Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פתיחות II או: איך לתת בראש עם מנוע 20VT


20VT
שימו לב! השרשור הזה בן 7624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, אם כבר פתחתי ת'רד של פתיחות:

 

יש בעיה שאני עוד מתקשה למצוא לה פתרון, וזה הראשון הקצר אצלי. העניין הוא שביציאה מהמקום האוטו קצת עגלה ב-3000 סל"ד הראשונים ('עגלה' במונחי מה שהוא נותן אח"כ). ברגע שעוברים 3000, 100 הסוסים החרוצים שלי ניגשים ומעירים את שאר ה-80, שהם פטורניקים, ולא בז*ן שלהם לעשות פתיחות. הבעיה שמהרגע שהצטרפו הסוסים העצלנים, ביחד הם מעיפים את המחט היישר אל הקו האדום בזמן שהוא יותר קצר ממה שלוקח לי להגיע עם היד לידית ההילוכים, שלא לדבר על כל שאר הפרוצדורה הדרושה (קלאצ', להזיז את הידית וכו').

מכיוון שאני והמנתק הצתה לא ביחסים טובים, אני משתדל מאד לא לפגוש אותו ולכן הנטיה שלי היא להחליף הילוך בזמן שהסוסים הטובים הלכו להעיר את התעבנים, כלומר בסביבות 4000, שזה אומר קלאצ' פנימה מייד כשמרגישים את הבעיטה בגב. בהילוך שני הבעיה פחות חמורה, מכיוון ש:

א. מתחילים מראש יותר גבוה, עם רוב הסוסים.

ב. לוקח יותר זמן לטפס, ואני יכול לקבל החלטה שקולה מתי לעלות הילוך.

 

די ברור לי שכל העסק הזה דופק אותי בכמה שניות טובות. קשה לי להאמין שזה המצב עם המנוע הזה, ולכן אני מסיק שאני לא משתמש בו נכון.

עצות ? בעלי 1.8T ?

האם יש איזשהו מקום שבו קוראים/לומדים/מלמדים לעשות את זה נכון ?

 

 

נ.ב. תודה למי שפתח לי ת'רד חדש

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הראשון - הליאון היא לא אימפרזה. אם אני לא טועה הכוח שלך צריך להגיע קודם.

לא ב 3000 סל"ד.

 

למה אתה מעביר הילוכים ב4000 סל"ד הקו האדום נמצא בערך ב 6K לא? תעביר

ב5000 - 5500.

 

כמו כן אפשר להעביר הילוכים די מהר בלי ל@$ן את התיבה, אני ברכב הקודם

שלי שגם כן היה מוגדש (אימפרזה) הייתי מעביר די מהר מבלי לעשות נזק לתיבה. כנראה

שאתה פשוט מעביר את ההילוכים יחסית לאט ואז מתבצעת נפילת סל"ד רצינית גם כן

(או שאני טועה?)

 

אגב אופציה אחרת בעמידה היא להיות עם יותר גז ואז לשלב קלאץ אבל מדובר

פה על שחיקה מוגברת....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכוח שלי אכן מגיע קודם. בכל נסיעה מנהלתית אני חי יופי בין 1000 ל-3000 (כן כתבתי 1000 ברצינות, אפשר ליסוע ככה 70 בשישי ולא להרגיש את הדלק נשפך על הכביש). אבל אין שום השוואה בין זה לבין 4500 למשל. האוטו 'עצבני' רק מעל 3000. וכמו שכתבתי, הבעיה היא שבראשון הדרך מ-3000 ל-6000 לוקחת בערך רבע שניה, ולכן 'מתי' בדיוק החלפתי זה עניין קצת אקראי.

 

אני לא חושב שאני מעביר הילוכים לאט מדי. ואני גם לא בדיוק נהג מרוצים שמחליף ב-0.1 שניה. המהירות והסל"ד לא נופלים הרבה. הבעיה שלי היא רק בהילוך ראשון.

