Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור תמונות - MDC6 - 8.9


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7230 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם באליפות רד בול בקארטינג נמנע סוג* של יתרון שהוא מניעת עובדי הקארטינג להתחרות במסלול הקארטינג בו הם עובדים להתחרות,

אני לא רואה שום חוסר הוגנות בלא לאפשר לעובדי המקום להשתתף בתחרות במסלולים.

 

סה"כ לפי מה שאתה אומר, בעצמך, אין יותר מדי תחרויות זה לא אליפות העולם, ואפשר להסתכל על זה משני צידי המטבע מהצד שלך ומהצד שאני טוען שאם ככה ואין חשיבות לתחרות אין סיבה שישתתפו בה, הרי הם כל הזמן עובדים שם ונוסעים ועושים הקפות במסלול ונהנים, ולעומת זאת, אנשים אחרים, מגיעים להתחרות ורוצים לנצח או להפסיד אבל בכבוד ולא לעובד מסלול.

 

הדוגמא הכי פשוטה והכי ארצית שיש, שאתה תעלה למקצה קארטינג ויעלה איתך עובד מסלול ויקרע אותך, במסלול הבית שלו כמובן, אתה האזרח הפשוט, עכשיו בוא נעשה חושבים, האם נפריע לאזרח הפשוט להנות מהחוויה של התחרות, או שמה נוריד מרמת התחרות ונאפשר לעובדים להשתתף ולאכזב את המתחרה ששילם ממיטב כספו.

 

סה"כ עוד זווית להתסכל על כל הנושא. לפחות זה קונטרסט למה שאתה אמרת.

 

שוב, זה לא שאני מתווכח פה עם מישהו או רב או משהו, אני סתם מעלה כאן פאן אחר לחשיבה.

  • תגובות 123
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ואפשר בפשטות לעשות קטגוריית PAX כמו באוטוקרוס האמריקאי שאליה משתייכים כל הנהגים המקצוענים, וזאת בדיוק כדי למנוע מצב שבו אותם הנהגים תמיד מנצחים את התחרות בקטגוריה שלהם, וכל נהגי ה-PAX מתחרים באותה הקטגוריה כשמכפלה של הזמנים שלהם מאזנת את התוצאות השונות ביניהם.

 

דוגמא -

אברהם, יצחק ויעקב משתייכים לקטגוריית ה-PAX, אברהם נוהג על סוסיתא שנת 67, יצחק נוהג על פורשה בוקסטר ויעקב נוהג על קארט רוטקס.

הם עולים למסלול ומבצעים את הזמנים הבאים -

אברהם בסוסיתא 0:59.33

יצחק בבוקסטר 0:46.72

יעקב בקארט 0:33.91

לכאורה אברהם הכי איטי ויעקב הכי מהיר, רק שאז מוכפלים הזמנים של כולם בנתון הידוע מראש שהוא למעשה פוטנציאל המהירות של כל רכב ביחס לרכב המהיר ביותר -

הקארט הכי מהיר ולכן המכפלה שלו תהיה (1.00) והזמן המשוקלל שלו יישאר 0:33.91

הבוקסטר מסוגלת לבצע את המסלול ב-75% ממהירות הקארט ולכן המכפלה שלה היא (0.75) והזמן המשוקלל הוא 0:35.04

הסוסיתא מסוגלת לבצע את המסלול ב-54% ממהירות הקארט ולכן המכפלה היא כאמור (0.54) והזמן המשוקלל הוא 0:32.03

אברהם עם הסוסיתא הוא המנצח.

 

נשמע מסובך בטירוף?

זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים, הרבה מהמכוניות שהחבר'ה כאן מתחרים איתן כבר מופיעות ב-PAX האמריקאי ואת השאר אין בעיה לחשב ע"י השוואה אליהן.

 

אין צורך להמציא את הגלגל, יש כבר תקנון שלם מסודר ומוכח שאפשר לאמץ (לרמה זו או אחרת).

 

מוטי

פורסם

המכפלה כבר קיימת בתקנון ה-SCCA.

הרכבים משוייכים לקטגוריות שונות ולכל קטגוריה יש את המכפלה שלה, מכיוון שאין בעיה תהומית לביצוע חלוקה לקטגוריות בין המכוניות שמתחרות בארץ אין גם שום בעיה לאמץ את המכפלות של הקטגוריות הקיימות ב-SCCA.

