Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

D1, D2, D3 בגיר אוטומט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6795 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קראתי את התגובות וצצה לי שאלה שקשורה לנושא.

יש לי ניסאן אלמרה 99 אוטומט.

שמתי לב שהרבה שואלים אם אפשר להעביר את התיבה לניוטרל ולשחק עם ההילוכים ותמיד עונים שלא צריך לשחק עם התיבה, שצריך לתת לה לעשות את העבודה שלה, ואם מפריעים זה עלול לקלקל אותה.

 

אז השאלה שלי היא כזאת, יש לי כפתור הגבלה להילוך שלישי, ואני משתמש בו הרבה. השימוש בו שווה ערך למשחק עם הניוטרל, וזה הורס את התיבה? או שאפשר להשתמש בכפתור בלי לדאוג?

פורסם
קראתי את התגובות וצצה לי שאלה שקשורה לנושא.

יש לי ניסאן אלמרה 99 אוטומט.

שמתי לב שהרבה שואלים אם אפשר להעביר את התיבה לניוטרל ולשחק עם ההילוכים ותמיד עונים שלא צריך לשחק עם התיבה, שצריך לתת לה לעשות את העבודה שלה, ואם מפריעים זה עלול לקלקל אותה.

 

אז השאלה שלי היא כזאת, יש לי כפתור הגבלה להילוך שלישי, ואני משתמש בו הרבה. השימוש בו שווה ערך למשחק עם הניוטרל, וזה הורס את התיבה? או שאפשר להשתמש בכפתור בלי לדאוג?

 

היתה לי אלמרה. שיחקתי יותר מדי, והופ! יום אחד בהיר היא לא רצתה יות לנסוע. (טוב נו.. מיררתי לה את החיים..:lol:) נכנסתי למוסך, וגילו שנשרף שם איזה משהו (לא זוכר כרגע...) אז תיזהר. זה רכב אמין מאוד, ומדי פעם אתה יכול לשחק עם התיבה. אבל אבל כשאתה מתחיל לשמוע נהמות קולניות מדי - תדע שהיא מזהירה אותך, לפני שהיא תזרוק אותך...:lol:

 

בכל מקרה, יש לגיסי הונדה שאטל. יש לו D1,2,3,4. קרה פעם שהוא עצר, החנה, פתאום ה-D4 מהבהב, אדים, רעשים, צפצופים, קולות... מה לא... בואותו רגע הוא כיבה את המנוע, ומאז הוא לא הניע, עד שהוא החליף אותו. ממה זה נגרם?

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.

פורסם

אז זה בדיוק מה שאני שואל, האם הכפתור של הגבלת גיר להילוך שלישי נכנס לרשימה של משחקים שעלולים להזיק לגיר?

פורסם
קיק דאון יגרום למחשב להוריד את ההילוכים במקום שאתה תעשה זאת ידנית עם המוט.

אם התיבה לא מגיבה לקיקדאון..חפש את הבעיה שם.

ובכל זאת? זה מזיק לאוטו להוריד הילוך לצורך עקיפה? (חוץ מהטורים הגבוהים)

ד"א הקיק דאון בסדר גמור, פשוט הוא לא נכנס בכל מהירות, נגיד אם אני על 90 ורוצה לעקף במהירות

פורסם
ובכל זאת? זה מזיק לאוטו להוריד הילוך לצורך עקיפה? (חוץ מהטורים הגבוהים)

ד"א הקיק דאון בסדר גמור, פשוט הוא לא נכנס בכל מהירות, נגיד אם אני על 90 ורוצה לעקף במהירות

אם אתה לא בתחרות ובמיאוץ קלאסי מול רכב אחר שפתח איתך ברמזור, אין שום סיבה לא לספוג את מאית השניה שלוקח למחשב להבין מה אתה רוצה לעשות ולעשות את העבודה באופן עצמאי.

אני נגד משחקים מיותרים עם מוט ההילוכים- ההפרעות האלה קוטעות את רצף התפעול של מחשב הגיר והחיישנים שלו וגורמות לתקלות שכיחות כמו אלו שהגיבו למעלה.

 

לגבי לחצן ה-HOLD או ה-oveerdive שהזכירו למעלה:

אני יכול לספור ב-2 הידיים את כמות הפעמים שהפעלתי את הלחצן הזה, בתקופה של חודש אחד, כדי להימנע מבלימה רציפה וארוכה בירידה חזקה או שרציתי למנוע הגברת מהירות שלא לצורך מממיר המומנט.

אני משתמש בלחצן במקרים שממש קיימת כדאיות להשתמש בו.

בנסיעה רגילה, ירידות, עליות וכדומה, תנו למחשב הגיר לעשות את מה שהוא תוכנן לעשות.

פורסם
אם אתה לא בתחרות ובמיאוץ קלאסי מול רכב אחר שפתח איתך ברמזור, אין שום סיבה לא לספוג את מאית השניה שלוקח למחשב להבין מה אתה רוצה לעשות ולעשות את העבודה באופן עצמאי.

אני נגד משחקים מיותרים עם מוט ההילוכים- ההפרעות האלה קוטעות את רצף התפעול של מחשב הגיר והחיישנים שלו וגורמות לתקלות שכיחות כמו אלו שהגיבו למעלה.

 

.

