדוק את טעינת האלטרנטור, גנרטור, הטוען המצבר, באם המתח והזרם המכסימלי

שהוא מספק אכן לפי נתוני היצרן ושתופקת האלטרנטור אינה חלקית בלבד.

3. יש לבדוק זליגת זרם, במנוחת הרכב, כי יתכן ויש צרכן קטן סמוי כאור תא מטען דולק וכו'

הגורם לפריקת המצבר ביחוד לאחר חנייה ממושכת יותר.

בברכה - רפי לין :idea:

פורסם
1. יש לבדוק את המצבר עצמו, מתח וחוזק אלקטרוליט, כי יתכן והוא חלש אך אתה מצליח

להניע הרכב בשארית כוח המצבר.

2. יש לבדוק את טעינת האלטרנטור, גנרטור, הטוען המצבר, באם המתח והזרם המכסימלי

שהוא מספק אכן לפי נתוני היצרן ושתופקת האלטרנטור אינה חלקית בלבד.

3. יש לבדוק זליגת זרם, במנוחת הרכב, כי יתכן ויש צרכן קטן סמוי כאור תא מטען דולק וכו'

הגורם לפריקת המצבר ביחוד לאחר חנייה ממושכת יותר.

בברכה - רפי לין :idea:

 

תודה ל ההסבר, אבל זה כלל לא מה ששאלתי.

השאלה היתה, כיצד יתכן שבוקר אחד לא ניתן להתניע, אלא רק עם כבלים,

אך לאחר מכן אין שום בעיה יותר !

פורסם

אולי שכחת איזה צרכן חשמלי דולק באותו היום???

 

נורת תא המטען ידועה כפרזיטית לא קטנה של זרם.

שווה לבדוק את כל הפתחים ברכב, ואת מערכת המיגון.

 

היה לי מזמן מזמן מקרה כזה בדיוק, שניגמר באלטרנטור פגום, שהיה מחליט מפעם לפעם שהוא "גונב" זרם מהמצבר. ובבוקר היו חייבים בכבלים להתנעה.

 

עד שעליתי על זה "בפוקס" לקח חודש ימים, הרבה שעות עבודה והרבה צעקות של לקוח שלא מבין מה הבעיה לפתור תקלה של רכב צריך כבלים פעם בחמישה ימים!

 

מקווה שזה לא המקרה אצלך...

פורסם

הוא ענה לך במדוייק.

. יש לבדוק את המצבר עצמו, מתח וחוזק אלקטרוליט, כי יתכן והוא חלש אך אתה מצליח

להניע הרכב בשארית כוח המצבר.

פורסם
אולי שכחת איזה צרכן חשמלי דולק באותו היום???

 

נורת תא המטען ידועה כפרזיטית לא קטנה של זרם.

שווה לבדוק את כל הפתחים ברכב, ואת מערכת המיגון.

 

היה לי מזמן מזמן מקרה כזה בדיוק, שניגמר באלטרנטור פגום, שהיה מחליט מפעם לפעם שהוא "גונב" זרם מהמצבר. ובבוקר היו חייבים בכבלים להתנעה.

 

עד שעליתי על זה "בפוקס" לקח חודש ימים, הרבה שעות עבודה והרבה צעקות של לקוח שלא מבין מה הבעיה לפתור תקלה של רכב צריך כבלים פעם בחמישה ימים!

 

מקווה שזה לא המקרה אצלך...

 

אולי...

אבל השאלה היא "כיצד זה הסתדר" ?

היתה בעיה, לא הצלחתי להתניע, התנעתי רק עם כבלים.

 

אבל איך המצבר "תיקן את עצמו" ? ם היה משהו (מנורה למשל), שגמרה אותו,

איך הוא הצליח להתניע בשאר הפעמים ??

פורסם

היי

מניסיון של כמה וכמה שנים אני יכל לומר לך כמעט בודאות שהמצבר לקראת סוף הדרך.

כל הסיבות שרפי לין ציין יכולות בהחלט להיות הסיבה לכך.

 

ולשאלתך הספציפית, אני לא יכל לתת לך תשובה מקצועית אבל מניסיוני כנהג מעל 16 שנים שמחליף את הרכב בממוצע אחת לשנתיים וב7 השנים האחרונות מחזיק שני רכבים -

אני יודע שמצבר חלש לא מתפקד טוב בימים קרים או בבקרים ועושה "רושם" טוב כשקצת יותר חם, עד שהוא נגמר.

 

עצתי לך היא לבדוק אצל חשמלאי האם ומה גורם ל"חולשת" המצבר ולהקדים תרופה למכה.

בהצלחה

אריאל

יונדאי ix35 + i10 שנת 2011

פורסם

אכן, אך לא ממש מובן המצב שבו בוקר אחד (לא שונה משאר הבקרים),

המצבר שובק חיים,

אך בשאר הבקרים הבאים אחריו - הוא מתנהג ללא כל דופי.

 

מוזר.

