Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6911 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
בכיכרות כפולים יכול להיות מצב של מתן זכות קדימה לרכב הנכנס לכיכר, ע"י רכב שכבר נמצא בתוך הכיכר, כמו בכיכר המשקפיים בכפר סבא.

 

שימו לב להבדל בין כיכר למעגל תנועה- בדיון הזה מדובר על מעגל תנועה. כיכר שאינה מעגל תנועה (אין את השלט העגול עם החיצים ה"מסתובבים") היא בעצם אי תנועה עגול באמצע הכביש ואין לה משמעות מיוחדת מבחינת מתן זכות קדימה (למיטב זכרוני- בבקשה תקנו אותי אם אני טועה!) צריך לתת זכות קדימה לרכב שמגיע מימין אלא אם כן יש שלטים המורים אחרת (פה באיזור הקריות נפוצות יותר כיכרות שבהן לכביש הראשי יותר יש זכות קדימה גם כשנכנסים לכיכר וגם כשנמצאים בכיכר, אך קיימות גם כיכרות ללא שילוט כלל מלבד השלט שמורה לעבור מימין לאי תנועה).

"ai motoare capul doare"

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מגיח= מגיע (אותה משמעות )

אם רכב מגיח\ מגיע \מופיע \ מתקרב \וכד' מצד שמאל שלך כשאתה נכנס לככר אתה חייב להאט\ לעצור בכדי לא להפריע למהלך נסיעתו.

הוא לעומת זאת, לא אמור להאט או לעצור בכדי לא להפריע למהלך נסיעתך כיוון שאתה לא נוסע לכיוון שלו.

 

אתה יכול להביא מובאות לטענה הזו מהחקיקה והפסיקה, שצריך לתת זכות קדימה לרכב שטרם נכנס לכיכר?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

דלקן, מה הבעיה עם כיכר המשקפיים?

 

כאשר אתה מגיע מהכרמל לכיוון-מזרח, ופונה שמאלה להשחר-צפון. או מגיע מהכרמל-מערב, ופונה שמאל לרוטשילד-דרום.

 

יש לך 2 תמרורי זכות קדימה, לא אחד, 2! אחד מכל צד כדי להדגיש לך שבעצם זכותה קדימה מותנית למי שנוסע בכיכר הגדול.

הכיכר הגדול = כיכר אליפטית שמקיפה את 2 הכיכרות.

 

גם אני וגם אייזיק מעט יותר שעות בכביש ממך באיזור הזה ולכן כדאי שתשים לכך לב.

 

 

בנוסף,

לגבי המצב שתואר פה בכלליות.

כאשר 2 רכבים מגיעים לכיכר יכול להיות שהרכב שמגיע משמאל מגיע מעט יותר מהר מהרכב שהגיע מימין.

 

כך נוצר מצב שכרגע ששניהם יכולים להכנס ביחד.

אך כאשר הם יכנסו, כל אחד במהירות שונה, יכול להיות שהרכב משמאל יאלץ להאט מעט על מנת לא להתנגש ברכב הבא מימין שהגיע במהירות שונה.

 

כלומר, היה מצב בהתחהל ששניהם נכנסו לכיכר בלי לתת זכות קדימה (כי לא היה צריך), אך כאשר הם נכנסו המצב השתנה בשל מהירות שונה של כל אחד מהם וכך נוצר מצב שכרגע שתיהם בתוך הכיכר והרכב שהגיע משמאל צריך לשנות את המהירות.

מעניין מה החוק אומר לגבי מקרה כזה.

פורסם
פשוט. תפעיל את ההגיון.

 

תגיד את זה לשופט...:roll:

השאלה היא מה לשון החוק והפסיקה שמפרשת אותו.

אני לא אומר שאתה טועה, אני רק רוצה להבין על מה אתה מתבסס.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

"תן זכות קדימה לתנועה החוצה את דרכך במעגל התנועה..."

 

רכב שמגיע מצד שמאל ועדיין לא נכנס למעגל ,עלול בשל מהירותו להפוך ל"תנועה החוצה את דרכך במעגל" , לכן- תן לו את הכבוד המגיע לו..

פורסם
"תן זכות קדימה לתנועה החוצה את דרכך במעגל התנועה..."

 

רכב שמגיע מצד שמאל ועדיין לא נכנס למעגל ,עלול בשל מהירותו להפוך ל"תנועה החוצה את דרכך במעגל" , לכן- תן לו את הכבוד המגיע לו..

 

לא נכון

אם אני נכנסתי לכיכר לפניו אני רכב הנע במעגל התנועה והוא צריך לתת זכות קדימה לי.

אבל כבוד אני מוכן לתת לו...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בכדי שהוא יגרום לך הפרעה עליך להקיף 4\3 מעגל ולהגיע אליו בעוד הוא מגיע אליך תוך 4\1 מעגל.

 

תמונת המצב תאונה (אם תתרחש) ש"הוא" נעוץ בצידה השמאלי של מכוניתך - משמע : אתה נכנסת למעגל והפרעת לו שהיה כבר במעגל.

 

מעגל תנועה דומה למצב שבו אתה נכנס לצומת T כשהפניה ימינה בלבד ורק מצד שמאל מגיעות מכוניות להן אתה אמור לתת את זכות הקדימה. זה גם אחד היתרונות של מעגל התנועה - יש לבדוק אך ורק מה מגיח מצד שמאל, לעומת צומת רגיל.

פורסם

תמונת המצב תאונה (אם תתרחש) ש"הוא" נעוץ בצידה השמאלי של מכוניתך - משמע : אתה נכנסת למעגל והפרעת לו שהיה כבר במעגל.

 

זה לא מה שכתוב בחוק.

