Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אחרי שחיפשתי קצת השבוע ושוטטתי סביב מחירים, אני מכוון לאחת משתי האופציות האלו:

רכבים יד ראשונה, 2021+ עם פחות מ80 אלף קילומטר. זה פחות או יותר הדרישה ״המינימלית״

 

משיטוט של שבוע ביד 2 ראיתי שהטויוטה יאריס עם הנתונים האלה מפורסמות ב80-90 והסוזוקי איגינס יותר לאזור ה72-80. נניח הבדל של 10 אלף שקל בערך בשביל השם (ואולי האמינות) של הטויוטה יאריס.

 

הלכתי לראות היום (יחד עם הצק-ליסט וכל הטיפים שליקתתי כאן) טויוטה יאריס שנראתה במצב טוב.

שנתון 2021, קילומטראז 50. נראה שהרכב במצב טוב (עבר את הבדיקות הויזואליות שלי - שמן ונוזל קירור, צמיגים מ2025, המזגן עבד חזק ומהר ללא השפעה על הסלֿ״ד, המזגן על חום עבד). הייתה גם נסיעת מבחן שעברה טוב, ב84 (אחרי שהוריד מעט..)

בגדול מה שנשאר לי לוודא זה היסטוריית טיפולים עקבית (אחת לשנה) - נלך למוסך מורשה ואבקש לראות היסטוריה. אם ההיסטוריה + דוח בלקר + מכון בדיקה יעבור חלק, מאמין שאקח אותו, למרות ש84 עדיין מעט יקר עבורי.

מה דעתכם על הדגם, מצב, מחיר?  הביקוש לטויוטות האלו בשמיים. אני נזהר לא לקנות ״בלחץ״ רכב, אבל האמת שיש לי הרבה על השולחן ומאוד הייתי שמח לנקות את המטלה הזו.. עשיתי בליץ מזורז.

פורסם

דגם אמין וחסכוני, לדעתי נוחות בינונית ובמאמץ רועש עקב תיבה רציפה, אבל לך היה נוח אז מעולה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

מעדכן שהלכנו בסוף על סוזוקי איגינס 2023, 30k ק״מ, יד 1 מזוג פנסיונרים ב84

נקווה שיתברר כהחלטה טובה, תודה רבה לכל מי שעזר!

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2
פורסם

אחלה בחירה,  אהבתי את הרכב בנסיעה במיוחד את המושבים.

תחזור לעדכן לסיכום שנתי.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 8 שעות, Echrom כתב:

מעדכן שהלכנו בסוף על סוזוקי איגינס 2023, 30k ק״מ, יד 1 מזוג פנסיונרים ב84

נקווה שיתברר כהחלטה טובה, תודה רבה לכל מי שעזר!

 

בחירה מצויינת. יש לנו.

 

הדבר היחיד שלא לגמרי מסתדר עם הדרישות הוא שתא המטען קטן. אבל מהדרישות שלכם זה רכב שכעת לא צריך להכיל עגלה אלא רק בהמשך ואחרי זה יהיה רכב שני.

כלומר יידרש לעגלה בהמשך וכנראה לא לתקופה מאוד ארוכה.

 

לכן זו פשרה אפשרית. קונים עגלה קטנה. שנים היתה לנו אלטו כרכב שני. גם תא מטען קטן מאוד. יש עגלות שנכנסות.

 

או מקפלים חלק ממושב אחורי (אני חושב שאפשר באיגניס).

 

האיגניס רכב נהדר לעיר. מרווח מבפנים אף שקטנטן. כיף לתמרן בעיר עם רכב כזה קטן. אלוף החניות. לא פוחד ממדרכות.

 

בינעירוני זה לא שטח המחייה הקלאסי שלו אבל ממש אין בעיה להתנייד איתו גם בנסיעות ארוכות מזדמנות.

 

אמין וזול לתחזוקה. ועדיין זול לביטוח.

 

לתשומת לבך שצמיגים במידה חריגה. לא בעיה להשיג אבל המבחר דל. יעזור להתקשר לברר מראש אם אפשר. זה טיפ טוב לכל החלפת צמיגים אבל עוד יותר במידה המוזרה שיש באיגניס.