פורסם

מצבר הוא סוללה נטענת, אם המצבר ריק, או קרוב לזה הוא אינו מסוגל להניע את הרכב, אך ברגע שהרכב מונע הוא טוען את המצבר. אם באותו הבוקר (מכל סיבה שהיא) המצבר היה מרוקן הוא לא יכל להניע את הרכב אך ברגע שהנעת ונסעת(או אפילו גז בניוטרל) הוא התמלא.

המקרה השני שאתה מתאר זה מצבר גמור, כמות האנרגיה שהוא יכול להכיל בתוכו אינה מספיקה להנעת הרכב ולכן יש צורך כל יום הנעה עם כבלים.

פורסם
מצבר הוא סוללה נטענת, אם המצבר ריק, או קרוב לזה הוא אינו מסוגל להניע את הרכב, אך ברגע שהרכב מונע הוא טוען את המצבר. אם באותו הבוקר (מכל סיבה שהיא) המצבר היה מרוקן הוא לא יכל להניע את הרכב אך ברגע שהנעת ונסעת(או אפילו גז בניוטרל) הוא התמלא.

המקרה השני שאתה מתאר זה מצבר גמור, כמות האנרגיה שהוא יכול להכיל בתוכו אינה מספיקה להנעת הרכב ולכן יש צורך כל יום הנעה עם כבלים.

 

המקרה של מצבר גמור, שצריך להתניע כל בוקר - הוא כואב, אך ברור ופשוט :)

המקרה של התנעה חפעמית עם כבלים, לא מובנת.

פורסם

כמה זמן עבר מאז הפעלת האוטו לפני אותו בוקר גורלי?

 

בגלל שהמצבר מתמלא כל פעם שהאוטו נוסע, לכן אם לא הפעלת את האוטו הרבה זמן התרוקן המצבר ואז חיברת עם כבלים והוא התמלא מספיק לתחילת נסיעה ואז במשך הנסיעה הוא חזר לעצמו, לי קרה אותו דבר אחרי נסיעה לחו"ל

האוטו שכב שבוע בלי תזוזה ואז לא הניע ואחרי חיבור עם כבלים הוא הניע ומאז לא הייתה בעיה.

X כ"ס יפניים = X כ"ס צרפתי כפול 1.5

 

1.כועס ומנצח, כועס ומנצח - כמו חתול

2.כרגע למדתם שיעור מהיר איך הופכים לימון ללימונדה

(ממיטב אמירותיו השנונות של מודי בר-און בעת שידור חצי גמר אליפות "ניין בול" בספורט +5)

פורסם
כמה זמן עבר מאז הפעלת האוטו לפני אותו בוקר גורלי?

 

בגלל שהמצבר מתמלא כל פעם שהאוטו נוסע, לכן אם לא הפעלת את האוטו הרבה זמן התרוקן המצבר ואז חיברת עם כבלים והוא התמלא מספיק לתחילת נסיעה ואז במשך הנסיעה הוא חזר לעצמו, לי קרה אותו דבר אחרי נסיעה לחו"ל

האוטו שכב שבוע בלי תזוזה ואז לא הניע ואחרי חיבור עם כבלים הוא הניע ומאז לא הייתה בעיה.

 

זה טבעי, גם מצבר חדש עם צרכן כוח שמתיישב עליו לאורך זמן יתרוקן בסופו של דבר. אין כל קשר בין טיב המצבר או איכותו אלא רק לזמן שיקח לו להתרוקן.

פורסם
כמה זמן עבר מאז הפעלת האוטו לפני אותו בוקר גורלי?

 

בגלל שהמצבר מתמלא כל פעם שהאוטו נוסע, לכן אם לא הפעלת את האוטו הרבה זמן התרוקן המצבר ואז חיברת עם כבלים והוא התמלא מספיק לתחילת נסיעה ואז במשך הנסיעה הוא חזר לעצמו, לי קרה אותו דבר אחרי נסיעה לחו"ל

האוטו שכב שבוע בלי תזוזה ואז לא הניע ואחרי חיבור עם כבלים הוא הניע ומאז לא הייתה בעיה.

 

יום רגיל, יום לפני כן נסעתי בו כרגיל.

הוא לא שכב מספר ימים ללא תזוזה, לא בוקר קר, כלום...

 

כנראה שזה ישאר בגדר הלא מובן... :)

פורסם

אגב, שאלה נוספת בנושא מצברים :

 

כאשר הרכב נוסע, הבנתי שהמצבר מתמלא ע"י טעינתו מהאלטרנטור.

אם כך, מה גורם לכך המצבר נגמר לאחר שנתיים-שלוש ?

אם הוא מתמלא כל פעם, אז הוא לא אמור להגמר... :)

פורסם

כמו כל דבר גם למצבר אין חיי נצח. במשך הזמן וגם בגלל מחזורי פריקה וטעינה לוחות המצבר מתפוררים והחומר הפעיל מתכלה. יש גם שחיקת המבודדים בין הלוחות שבמצבר ואז קורות יותר תקלות של קצר פנימי במצבר. תקלה נפוצה נוספת עם התישנות המצבר הנה נתק פנימי בתוך המצבר. אורך חיים ממוצע למצבר הנו כ 3 שנים.

בברכה - רפי לין :idea:

×
×
  • תוכן חדש...