Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לטיפול שמנים בקליאו ספורט


segev
שימו לב! השרשור הזה בן 6617 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הארותי והערותי בצבע אדום וכחול:-)

החברות מתייחסות לאקלים בגלל הצמיגוצת בהנעה ולא בטמפרטורת עבודה כי גם שמן 20W50 יגיע לאותה טמפרטורה בערך במנוע שעומד בקור.

השמן כנראה יהיה בטמפ' מסויימת אבל לא בעל אותם תכונות אלא אם הנתון הראשוני מלווה בW דומה והשמן מאותה קבוצה(מינרלי או חצי סיננטטי או סינטטי).

חשוב שבאקלים קר השמן לא יהפוך לצמיגי מידי ולכן מצהירים זאת.

מציינים את הנתון הנמוך ע"י W =WINTER , על מנת לאפשר התאמה לארצות בהם הטמפ' מאד נמוכות (מתחת ל0) נתון זה מציין את יכולת השמן לזרום\לנוע בטמפ הנמוכות ובנקודה הזו אין כל הערה.

ראה למשל דוגמא את מוטי שמתחרה עם שמן 10W30 ללא בעיות ועם אחלה של ממצאים בהקשר לבלאי המנוע.

כאמור לא מדובר רק על בלאי מנוע (איני מכיר את המקרה של מוטי)

ללחץ השמן תפקיד מכריע בשמירה על המנוע ולכן צריך להתאים את צמיגות השמן לפי לחץ השמן.

אכן ללחץ שמן יש תפקיד בשמירת המנוע אבל תאר לעצמך משאבת שמן בעלת תפוקה יעילה והתאמה רק ללחץ המשאבה... ושמן בעל תכונות שאינן תואמות לטמפ' העבודה השונות, למבנה המנוע ולחומרי הבניה של המנוע!

הוא צריך להיות בגדר הנורמה ולא צמיגי מידי ולכן המגמה היום היא לרדת מ5W40 ל 5W30 ואף נמוך יותר!

הצמיגות משתנה ביחס הפוך לטמפ' - ככל שהטמפ' עולה הצמיגות יורדת ועקב כך אי היכולת של השמן לשמור על "מעטה" שלם , המוצא את ביטויו בפירוק המולקולות ועיבוד היכולת לשמירה בפני חיכוך הרסני מלווה ביצירת חום - לכן יש צורך בצמיגות גבוהה יותר שתעמוד בלחצים גבוהים ביותר הנוצרים ע"י המכלולים, לחצים גבוהים בהרבה יותר מהלחץ שיוצרת משאבת השמן - בטמפ' עבודה ובטמפ' עומס מלווה בטמפ' חיצוניות !

השמנים מספקים את אותה הגנה בדיוק בטמפרטורת עבודה וה 40 אפילו נמצא כאוברקיל וכסמיך מידי במנועים מודרניים.

זהו שלא - בטמפ' עבודה גבוהות יש תכונות משתנות משמן לשמן בהתאם לסוגי השמן והדירוג!

גם מבחינת קירור הוא עדיף משמעותית בגלל הזרימה המשופרת שלו.

יעילות השמן תלויה בסוג השמן ( תת קבוצות בתוך הסינטטי והמינראלי - קבוצות בסיס ) וחבילת התוספים שלו.

התוספים מוסיפים תכונות מסויימות לשמן ומצד שני גם מורידים מתכונות אלו - זה כבר סיפור אחר.

לכן הסמיכות יתר של 40 לא תורמת הרבה ליעילות ההגנה של השמן במנוע תקין.

40 הוא מספר אמפירי המציין עובדה והוא קיים עקב הצורך בעמידות הנדרשת בתנאי טמפ' גבוהה בפני פירוק המולקולות וכתוצאה מעמידות זו יגן על המכלולים ביתר יעילות.

בהסבר זה אני מסיים את התייחסותי לנושא.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נהוג להגיד ש W = WINTER אך זה בכלל לא נכון, אתה מוזמן לקרוא במקורות מה SAE אומרים בנושא!
להלן הבהרה בנושא של תקן S.A.E :

-The weights given on oils are arbitrary numbers assigned by the S.A.E Society of Automotive Engineers). These numbers correspond to "real" viscosity, as measured by several accepted techniques. These measurements are taken at specific temperatures. Oils that fall into a certain range are designated 5, 10, 20, 30, 40, 50 by the S.A.E. The W means the oil meets specifications for viscosity at 0 deg F and is therefore suitable for winter use.

 

 

הבהרה חד משמעית לגבי התאמת השמן למנוע:

בהנדסת מכונות התאמת שמן למנוע נעשה בהתחשב במס' פרמטרים ולא רק ב"לחץ השמן"!

