Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פז'ו 306 - הבדלים בין המנועים


vodkoff
שימו לב! השרשור הזה בן 6183 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה ההבדל בצריכת הדלק בין 2 סוגי המנועים - 1.4 ו 1.6 ? האם הוא באמת משמעותי עד כדי כך שאם אני רוצה שהאוטו יהיה חסכוני בדלק אני צריך לוותר על ה1.6 ? האם יש הבדל כלשהו במחיר מבחינת הטסט והביטוח? האם ההבדל בנהיגה מורגש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה בציר ה-306 המדוברת?

בשנת 2000 (מבחינת המודל ברשיון, לא בטוח אם מדובר במודל 2000 או 2001), ה-306 קיבלה מנוע 1.6 חדש עם 16 שסתומים, ו-100 כ"ס. עד אז, לדגם ה-1.6 היה מנוע עם 90 כ"ס, שלטעמי היה פחות מוצלח לנהיגה מה-1.4 (75 כ"ס), בעיקר בגלל ההתאמה של גיר/מנוע שהיא יותר מוצלחת ב-1.4.

הדגם עם המנוע החדש, נמכר רק עם גיר אוטו'. הדגם הישן נמכר עם גיר רגיל. ההבדלים בצריכת הדלק בין המנוע 1.6 הישן וה-1.4 לא גדולים.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון , המנוע של שנת 2000 ו2001 הוא אכן 100 כ"ס אבל עדיין 8 שסטומים (אני יכול ללכת לצלם לך אחד).

ואני לא יודע מה נסיון הנהיגה שלך על 306, אבל הייתי מעדיף את ה1.6 על פני ה1.4 ANY GIVEN DAY, במיוחד שבגלל משקל האוטו את ה1.6 היית צריך לאמץ הרבה פחות והצריכת דלק היא די זהה.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה על הטעות לגבי המנוע, הוא אכן בעל 8 שסתומים...

 

אני נהגתי על 306 מנוע 1.8 (מנוע XU) במשך כ-4 שנים (מודל 95), ועד היום לא נהגתי ברכב מהנה יותר לנהיגה (מעולם לא נהגתי בדגמי BMW...). יצא לי לקחת סיבוב על דגם 1.6 (ישן) וגם על 1.4 (לאחר מתיחת הפנים הראשונה, 98), ויותר נהינתי לנהוג ב-1.4. היא אולי יותר איטית מה-1.6, אך התאמת יחסי ההעברה למנוע הרבה יותר מוצלחת לטעמי.

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שליביו אמר, ה1.6 עדיפה בכל מצב.

ההבדלים בצריכת הדלק קלים ביותר, אך ה15 כוחות סוס האלו בהחלט עושים הבדל בנהיגה.

מבחינת טסט אני מאמין ששתיהן יהיו זהות (קבוצה 2), וגם מבחינה ביטוחית לא צריכה להיות בעייה, למרות שאת זה תוכל לוודא מול סוכן הביטוח שלך.

 

דגמי ה1.6 גם מומלצים עקב אבזור עדיף (מזגן מקורי, חלונות חשמל, בדור הראשון ל1.4 אין טמבונים בצבע הרכב).

 

לגבי מנועי ה-100 כ"ס - הם די נדירים, ככה שלא הייתי מחכה להם לנצח.

 

נ.ב

הכותב הוא בעלים של 306 1800, 1600, ומכיר די טוב את ה-1400.

PUG-306 XSI MK2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הסיכויים הם ההבדלים בין האיכות בניה העדיפה בדור שני , ותחושה כללית , אין סיבה שה1.6 יהיה פחות עדיף על ה1.4

בשום מצב.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש מעל לשנה 1.4 ידנית

 

750-+ ק"מ למיכל בנסיעה בין עירונית (120 קמ"ש)

 

בנסיעה עירונית 500

 

מיכל של 55 ליטר אם אני לא טועה

 

אני משאיר לך את החישובים, השעה מאוחרת מדיי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6183 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...