Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוו דעתכם - בדיקת קומפרסיה ומצב הפלאגים Chevy Sonic RS


Mr 44

פוסטים מומלצים

לילה טוב ושקט חברי פורום יקרים.

תקופה ארוכה שאני סוחב misfires והיסוסים נוראיים בהאצה (קוד P0300). אחרי החלפת פלאגים וסלילי הצתה, בית מצערת נוקה לפני פחות משנה ואני מרגיש פשוט אבוד ויותר גרוע אני מרגיש טרף קל למוסך ... אני במצב שאחליף כל דבר מתסכול.

רגע לפני שאני קופץ שוב בפעם השלישית למוסך החלטתי לנסות לבדוק קומפרסיה בצילינדרים ולוודא שאין לי איזה אטם גמור/ טבעת שבורה או אני לא יודע מה ..

הזמנתי קיט בדיקת לחץ מאמזון/ טורק מטר ובוקסה להוצאת הפלאגים וניגשתי לעניין ..

מצרף תמונות של כל פלאג ואת תוצאות הבדיקה (PSI)-

 

Cylinder 1 - 181

Cylinder 2 - 175

Cylinder 3 - 163

Cylinder 4 - 165

 

סטייה של כמעט 9% בין ציל' 3 ל- 1 

מכאן אני באמת לא יודע איך להתייחס לזה, לאיזה כיוון ללכת?

אשמח לחוות דעתכם על תוצאות הבדיקה ובנוסף על מצב הפלאגים .. מציין שהם חדשים - בני 5K קילומטר ..

רבאק, מה יכולה להיות הבעיה? האוטו מטופל ומתוקתק כל 7.5K

 

פרטים יבשים - סוניק 2014 עם 135.5K קילומטר בשעון.

 

 

 

IMG_20240408_183400.jpg

IMG_20240408_183618.jpg

IMG_20240408_183804.jpg

IMG_20240408_183949.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי. הקומפרסיה שלך סבירה לגמרי. 

תבדוק אם הפלאגים מתאימים במאה אחוז לרכב - לפי דגם מנוע ומק"טים - אני אשמח אם איזה דגם קנית.

אם הכל תקין ותואם תבדוק שהאטם ראש מנוע תקין ואין בריחה של נוזל קירור לבוכנות (יש ערכה לבדיקה עם נוזל בצבע כחול). 

מעבר לזה החנוכיה של הקויילים - קנית מקורית?

ואין צורך להחליף כל 7.5k שמן זה באמת בזבוז של שמן מיותר לחלוטין. תחליף כל 15k יש למוטול שמן מעולה בתקן של הרכב הזה.

תעדכן.

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, netanel1014 כתב:

היי. הקומפרסיה שלך סבירה לגמרי. 

תבדוק אם הפלאגים מתאימים במאה אחוז לרכב - לפי דגם מנוע ומק"טים. 

אם הכל תקין ותואם תבדוק שהאטם ראש מנוע תקין ואין בריחה של נוזל קירור לבוכנות (יש ערכה לבדיקה עם נוזל בצבע כחול). 

מעבר לזה החנוכיה של הקויילים - קנית מקורית?

תעדכן.

הי נתנאל, תודה על המענה.

אשמח לדעתך על מצב הפלאגים? גילם 5K קילומטר.

בנוגע לתאימותם - הם אכן מקוריים ותקינים לפי מק"ט הורכבו ונקנו במוסך מורשה אופל.

לגבי זליגה של נוזל קירור לצילינדרים - אני מאוד סקפטי בנוגע לזה (אך לא שולל), הרכב לא מאבד מים מאז שהוחלף תרמוסטט, מפלס השמן נשאר דיי יציב לאורך זמן ולא נראה סימנים של טחינה. יותר מזה .. אני חושב שאם היה מים בצילינדרים כנראה והיו עפים החוצה בעת בדיקת הקומפרסיה כיוון שכל הפלאגים היו בחוץ ושמתי מגבת מעל כדי לצמצם כמה שיותר את הסיכון שיחדור לכלוך לתוך תא הבעירה, המגבת נשארה יבשה. בכל זאת אתייעץ עם המוסכניק בטיפול הקרוב בנוגע לזה.

