Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7075 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב.

חיפשתי בהרבה חנויות שמן בצמיגות הנ"ל שיהיה גם חצי סינטטי אך לא מצאתי. האם ידוע איזה חברות מייצרות שמן זה. כי כל מה שראיתי זה הצמיגות הנ"ל ורק מינרלי.

חיפשתי גם בפורום אך לא מצאתי התיחסות ספיציפית.

מי שיודע נא להמליץ.

פורסם

גם לא תמצא, אני מאמין.

 

צמיגות של שמן חצי סינטטי היא בהפרשים יותר נמוכים (הפרשים בסימון יותר גבוהים) - זה יהיה 10W40 או 15W50 (לא חושב שהאחרון נפוץ במכוניות, אבל נפוץ באופנועים), בשביל זה עושים שמנים חצי סינטטיים, בין השאר - להקטין את הפרשי הצמיגות בין שמן חם לשמן קר (אם תסתבך, למה מספרים גדלים, והפרשי הצמיגות באמת מצטמצמים - תריץ חיפוש, ואם לא תמצא - תשאל, אני אסביר).

 

אם יש לך המלצה על 15W40, אתה יכול לשים 10W40 בלי שום בעיה.

פורסם

ההמלצה ב AUTODATA היא על 15W40 חצי סינטטי בגלל זה התעניינתי.

כרגע הרכב נוסע על 10W40 ללא בעיות וללא אכילת שמן, אבל פשוט רציתי לנסות משהו אחר שמומלץ.

עד להחלפה הבאה יש לי עוד זמן רב כך שאם מישהו מכיר כזה דבר נא לרשום בבקשה, גם אם מישהו ראה באזור ירושלים או תל אביב והמרכז בבקשה תכתבו.

פורסם
גם לא תמצא, אני מאמין.

 

צמיגות של שמן חצי סינטטי היא בהפרשים יותר נמוכים (הפרשים בסימון יותר גבוהים) - זה יהיה 10W40 או 15W50 (לא חושב שהאחרון נפוץ במכוניות, אבל נפוץ באופנועים), בשביל זה עושים שמנים חצי סינטטיים, בין השאר - להקטין את הפרשי הצמיגות בין שמן חם לשמן קר (אם תסתבך, למה מספרים גדלים, והפרשי הצמיגות באמת מצטמצמים - תריץ חיפוש, ואם לא תמצא - תשאל, אני אסביר).

 

אם יש לך המלצה על 15W40, אתה יכול לשים 10W40 בלי שום בעיה.

מה זה כל גיבוב השטויות הנ"ל ?

 

מה הקשר בין שמן סינטתי באחוזים כאלו או אחרים לבין הצמיגות ?

 

שמן בנוי מ"שמן בסיסי" ומחבילת תוספים.

השמן הבסיסי יכול להיות 100% מינרלי (מופק מנפט גולמי בזיקוק), 100% סינטתי (מיוצר במעבדה) או כל שילוב של השניים.

איכות השמן נקבעת על ידי איכות השמן הבסיסי

צמיגותו של השמן הבסיסי היא הצמיגות הנמוכה יותר המצוינת על האריזה.

חבילת התוספים כוללת: משפרי צמיגות, דטרגנטים ומייצבים.

משפרי הצמיגות "מעלים" את הצמיגות לצמיגות הגבוהה יותר המצוינת על האריזה, כאשר השמן בטמפרטורת עבודה נורמלית (כ 100 עד 115 מעלות צלסיוס). הדטרגנטים אחראים על נקיון המנוע וספיגת שאריות תוצרי השריפה הגורמים לשמן להשחיר. המייצבים דואגים לשמור על תכונות השמן לאורך זמן מוגדר (זמן ושעות עבודת מנוע).

 

לא נתקלתי בארץ בשמן בצמיגות 15W40 שהוא סינטתי חלקי או מלא.

רוב השמנים הטובים ביותר בשוק אינם סינטתי מלא (Fully Synthetic), אלא סינטצי חלקי

(Semi Synthetic), או מבוסס סינטתי (Synthtic based). הדבר מתיחס לשמן בצמיגות 5W40.

אתה יכול להמשיך ולהשתמש בשמן בצמיגות 10W40, וגם לעבור ל 15W40, מיצרן מוכר וידוע.

 

בברכה,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

פורסם
מה זה כל גיבוב השטויות הנ"ל ?

מה הקשר בין שמן סינטתי באחוזים כאלו או אחרים לבין הצמיגות ?

...

בברכה,

אורן

כנראה, לא נתקלת באסטרטגיית שיווק השמנים בחיים שלך, נכון?

"חבילת התוספים" נחשבת תוסף סינטטי - ולכן, השמן אינו "נשחב" (משווק) מינרלי.

וגם, עוד משהו :

אני רוצה דוגמא של שמן מינרלי עם הפרשי צמיגות גבוהים (10W50, 5W40, 0W30). אפילו דוגמא אחת תספיק. אם לא תמצא, התשובה בשורה ראשונה. לא תמצא את זה לא רק בישראל, אלא בעולם. גם אם זה לא חייב להיות קשור - כך זה משווק.

פורסם

אני מכיר היטב אסטרטגיות שיווק של שמנים, תוספים ושאר ירקות. סוכני השמנים והתוספים מפרסמים במגזינים בהם אני כותב.

 

אבל, וזה אבל גדול:

קרא שוב את השורה העוסקת בהגדרה לשמן בסיסי מינרלי, סינטתי מלא וסינטתי חלקי.

לאחר מכן קרא את המשפט האחרון בו אני מביא את המושגים בלועזית על מנת להבין מה קיים בשוק.

חבילת התוספים לא הופכת שמן לסינטתי !

שבת שלום,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

פורסם

הבחור בסך הכל ביקש המלצה לאן היגעתם שתהיו בריאים וכל הכבוד על הידע

אך לבחור מסאאב טעות קלה השמן משחיר מהתחמצנות

ולפותח השרשור ממליץ על מוטול סדרה 4100 15W-40

בברכה ניצן

פורסם

אך לבחור מסאאב טעות קלה השמן משחיר מהתחמצנות

ניצן, אתה טועה.

קח שמן מחומצן שלא עבד באיזור של שריפה (מנוע) או שחיקה (גיר אוטומטי) ולא תראה שום שינוי בצבע !

השחור בשמן המנוע נובע מניקוי תוצרי שריפה, אולי ליתר דיוק, שיירי דלק לא שרוף. בדיקה במעבדה תתן לך מענה לנקודה זו כמו לנקודות אחרות אותן בודרים בשמן.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

פורסם

תודה לכולם על חלוקת המידע. אך כמו שכתב ניצן רק רציתי לדעת אם קיימת הצמיגות הנ"ל בתצורה חצי סינטטית.ראיתי שקיים שמן טכנו סינטטי של מוטול 15W50 האם הוא צמיג יותר או פחות מה 15W40.

תודה לכולם.

פורסם

ל dani12, לאחר שיחה עם אהוד האחראי על אגף השמנים בפז, התברר שיש שמן הנקרא "פז טק" 2000S בצמיגות 15W40 השמן הוא חצי סינטטי.

על מנת לרכוש אותו יש צורך ליצור קשר עם מנהל תחנת הדלק ולבקש הזמנה מיוחדת.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

לברר מחיר לא עולה כסף:wink:

במידה ומחלקת השמנים עובדת מחר בשעות הצהריים אברר לך מחיר, ובאיזה נפח מגיע השמן.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

×
×
  • תוכן חדש...