Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לטיפול שמנים בקליאו ספורט


segev
שימו לב! השרשור הזה בן 6617 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תאמין לי, זה הכל בגלל אפי.

הוא זה שמסייע לי ועושה את רוב העבודה.

אולי שמת לב, בשרשור שלי על החלפת שמן גיר היו תמונות של השמן הישן.

השמן הישן היה בצבע אפור ועם קצף. אני מאמין שאתה יודע מה זה אומר...:wink:

(לפני ההחלפה - הרכב עבר 94,000 ק"מ ועל הכביש מאז יוני 2002)

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מה הקשר לאקלים ויחס הדחיסה?

מה אם חם פה זה אומר שטמפרטורת השמן תהיה חמה יותר?

בולשיט אידיאלי הוא 5W30.

בדרך כלל אני נמנע מלהאיר הערות לגבי ההבנה ובכל זאת בהנחה שאינך הנדסאי או מהנדס, יש נושאים שאיך מכיר אותם לעומקם, אם כי ראוי שתנקוט בלשון נקייה ותרבותית באם אתה רוצה לעלות ספקות או שאלות!

מנוע שעובד ביחס דחיסה גבוהה מפיק חום בפרק זמן קצר יותר ובשילוב עם טמפ'-(לא נמוכות כמו באירופה), יש צורך בתכונות שמן שלא ישתנו (כמו הצמיגות) ביחס לזמן (קצר).

כנ"ל במנוע שלצורך ההספק המירבי עובד בסל"ד גבוהה מהרגיל (ראה קליאו ספורט).

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא משנה טמפרטורת השמן בקליאו היא כמו בכל רכב נורמלי אולי טיפה יותר גבוהה.

ו5W40 זה גבוה מידי כאשר לא בתנאי מסלול.

ומי ש"לוחץ" לעיתים קרובות זה רק יעשה לו טוב.

אשמח אם תסביר לי קצת מהדברים שאני לא מבין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא משנה טמפרטורת השמן בקליאו היא כמו בכל רכב נורמלי אולי טיפה יותר גבוהה.

ו5W40 זה גבוה מידי כאשר לא בתנאי מסלול.

ומי ש"לוחץ" לעיתים קרובות זה רק יעשה לו טוב.

אשמח אם תסביר לי קצת מהדברים שאני לא מבין.

הדגשתי את פרק הזמן שהמנוע מגיע לטמפ' עבודה.

כתוצאה מכך יש שינוי בצפיפות, צמיגות קינמטית, זרימה יעילה וכו'.

פרק הזמן -קצר או ארוך בו יש שינויי טמפ', מהווה מרכיב משפיע חשוב ביותר על יעילות התכונות שאת חלקן הזכרתי מעלה .

כמו כן התוספים שבשמן כגון תוסף נגד הקצפה ולא רק , מתחילים להיות יעילים לאחר פעילות כימית המושפעת שוב לא רק ע"י רמת הטמפ' X אלא בהתייחס לפרק הזמן בה הטמפ' X מושגת.

בתנאי מסלול במנועים שההספק מבוסס על סל"ד גבוהה\יחס דחיסה גבוהה, מומלץ לעשות שימוש בשמן סינטטי בדרגת :5W-60 ובהתייחס במיוחד לטמפ' סביבת התנעת המנוע כגון : מינוס 20 ...או להיפך 40מעלות צלסיוס(לא נתונים מוחלטים).

אילו המנוע היה עובד באותה טמפ' בכל זמן נתון - מתחילת ההנעה ועד להפסקת עבודת המנוע אז, היה ניתן להתאים שמן חד דרגתי - היות ועדיין לא הומצא מנוע אידיאלי כזה, השמן הרב דרגתי מהווה הפתרון היעיל ביתר בהתייחס לטמפ' השונות בו עובד המנוע, בהתייחס לפרקי הזמן שמושגות טמפ' אלו, בהתייחס לסל"ד העבודה של המנוע, בהתייחס לחומרי הבנייה של המנוע ובהתייחס לסביבת פעולת המנוע.

ולסיכום קצר: ככל שהנתון הזה5W 40 גבוהה יותר, תכונות כמו סמיכות השמן, ישמרו בטמפ' גבוהה יותר.

כנ"ל ככל שהנתון 40 הזה5W יהייה נמוך יותר, תכונות השמן כמו הסמיכות, ישמרו גם בטמפ' נמוכות יותר.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר למקרה הזה?

יש לך שעון חום שמן ברכב?

לכמה השמן מגיע?

האם בדקת מתי נקודת הפתיחה של שסתום הלחץ בקליאו ספורט עם שמן 5W40?

( אני עציץ אם מעל 5500 ).

בדקת פעם מה המלצות לחץ השמן במנוע שלך?

אתה יודע מהו ההבדל בין 30 ל40 ב CS?

אתה יודע ששמנים למכוניות מירוץ בוחרים לפי מדד אחר בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הקשר למקרה הזה?

יש לך שעון חום שמן ברכב?

לכמה השמן מגיע?

האם בדקת מתי נקודת הפתיחה של שסתום הלחץ בקליאו ספורט עם שמן 5W40?

( אני עציץ אם מעל 5500 ).

בדקת פעם מה המלצות לחץ השמן במנוע שלך?

אתה יודע מהו ההבדל בין 30 ל40 ב CS?

אתה יודע ששמנים למכוניות מירוץ בוחרים לפי מדד אחר בכלל?

אני מקווה שאתה מבין מה אתה כותב :|

את הנושא הזה אני מלמד את הפרויקטנטים להנדסת מכונות כחלק משמעותי במקצוע, בכל מקרה רצוי מאד לא רק לקחת נתונים ולצטט אלא גם לנתח...