 

 

  • אהבתי 3
פורסם
לפני 11 שעות, razi_pazi כתב:

 

בחירה מצויינת. יש לנו.

 

הדבר היחיד שלא לגמרי מסתדר עם הדרישות הוא שתא המטען קטן. אבל מהדרישות שלכם זה רכב שכעת לא צריך להכיל עגלה אלא רק בהמשך ואחרי זה יהיה רכב שני.

כלומר יידרש לעגלה בהמשך וכנראה לא לתקופה מאוד ארוכה.

 

לכן זו פשרה אפשרית. קונים עגלה קטנה. שנים היתה לנו אלטו כרכב שני. גם תא מטען קטן מאוד. יש עגלות שנכנסות.

 

או מקפלים חלק ממושב אחורי (אני חושב שאפשר באיגניס).

 

האיגניס רכב נהדר לעיר. מרווח מבפנים אף שקטנטן. כיף לתמרן בעיר עם רכב כזה קטן. אלוף החניות. לא פוחד ממדרכות.

 

בינעירוני זה לא שטח המחייה הקלאסי שלו אבל ממש אין בעיה להתנייד איתו גם בנסיעות ארוכות מזדמנות.

 

אמין וזול לתחזוקה. ועדיין זול לביטוח.

 

לתשומת לבך שצמיגים במידה חריגה. לא בעיה להשיג אבל המבחר דל. יעזור להתקשר לברר מראש אם אפשר. זה טיפ טוב לכל החלפת צמיגים אבל עוד יותר במידה המוזרה שיש באיגניס.

 

 

 

תודה רבה!
כן, השיקולים שתיארת היו בערך השיקולים שלנו. יש לציין גם שההתלבטות בסוף ירדה בעיקר בין היאריס לאיגינס. הקטנות יותר (ספארק, i10 ופיקנטו) נפסלו בגלל התקופה שאמורות לעשות בינעירוני + הבגאז.

למעשה החיפוש קצת מורכב - חיפשנו רכב שיהיה רכב ראשון למשך שנה וחצי - שלוש שנים , ואז יהפוך לרכב שני. זה לא טירוויאלי, וקצת סותר. 

 

אסכם כאן את ההחלטה:

1. לגבי בגאז ואורך:

היחס ״אורך אל מול מקום בבגאז״ מאוד טוב. כלומר היא מאוד קצרה אבל עדיין עם בגאז לא קטן מאוד. קצרה מהיאריס ועם בגאז כמעט באוטו גודל ובאורך מאוד קרוב לi10 ופיקנטו.
מהבחינה הזו היא ניצחה את היאריס. בנוסף, המושבים מתקפלים קדימה בקליק ובצורה נפרדת. אולי אפשרי לשים ככה גם עגלה עם ילד במושב האחורי, למרות שבכנות אני לא יודע ולא מבין מספיק אם זה בטיחותי או אפשרי. אני לא רחוק מזה, אבל מרגיש רחוק מאוד :)

 

2. מחיר + שוק:

אין לה את השם של היאריס - באותו מחיר יכלנו לקנות 2023 של איגינס במקום 2021 של יאריס. עם כל הכבוד לאמינות של הטויוטה, לא הייתי בטוח שהיא ״מנצחת״ שנתיים בשנתונים האלו. העדפתי רכב חדש יותר שיהיה יותר זמן אצלי ואדע יותר טוב מה הוא עבר, מתוך אמונה שטיפולים טובים יחזיקו אותו גם אם זו סוזוקי וגם אם טויוטה. ובאופן כללי, כל מי שדיברתי איתו אמר לי ללכת על טויוטה יאריס, והרגשתי שהביקוש והמחירים בשוק היד 2 אולי לא הגיוניים בגלל זה


3. פשטות - מערכות בסיסיות ופשוטות עם תחזוקה זולה ופחות נטייה להתקלקל:

מנוע ללא טורבו (להבנתי פשוט יותר, פחות רגיש, פחות תקלות)

גיר רציף

אומנם ״היברידית״ אבל לא באמת - זה מנוע חשמלי קטנטן שרק עוזר להתנעה והאצות ראשוניות. דווקא מתאים לעיר מבחינת חסכון דלק ומנגד לא מערכת מורכבת או יקרה, ועם סוללה קטנה וזולה להבנתי

טיפולים זולים 

 

בקיצור, שלושת הקטגוריות האלו שהיו חשובות השפיעו על ההחלטה. בנוסף, האיגינס הייתה פשרה לרכב שכן מסוגל לנסוע קצת בינעירוני (לעומת הקטנטנות באמת) אבל יותר מתאים לעיר. משהו בין קיה פיקנטו לטויוטה יאריס בתפיסה שלנו. 