 

ואגב, גם ככה אם אני משחק יותר מדי עם חצי קלאצ' מתעוררות כל מיני מנורות שאומרות שהאוטו חושב שאני טיפש (TCS למיניהן), והצמיגים מאבדים אחיזה די מהר.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם תגיע עם ההילוך ההראשון למעל 5000 סל"ד הגיוני שהנפילה לא תהיה

מעל 2000 סל"ד ותמשיך להיות בתווך היעיל של הכוח וגם לא תפגוש את המנתק

אשר עדיין יהיה יחסית רחוק ממך. האימפרזה למשל מחוסרת כוח בצורה מטורפת

מתחת ל3000 סל"ד אבל היא מגיעה ל 3K האלו די מהר ומשם היא עפה עד למנתק

במהירות מטורפת בעיקר בהילוך ראשון שהוא יחסית קצר.

 

אגב הליאון שלך עם הנעה כפולה או קדמית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קדמית. אין יותר כפולה בארץ. לטענת היבואן "לא אהבו את זה" בגלל שזה תוספת משקל משמעותית, ובוא נכיר בעובדות, זה גם לא ממש quattro.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם מחשבה....

 

אולי כשאתה מאיץ בהילוך ראשון, אתה בעצם לוחץ חזק מדי על הגז, ולכן הגלגלים מפרפרים ואתה מגיע מהר מאוד למנתק ההצתה?

באיזה מהירות אתה נוסע כשאתה מגיע לסוף הראשון במצבים שתארת?

 

נסה להאיץ קצת יותר בעדינות בהילוך ראשון כדי למנוע פרפור, ותראה אם ככה אולי תוכל להגיע עד לקו האדום בהילוך ראשון. ללא פרפור התאוצה גם תהיה מהירה יותר.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם מחשבה....

 

אולי כשאתה מאיץ בהילוך ראשון, אתה בעצם לוחץ חזק מדי על הגז, ולכן הגלגלים מפרפרים ואתה מגיע מהר מאוד למנתק ההצתה?

באיזה מהירות אתה נוסע כשאתה מגיע לסוף הראשון במצבים שתארת?

 

נסה להאיץ קצת יותר בעדינות בהילוך ראשון כדי למנוע פרפור, ותראה אם ככה אולי תוכל להגיע עד לקו האדום בהילוך ראשון. ללא פרפור התאוצה גם תהיה מהירה יותר.

 

אצלי יש אותה בעיה... גם חולשה בהתחלה וגם פירפור... לגבי הפירפור יש בקרת משיכה ולגבי החולשה (היחסית) הבנתי שאין מה לעשות... ככה זה טורבו, חזק יותר למעלה.

 

בכל מקרה אחרי חצי שניה של השהיה ועוד חצי שניה של הסל"ד נמוך הכוח מגיע והרכב טס קדימה, מנועי טורבו מצטיינים בהאצות ביניים בעיקר וזה אפילו חשוב ושימושי הרבה יותר ליום יום מפתיחות.

 

וכמו שכתבתי לך (20VT) בהודעה פרטית, אני ממליץ לך על צ'יפ, יוסיף לך הרבה ובעלות מאוד כדאית.

 

ינון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם ג'רמי - גם אצלי יש אותה הבעיה בהילוך ראשון, לכן אני לא עושה פתיחות :wink:

 

וברצינות - בראשון הרכב מפרפר החל מ-4500 סל"ד בערך אם לוחצים פול גז, הסל"ד טס למעלה מהר והמהירות לא עולה. הפתרון להחליש את עוצמת הלחיצה מעט, עד לויסות מתאים של כוח ללא פרפור. אם תצליח לעשות את זה תגלה שהראשון שלך דווקא ממש לא קצר...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי תקופה לנהוג על סובארו טורבו ודבר אחד שאני זוכר ששמתי לב זה שהרבה גז על הפתיחה לא נותנת הרבה, אבל המנוע מתחיל לסחוב כמו שצריך אחרי כמה אלפי סלד,

נראה לי באמת כמו שג'רמי אמר תתן פחות גז על המטרים הראשונים ואחר כך תן גז וסחוב את הראשון עד האדום...