סלילי הצתה אכן לא מקוריים אך תואמים לפי מספר פריט למקורי, המון תגובות טובות עליהם ברשת ומאז ההחלפה האמת שלא הרגשתי בשום שינוי מהמקורי שהיה לי מה שהביא אותי למסקנה שהחלפתם לא הועילה ולא הזיקה.

חשבתי ללכת לכיוון המזרקים/מסנן דלק.

אשמח אם תאיר את עיני..

ערב טוב

נאור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת תקלה שמעידה על בעיה בהצתה. 

תבדוק את החיבור לקויילים אולי נקרע חוט אולי קורוזיה. 

תבדוק שוב את הפלאגים. קורה שטועים במוסך ומרכיבים פלאגים לא תואמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסנן האוויר נקי?

לפי הגוון השחור על המצתים המנוע עובד עשיר (הרבה דלק לא שרוף).

אם כן תמשיך לכיוון הדלק - תמדוד לחץ דלק מהקו יציאה של המשאבה ושתווה לנתוני היצרן.
יתכן וזה פיצוי על "הרעבת דלק".

 

פלאגים לא נכונים לא גורמים למיס פייר הם גורמים לבעיות אחרות.

הדחיסה מעט נמוכה אבל גם היא לא הגורם.

לא מחייב שתיווצר אמולסיה (טחינה בשמן \ מים) כשהאטם ראש פרוץ אבל זה בכלל לא הסימפטומים שאתה מתאר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, netanel1014 כתב:

זאת תקלה שמעידה על בעיה בהצתה. 

תבדוק את החיבור לקויילים אולי נקרע חוט אולי קורוזיה. 

תבדוק שוב את הפלאגים. קורה שטועים במוסך ומרכיבים פלאגים לא תואמים.

הסתכלתי- לא קורוזיה, לא חוטים חשופים הכל נראה מבודד ותקין. בשבת אפרק את הפלאגים שוב ואוודא שוב מקט.

אעדכן

תודה לך.

לפני שעתיים, tribel כתב:

מסנן האוויר נקי?

לפי הגוון השחור על המצתים המנוע עובד עשיר (הרבה דלק לא שרוף).

אם כן תמשיך לכיוון הדלק - תמדוד לחץ דלק מהקו יציאה של המשאבה ושתווה לנתוני היצרן.
יתכן וזה פיצוי על "הרעבת דלק".

 

פלאגים לא נכונים לא גורמים למיס פייר הם גורמים לבעיות אחרות.

הדחיסה מעט נמוכה אבל גם היא לא הגורם.

לא מחייב שתיווצר אמולסיה (טחינה בשמן \ מים) כשהאטם ראש פרוץ אבל זה בכלל לא הסימפטומים שאתה מתאר.

אהלן, מודה לך על המענה הרחב.

מסנן אוויר נקי וחדש.

האמת הייתה לי בעיה עם שסתום EVAP (קוד P0171) במקביל למיספיירים/היסוסים. הוחלף השסתום במקורי והקוד תקלה נעלם ולא חזר מאז. באותו הקוד תקלה התקבלה אינדיקציה על תערובת עשירה (הפלאגים הוחלפו באותו זמן שהוחלף השסתום EVAP.) יש סיבות אחרות שבגינן הפלאג יצבע שחור?

בנוגע לעצה שלך ללחץ הדלק, מה אני מסיק מהבדיקה הזו וכיצד לבצע אותה? אפשרי בבית? 

בנוסף - חשבתי ללכת לכיוון המזרקים/מסנן דלק .. אבל פוחד להתעסק, עסק יקר.