*סוג הדלק: בנזין, דיזל, גז

*מבנה פנימי של המנוע - כולל מבנה מעברי שמן

*חומרי הבנייה של מכלולי המנוע

*עומסי העבודה שבהם המנוע אמור לפעול

*פרקי הזמן שהמנוע יעבוד

*טמפ' התנעת המנוע

*קשת טמפ' עבודה

*טמפ' עבודה קריטיות

*טמפ' סביתית (מקום עבודת המנוע)

*קשת סל"ד מנוע

*סביבת העבודה של המנוע

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין את הויכוח שלכם אבל אתם מסתייגים מהנושא

 

אני מחכה לתשובה לגבי סוג שמן שיתאים לקליאו ספורט דור ראשון עם 103 אלף קילומטר השמן הרצוי של חברת וולבליין

 

תודה

172 סוסים כבר לא מספיקים אז קנינו הונדה מצוננת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין את הויכוח שלכם אבל אתם מסתייגים מהנושא

 

אני מחכה לתשובה לגבי סוג שמן שיתאים לקליאו ספורט דור ראשון עם 103 אלף קילומטר השמן הרצוי של חברת וולבליין

 

תודה

אתה מבקש תשובה:-) ...

ראשית מצויין על מדבקה מתחת למכסה המנוע סוגי השמן המומלצים בדגם שלך(אלא אם תלשו אותה משם).

על מנת שתהייה אפשרות להתייחס להתאמה של השמן ביתר דיוק, תציג את האופציות שיש לסוגי השמן של VALVOLINE בארץ -(חצי סיננטטי +סינטטי מלא).

 

נ.ב. האם אתה מעוניין להצטרף למועדון בעלי הקליאו ספורט בישראל?

אם כן שלח לי מייל עם פרטיך (טל', מס' רכב וכתובת) ל:

[email protected]

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מריוס אלו דברי SAE....

 

 

Many think that the “W” in 10W-30 means “winter”.

From SAE J300 p.2:

"Two series of viscosity grades are defined in Table (1): (a) those containing the letter W and (b) those without. Single viscosity grade oils with the letter W are defined by maximum low temperature cranking and pumping viscosities and a minimum kinematic viscosity at 100C. Single grade oils without the letter W are based on a set of minimum and maximum kinematic viscosities at 100C and a minimum high shear rate viscosity at 150C. The shear rate will depend on the test method. Multigrade grade oils are defined by both of these criteria....

The W is just a designation of one type of testing vs another. I personally asked them if it stood for "winter" and they flatly said "no".

 

אני עוד פעם יגיד את זה

5W30

5W30

5W30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מריוס אלו דברי SAE....

 

 

Many think that the “W” in 10W-30 means “winter”.

From SAE J300 p.2:

"Two series of viscosity grades are defined in Table (1): (a) those containing the letter W and (b) those without. Single viscosity grade oils with the letter W are defined by maximum low temperature cranking and pumping viscosities and a minimum kinematic viscosity at 100C. Single grade oils without the letter W are based on a set of minimum and maximum kinematic viscosities at 100C and a minimum high shear rate viscosity at 150C. The shear rate will depend on the test method. Multigrade grade oils are defined by both of these criteria....

The W is just a designation of one type of testing vs another. I personally asked them if it stood for "winter" and they flatly said "no".

ההערה מעניינת, אבל אינה נכונה...

אני עוד פעם יגיד את זה

5W30

5W30

5W30

העניין הוא שאינך מביא נימוקים מבוססים.

זה שאתה ממליץ, זה לא פוסל, אבל זה גם לא מחזק ובוודאי שזו לא "אקסיומה"...:-)

כמו כן אינך עושה הבדלה בין סוגי שמנים (מינרליים, חצי סינטטיים וסינטטיים מלא).

אתה ממשיך להיות "מקובע" על ההמלצה, ללא כל נימוק מבוסס מדעית - בנוסף להערתך לגבי התאמת שמן למנוע לפי לחץ !

איני יודע מעין "הקביעה" הזאת, גם אם כפי שציינתי, יש משמעות רבה ללחץ בכל מערכת שימון, (ללחץ שמן יש משמעות רבה בהתאמת מערכת הצנרת להעברת השמן ולשסתום במשאבת השמן וכמובן בבחירת המסנן שמן) .

סוג השמן לא מותאם לפי לחץ בלבד- אני מציין זאת כמבין משהו :-) בתחום, בתור מהנדס מכונות וכמנחה טכנאים והנדסאים בהנדסת מכונות.

אם אפשר, אולי תוכל להבהיר מה המקצוע שלך, שיתכן שמשפיע על מסקנותיך?

 

תוספת:

לצורך ההשכלה הכללית:

SAE מקובל כתקן בינלאומי לדירוג הצמיגות.

התקן אינו עוסק באיכות השמן.

הסימול באות W לפי תקן SAE מתייחס לWinter ומיוחס לתכונות זרימת השמן בטמפ' נמוכות : מ0 .

תקנים: SAE J300 ו J306c מתייחסים בצורה ממוקדת לנושא.

