Jump to content

Jack_R1

  • פרסום הודעות

    794
  • תאריך הצטרפות

מוניטין

10 נייטרלי

אודות Jack_R1

  • דירוג
    משקיען (> 750 הודעות)
  1. אוקיי, אני חושב שהצלחתי לאתר גם את התקלה השניה. היום יצא לי לעצור ולפתוח מכסה מנוע כשהנורה עדיין דלקה. בדקתי מיד מתח טעינה, והוא היה תקין - 13.8. אז ניסיתי להזיז את הקטבים של המצבר, כדי שיתחברו יותר טוב, נגעתי עם מברג - לא שינה כלום. ואז באלטרנטור עצמו הזזתי את אחד משני החוטים שבמחבר (S או L, לא יודע, אבל סביר להניח שזה S, כי L פשוט היה מכבה את הנורה) - והנורה כבתה. הוצאתי את המחבר, השפרצתי ספריי מגעים לשני הצדדים, הדקתי קצת את המגעים של המחבר, וחיברתי בחזרה. מאז נסעתי כבר יותר מ-100 ק"מ והנורה לא נדלקה יותר. מקווה שזה פתר את התקלה סופית. עכשיו רק נשאר להשיג איזה 20 ברגי פלסטיק של מזדה, כדי להדק כל מיני פלסטיקים שלא מחוברים למקומות שלהם... טוב, לא רק זה, יש עוד קצת שטויות.
  2. את האמת, זה מה שרציתי למצוא בפורום.. ספר רכב מעולה יש לי - 952 עמודים, ואפילו לא סכמת חשמל אחת. מה שאני כן מצאתי - זה שהאלטרנטור מכיל 3 טרמינלים - B, L, S. ממה שמצאתי באינטרנט, זה הפירוש: B - Battery - פלוס למצבר. L - indicator Light - הדק למנורת חיווי. S - battery Sense - חישת מצב מצבר. השאלה היא - איך חישת מצבר עובדת, האם יש שם משהו שרגיש למגעים רופפים. אם אנסה להניע את הרכב, ואז לנתק את המצבר (ולצרוך רק את מה שהאלטרנטור מספק, כדי לראות מה עושה החישה הזאת) - יש איזשהו נזק שאני עלול לעשות?
  3. הרכב שנת 98. קודם כל, תודה על העזרה בשאלה הראשונה. היום פירקתי את המפוח (שהיה קצר מאוד לפירוק ויצא מאוד בקלות), פירקתי את המנוע שלו ממעטפת הפלסטיק, ניקיתי את העלים ואת האבק והחזרתי. עובד נהדר ובשקט. לגבי נורת הטעינה - כמעט "תפסתי" היום את התקלה בעמידה, אבל כשפתחתי את מכסה המנוע, הנורה כבתה. שמתי לב שהיא נוטה להידלק במהמורות ועצירות. חשבתי שאולי מדובר במגע רופף איפשהו, וגם עברתי וחיזקתי את המגעים של המצבר, אבל ממה שאני רואה בסכמאות שבקישור, אין שום מגע רופף במערכת שיכול לגרום לתופעות כאלה - ורצועת אלטרנטור מתוחה מספיק, כך שכנראה שזה לא זה. אוקיי, אחליף\אשפץ אלטרנטור. תודה.
  4. אוקיי, תודה לכולם. אבדוק את כל חיבורי החשמל מהאלטרנטור, אמתח את הרצועה, ואם זה ימשיך - אחבר וולטמטר עם חוטים מהסלון למצבר ואבדוק אם התקלה האמיתית, תוך כדי נסיעה. כשאגיע לטפל ברעש של מפוח - אעדכן בממצאים. שוב תודה ושבת שלום.
  5. שוקל לעשות בדיוק את זה. רק לא עם הכיסאות שלי - אלא למצוא כיסאות מפירוק של אאורה\וולקן דור 2, חדשים ותקינים יותר, ולהחליף. הברזל הזה שתקוע בגב בכסאות של לנטיס F פשוט מרגיז.
  6. אחלה, תודה. יטופל. מה עם התקלה השניה? יש רעיון, למה הנורה יכולה להחליט להציג תקלה אם התקלה לא קיימת? לא מצאתי סכמת חשמל בספר רכב, מישהו יודע, איך בנוי המעגל של הנורה הזאת?
  7. אכן, מפוח. Blower motor באנגלית. תמיד שוכח את השם שלו בעברית. הוא לא רק של המזגן, גם של החימום. משום מה, ספר רכב טוען שאי אפשר להוציא בלי לפרק את הדשבורד, ואני יודע שלפעמים אפשר בכל זאת. אתה כותב מניסיון\היכרות, או תשובה כללית? תודה.
