Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6362 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בכל מקרה החסכון צצעבר מרכב משפחתי לרכב קטן במקרה הזה יהיה זניח (אם בכלל)

למה הכוונה?

לאיזה מקרה אתה מתכוון?

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

Tomer אתה כותב דברים לא מדוייקים על דבר שאינך מבין בו דבר אז בזהירות בבקשה...

 

RORO - אני אתחיל מההתחלה כי נראה לי שאתה כבר מבולבל קצת מכל המידע....

 

אם נאמר לך בעת הרכישה שהרכב ל-4 שנים, פשוט תסתכל ברשיון בעמודה שכתוב בה תאריך רישום

אם עברו 4 שנים, תוכל לגשת למחלקת ניידות בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריך ולהגיש תביעה חדשה לקצבת ניידות.

 

יכול להיות שבן המשפחה הנכה יוזמן לוועדה רפואית ואז זה יקח קצת זמן. אם הוא לא יוזמן תקבלו את הטפסים המאפשרים לכם לרכוש רכב חדש תוך שבועיים שלושה מתאריך הגשת הבקשה.

 

בכל מקרה אין להזמין רכב או לשלם משהו על החשבון לפני שמקבלים את הטפסים והאישור מביטוח לאומי

ולשאלה מדוע כנראה שלא תחסוך הרבה אם תעבור לרכב קטן:

 

1) אם הרכב יהיה מתחת ל-1300 סמ"ק (אלא אם כן הפטור שלכם הוא עד נפח זה) כי אז הצבה תקטן משמעותית (יתכן בגובה החסכון ואף יותר)

2) מחירן של רוב המכוניות הקטנות (בודאי לאחר קיזוז המיסים) אינו כה זול, ורוב הקטנות שתמצא אולי תחסוך כמה אלפי שקלים.

3) כדאי מאד שתבדוק תעריפי ביטוח לרכבים שונים (לדוגמא לבטח מאזדה מאוד יקר, טויוטה פחות יקר) תגלה שלא בהרכח ביטוח של מכוניות קטנות יותר זול יותר.

4) ההפרש בצריכת הדלק אם מדובר במכונית אוטומטית קרוב להיות זניח.

 

 

בהצלחה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

אני לא מבין בו? אני נמצא בתוך העסק הזה של החלפת רכב כל 4 שנים עם ביטוח לאומי, ובמסגרת הזאת עברו אצלי בבית 3 מכוניות כבר ואני יודע מה התהליך.

 

אבל הוא לא ציין למה מגיע לו ההטבה הזאת. אז כתבתי שאם זה פעולות איבה אז נתתי גם הסבר להליך במקרה הזה.

 

הוא לא ציין אם הוא נכה, פעולות איבה או משהו אחר. לכל דבר יש תנאים אחרים

 

 

בעניין הכדאיות, אמא שלי מכרה עכשיו מזדה 6 וקנתה סוויפט חדשה רק בגלל הוצאות. כשתשלם במוסך אלף שקל טיפול על מזדה ולסוויפט הטיפול הוא סביב 400 ש"ח, זה חיסכון אדיר. כשמזדה 6 אוכלת בנסיעה רגועה 1:10 (וזה נתון אופטימי מידי) הסוויפט אוכלת בלחיצות 1:12, זה חיסכון.

 

הביטוח כבר תלוי איפה אתה מבטח, מה שבטוח זה שרכב גדול יהיה יקר יותר במקיף.

 

ובעניין המכירה, מכל המכירה והקניה, נשאר לה עודף של כמה עשרות אלפים ביד.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

אני הנכה ,הנכות מלידה ולא כתוצאה מפעולת איבה

קצבת הנכות זמנית (אצתרך לעבור וועדה נוספת לקביעת קצבת הניידות)

 

מכל המכירה והקניה, נשאר לה עודף של כמה עשרות אלפים ביד.
תוכל להסביר בבקשה איך נשאר לכם כסף ביד,הרי צריך להחזיר חלק מההלוואה העומדת וגם לשלם חלק מסוים עבור רישוי הרכב ?
פורסם

ואם לעשות טרייד אין ,מי ישלם את החלק היחסי של אגרת הרישוי?

 

חשבתי,אולי להכנס לסוכנות טויוטה ולבצע טרייד אין,להביא את הסובארו ולהחליפה בטויוטה יאריס SOL(או בסוזוקי סוויפט החדשה)

 

קראתי פעם שכאשר מבצעים טרייד אין,לרוב מקבלים את המחירון,האם זה המצב,אם וכאשר אחליט להחליף סובארו אימפרזה 2 סמ"ק שנת 03 בטויוטה יאריס SOL (או סוזוקי סוויפט)?

 

גמר חתימה טובה וצום קל לכל חברי הפורום

פורסם

אמא שלי מקבלת כל 4 שנים 39 אלף ש"ח לרכישת רכב.

 

תעשה חישוב שהמזדה נגיד נמכרה ב 90 אלף ש"ח.

והאוטו החדש עולה 107 אלף ש"ח.

 

107 פחות 90 זה 17.

 

39 פחות 17 שהיא הוסיפה לרכב החדש זה 22.

