Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7627 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ולקח לי שנה לשכנע אותך בהבדל.........סתתתתתםםםםם

 

תהנה וחזק ואמץ

 

נ.ב-עכשיו לידעתך הלאון קיבלה חזרה את מערכת הפליטה וכתוצאה מכך לפחות עוד 10 כ"ס!!!

ותחשוב מה הולך עם הברקסים כי ההבדל בינהם למה שהיה לי זה כמו ההבדל בין הבולמים לקוני

הלאון נמכרה הפיאט חזרה והפעם לתמיד!.....למה?

 

400 קמ.....40 מעלות בצל....ארבעה אנשים....שלש שעות......10/1ק"מ.....קאפיש!

פורסם

 

לא הבנתי את זה. קאסטר מוגדל גורם להגה כבד יותר, היגוי כהה יותר ונטייה חזקה יותר למרכוז ההגה. זה לא הפוך למה שנהג אופייני ברכב ספורט מעוניין? אני יודע שככל שאופנוע ספורט הוא קיצוני יותר אז ה"קסטר" שלו קטן יותר לטובת תחושת היגוי קלה יותר. או שמא התכוונת להנאה מתוספת היציבות, גם במחיר של הגה קשה יותר?

הרעיון הוא שהקאסטר הופך לקמבר שלילי בזמן הפניית ההגה (מן הסתם) ואתה מקבל תוספת יציבות בפניות... אני אגב גם מחזיק בדיעה שהיגוי כבד יותר עדיף על היגוי קל ותומך בהסרה של הגברת כוח להגה גם כן... היגוי כבד נותן יותר פידבק.

 

דבר שני למוטי - אני חושב שהנמכה כן אמורה לשפר את האחיזה וזה בגלל שהיא משנה את מרכז הכובד כלפי מטה - כלומר מפחיתה את המומנט של כוחות ה G המופעלים על הרכב.
ההנמכה של האוטו בכמה מ"מ משנה פחות מהשינוי בדירוג הקשיחות של הקפיצים (Spring Rate - קבוע הקפיץ) כמו גם השינוי במהירויות השיכוך וההחזרה של הבולמים.

 

ההנמכה עצמה עושה מעט מאוד מהעבודה... רכב עם קפיצים חתוכים לא מתנהג ממש יותר טוב מאותו הרכב עם קפיצים באורך מלא :?.

 

מוטי.

פורסם

מוטי,

אני עדיין מוטרד מהאמירה שלך על 'חלוקת השיפור' בין הצמיגים למתלים, בעיקר כשהשורה התחתונה שלה היא שבעצם מהרגע ששמתי על הרכב צמיגים, אפשר היה כבר להוציא ממנו כל מה שניתן להוציא ממנו גם אחרי שהוספו המתלים.

 

אני אנסה לנסח אמירה שמסכמת את מה שהסקתי מדבריך אחרי שגלגלתי אותם קצת בראש, ותגיד לי אם הבנתי נכון:

ברכב עם צמיגים משופרים ומתלים 'רכים', אפשר להגיע לאותה מגבלה בדיוק כמו באותו רכב עם אותם צמיגים ומתלים 'קשים'; זאת בתנאי שהנהג מיומן מספיק כדי לבצע את העברות המשקל הנכונות בזמן התמרון, כדי להוציא מהצמיגים את האחיזה המקסימלית שהם מסוגלים לייצר.

מתלים 'קשים' מפחיתים את הצורך במיומנות הנהג על מנת להתקרב למגבלה; זאת כיוון שהם מסייעים ביצירת חלוקת כח 'נכונה' יותר על הצמיגים ללא מאמץ מיוחד (או בפחות מאמץ) מצד הנהג.

 

ובצורה אחרת וקצרה יותר:

נהג מיומן שרוצה להתקרב למגבלת הרכב, יצטרך לנהוג ברכב A בצורה שונה מברכב B, בהינתן שבשני הרכבים תצורה זהה למעט קשיחות המתלים.

 

???

My responses are limited. You must ask the right questions

פורסם
מוטי, רוני,

איך אני מברר המלצות יצרן לכיוונים?

ה B8 והאייבך כבר בדרך..

 

אתה צריך להשאיר את האוטו כמו שהוא. בניגוד לפולקסווגן, פיז'ו יודעים מה הם עושים :wink:

 

וברצינות (למרות שהייתי רציני) - אין לי מושג

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני , מיותר לציין שאמנם עם B6 ובגובהה המקורי , אבל בילשטיין כנראה יודעים יותר טוב מה אני רוצה.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
רוני , מיותר לציין שאמנם עם B6 ובגובהה המקורי , אבל בילשטיין כנראה יודעים יותר טוב מה אני רוצה.

 

ליביו

 

תראה, לי יש קוני ואני גם מרוצה מאוד. כל טענתי היא, שבסטאפ המקורי, המכוניות הללו נהדרות גם כן. לא חייבים לשנות בשביל להנות. :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
איפה בארץ ניתן לכוון קמבר, קסטר, טואו ?