  8. שלום, אוטו חדש אצלי. כבר הורדתי ספר רכב, אבל על שתי אלה הוא לא נותן תשובות, וגם החיפוש לא. ובאופן כללי, הצלחתי למצוא רק אחד שהוא PDF מצולם, ללא אפשרות חיפוש - מה שדי מבאס. תקלה 1: מאוורר מרעיש כשהוא במהירות מקסימלית (4), רעש רעידות\זמזום כזה, די חזק. אין חריקות. במהירויות יותר נמוכות לא מרעיש. מה האפשרויות? מה הסבירות לתקן \ להעיף מבט מבלי לפרק את הדשבורד? תקלה 2: נורת טעינה נדלקת לפעמים, לפרקי זמן קצרים מאוד (שניה-שתיים) ואקראיים, בד"כ תוך כדי נסיעה. טעינה נבדקה, תקינה. לא תפסתי עוד מצב של עמידה שבו הנורה דלוקה, לכן לא יודע אם באמת הטעינה "נעלמת" לשניה או שזה משהו אחר, והאפשרות הראשונה לא נשמעת לי סבירה במיוחד. מה האפשרויות? מגע רופף איפשהו? משהו אחר? איפה לחפש? תודה.
  9. רציתי לעדכן למען הדורות הבאים בסוף ראיתי לנטיס 323F במצב טוב, וקניתי. מושבים קדמיים לא משהו. לא נוראיים, אבל בהחלט לא מדהימים. אולי קצת מילוי ריפוד יעשה להם טוב. כל השאר - אחלה אוטו.
  10. וולקן שנת 93, אני מניח - דור ראשון. אני אכן מאושר מהרכב, הוא עושה את כל מה שאני רוצה ממנו. מושבים נוחים, מנוע חזק, חסכוני יחסית - 1:12 בבינעירוני, 1:9 בעירוני. לא הייתי מחליף ולא משדרג, אם הייתי מראש בוחר יותר טוב את האוטו הספציפי ולא סומך על היכולת לתקן הכל - כי לא הכל ניתן לתיקון באיכות טובה ו\או משתלם. אחת האופציות שאני שוקל - זה באמת לקנות עוד וולקן.
  11. ואני דווקא חושב שהייתי ברור בהודעה... אני לא מסתכל לכיוון הספורט הייעודי - ו-ZX וולקן עם מנוע RFX 8V זה לא בדיוק ספורט. אבל מצד שני, זה גם לא יונדאי לנטרה, לא דייהו רייסר, וגם לא מזדה 3 אוטומט. הדרישות שלי הן - רכב משפחתי קודם כל, אבל רכב משפחתי עם מנוע מספיק חזק כדי לא להחנק בעליות עם מזגן, וכזה שלא יתנדנד ויתהפך אם יבוא לי לקחת פניה על "קצת" יותר מהמהירות המותרת, כמו שוולקן מאפשר לי היום. גם בחירת הרכבים שלי מההודעה המקורית די מצביעה על זה. בקיצור, אתה מחזק את הבחירה בלאנטיס (ספציפית, לאנטיס F, כי אני ממש לא אוהב את הרגילה). אני מניח שהיא גם עונה על דרישות ה-ABS וחלונות חשמל? תודה.
  12. אין תקציב, כי הוא חלק מהשאלה - או ליתר דיוק, יש כמה אפשרויות. השאלה קצת מסובכת, מצטער מראש אם ייצא לי ארוך. מה שמעניין אותי - זאת תחזוקה חודשית של לא יותר מ-500 ש"ח על הרכב עצמו, שזה צריך לכלול בלאי, טסט, ירידת ערך וביטוח, ולא צריך לכלול דלק, טיפולים ובלת"מים. למה אני סופר חודשית? כי ככה נכון לספור את זה, וככה גם יש לי מדד - אני יכול לקחת ליסינג מהעבודה וזה יעלה לי ~3K ש"ח נטו בחודש, וזה גם גבול הכדאיות שלי, שאני רוצה להיות מספיק רחוק ממנו. אפשר לחשב דלק בערך לפי 1200 ש"ח בחודש, נניח מיכל בשבוע (1500 ק"מ בחודש) - אני משתדל לעשות עוד פחות מזה, אבל לא תמיד יוצא. בלת"מים, טיפולים ותיקונים נדרשים - נניח, עוד 300-400 ש"ח בחודש. תיקונים עצמיים ברוב הדברים, כולל מנוע, כנ"ל טיפולים. המטרה - להחזיק רכב בהוצאות של לא יותר מ-2000 ש"ח בחודש. במגבלות האלה, המחיר ההתחלתי של הרכב לא ממש משנה לי. מה שכן - זה מאוד משנה לביטוח החודשי, ולכן אני מניח שרכבים יקרים מ-30K ש"ח יורדים מהפרק, כי הם כבר מספיק יקרים כדי לעשות להם מקיף, וזה בקלות חורג ממחיר התחזוקה הנדרש. אשמח לתיקון אם טעיתי כאן. תחת המגבלות האלה הוולקן 93 שלי חי לאורך הרבה זמן, אבל לצערי, עשיתי כמה טעויות כשקניתי ותיקנתי אותו - יש דברים שהתיקון שלהם לא שווה את ההשקעה ו\או לא מביא את התוצאות הרצויות, והייתי צריך לקנות אותו עם הדברים האלה תקינים. בגלל זה היום אני שוקל להחליף אותו