 

אמא שלי לא מקבלת אחוזים וכ"ו, כמו שציינתי היא מקבלת סכום קבוע כל 4 שנים, מצידם היא יכולה לקנות מטוס והיא פשוט תאלץ להוסיף יותר כסף.

 

אין לה שום הלוואה ושום כלום, פעם באמת היא היתה מקבלת מענק לפי נפח מנוע אבל זה כבר לא קיים בפעולות איבה. נכים מקבלים כסף לפי אחוזי נכות עד כמה שאני יודע. לכן יכול להיות מצב שנכה יקבל יותר אחוזים עם השנים והקיצבה שלו תגדל מן הסתם. לא סתם אני רואה הרבה נכים ברכבי יוקרה (וולוו מרצדס וכ"ו), הם פשוט משלמים הרבה פחות מהמחיר המלא.

 

לא תמיד מקבלים בטריידאין מחירון, בסוזוקי לצורך העניין לפני שמסתכלים על האוטו מורידים לך 12 אחוז מהמחירון ועל זה מורידים עוד ליקויים וכ"ו.

 

בטויוטה אני יודע שמקבלים באמת מחירון, אבל זה נכון ללפני כמה חודשים אולי היום התנאים שלהם השתנו.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

לא תמיד מקבלים בטריידאין מחירון, בטויוטה אני יודע שמקבלים באמת מחירון, אבל זה נכון ללפני כמה חודשים אולי היום התנאים שלהם השתנו.

מה התנאים בטויוטה ,נכון להיום?

 

תודה

פורסם

Tomer בפעם השניה...

 

התנאים בהם יכול RoRo לרכוש את רכבו באמצעות ביטוח לאומי שונים לגמרי מאלה שנהוגים לנפגעי פעולות איבה אל "תאכיל" באינפורמציה שגויה (לגביו).

 

RoRo יקר!

 

בד"כ הטרייד-אין משלמים את ההפרש באגרת הרישוי.

 

אם ה"רכב המייצג" שלך הוא 1600 סמ"ק כי אז הפטור שלך ממס הוא בערך 55000 ש"ח.

אם ה"רכב המייצג שלך הוא 1800 סמ"ק כי אז הפטור ממס הוא כ-65000 ש"ח

(כל הסכומים בהנחה של 80-100% מוגבלות בניידות)

 

אם תקנה רכב שהמיסים שמוטלים עליו הם פחות מהסכום הזה תקבל סכום יותר נמוך.

 

כך שלמשל סביר להניח ההפרש בין טויוטה קורולה מאובזרת ויאריס יהיה בערך 5000 ש"ח ואולי פחות.

לעומת ההפרש בקצבת הניידות לאורך התקופה עשוי להסכם בעשרות אלפי שקלים, כך שאם תקנה יאריס תחסוך 5000 ש"ח בקניה אך תפסיד כ-20000 ש"ח בקצבאות לאורך חיי הרכב.

(הקצבה שתקבל אם תהיה לך יאריס תהיה נמוכה משמעותית מזו שתקבל עבור הקורולה.)

 

מכיון שנפח המנוע של הסוויפט הוא 1500 סמ"ק שם תקבל קיצבה רגילה כמו שאתה מקבל עבור הסובארו אך שוב ההפרש בינה לבין ליאנה במחיר ו/או באחזקה - זניח עבורך (או לא קיים כלל)

 

לסכום:

אם קטנה - אז לא יאריס (לא בגלל שהיא לא טובה, היא פשוט תהיה יקרה מהאחרות...)

הסוויפט יכולה להיות אופציה טובה, כי היא גם קטנה וגם לא תפגע הקצבה,בכל מקרה - החסכון מוטל בספק.

 

יתכן שתגלה שעדיף לך לגשת לסוכנות סובארו ולקנות את האימפרזה 1.5 חדשה - סביר להניח שתגלה שהצירוף של הטרייד-אין עם שאר ההטבות שאולי יתנו לך כלקוח חזור - ייצא זול יותר מכל אופציה אחרת שהזכרת.

 

אגב - נראה לי שיהיה די קל למכור את הרכב בשוק החופשי - לא בטוח שכדאי לבצע טרייד אין.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

למה,לא לעשות טרייד אין,בגלל שישר מורידים 12%?

 

חשבתי לקנות רכב קטן על מנת לחסוך בהוצ' האחזקה של הרכב,וזה בעצם לא מסתדר מכל הכיוונים :x

 

הוצ' אחזקה של יאריס SOL לעומת האימפרזה 2000 סמ"ק שלנו כנראה יותר נמוכות אך מקבלים קצבה חודשית נמוכה יותר,החסרון הזה בא בנוסף למחיר האסטרונומי יחסית של היאריס SOL :-(

 

מבחינת אימפרזה שלנו וסוויפט או אימפרזה 1.5 ,ההבדל בהוצ' האחזקה לא גדול במיוחד,או שאני טועה?

פורסם

בימים הקרובים אני אלך לסוכנות טויוטה-במרכז הארץ יש מס' סוכנויות ,האם תנאי הטרייד אין זהים בכולן?