לפי לשון החוק, אם המכונית שלי כבר נכנסה לכיכר לפני המכונית של מי שבא משמאלי, הוא חייב לי זכות קדימה. כנאמר: זכות הקדימה לרכב הנע בכיכר.

אם אני נע בכיכר והוא זה שנכנס אחרי במהירות גבוהה, הרי שהוא לא התאים מהירותו על מנת לתת לי את זכות הקדימה המגיעה לי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
זה לא מה שכתוב בחוק.

לפי לשון החוק, אם המכונית שלי כבר נכנסה לכיכר לפני המכונית של מי שבא משמאלי, הוא חייב לי זכות קדימה. כנאמר: זכות הקדימה לרכב הנע בכיכר.

אם אני נע בכיכר והוא זה שנכנס אחרי במהירות גבוהה, הרי שהוא לא התאים מהירותו על מנת לתת לי את זכות הקדימה המגיעה לי.

אני חושב שלו רק היית מצייר לעצמך מעגל תנועה בעל 4 כניסות/יציאות ומנסה את כל המצבים האפשריים היית מבין שהטעון שלך מסתמך על חוסר הבנתך את כוונת המחוקק ואולי, אבל רק אולי, חוסך לעצמך אי נעימות מול שופט תעבורה.

ארז רונן

פורסם
אני חושב שלו רק היית מצייר לעצמך מעגל תנועה בעל 4 כניסות/יציאות ומנסה את כל המצבים האפשריים היית מבין שהטעון שלך מסתמך על חוסר הבנתך את כוונת המחוקק ואולי, אבל רק אולי, חוסך לעצמך אי נעימות מול שופט תעבורה.

 

אתה יודע להביא ציטוט מהחוק + מובאות מהשפיטה או שיש לך יכולת מילולית להסביר את מה שאתה טוען?

 

לגבי הציור, מה כותר מעגל התנועה שאתה מדבר עליו?

נצייר ונראה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לגבי הציור, מה כותר מעגל התנועה שאתה מדבר עליו?

נצייר ונראה...

מה, לא שמעת שהכותר לא קובע...

מצחיק אבל במקרה הזה נכון. מאחר והכל עניין של יחס, אין משמעות לכותר מעגל התנועה אלא לעקרון. במעגל תנועה בכותר של מטבע, עומק הכניסה למעגל התנועה והמרחק בין ה"שרוולים" ימדד במילימטרים. במעגל תנועה בכותר הבטן של פואד, זה ימדד בעשרות מטרים בכל מקרה היחס ישאר אותו יחס והעקרון אותו עקרון.

אני חושב שהתבטאתי די ברור ואין צורך לחפש מובאות משפטיות.

בכל מקרה תמיד אפשר לשאול את אייזיק.http://www.carsforum.co.il/vb/member.php?u=24793

ארז רונן

פורסם
זה לא מה שכתוב בחוק.

לפי לשון החוק, אם המכונית שלי כבר נכנסה לכיכר לפני המכונית של מי שבא משמאלי, הוא חייב לי זכות קדימה. כנאמר: זכות הקדימה לרכב הנע בכיכר.

אם אני נע בכיכר והוא זה שנכנס אחרי במהירות גבוהה, הרי שהוא לא התאים מהירותו על מנת לתת לי את זכות הקדימה המגיעה לי.

 

גם בככרות הקטנים ,הנהוגים פה ושם, אם אני נכנס לככר בשעה 6 ורכב אחר נכנס בשעה 9 ,כמעט בלתי אפשרי שאספיק להקיף את כל המעגל (אלא אם בדריפט עסקינן.. ) ואאלץ להאט, לסטות , או לעצור (משמעות הפגיעה בזכות הקדימה), בגלל אותו רכב .

אבל סביר מאוד שאותו רכב משעה 9 כן יופרע בתנועתו מעצם כניסתי לככר (בשעה 6 ) .

יתכן שכבוד השופט (שאינו מחזיק כלל ברשיון נהיגה) יפרש זאת אחרת. אני שעוסק בנהיגה בפועל רואה זאת כך , מבין זאת כך ומסתמך על העובדה שהגדרת "זכות קדימה" נוצרה כדי לא לגרום הפרעה ,סיכון, אך גם מאפשרת הזרמת התנועה ולא עצירת התנועה לשווא בגלל פרשנות יתר.

השרשור החל בשאלה לגבי נהגים המגיעים במהירות גבוהה מחוץ לככר ובעצם מעוותים את הפרשנות הפשוטה של מעגל תנועה.

לגבי מצבים כאלה לא נותר אלא להמליץ- תגיעו למעגל לאט ואם יש ספק שתגרמו הפרעה לתנועה החוצה , האטו ואף עיצרו.

אגב, אם תקדימו מעט ותגיעו לככר בשעה 5 ,הכל יהיה יותר בטוח..:shock:

פורסם
גם בככרות הקטנים ,הנהוגים פה ושם, אם אני נכנס לככר בשעה 6 ורכב אחר נכנס בשעה 9 ,כמעט בלתי אפשרי שאספיק להקיף את כל המעגל (אלא אם בדריפט עסקינן.. ) ואאלץ להאט, לסטות , או לעצור (משמעות הפגיעה בזכות הקדימה), בגלל אותו רכב .

 

אתה לא צריך להקיף את כל המעגל. אין הגדרה כזו בחוק.

אתה כן יכול להיכנס לכיכר לפני שהרכב משמאלך נכנס, ועדיין הוא ייפגע בחלק האחורי של הרכב שלך.

במקרה כזה, לפי לשון החוק, אתה הרכב הנע בכיכר בזמן שהוא נכנס לכיכר ולכן עליו היה לתת זכות קדימה לך. אין שום אזכור בחוק שזכות הקדימה לרכב שהקיף את הכיכר לפחות פעם אחת...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...