 

 

 

___

 

לגבי צמיגים - האמת אחד מהדברים שראיתי זה שהוא החליף רק צמיג אחד, ועשה את זה בטיפול האחרון. אני מכיר שלרוב נהוג להחליף לפחות בזוגות, אז אני לא מת על זה. הצמיגים כולם בני 3 חוץ מהחדש אבל נראו בסדר (בעין הלא מקצועית שלי)

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, Echrom כתב:

1. לגבי בגאז ואורך:

היחס ״אורך אל מול מקום בבגאז״ מאוד טוב.

בנוסף, המושבים מתקפלים קדימה בקליק ובצורה נפרדת. אולי אפשרי לשים ככה גם עגלה עם ילד במושב האחורי, למרות שבכנות אני לא יודע ולא מבין מספיק אם זה בטיחותי או אפשרי.

 

2. מחיר + שוק:

אין לה את השם של היאריס


3. פשטות - מערכות בסיסיות ופשוטות עם תחזוקה זולה ופחות נטייה להתקלקל:

אומנם ״היברידית״ אבל לא באמת - זה מנוע חשמלי קטנטן שרק עוזר להתנעה והאצות ראשוניות. דווקא מתאים לעיר מבחינת חסכון דלק ומנגד לא מערכת מורכבת או יקרה, ועם סוללה קטנה וזולה להבנתי

טיפולים זולים 

 

 

לגבי 1: לא דיקדקתי מעולם בבדיקה. כי קנינו אותה אחרי שלב העגלות. אבל ברור שההבדלים בין החלופות שבחנת לא דרמטיים ותסתדר עם האיגניס לא פחות טוב מאשר עם האחרות ששקלת. זה לא שהחלופה היתה קורולה סטיישן...

לגבי 2: אני לא מכיר את היאריס. ממה שנתקלתי כאן בפורום האיכויות שלה הן "טויוטה קלאסיק": אמין חסכוני ופונקציונלי. לא מצטיינת בביצועים או נוחות. אז בזה אינה מתעלה על האיגניס. אולי בגלל המבנה בבינעירוני עדיפה על האיגניס (סופר מיני ולא נאנו ג'יפון כמו האיגניס) . אבל זו ספקולציה.

במעט שנהגתי באיגניס בבינעירוני הרכב מספק את הסחורה בלי שום בעיה. יש מי שלא יאהב וזו לא סקודה אוקטביה אבל זה ממש בסדר. 

לגבי 3: שלנו 2019, לפני ההיברידי לייט הזה. אני לא מכיר אבל ממה שאני מבין האמינות זהה. מה שכן שים לב להחליף למצבר תומך. הרכב אצלינו 3 שנים ואפס תקלות. וכך גם לבעלים הקודם.

 

לפני 5 שעות, Echrom כתב:

לגבי צמיגים - האמת אחד מהדברים שראיתי זה שהוא החליף רק צמיג אחד, ועשה את זה בטיפול האחרון. אני מכיר שלרוב נהוג להחליף לפחות בזוגות, אז אני לא מת על זה. הצמיגים כולם בני 3 חוץ מהחדש אבל נראו בסדר (בעין הלא מקצועית שלי)

 

להחליף רק צמיג אחד זה לא טוב. ולעיתים מלמד על מדיניות תחזוקה לוקה בחסר. יש מצב שידע שלקראת מכירת הרכב והחליט לחסוך. או סתם מעט תשומת לב.

הרכב אצלך לטווח ארוך והנוכחיים כבר לא צעירים אז אולי שווה להחליף את כל הארבעה.

 

האיגניס רכב חמוד ובניגוד גמור למצאי המקובל זה רכב עם מלא אופי.

כל מי שאני מכיר עם איגניס מאוד מאוד מרוצה.

עריכה אחרונה על ידי razi_pazi
  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...