מידע זה מדוייק ונלמד עשרות שנים בכל פקולטה להנדסת מכונות.

כל פירוש אחר הוא שגוי.

להלן הסבר מקצועי באנגלית:

The Society of Automotive Engineers Viscosity Classification

 

The terms SAE 10W-30 and SAE 15W-40 are widely used. How many people actually understand what these terms mean?

 

Firstly any viscosity grade should be proceeded by the initials SAE. This stands for the Society of Automotive Engineers and indicated that the following viscosity classification refers to their definitions. It should be noted that SAE is not a performance category it only refers to the viscosity of the oil. When comparing oils the reader should not only compare the SAE viscosity grades of two oils but also the engine performance classifications in order to be able to fully compare performance.

 

Let us consider the following: SAE 15W-40.

 

The fact that this classification has two parts; the 15W and the 40 indicates that the oil is a multigrade. The first number with the suffix 'W' indicates the oil's performance at low temperature. In fact the 'W' stands for winter. The lower the 'W' number the lower the viscosity of the oil. Therefore an SAE 5W oil is a lower viscosity oil than an SAE 10W oil.

 

The number after the W, in the above case '40'; gives a measure of the oil's viscosity at high temperature. Again the lower the number the thinner the oil is at high temperature. So an SAE 30 is a thinner, or less viscous, oil than an SAE 40.

 

engineoil_04.gif

A multigrade oils is an oil that has two parts such as SAE 15W-40, or 20W-50. A monograde oil only has one part, such as SAE 30, or SAE 40.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע אתה לוקח אמרה מצוטטת מהמקור ואומר שהיא לא נכונה?

ההמלצה שאני מקובע עליה היא לשמן 5W30 סינטטי מלא בגלל לחץ השמן, בגלל הצמיגות הנמוכה מאוד בטמפ' נמוכה, מנוע "חדש" ובגלל ש 40 צמיגי מידי ו30 מתאים יותר למנוע במצב כזה ולא מקשה על המנוע לחינם והזרימה במנוע חם משתפרת פלאים ולכן גם הקירור!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע אתה לוקח אמרה מצוטטת מהמקור ואומר שהיא לא נכונה?

ההמלצה שאני מקובע עליה היא לשמן 5W30 סינטטי מלא בגלל לחץ השמן, בגלל הצמיגות הנמוכה מאוד בטמפ' נמוכה, מנוע "חדש" ובגלל ש 40 צמיגי מידי ו30 מתאים יותר למנוע במצב כזה ולא מקשה על המנוע לחינם והזרימה במנוע חם משתפרת פלאים ולכן גם הקירור!

בתקן של SAE אין ציון שהאות W אינה בסיס לWinter - הכותב שאתה מצטט, אינו בר סמכא (מציג את הדברים מעל דפי האינטרנט) טוען שקיבל תשובה כזו כאשר שאל ולא שההסבר מופיע בתקן -כי פשוט הוא לא מופיע בתקן...:|

לעומת זאת, אני מציג מידע שנלמד בלימודי הנדסת מכונות בישראל ומופיע במס' ספרים מקצועיים העוסקים בתקנים הללו והמהווים מקור מבוסס ומקובל בתעשיית השמן.

נראה לי שבזבזתי את זמני בהתייחסויות וחבל - על פניו נראה שלא הבנתה את מהות העובדות!

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשפט האחרון בציטוט שהבאתי הוא לקורא המצוי שרוצה לדעת שגם אם תשאל תקבל תשובה שזה לא WINTER.

W יכול להיות מחר גם A גם B גם C הוא פשוט מציין סוג של בדיקה כמו שכתוב בציטוט.

אז אולי נעזוב את זה ונתייחס לצמיגות המומלצת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה: האם יש בגיר של הקליאו ספורט פילטר שמן?

אם כן - האם יש להחליפו כאשר מחליפים שמן גיר?

 

ושאלה נוספת - איך ניתן לבדוק האם המצמד מפריד כמו שצריך?

ידוע לי איך לבדוק שאינו מחליק (הילוך גבוה, לתת גז, לראות אם הסל"ד עולה בלי פרופורציה למד מהירות)

אני שואל לגבי התקלה השניה האפשרית - לא מפריד.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה תרגיש את זה בהילוכים, לחץ קלאץ עד הסוף ואחרי 2-3 שניות שלב להילוך אחורי, אם נכנס בכוח תרועה וחריקה אז רוב הסיכויים שלא מפריד.

במקרים קיצוניים יותר הטורים בניוטרל גבוהים מהטורים עם הילוך משולב.

לא תמיד התקלה בקלאץ אלה בדרך אליו ( משאבות, גומיות למיניהם,כבלים ).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על שילוב להילוך רוורס כאשר הרכב עומד במקום, בסל"ד סרק?

השילוב הנ"ל נכנס אצלי בסדר גמור בלי בעיות.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6617 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...