אשמח לדעתך

 

לפני 11 דקות, yairw כתב:

איזה שנה הרכב?

סלילי הצתה מקוריים? חדשים?

עד כמה אתה בטוח שהפלאגים תואמים לרכב?

האם סרקת בעצמך? זה רק קוד 300 או שיש עוד קודים?

היי יאיר, 

הרכב 14' כמו שציינתי בהודעה הראשונה סלילי הצתה לא מקוריים אך תואמים לפי מק"ט יש עליהם לא מעט ביקורות טובות ולאחר החלפתם לא הרגשתי בשום שינוי בין הישנים (מקוריים) לחדשים .. אשמח להארה אם יש בנוגע לזה.

לגבי הפלאגים - תראה אני מטפל במוסך הזה מ 2015 אני מאוד סומך עליהם .. הפלאגים הקודמים שהיו.. לפני הנוכחיים הוחלפו בUMI במקוריים והוא הראה לי שהוא מחליף לאותם הפלאגים עם אותו מקט בדיוק כך שאני לא חושד בפלאגים לא מקוריים. אבדוק זאת שוב כדי להדיר אמינות.

לגבי קודי תקלה, רק 300 שמעיד על מיספייר בצילינדר "רנדומלי".

אשמח להארות.

נאור.

עריכה אחרונה על ידי Mr 44
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה פה בחור עם סוזוקי שהחליפו לו פלאגים אבל הבעיה לא חלפה

הרכב פורק במשך איזה שבועיים לרמה שהדשבורד בחוץ ועוברים על כל החיווט,

בסוף התעקש איזה אחד שיבדוק את הפלאגים שוב - במורשה שמו פלאגים לא תקינים, הוחלפו והכל הסתדר.

לגבי הקוילים, אני פחות מכיר, אולי למוסך יש גישה למקורי והם יכולים להרכיב רק בכדי לשלול את זה

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Mr 44 כתב:

אהלן, מודה לך על המענה הרחב.

מסנן אוויר נקי וחדש.

האמת הייתה לי בעיה עם שסתום EVAP (קוד P0171) במקביל למיספיירים/היסוסים. הוחלף השסתום במקורי והקוד תקלה נעלם ולא חזר מאז. באותו הקוד תקלה התקבלה אינדיקציה על תערובת עשירה (הפלאגים הוחלפו באותו זמן שהוחלף השסתום EVAP.) יש סיבות אחרות שבגינן הפלאג יצבע שחור?

בנוגע לעצה שלך ללחץ הדלק, מה אני מסיק מהבדיקה הזו וכיצד לבצע אותה? אפשרי בבית? 

בנוסף - חשבתי ללכת לכיוון המזרקים/מסנן דלק .. אבל פוחד להתעסק, עסק יקר.

אשמח לדעתך

 

על כמה מעלות המים כשהמנוע חם?

האם בדקת שהטימינג מכוון?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, tribel כתב:

 

על כמה מעלות המים כשהמנוע חם?

האם בדקת שהטימינג מכוון?

 

 

טמפ' עבודה 90-92 מעלות.

בנוגע לטיימינג מכוון - האם יש השפעה של הדבר על מיספיירים וגמגומים בהאצה?

האם אני יכול לבדוק את זה בבית בחניה?

אשמח לקבל מידע.

שבת שלום.

לפני 32 דקות, nissan1211 כתב:

פלאגים מעידים על תערובת עשירה, הייתי בודק את המזרקים עם מחשב obd מתקדם ומשם ממשיך לדבר הבא. 

זהו, זה הכיוון הבא שלי מזרקים.. או אולי מסנן דלק (?!) העניין הוא שזה יקר (מקורי ולא אתפשר אחרת אלא אם כן זה BNR/טריפקטה או כל חברת שיפורים אחרת מוכרת ואמינה) ובדיקתם ידנית נראת לי קצת מסובכת ולא מובנת. מצאתי מספר מדריכים וכל אחד משתמש בחלטורה אחרת שלא מתאפשר לי לעשות את זה בבית. יש לך רעיון איך אוכל לאבחן את מצב המזרקים?