 

יתרון נוסף - אימוץ רוח התקנון גם ייפתח שיטה לאיזון הקטגוריות בהתאם לכמות השיפורים שעל כל רכב כשניתן "לקנוס" רכבים מסויימים במכפלות גבוהות יותר (אם הם מהירים יותר מטבעם) או לחילופין "לצ'פר" את החבר'ה שבאים להתחרות עם רכבים איטיים למדי במכפלה ידידותית יותר.

 

מוטי

פורסם
אומנם עקרונית אתם צודקים, אבל במסלולים עובדים כרגע אני מניח כ -20 איש, אז מה - לא מגיע להם לנהוג ב- MDC ?

תחשבו רגע ברצינות - אם יש התחייבות שלא יפרסמו מסלול כלשהו, אז איפה הבעיה ?

זו לא אליפות העולם וכולנו מנסים ליצור כאן תרבות נהיגה וספורט מוטורי, אם מעכשיו בכל מקום עבודה שמתעסק בתחום לא יוכל לשתף את עובדיו, אנחנו נגיע ליום שיהיו מעט מידי משתתפים.

איפה הרוח הספורטיבית ?

 

And may the best driver WIN !

לכולם מגיע להשתתף ב MDC. לי לך ולעובדי מסלולים.

 

אבל בעוד שאני נוסע על המסלול של מסלולים פעם בחודשיים למשך 3-10 הקפות, עובדי מסלולים נוסעים על המסלול עשרות פעמים בחודש.

 

דוגמא מצויינת תהיה הפעם האחרונה שבא עשיתי אימון במסלולים - לפני ה MDC הקודם.

 

נסעתי עם הרכב שלי במסלול שתוכנן מראש והיינו צריכים לעשות הקפת חימום ועוד שתי הקפות זמנים. לאחר ההקפות שלי עלה המדריך עם הרכב שלי ועקף את הזמן שלי בקלות יחסית.

בסוף היום, שהיינו במסלול השלישי המדריך שוב עלה על האוטו שלי ואחר כך אני עליתי והצלחתי לעקוף אותו במספר מאיות בלבד.

 

עכשיו אין לי ספק שאני מכיר את הרכב שלי נהדר, אין לי ספק שאני לא נהג מאוד גרוע, אבל העובדה שהמדריך מכיר את המסלול, מכיר את קוי הפניה ואת האחיזה בכל מקום גורמת לעובדה שהוא יהיה בעל יתרון עצום עלי. יתרון שמתקזז רק כאשר צוברים ידע וניסיון רב ועדיין אין סיכוי להגיע לרמת ההכרות של המדריכים שם...

 

כמו כן, במיוחד במסלולי כמו מסלולים, יש מספר מוגבל יחסית של פניות וקומבינציות, ככה שקשה לעשות מסלול ש"יפתיע" את המדריכים...

 

אני חושב שפתרון מושלם היה אם היה ניתן לעשות ליגה שתתפרס על מספר מסלולים שונים, ככה גם מדריכים בחברות שונות היו יכולים להשתתף לשביעות רצון כולם...

פורסם
ואפשר בפשטות לעשות קטגוריית PAX כמו באוטוקרוס האמריקאי שאליה משתייכים כל הנהגים המקצוענים, וזאת בדיוק כדי למנוע מצב שבו אותם הנהגים תמיד מנצחים את התחרות בקטגוריה שלהם, וכל נהגי ה-PAX מתחרים באותה הקטגוריה כשמכפלה של הזמנים שלהם מאזנת את התוצאות השונות ביניהם.

 

רעיון מעולה.

8)

קודם כל כי זה כבר קיים ועובד, ולא צריך להמציא משהו מחדש ולהתחיל "ללטש" אותו (ללמוד מניסיון של אחרים זאת חוכמה).

חוץ מזה, זה יתן מענה לשונות הגדולה יחסית בין הרכבים, כך שגם רכבים חלשים יחסית לקטגוריה יהפכו לתחרותיים פתאום.

בתור אחד שכזה (פונטו 60 כ"ס), ברור שלי זה טוב, אבל אני חושב שגם רוחבית זה לטובת כולם, במיוחד כי זה מקזז את היתרון של הרכב ומשאיר יותר דגש על הנהג - והנהג הוא החלק החשוב בעצם...

 

ניר

פורסם
לכולם מגיע להשתתף ב MDC. לי לך ולעובדי מסלולים.

 

אבל בעוד שאני נוסע על המסלול של מסלולים פעם בחודשיים למשך 3-10 הקפות, עובדי מסלולים נוסעים על המסלול עשרות פעמים בחודש.

