Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6910 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מפחיד לראות כמה דעות ופרשניות על חוקים ברורים.

יש ככר ויש ככר שהיא מעגל תנועה.

לרוב אנחנו נתקלים בארץ במעגלי תנועה (תמרור כחול עם חיצים לבנים במעגל), ואז זכות הקדימה לרכב הנע במעגל.

אך יש גם חריגים (בכפר סבא, אגב, בככרות ה"משקפיים" מוצבים תמרורי זכות קדימה ולכן לא מתקיים שם הכלל "זכות קדימה לרכב הבא מימין").

הרכב הנע בככר נע כנגד כיוון השעון ולכן יש לתת זכות קדימה לרכב שמגיח מצד שמאל (גם אם הוא לא נכנס עדיין לככר וקיים חשש שעצם כניסתי למסלול נסיעתו תגרום לו הפרעה).

הפיכת צמתים רבים כל כך לככרות תרמה לשיפור הבטיחות אך חוסר הבנה ובעיקר חוסר תרבות ,סבלנות וגם חוצפה הופכת את המקומות הללו לעוד פינה מסוכנת בג'ונגל הכבישים שלנו.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לעוד פינה מסוכנת בג'ונגל הכבישים שלנו.

?

יש פינה שהיא לא מסוכנת בכבישים שלנו?!

...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
שי - מה שאתה כותב זה נבון, אבל זו לא לשון החוק.

 

זו בדיוק לשון החוק.

 

בוא נניח שהרכב משמאל בא להיכנס למעגל התנועה. מעגל התנועה פנוי לפחות עד לנקודת ההשתלבות של השואל ולכן אין שום מניעה מבחינת הרכב השמאלי להיכנס למעגל התנועה. כשהוא כבר מגיע לנקודת המפגש עם השואל הוא בתוך מעגל התנועה ולכן זכות הקדימה היא שלו.

 

אם השואל היה נכנס למעגל התנועה לפני הרכב משמאל אז הוא כבר נוסע בנתיבו והרכב השני צריך להאט אבל במקרה והם יתנגשו ל תוכיח שאין לך אחות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

זכות קדימה זה מושג שלא קיים בארץ ,מי שיותר חוצפן מרוויח .

גם אם יש לך זכות קדימה,אל תקח זאת כנתון מובן מאליו

 

אני לומד במכללה למנהל בראשל"צ על מנת להגיע למכללה צריך לעבור לפחות ככר אחת

יש 3 כניסות לכיככר,בכל כניסה 2 נתיבים .

לאחר שנותנים זכות קדימה לרכב הנמצא בתוך הככר ,נכנסים לככר,ולאחר הככר צריך לפנות ימינה בפניה השניה

 

אני ב 100% מן המקרים מגיע לככר מן הנתיב הימני,על מנת לעבור את הפניה הראשונה בככר מצד ימין ולפנות ימינה בשניה,פשוט נכון,אז זהו שלא:twisted:

 

בכניסה משמאלי , רכבים שנמצאים בנתיב השמאלי (לא אמור להיות מפגש ביני לבין הרכב משמאלי גם אם קרה שנכנסנו לככר באותו הזמן והמהירות זהה כי אני עובר את הככר מימין והוא משמאל) ב 98% מן המקרים הרכב משמאלי שכאמור נכנס לככר מן הנתיב השמאלי,חותך אותי ועובר לנתיב הימני על מנת לפנות ימינה בפניה הראשונה

ובאותו הזמן הרכבים שנמצאים מימיני לא נותנים זכות קדימה

 

3 פעמים כמעט קרתה תאונה ,בנס היא נמנעה

פורסם
בוא נגיד ככה, אם הייתה תאונה חס וחלילה, מי היה צריך לשלם למי את הנזק?

אגב ההתערבות היא על 50 שקלים :)

 

בכביש אל תהיה צודק - תהיה חכם.

 

את הנזק תשלם חברת הביטוח - איזה כיף זה להיות צודק ולשכב בבית חולים לאחר ניתוחים / שברים / גולגולת מרוסקת / חוסר הכרה / כריתת איברים ואח"כ להתעורר לתוך כסא גלגלים ולהגיד היה שווה את זה כי אני צודק.