 

אני ממש לא משתמש בזה ברמזורים, רק בעקיפות בכבישים דו סטריים שלפעמים אם לא תעקוף מהר את הזקן התורן לא תעקוף בכלל (בלי להסתכן כמובן), ואצלי בכריזמה זה יותר בכיוון של כמה שניות, אז אני לא יודע אם יש מחשב ובמה הוא מועיל.

פורסם

גם לי במאזדה 323 99' יש לחצן HOLD על מוט ההילוכים, אפשר פירוט קצרצר מה הוא עושה בדיוק ולאיזה מצבים הוא שימושי? כמעט כל נסיעה אני תוהה על קנקנו כמה שניות כשאני מעביר לR ...:-)

פורסם

דבריו של שמר (איפה אתה יא שמר.. מתגעגעים!!:-) ):

 

1 - הילוכים ראשון שני.

1+HOLD - הילוך ראשון בלבד.

2 - הילוכים אחד עד שלוש באופן חופשי.

2+HOLD - הילוך שני בלבד , טוב לזינוקים בגשם , דופק את ה0-100.

D - הילוכים רגילים , 1-4

D+HOLD - הילוכים שני ושלישי בלבד .

פורסם
מיותר לציין שהשלבים בגיר נועדו בעיקר לביצוע ירידות חדות מאוד (לא לפגוע בכושר הרפידות בבלימה ממושכת) או נסיעה איטית נדרשת (שלג, שביל כורכר מחליק).

משחק עם שלבי הגיר שלא לצורך יפגע בסופו של דבר בתפקודו של מחשב הגיר והחיישנים שבו.

 

 

אני למשל הייתי משתמש בזה גם בפקקים, פקק זוחל במיוחד,

 

הייתי מגביל להילוך שני ומונע האוטו לקפוף כל פעם לראשון בכל האצה.

 

 

ד"א

 

מה קורה אמיר ? :-D

פורסם
מיותר לציין שהשלבים בגיר נועדו בעיקר לביצוע ירידות חדות מאוד (לא לפגוע בכושר הרפידות בבלימה ממושכת) או נסיעה איטית נדרשת (שלג, שביל כורכר מחליק).

משחק עם שלבי הגיר שלא לצורך יפגע בסופו של דבר בתפקודו של מחשב הגיר והחיישנים שבו.

 

אם זה נכון, אני במצב מעט בעייתי. כמעט כל יום אני נוסע בעליות חזקות (דורי בחיפה, למי שמכיר) והאוטו פשוט לא סוחב שם ברביעי (אני לא מצפה שיסחוב). העניין הוא שכל פעם שאני עולה בעלייה ההיא אני צריך להגביל את האוטו ידנית לשלישי (השלישי מספיק שם עם כמות בינונית של גז, והקיק דאון נכנס בלחיצה יותר חזקה ממה שבאמת צריך).

האם אני מסתכן בגרימת נזק לגיר?

 

אגב, אצלי בלנטיס (98 אמנם) D+HOLD מעלה עד לשלישי, אבל לא מוריד (לא נותן קיק דאון)

"ai motoare capul doare"

פורסם

אולי פשוט תקנו ידני במקום לשחק בגיר האוטומטי? :roll:

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
אני למשל הייתי משתמש בזה גם בפקקים, פקק זוחל במיוחד,

 

הייתי מגביל להילוך שני ומונע האוטו לקפוף כל פעם לראשון בכל האצה.

 

 

ד"א

 

מה קורה אמיר ? :-D

זה מה שנקרא שימוש לצורך (אין לממיר מומנט יותר מדי משחק ואין קפיצות מהירות בין הילוך 1 ל-2)

לאון, פנה אליי דחוף בה"פ.

:-)

 

כמעט כל יום אני נוסע בעליות חזקות (דורי בחיפה, למי שמכיר) והאוטו פשוט לא סוחב שם ברביעי (אני לא מצפה שיסחוב).

שוב, אני אסביר שוב,

בגיר אוטומט, מחשב הגיר יבצע את אותה פעולה שאתה תבצע עם לחיצה על HOLD או העברה של המוט ל-D3 או D2.

אתה תתן לו פקודה בדמות לחיצה חזקה על דוושת הגז, המחשב יפרש את זה כצורך להורדת הילוך.

 

אתה מטפס עליה חדה? יופי, תלחץ על הדוושה ותן לגיר לשלב להילוך המתאים (גם אם זה מעלה בצריכת הדלק).

אם הרכב לא סוחב לך גם בצורת הקיקדאון הנורמלית, תקנה רכב אחר עם מנוע יותר חזק.

פורסם

הבעיה היא אחרת- כדי שהמחשב יוריד הילוך צריך לתת כמות כזו של גז שהאוטו מתחיל להאיץ בעליה. אני רוצה לשמור על מהירות קבועה. אם אני נותן גז והמחשב מוריד לשלישי, ולאחר מכן אני מוריד חזרה את הרגל כדי לא להאיץ, המחשב מעלה חזרה לרביעי. הבעיה כנראה נובעת מזה שאני נוסע בתנאים כאלה שהגז שאני נותן ומהירות הסיבוב של המנוע "אומרים" למחשב שרביעי מספיק- אבל כשהוא מעלה לרביעי האוטו מתחיל להאט.

"ai motoare capul doare"

×
×
  • תוכן חדש...