יש בכלל כיוונים כאלה כאן, ואני מדבר על מקום רציני, ולא כיוון "על העין" :?

 

 

תודה !

אני ממליץ בחום על "קרמן" בבני ברק- כיוון פרונט ושלדה ממוחשב.

יש לי נסיון טוב איתם- הרבה מהלקוחות שלי כיוונו אצלם זוויות מתלה לאחר שיפורים.

 

אסף.

פורסם
מוטי,

אני עדיין מוטרד מהאמירה שלך על 'חלוקת השיפור' בין הצמיגים למתלים, בעיקר כשהשורה התחתונה שלה היא שבעצם מהרגע ששמתי על הרכב צמיגים, אפשר היה כבר להוציא ממנו כל מה שניתן להוציא ממנו גם אחרי שהוספו המתלים.

 

אני אנסה לנסח אמירה שמסכמת את מה שהסקתי מדבריך אחרי שגלגלתי אותם קצת בראש, ותגיד לי אם הבנתי נכון:

ברכב עם צמיגים משופרים ומתלים 'רכים', אפשר להגיע לאותה מגבלה בדיוק כמו באותו רכב עם אותם צמיגים ומתלים 'קשים'; זאת בתנאי שהנהג מיומן מספיק כדי לבצע את העברות המשקל הנכונות בזמן התמרון, כדי להוציא מהצמיגים את האחיזה המקסימלית שהם מסוגלים לייצר.

מתלים 'קשים' מפחיתים את הצורך במיומנות הנהג על מנת להתקרב למגבלה; זאת כיוון שהם מסייעים ביצירת חלוקת כח 'נכונה' יותר על הצמיגים ללא מאמץ מיוחד (או בפחות מאמץ) מצד הנהג.

 

ובצורה אחרת וקצרה יותר:

נהג מיומן שרוצה להתקרב למגבלת הרכב, יצטרך לנהוג ברכב A בצורה שונה מברכב B, בהינתן שבשני הרכבים תצורה זהה למעט קשיחות המתלים.

 

???

קודם כל אל תהיה מוטרד :-P.

 

הסמנטיקה הדקה שעשיתי שימוש בה בזמן הכתיבה אומרת שיש הרבה שינויים שניתן לבצע ברכב כדי שיוסיפו ביטחון לנהג יותר מאשר יוסיפו אחיזה אבסולוטית, כמובן ששיפורי מיתלים שונים מביאים לתוצאות שונות וחלקם גם משפרים את האחיזה כמו שלמדת על בשרך.

 

ההתייחסות שלי לשינויים שמעלים את בטחונו של הנהג יותר מאשר את רמת האחיזה מופיעים במאמר המקורי בתחום שמסביר על מוטות מייצבים, להם יש חשיבות שונה מזו של בולמי הזעזועים לדוגמא.

 

אנחנו חייבים להגיע לכמה הבנות -

* אין Set-up של מיתלים שטוב לכל המצבים ולכל סוג משטח שהוא.

מיתלים קשיחים וצמיגי ספורט דלי חריצים יעשו עבודה מעולה על משטח יבש ויהיו זוועתיים על משטח רטוב... סתם לדוגמא... יכול מאוד להיות שבתנאים הספציפיים שאתה בוחן את המיתלים החדשים שלך הם פשוט עובדים הרבה יותר טוב מהמיתלים הקודמים שלך, הגיוני מאוד.. הגיוני גם שעל אותו המשטח המדובר המיתלים מהווים שיפור יותר משמעותי מהצמיגים.

 

* הנהג חייב להתאים את עצמו למיתלים שעליהם הוא נוהג ולא להפך.

המיתלים לא יכולים להתאים את עצמם לנהג, משמע ההפך צריך לקרות - הנהג חייב ללמוד כל Set-up כדי להוציא ממנו את המירב ואין דרך לעקוף את זה.

יש נהגים שסגנון הנהיגה שלהם מתאים יותר ל-Set-up אחד יותר מאשר ל-Set-up אחר...

 

המבחן המקובל הוא במדידת כוחות G על מעגל החלקה, ופה הצמיגים משחקים תפקיד משמעותי עד מאוד. תמיד.

 

יש מבין :-)?

 

מוטי.

פורסם

אולי כדאי שתסבירו את הנקודות הבאות:

  • מהו הגורם לרול? (או: כיצד/מדוע סיבוב, כוח G צידי, גורם לרכב לנטות על צידו?)
  • כיצד הנמכה משפיעה על רול? (לדעתי, הרבה יופתעו בנקודה הזו)
  • כיצד הקשחת מתלים ממזערת רול?
  • כיצד פועל אנטי-רול?
  • כיצד רול גבוה משפיע על אחיזת הצמיגים בכביש?

לא חיפשתי מאמרים בנושאים אלו בפורום.. אבל אלו שאלות שיעזרו להבין בנושא אחיזה ושיפורים למיניהם (הנמכות, הקשחות)..

×
×
  • תוכן חדש...