 

כל זמן שמישהו שאוחז בהגה, קו המחשבה שלו הוא - אני צודק, אז הוא נהג מסוכן.

 

נכון שיש חוקים ותקנות לגבי נהיגה, אבל כולנו יודעים שגם אם אנחנו מכירים את כול החוקים, לא תמיד אנחנו מיישמים אותם, המצב היותר גרוע, זה שהנהג ממול לא יודע את כל החוקים והתקנות ולמרות שאתה צודק, הוא זה שיהרוג אותך בטיפשותו.

 

 

המצב הנכון בנהיגת הגו'נגל הים תיכוני שלנו ובשיטת "הסמוך", היא קודם כל לוותר לשני, להתחשב בשני, לתת לכל איום פוטנציאלי,לחלוף על פניך ולאפשר לך לנסוע בכביש בביטחה ולא בצדקתך.

 

אגב, גם ראש הממשלה שלנו מאוד צודק כשיצא למלחמת לבנון השניה - אבל מה לעשות שלמרות שהוא צודק, כל המהלך הזה לא היה חכם.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אמיר- כל מילה חקוקה בסלע.

לא יכולתי לנסח זאת יותר טוב בעצמי(אפילו שניסיתי:wink:).

מעולם לא הסכמתי יותר עם משהוא שנאמר פה בפורום.

גם אני נוהג בדיוק כך.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ברור שעדיף להיות חכם על צודק.

ואני כבר בערך שבוע על הכביש, אני חושב שהבנתי את הצורת נהיגה של האנשים בערך - חזירים, בעיקר חושבים שהם יודעים הכל, אין זכות קדימה, כולם עם מזג חם.

 

שאלתי את השאלה רק לפרוטוקול, ברור שאני לא ייכנס אם אני רואה שהוא לא ייתן לי זכות קדימה, אני לא יתנגש בכוונה רק בגלל שצדקתי..

 

אני חושב שהנושא עדיין לא גמור - כי אין פה תשובה ברורה למי הזכות במקרה הזה.

תודה מראש

פורסם

כתבתי קודם: הרכב הנע בככר נע כנגד כיוון השעון ולכן יש לתת זכות קדימה לרכב שמגיח מצד שמאל (גם אם הוא לא נכנס עדיין לככר וקיים חשש שעצם כניסתי למסלול נסיעתו תגרום לו הפרעה).

 

אם זה עדיין לא ברור, קבע בקרוב שעורי נהיגה נוספים. חבל ש(עוד) נהגים שאינם מבינים יסתובבו על הכביש.

פורסם

סוף סוף אני רואה תשובה מיקצועית ונכונה .

 

וחבל שזה מגיע רק מאדם אחד .

כל מי שיש לו רישיון נהיגה חייב לדעת את התשובה.

 

אייזיק - אני אוהב לקרוא את התשובות שלך. הם מיקצועיות ועיניניות! כל הכבוד לך.

 

ירון מאיר

(מורה לנהיגה)

פורסם
כתבתי קודם: הרכב הנע בככר נע כנגד כיוון השעון ולכן יש לתת זכות קדימה לרכב שמגיח מצד שמאל (גם אם הוא לא נכנס עדיין לככר וקיים חשש שעצם כניסתי למסלול נסיעתו תגרום לו הפרעה).

 

תגדיר "מגיח", כי המחוקק לא הגדיר.

מה אם אני כבר נכנסתי לכיכר ורק אז, לאחר שאני כבר בכיכר, מגיע במהירות רכב משמאל ונכנס לכיכר.

מה אז?

(יש לזכור שיש כיכרות קטנות מאוד ולך תמדוד מי בכיכר ומי רק נכנס...)

 

עקרונית אתה צודק, זה נכון בכיכר לתת זכות קדימה לרכב משמאלך, גם אם שניכם מחכים להיכנס, אבל אין אבחנה כזו למיטב ידיעתי מצד המחוקק. המחוקק מתייחס לזכות הקדימה לרכב הנע בתוך מעגל התנועה. עכשיו לך תוכיח מי היה קודם.

זה דומה למקרה בו בכביש עם שלושה מסלולים שני רכבים מנסים בו"ז להיכנס לנתיב האמצעי, אחד מהימני ואחד מהשמאלי. למי יש זכות קדימה?