במשהו אחר - וכאן יש לי כמה כיוונים שאני לא ממש מכיר, ובמקום לנחש - הייתי רוצה להיעזר בידע של חברי הפורום. הדברים שחובה לשמר: ABS נוחות וכיוון מושבים עד כמה שאפשר (כיוון גובה מושב נהג - חובה) תיבת הילוכים ידנית 4 או 5 דלתות (יש תינוקת). תא מטען שיכול לקבל עגלה גדולה מתקפלת. חלונות חשמל (קדמיים לפחות) הדברים שבהם אני מתלבט: נפח והספק מנוע מול חסכון בדלק חווית נהיגה (פינוק מול כיף נהיגה) אפשרות 1: לרדת לנפח 1.8 (שזה אומר - לא לרדת הרבה בהספק), ובמקרה הזה ראיתי אופציות בצורת גולף ומאזדה 323F (לא אוהב את ה-323 הרגילה), סביבות שנת 97. שאלות: האם אחד הרכבים או שניהם עונים על הדרישות המוגדרות? איך הם מבחינת חווית נהיגה? מה מבחינת מחלות ידועות? האם יש דברים שעלולים להתקלקל שוב לאחר תיקון, וקשים לתיקון? (למשל, כמו תנור חימום בפג'ו-סיטרואנים) אילו רכבים פיספסתי באפשרות הזאת שיכולים להתאים לי? אפשרות 2: לרדת בנפח ל-1.4-1.6. שאלות: האם ארגיש ירידה מהותית מאוד בהספק? נניח, האם לעלות עם 4 אנשים באוטו ומזגן לכיוון ירושלים יהיה קשה ולא אצליח לעבור 60-70 קמ"ש? אילו מכוניות יענו על הדרישות בקטגוריה הזאת? אילו אפשרויות לא לקחתי בחשבון? תודה.
  13. תודה על ההתיחסות, 1) המהירות אצלי אנלוגית - כבל. חיישן מהירות משמש את מחשב המנוע לבקרת סל"ד סרק - בנסיעה מנוע צעדים קצת יותר פתוח מאשר בעמידה. אני מכיר את תקלת קלקול החיישן - ככה קניתי את הרכב, ואחרי שראיתי כיבוי מנוע בסרק בעומס עם מזגן לאחר עזיבת גז - זיהיתי את התקלה והחלפתי את החיישן. כרגע הוא תקין. 2) ניקיתי את מנוע הצעדים, עשיתי "בדיקת חיים" - כשמפעילים סוויץ', המנוע מתחיל לצאת. מצד שני, זה לא אומר הרבה על תקינותו. אני רואה שאין מנוס מלקחת מנוע צעדים תקין ולוודא שהוא הגורם לתקלה. שוב תודה.
  14. תודה על התשובה, יותר מסביר להניח שמחשב דיאגנוזה לא יגיד כלום, בטח אם יש תקלה במחשב רכב. לא נדלקת נורית אזהרה. הכלי שנת 93, מחשב הרכב שלו עתיק. חיישן מצערת היה גורם לסל"ד להשתגע גם עם מנוע צעדים מנותק - בשינוי כמות הדלק המוזרקת. אני יודע שהדרך המוצלחת ביותר היא פשוט למצוא מנוע צעדים להצלבה, אבל מנסה למנוע את הצורך בניסוי הזה. אם לא תהיה ברירה - זה מה שאעשה.
  15. שלום, הרבה מאוד זמן לא ביקרתי.. כפי שכתוב בכותרת, יום אחד החליט האוטו להשתגע קצת - ומאז הסל"ד לא יציב בסרק. הרכב הוא סיטרואן ZX וולקן, מנוע RFX. סימנים: במנוע קר מאוד - בד"כ מתנהג בסדר. עם החימום - מתחילות התופעות הבאות: * לחיצה על גז לפעמים משאירה "עודף גז" - בשחרור הגז ולחיצת קלאץ' הסל"ד עולה עוד, ורק אחרי זה יורד לאט, בד"כ עוצר הרבה מעל סל"ד הסרק התקין. * לפעמים במקום לעצור, הסל"ד מתחיל להתנדנד בין 1500 ל-2000. * לפעמים הסל"ד צונח ל-0. * כיבוי והדלקת הצתה מפסיקים את התופעה והסל"ד מתיצב - עד לחיצת הגז הבאה. * אם המנוע דומם וצריך להניע עם סטרטר - ההנעה לוקחת כמה שניות של סטרטר פעיל. אחרי שבדקתי שהפלאגים לא קשורים לנושא, ניתקתי חיישן MAF וראיתי שהמנוע כובה, בדקתי שאין חוטים גלויים סוררים בתוך תא המנוע, וכו' - היום ניתקתי את החיבור של מנוע צעדים, ולהפתעתי התופעות הפסיקו כליל. סל"ד הסרק התיצב על הערך שאותו "תפסתי" בניתוק מנוע צעדים. עכשיו לשאלה: האם התקלה היא במנוע צעדים או במחשב מנוע? אין לי מנוע צעדים "ספייר" להצליב, והוא עולה יקר מדי כדי לשפוך את הכסף סתם...
×
×
  • Create New...