 

דוגמא מצויינת תהיה הפעם האחרונה שבא עשיתי אימון במסלולים - לפני ה MDC הקודם.

 

נסעתי עם הרכב שלי במסלול שתוכנן מראש והיינו צריכים לעשות הקפת חימום ועוד שתי הקפות זמנים. לאחר ההקפות שלי עלה המדריך עם הרכב שלי ועקף את הזמן שלי בקלות יחסית.

בסוף היום, שהיינו במסלול השלישי המדריך שוב עלה על האוטו שלי ואחר כך אני עליתי והצלחתי לעקוף אותו במספר מאיות בלבד.

 

עכשיו אין לי ספק שאני מכיר את הרכב שלי נהדר, אין לי ספק שאני לא נהג מאוד גרוע, אבל העובדה שהמדריך מכיר את המסלול, מכיר את קוי הפניה ואת האחיזה בכל מקום גורמת לעובדה שהוא יהיה בעל יתרון עצום עלי. יתרון שמתקזז רק כאשר צוברים ידע וניסיון רב ועדיין אין סיכוי להגיע לרמת ההכרות של המדריכים שם...

 

כמו כן, במיוחד במסלולי כמו מסלולים, יש מספר מוגבל יחסית של פניות וקומבינציות, ככה שקשה לעשות מסלול ש"יפתיע" את המדריכים...

 

אני חושב שפתרון מושלם היה אם היה ניתן לעשות ליגה שתתפרס על מספר מסלולים שונים, ככה גם מדריכים בחברות שונות היו יכולים להשתתף לשביעות רצון כולם...

חס וחלילה בלי לפגוע !!!!!!

האם עלה בדעתך שאולי ורק אולי אם היית לומד עוד שנה שנתיים שלוש אז ה"מדריך" ממסלולים לא בהכרח היה מנצח ?

שמע - בקטגוריות שלנו (איבו), לא פעם ולא פעמיים לקחנו את אחד ה"מדריכים" הבחירים, ופלא - הוא לא הצליח לעשות זמן טוב יותר מאיתנו - אולי זה בגלל שאנחנו נוהגים ברמה דומה

ואז היתרון הקטן הוא שכל אחד מכיר את רכבו קצת יותר טוב מאחר ?

 

שוב אני אומר - אידיאלית - אין ספק צריכים לחלק לעשרות קטגוריות ולעשרות מסלולים שונים, אך במדינת ישראל הקטנה, שנכון ליום זה אפילו ספורט מוטורי אין, בואו ניתן יד לכל אלו שרוצים להתחרות במקום למצוא דרך להוריד אותם בגלל הטענה "שזה לא פייר".

גם ככה אי לנו יותר מדי אירועים.

 

לגבי ההשוואה לקרטינג - זה לא מדיוק לדעתי מכיוון שמסלול קרטינג לא משתנה ואכן ככל שתקיף יותר כך יתרונך יהיה גדול יותר, במסלול כגון MDC, אם אותו אחד עשה עוד הקפה או שתיים, ההבדל לא יהיה כה גדול, ואפשר לסמוך (או לא) על מסלולים שלא ייתנו למדריכים שלהם "להתאמן" לפני התחרות.

 

עכשיו את האמת - כולנו צודקים !!!

אין החלטה נכונה או לא, אני רק אומר שכך מספר המשתתפים יהיה גדול יותר במקום קטן יותר.

TIG Motorsport - כשחלומות ומציאות נפגשים

רחוב החורטים 6, חולון. 03-5566608

http://www.tig-motorsport.com

פורסם

אבל אתה מה אכפת לך ? עד כמה שאני זוכר אין עדיין מדריכים במסלולים עם רכב בקטגוריה שלך :twisted:

בקטגוריה שלי לעומת זאת יש כמה :lol:

ניר

אתה צודק - הנקודה לא נוגעת לי אישית - אני מדבר רק כעיקרון.

כמו שכתבתי - לדעתי כולנו צודקים, כל כוונתי הייתה שיהיו כמה שיותר מתחרים על מנת שספורט מוטורי אכן יקום בארצינו הקטנה.

TIG Motorsport - כשחלומות ומציאות נפגשים

רחוב החורטים 6, חולון. 03-5566608

http://www.tig-motorsport.com

פורסם

ערן.