פשוט תנסה את זה ותעדכן אם הרגשת שינוי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי תקופה לנהוג על סובארו טורבו ודבר אחד שאני זוכר ששמתי לב זה שהרבה גז על הפתיחה לא נותנת הרבה, אבל המנוע מתחיל לסחוב כמו שצריך אחרי כמה אלפי סלד,

נראה לי באמת כמו שג'רמי אמר תתן פחות גז על המטרים הראשונים ואחר כך תן גז וסחוב את הראשון עד האדום...

פשוט תנסה את זה ותעדכן אם הרגשת שינוי

 

חבל שג'רמי לא אמר את זה, אלא הפוך. דווקא בשיא הסל"ד, כשיש יותר כוח, צריך לתת פחות גז, כי אחרת הגלגלים יפרפרו. בעצם הנכון הוא לתת פול גז עד נניח 4000 סל"ד ואז להחליש את העוצמה על הדוושה בעדינות (ככה זה אצלי, אצלו זה יכול להיות שונה).

 

ואם אתה מדבר על אימפרזה טורבו - שם לא צריך את זה. הדרך הכי טובה להאיץ באימפרזה טורבו (ללא התחשבות בקלאץ') היא- 5000+ סל"ד, זריקת קלאץ' מהירה ופול גז. ה-AWD יעשה כבר את הכל.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי השיפורים שעשיתי נתקלתי בתופעה דומה.

ההילוך ראשון מאוד חזק במידה ולוחצים עד הסוף הרכב מ- 4500 סל"ד כמעט ולא מאיץ אלא

מגיע תוך שניה ל- 7000. לכן יש ללחוץ בעדינות עד לסל"ד גבוה, עניין של מיומנות, ולשלב לשני במהירות. ההילוך השני עושה עבודה נהדרת ומטפס עד ה- 7300 עם 100 קמ"ש בסקלה.

 

השיפורים הם ציפ, ווסת דלק ושינוי במצערת.

 

אייל

המהירות היא רוע השטן, הסיבובים הם אהבת האלוהים.

 

____________________

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'רמי כתב:

 

"סתם מחשבה....

 

אולי כשאתה מאיץ בהילוך ראשון, אתה בעצם לוחץ חזק מדי על הגז, ולכן הגלגלים מפרפרים ואתה מגיע מהר מאוד למנתק ההצתה?

באיזה מהירות אתה נוסע כשאתה מגיע לסוף הראשון במצבים שתארת?"

 

 

יש לו בקרת משיכה באוטו, ולכן הם לא אמורים לפרפר לו.

 

חוץ מזה, חישן המהירות מחובר לגלגלים הקידמיים, כך שהוא יראה את המהירות

עולה יחד עם הסל"ד במקרה שהוא מפרפר, ולכן הוא לא יוכל לדעת מהיא המהירות האמיתית שלו.

 

יובל, שנסע פעם 90 (הילוך שני) בכביש מאד רטוב, אבל בעצם כמעט לא זז...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתוחים וספקולציות...

 

20VT, ברכב טורבו לא לוחצים בראשון.

רכבי טורבו שורפים סל"ד מהר מאוד, במיוחד בראשון.

האיבוד המשמעותי במיוחד זה לא ההעברות שלך אלא השימוש בהילוך עצמו, ראשון ב-3500-7000 זה בערך (הערכה) 20-50 קמ"ש.

ז"א אתה שורף יחסית הרבה זמן על קצת מאוד מהירות (או שאתה פשוט מפרפר), לכן בראשון נותנים משיכה קצרה (לא עד המנתק, עד כ-5700~) ובעזרת החלפה מהירה עם גז מכניסים שני.

ככה אין את איבוד הזמן, אין בלאי מואץ להילוך, נפילת הסל"ד לא תהיה משמעותית במיוחד (נפילה עד לתחום היעיל של המנוע).

תוסיף מעט החלפות "עירקיות/כורדיסטניות" (מבית מדרשו של ZIGI האיש והגז) ויש לך תבשיל מהיר מאוד.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על כל ההמלצות. יש לי כמה דעות / שאלות נוספות, אבל אני אוסיף מחר. לילה טוב.

 

נ.ב. איפה Shays ? אין לך איזה טיפ ? זרוק עצם ...

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...