 

אם יתמזל מזלי והם נותנים מחירון והביטוח לאומי יתנו 50K הלוואה עומדת,יצא שאני אוכל לרכוש את היאריס סול.

הקצבה החודשית (למרות שהיא תהיה קטנה יחסית לקצבה שאני מקבל עם האימפרזה) ,תשמש אותי לתדלוקים

פורסם

מישהו יודע אם אפשר לקבל איזו הנחה לקניית רכב כשמדובר בקרוב משפחה מדרגה ראשונה שהוא נכה פנסיונר שמקבל קצבת סיעוד ?

פורסם

לא ניתן לקבל הטבות לקניית רכב לאדם שגילו עבר את גיל הפנסיה ( כיום 66 בערך )

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

הייתי רוצה לעשכן על מצבי ולהתייעץ לגבי הרכב שיתאים לצרכיי

 

אז ככה...

 

לפני שבוע קבלתי נכות קבועה כלומר,קרוב לוודאי שלא אצתרך לעבור בדיקות מחדש לשם קביעת אחוז הניידות

הפקידה אמרה שהאחוז קורב לוודאי יישאר כמו שהיה -90% וגודל תוספת הקצבה שקבלתי כאשר רכשתי את הרכב הראשון

(1700 ש" בערך) לא ישתנה.

 

הפקידה היתה "קצת בעננים" כלומר ,לא ממש התייחסה אליי או לשאלות ששאלתי 8) אבל העובדה שקבלתי נכות קבועה משנה

משהו במעמדי ,נכון?

 

שאלה שכלל לא קבלתי עליה תשובה,

האם הרכב חייב להיות חדש או שאפשר לקנות גם רכב בן שנה שנתיים (יותר משתלם לקנות רכב שבילה תקופה מסויימת על הכביש כי אז הרכב לא מאבד מערכו כ"כ מהר,השאלה ,אם במקרה הספציפי שלי,אפשר בכלל לקנות רכב שאינו חדש מחברה?)

 

אני מניח שהרכב חייב להיות חדש כי רק על רכב חדש מוטלים מיסים של המכס ומשמעות ההטבה מביטוח לאומי היא הורדת חלק מסוים מן המיסים

 

בסטיה קטנה מדיון המעמד שלי ונושא אחוזי הניידות...

 

לפני כחצי שנה כאשר התייעצתי לראשונה ,המלצתם לי לא לקנות את הטויוטה יאריס SOL אלא ללכת על רכב גדול יותר

היות ועברו קרוב לשישה חודשים ,יכל להיות שהמצב בשוק השתנה ,ויש רכבים שמתאימים לי יותר מהטויוטה .

 

אחת הדרישות החשובות לי מן הרכב החדש היא צריכת דלק נמוכה,דרישה זו מקבלת עכשיו דגש ,כי כידוע לכולם

מחירי הדלק עולים ,עליה חדש תתרחש בקרוב מאוד ומחיר יעבור את ה 6 שקלים.

 

אני שם דגש על צריכת דלק כי ראשית הרכב ישמש אותי לנסיעות רבות בעיר

ושנית אני אוהב מאוד לטייל בצפון הארץ,אני גר במרכז הארץ ולאחרונה (מאז שרכשתי את האימזרזה) נמנעתי מנסיעות לצפון

רוב חבריי הטובים מתגוררים בצפון הארץ ,הקשר נפגע כי כאמור ,אני כמעט ולא נוסע לצפון.

 

אתם בטח שואלים למה רכשתי את האימרזה,ההסבר די פשוט,

האימפרזה היא הראשונה שנרכשה דרך ביטוח לאומי,נכנסתי לסוכנות,אהבתי את הרכב ולמרות שאמרתי לעצמי לפני תחילת החיפושים של האימפרזה שאני צריך רכב ש "ישתה" מעט,עשיתי טעות ובכל זאת רכשתי רכב גדול שאין לי צורך בו.

העובדה שמדובר ברכב שנרכב עם הנחה משמעותית תודות לביטוח לאומי ,גרמה לי לשכוח מהצרכים האמיתיים שלי

אני רוצה לתקן את הטעות ולקנות רכב כמה שיותר נוח לאחזקה (שצריכת דלק היא גורם מכריע בה)

 

אשמח לקרוא את דעתכם בעניין

 

תודה רבה

פורסם

שיקול צריכת הדלק ברכישת רכב חדש רלוונטי במקרה של בחירה בין רכב שטח גדול, רכב סלון בעל מנוע בנפח גדול, רכב ספורטיבי וכו'.

 

ברכישת סופר מיני או "משפחתית 1.6 אוטומטית" הגורם המשפיע על צריכת הדלק הוא סגנון ואופי הנהיגה, ולא הרכב עצמו.

אם אתה מחפש רכב חסכוני - קנה רכב ידני עם מנוע בנפח קטן יחסית.

 

האם לענין הנכות הפיזית אין השפעה בבחירת הרכב ? (גודל, צורך בתא מטען, קושי בגיר ידני, נוחות גישה בכניסה לרכב וכו' ) ?

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0


×
×
  • תוכן חדש...