נכון שללחץ השמן יש משמעות רבה, אבל לפני שנוצר לחץ שמן צריך להבין איפה נדרש לחץ השמן , מהם התנאים המשפיעים(טמפ', מיקום),איך משפיע הצמיגות ובהתאם יכולת התנועה של השמן, האם העמידות הטרמית מושפעת או לא מטמפ' ועוד כמה פרמטרים.

כתוצאה מתכונות\הפרמטרים האלו ניתן להסיק מסקנות על לחץ שמן לפי שיטה זו או אחרת.

 

אחד התפקידים של השמן, מלבד שמירה על מכניקת המנוע(חיכוך\בלאי) ועמידות בפני קורוזיות הוא קירור חלקים קריטיים במנוע (בימים חמים של הקיץ שהמדחס מעמיס על המנוע, בנסיעה מאומצת -עליות, נסיעה איטית), שלא מקוררים ע"י נוזל הקירור(אתינול גליקול\מים), בעיקר באזור גלי הזיזים, בתוך מיסבים וזאת בנוסף לשמירה על יתר התכונות, לכן הנתון הזה 40 , ככל שיהייה גבוהה יותר, יאפשר בהתאמה לסוג המנוע (סל"ד גבוהה או נמוך)פעולה יעילה לתקופה ארוכה בטמפ' גבוהות.

 

קובי, לצערי אין לי את הזמן הראוי כדי להרחיב בנושא, במיוחד שkd2 מפגין רצון להבנת הנושא .

בכל אופן אני מקווה שגם אם kd2 יקרא ויהנה מהמידע , אמנם על קצה המזלג...

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקליאו שלי עברה 103 אלף קילומטרים ושוב ביקשתי אם אפשר דגם רצוי של החברה VALVOLINE אם אפשר תשובה ממך מריוס לאור נסיונך עם הקליאו

172 סוסים כבר לא מספיקים אז קנינו הונדה מצוננת

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על מספר אחר בכלל שנקרא VI .

40 מייצג צמיגות במדד שנקרא "משקל".

אגב המאמץ הכי גבוה מופעל על הדחיפים בפסנתר.

מחכה להסבר למה 5W30 לא יעשה את העבודה יותר טוב מ5W40?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על מספר אחר בכלל שנקרא VI .

40 מייצג צמיגות במדד שנקרא "משקל".

אגב המאמץ הכי גבוה מופעל על הדחיפים בפסנתר.

מחכה להסבר למה 5W30 לא יעשה את העבודה יותר טוב מ5W40?

הנושא הזה הובהר לדעתי כבר בהתייחסותי הקודמת.

(40 הוא מספר אמפירי ומהווה סולם לתכונה Viscosity )

בכל אופן היות ולא הגדרתה על איזה סוג של שמן מדובר:

*מינרלי

*חצי סינטטי

*סינטטי מלא

אני יתייחס לשמן סינטטי מלא בהתאם לדירוגים שרשמתה.

הסיבות שרצוי לעשות שמוש בשמן 5W40 ולא 5W30 :

1. המלצת היצרן ליבואן בהתאם למדינה -אקלים.

2. שמירה על צמיגות יעילה בקשת רחבה של טמפ' חיצוניות בישראל (\קורחום\שרב) ובהתייחס לטמפ' הסביבתית באזורים קריטיים בהתאם למנוע, בהם השמן משמש גם כנוזל קירור.

 

הסתייגויות והארות:

*על אף האמור לעיל יש להעריך ולהתאים שמן מנוע מכל סוג שהוא לפי מכלול נתוניו ובהתאם לסטנדרטים המוצהרים ע"י יצרן השמן ודרישות יצרן הרכב.

 

לחץ שמן - הלחץ שמקובל להתייחס במנוע ע"י שעון לחץ - נוצר ע"י משאבת השמן-לחץ זה אינו מידה ליעילות\שקלול\תכונות השמן.

עמידות מולקולות השמן בלא להיתפרק, עקב לחץ שנוצר ע"י חלקי המכלולים שאותם הוא אמור להפריד ע"י שכבה אחידה יעילה, מהווה מדד לתכונות השמן למניעת:

*חיכוך בין המכלולים

*יכולת התנועה\זרימה

*יעילות הצמיגות מותאמת לטמפ' השונות.

 

מריוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החברות מתייחסות לאקלים בגלל הצמיגוצת בהנעה ולא בטמפרטורת עבודה כי גם שמן 20W50 יגיע לאותה טמפרטורה בערך במנוע שעומד בקור.

חשוב שבאקלים קר השמן לא יהפוך לצמיגי מידי ולכן מצהירים זאת.

ראה למשל דוגמא את מוטי שמתחרה עם שמן 10W30 ללא בעיות ועם אחלה של ממצאים בהקשר לבלאי המנוע.

ללחץ השמן תפקיד מכריע בשמירה על המנוע ולכן צריך להתאים את צמיגות השמן לפי לחץ השמן.

הוא צריך להיות בגדר הנורמה ולא צמיגי מידי ולכן המגמה היום היא לרדת מ5W40 ל 5W30 ואף נמוך יותר!

השמנים מספקים את אותה הגנה בדיוק בטמפרטורת עבודה וה 40 אפילו נמצא כאוברקיל וכסמיך מידי במנועים מודרניים.

גם מבחינת קירור הוא עדיף משמעותית בגלל הזרימה המשופרת שלו.

יעילות השמן תלויה בסוג השמן ( תת קבוצות בתוך הסינטטי והמינראלי - קבוצות בסיס ) וחבילת התוספים שלו.

לכן הסמיכות יתר של 40 לא תורמת הרבה ליעילות ההגנה של השמן במנוע תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6617 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...