 

כמו שכתבתי, אם בתחילת היום המדריך השיג אותי בהפרש יפה מאוד, בסוף היום הוא היה טיפלה מאחוריי.

 

אני מניח שעל מסלול נייטרלי הוא היה הרבה מאחורי. לא בגלל שהוא פחות טוב ממני, פשוט בגלל שאני רגיל לרכב באופן נהדר ואין לו את היתרון של המסלול.

 

לומר שהמסלול MDC משתנה זה די התחמקות. אנחנו לא מדברים על מסלול שונה לגמרי אלא פשוט אותה שמינייה עם שלושה עיגולים בוריאציות שונות.

 

אני יודע שהיו פעמים שעשיתי את הפרסה מושלם והיו פעמים שפישלתי. אז כיוון שיש לי רק שתי ניסיונות אני הולך על בטוח, לא לוקח סיכונים. ברגע שאתה מדבר על אנשים שעשו את כל הפניות במסלול עשרות פעמים יש להם יתרון.

 

אז נכון, תמיד אפשר להתאמן יותר, לעשות עוד תחרויות ועוד אימונים. בסופו של עניין שאני אכיר את המסלול באופן מושלם אז תהיה בטוח שאני אדע שאני נותן את המקסימום בכל נסיעה, המקסימום שלי. אבל כיוון שיום זה לא יקרה וכיוון שלמדריכים במקום יש וישאר יתרון עצום עלי בהכרת המסלול השתתפות שלהם תפגע במתחרים האחרים.

 

תגיד שאני יכול לקחתל יותר אימונים במקום, לבלות שם שלושה ימים בשבוע ולהכיר את המסלול פרפקט ואני אומר שאין לי תקציב לכך. מתחרה כמו ניר או דן או רוני שהתאמן במסלול שם על כך כסף וזה מקביל בעניי לשיפור ברכב. וגם אז השעות שהחברה האחרים מתאמנים הן מוגבלות בשל תקציב, לו"ז וכו.

 

בסך הכל אני מיישם את הדעות שלי גם אצלי. לא תראה אותי מתחרה על פרס בארוע שאני מקיים. להתחרות בשביל הפאן ללא ניקוד - את זה אני מוכן ואת זאת אעשה. אבל בתור מארגן ארוע ואליפות, בתור מתכנן מסלול (שגם בודק את המסלול עם הרכב שלו), אני לא יכול להגיע בתור מתחרה רגיל :!:

פורסם

חבר'ה, אתם סתם עושים סיפור ממשהו שהוא כלום...

אין שום עוררין על זה שזה לא אתי שמדריכים של מסלולים יתחרו בMDC. באמת אף מדריך במסלולים לא התחרה עד היום בMDC, ותאמינו לי שהם רוצים...

בסך הכל מדובר על גידי, שהתחיל את מסלול ההתלמדות לפני זמן קצר, וממש לא הוגן למנוע ממנו להתחרות בארוע האחרון מעונה שלמה שבה הוא השקיע והשתתף. אנחנו לא יוצרים פה תקנון חדש, ולא כלום. בסך הכל לא דופקים נהג משקיען ומוכשר.

בעונה הבאה - אין בינינו ויכוח!

אין שום סיבה להתווכח על משהו שהוא לא רלוונטי! מה, נהיינו פופוליטיקה? סתם להתווכח על כלום? :roll:

גור, מסלולים - נהיגה מצילת חיים

WWW.MASLULIM.CO.IL

פורסם

זה נשמע כאילו אמרת "אוי יוי יוי מישהו ניצח אותי , לא פייר הוא מתאמן יותר ממני ויותר מהר ממני ויתר טוב ממני .... לא פייר אוי יוי יוי"

 

אבל להתאמן בדריפטינג אין לך בעיה.... בהצלחה מחר, אופס בתור "מדריך" באלטרנטיבי מותר לך להתחרות באליפות??

http://www.scci.co.il/

The Sports Car Club of Israel

פורסם
זה נשמע כאילו אמרת "אוי יוי יוי מישהו ניצח אותי , לא פייר הוא מתאמן יותר ממני ויותר מהר ממני ויתר טוב ממני .... לא פייר אוי יוי יוי"

 

אבל להתאמן בדריפטינג אין לך בעיה.... בהצלחה מחר, אופס בתור "מדריך" באלטרנטיבי מותר לך להתחרות באליפות??

 

זה בסדר, אתה לא מעודכן - זאת הולכת להיות רק "הדרכה"... :lol:

 

ניר


×
×
  • תוכן חדש...