שאלה נוספת - בעצם תערובת עשירה יכולה לגרום לגמגומים ומיספיירים?

שבת שלום.

לפני 18 שעות, yairw כתב:

היה פה בחור עם סוזוקי שהחליפו לו פלאגים אבל הבעיה לא חלפה

הרכב פורק במשך איזה שבועיים לרמה שהדשבורד בחוץ ועוברים על כל החיווט,

בסוף התעקש איזה אחד שיבדוק את הפלאגים שוב - במורשה שמו פלאגים לא תקינים, הוחלפו והכל הסתדר.

לגבי הקוילים, אני פחות מכיר, אולי למוסך יש גישה למקורי והם יכולים להרכיב רק בכדי לשלול את זה

כן, אוקי הבנתי. מספר התגובות פה לגבי הפלאגים הולך וגובר וכנראה שאבדוק זאת לעומק.

מחר אפרק אותם ואתאים מק"ט לפלאגים המקוריים .. אשקול להזמין חדשים מקוריים ולנסות להחליפם. מקסימום יהיו לי ספייר להחלפה הבאה.

שבת שלום.

עריכה אחרונה על ידי Mr 44
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Mr 44 כתב:

טמפ' עבודה 90-92 מעלות.

בנוגע לטיימינג מכוון - האם יש השפעה של הדבר על מיספיירים וגמגומים בהאצה?

האם אני יכול לבדוק את זה בבית בחניה?

אשמח לקבל מידע.

שבת שלום.

זהו, זה הכיוון הבא שלי מזרקים.. או אולי מסנן דלק (?!) העניין הוא שזה יקר (מקורי ולא אתפשר אחרת אלא אם כן זה BNR/טריפקטה או כל חברת שיפורים אחרת מוכרת ואמינה) ובדיקתם ידנית נראת לי קצת מסובכת ולא מובנת. מצאתי מספר מדריכים וכל אחד משתמש בחלטורה אחרת שלא מתאפשר לי לעשות את זה בבית. יש לך רעיון איך אוכל לאבחן את מצב המזרקים?

שאלה נוספת - בעצם תערובת עשירה יכולה לגרום לגמגומים ומיספיירים?

שבת שלום.

כן, אוקי הבנתי. מספר התגובות פה לגבי הפלאגים הולך וגובר וכנראה שאבדוק זאת לעומק.

מחר אפרק אותם ואתאים מק"ט לפלאגים המקוריים .. אשקול להזמין חדשים מקוריים ולנסות להחליפם. מקסימום יהיו לי ספייר להחלפה הבאה.

שבת שלום.

אפשר לבדוק לדעתי עם מחשב obd מתקדם שמראה את מצב ההזרקה אלקטרונית בכל צילינדר, אני לא מכיר שיטה אחרת אם לא ידנית.

וכן צעד חכם להחליף שוב פלאגים לפני המזרקים - ממליץ על בוש, דנסו או ngk ממקומות מוכרים בלבד 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מנסה לראות מה מגיע לפאגים עם כזה דבר :

image.thumb.png.b2e221a79f8d560ea3fce3978d3910a3.png

לא יקר ואפשר היה לשלול את החיווט וסלילי הצתה,
כדאי לוודא את המרווח בפלאגים ולבדוק התנגדות של הפלאגים שכולם פחות או יותר זהים, לנסות לשלול פלאגים לא איכותיים 

ולפי התמונות של הפלאגים, נראים קצת שחורים תנסה לבדוק עם מכשיר OBD מה long term fuel trim / short term fuel trim
משם אולי כבר להתקדם ולבדוק מה קורה עם ההזרקה, לבדוק לחץ דלק ולבדוק נזילות בוואקום

ולגבי הקומפריסה, בזמן הבדיקה כל הפלאגים היו בחוץ ?

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...