Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פתיחות II או: איך לתת בראש עם מנוע 20VT


20VT
שימו לב! השרשור הזה בן 7624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מהו בדיוק מנתק ההצתה? אם אפשר להסביר בקצרה,

ולא להפנות אותי לאיזה אתר חייזרים...

 

תודה :roll:

 

בעזרת חיפוש קטן, היית מוצא תשובה לשאלתך.

 

כנס לכאן.

172

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב דני שם הסביר איך פעל מנתק הצתה במנועי קרבורטור.

 

רק אציין שבמנועים יותר מיושנים לא היה מנתק הצתה - אלא היה אחד משני דברים -

 

וסת מהירות או וסק ריק

וסת משקולת או וסת צטנריפוגלי

 

וסת צנטריפוגלי -

ביסודו עשוי משתי משקולות המחוברות לציר משנק האוויר. הגל שמניע את הוסת מונע על ידי גל הפיקות והוא הגורם שמסובב את הציר. הכח הצנטריפוגלי דוחף את המשקולות כלפי חות אבל ישנו קפיץ שמונע את התרחקות המשקולות - בדומה למה שדני הסביר. רק שבמהירות מסוימת הקפיץ לא יכול יותר והמשקולות נפרדות מהציר, המשקולות דוחפות את הציר כלפי משנק האוויר - הציר מוזיז מוטטה שסותמת את משנק האוויר לכמה שניות קצרות ומהירות המנוע יורדת מהר מאד. כלומר בימים ההם (שנות ה-60) ויסתו את מהירות המנוע והגבילו אותה באמצעות הגבלה על התערובת ולא על ההצתה.

 

וסת מהירות -

פועל בעזרת התערובת עצמה. וסת המהירות הוא מעין שסתום הנמצא בזוית לציר המשנק. התערובת עוברת דרך שסתום זה. השיטה עוברת על לחץ ועל ריק הנוצר בסעפת היניקה. כאשר לחץ הץערובת גובר על כח הקפיץ שנמצא בתוך השסתום נסגר המשנק והתערובת נחסמת מלהגיע למנוע וכך מהירות המנוע צונחת.

 

אגב ישנה אזהרה רצינית לגבי התעסקות עם הווסתים הללו - הם מסובכים ורגישים. אז אם במקרה קניתם רכב משנות השישים אל תתעסקו עם הווסתים! לכו למוסך מורשה :wink:

 

 

מחר יהיו תמונות או היום מאוחר בערב.. הסורק הארור הזה..

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהו בדיוק מנתק ההצתה? אם אפשר להסביר בקצרה,

ולא להפנות אותי לאיזה אתר חייזרים...

 

תודה :roll:

 

בעזרת חיפוש קטן, היית מוצא תשובה לשאלתך.

 

כנס לכאן.

תודה רבה, היה מעניין!

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו על מנתק.

 

בג'אסטי של חבר (1.2) אין מנתק הצתה (מן הסתם),

 

והמנוע מגיע בסבבה שלו אל קצת מעבר ל 8000 טור, בלי שום בעיה.

 

ואז מה קורה לאוטו? :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על כל ההמלצות. יש לי כמה דעות / שאלות נוספות, אבל אני אוסיף מחר. לילה טוב.

 

נ.ב. איפה Shays ? אין לך איזה טיפ ? זרוק עצם ...

 

דווקא עצם?, יש לי שוק של פרה רוצה :?:

 

עכשיו ברצינות

 

הגולף שלי די שונה מהלאון שלך

150 כ"ס מול 180 כ"ס

גיר חמישה הילוכים ארוכים מול גיר שישה הילוכים קצרים.

 

גם לי בהתחלה היתה בעיה ללחוץ בראשון

1. מפרפר

2. מגיע מהר למנתק

 

מה שאני ממליץ לך עד שתגיע למצב שתצליח להעביר הילוך מספיק מהר זה ללחוץ החל מהילוך שני ולא מראשון

להכניס ראשון, ב3000 סל"ד להעביר לשני ומשם להתחיל ללחוץ, זה מה שאני רוב הזמן

 

 

הלאון שלך היא שנת 2003 קרי הנעה קידמית או שנת 2002 הנעה כפולה?

 

שי

גולף GTI סטנדרטית....כמעט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד משהו על מנתק.

 

בג'אסטי של חבר (1.2) אין מנתק הצתה (מן הסתם),

 

והמנוע מגיע בסבבה שלו אל קצת מעבר ל 8000 טור, בלי שום בעיה.

 

 

איך זה יכול להיות שבג'אסטי יש מעל 8000 טור :?:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך בכלל להגיע לאזור ה 6K,מרבית הגדישה מושגת אי שם ב 4.5 -5.4

הרעיון הוא לא למשוך יותר מידיי את הראשון אבל מספיק בשביל שהשני יהיה

ברצועת הכוח המקסימלית בהעברה.

 

מכיוון שלי אין הנעה קידמית אוכל רק להמליץ לך,לנתק את ה TCS ולהיות

יותר עדין עם הדוושה.

המטרה כמובן היא למנוע החלקה במקסימום הורדת כח לכביש.

חצי דוושה וככל שאתה מתקדם תוכל ללחוץ קצת יותר.

בכל אופן,חבל על הקלאצ',צמיגים וכו'.

יחס העברה סופי של הליאון הנעה קידמית ארוך טיפה מדגם ההלדקס לידע כללי.

 

וחבל שלא מביאים את ההנעה הכפולה יותר,תירוצי היבואן האמיתיים הם עלות,

ותחרות לשאר דגמי VAG בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7624 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...