כפי שנאמר, להיות חכם ולא צודק.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כמו שאמרתי כבר לפני זה השילוט בכיכר קודם לכל.

יש כיכרות שבהן זכות הקדימה היא לרכב הבא מימין!

חזרתי לפורום לאחר 3 שנים מהנות במיוחד בצה"ל. :-D

(שבמהלכן קצת התבגרתי ולכן אני מעוניין מאוד לשנות את שם המשתמש שלי, אם זה אפשרי).

"172..one day you will be mine"

פורסם
כמו שאמרתי כבר לפני זה השילוט בכיכר קודם לכל.

יש כיכרות שבהן זכות הקדימה היא לרכב הבא מימין!

 

סליחה שאני לא מבין או לא מכיר את החוקים.

 

איפה בדיוק יש בישראל כיכר שבה התנועה זורמת מימין ?

 

אם אתה מתכוון לזכות קדימה הכללית שיש לרכב הבא מימין, הרי שזה מתייחס לצומת בה אין תמרור האומר אחרת (עצור וכד').

תמרור החיצים במעגל שמוצב בכיכרות, הוא: זכות קדימה לרכב הנע במעגל (ניסוח חופשי), ועד כמה שאני זוכר, הרכב במעגל תמיד יהיה זה המגיע משמאל.

לענין הכניסה עצמה לכיכר וזכות קדימה כאשר יש שניים המגיעים יחד: אם אני מגיע בשעה 6, ובו זמנית מגיע מישהו משעה 12, זה לא אומר שאני צריך לחכות ששעה 12 יכנס לכיכר ישלים סיבוב ורק אז אכנס.

אין שום בעיה שאכנס לכיכר לפניו.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

בכיכרות כפולים יכול להיות מצב של מתן זכות קדימה לרכב הנכנס לכיכר, ע"י רכב שכבר נמצא בתוך הכיכר, כמו בכיכר המשקפיים בכפר סבא.

חזרתי לפורום לאחר 3 שנים מהנות במיוחד בצה"ל. :-D

(שבמהלכן קצת התבגרתי ולכן אני מעוניין מאוד לשנות את שם המשתמש שלי, אם זה אפשרי).

"172..one day you will be mine"

פורסם
בכיכרות כפולים יכול להיות מצב של מתן זכות קדימה לרכב הנכנס לכיכר, ע"י רכב שכבר נמצא בתוך הכיכר, כמו בכיכר המשקפיים בכפר סבא.

 

לא מכיר את המקום, אבל הסתכלתי בתצ"א.

הבנתי את הרעיון וגם נראה הגיוני

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
תגדיר "מגיח", כי המחוקק לא הגדיר.

מה אם אני כבר נכנסתי לכיכר ורק אז, לאחר שאני כבר בכיכר, מגיע במהירות רכב משמאל ונכנס לכיכר.

מה אז?

(יש לזכור שיש כיכרות קטנות מאוד ולך תמדוד מי בכיכר ומי רק נכנס...)

 

עקרונית אתה צודק, זה נכון בכיכר לתת זכות קדימה לרכב משמאלך, גם אם שניכם מחכים להיכנס, אבל אין אבחנה כזו למיטב ידיעתי מצד המחוקק. המחוקק מתייחס לזכות הקדימה לרכב הנע בתוך מעגל התנועה. עכשיו לך תוכיח מי היה קודם.

זה דומה למקרה בו בכביש עם שלושה מסלולים שני רכבים מנסים בו"ז להיכנס לנתיב האמצעי, אחד מהימני ואחד מהשמאלי. למי יש זכות קדימה?

כפי שנאמר, להיות חכם ולא צודק.

 

מגיח= מגיע (אותה משמעות )

אם רכב מגיח\ מגיע \מופיע \ מתקרב \וכד' מצד שמאל שלך כשאתה נכנס לככר אתה חייב להאט\ לעצור בכדי לא להפריע למהלך נסיעתו.

הוא לעומת זאת, לא אמור להאט או לעצור בכדי לא להפריע למהלך נסיעתך כיוון שאתה לא נוסע לכיוון שלו.

כמובן שמצב שנהגים מגיעים לככר במהירות גבוהה ומפתיעים את האחרים הוא רע ,לכן, תאטו לפני הכניסה לככר.


×
×
  • תוכן חדש...