Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, 

האם אתם מחליפים שמן בגיר אוטומטי פלנטרי

מה אם אין הנחיה של החלפת השמן ע"י יצרן הרכב? 

ספציפית במקרה שלי מדובר על גיר 8 הילוכים של Aisin. עד כמה שידוע לי יצרן הגיר כן ממליץ על החלפה, יבואן הרכב לא. 

הרכב הוא פיז'ו 508 2020

תודה

פורסם

אני עם 3008 עם אותו הגיר שאלתי את המנהל המקצועי במוסך מורשה יבואן שאני מטפל בו האם להחליף הוא טוען שזה לא קיים בשגרת טיפולים והם לא מחליפים ויש רכבים אצלהם כבר עם מעל 200KM הגיר עדיין עובד חלק ותקין בלי בעיות.

גם אני כבר מתקרב לק"מ הזה ולא החלפתי מעולם הגיר עובד מעולה.

בכל מקרה אם תחליט לעשות החלפה יזומה רק במוסך שמכיר את הגיר ויש לו ציוד מתאים.

 

 

פורסם
Just now, TZR84 כתב:

אני עם 3008 עם אותו הגיר שאלתי את המנהל המקצועי במוסך מורשה יבואן שאני מטפל בו האם להחליף הוא טוען שזה לא קיים בשגרת טיפולים והם לא מחליפים ויש רכבים אצלהם כבר עם מעל 200KM הגיר עדיין עובד חלק ותקין בלי בעיות.

גם אני כבר מתקרב לק"מ הזה ולא החלפתי מעולם הגיר עובד מעולה.

בכל מקרה אם תחליט לעשות החלפה יזומה רק במוסך שמכיר את הגיר ויש לו ציוד מתאים.

לדעתי אף מוסך מורשה יבואן לא ימליץ על ההחלפה מכיוון שאין הוראה כזו של יצרן הרכב

פורסם (נערך)

אני לא מבין את הגישה הזו של לא להחליף.

טיפול מונע עדיף, וזה לא יקר להחליף פעם ב-75 אלף ק"מ או משהו כזה.

 

מספר של יונדאי, לגבי תנאים "קשים", שהספר מגדיר בין השאר כנסיעות קצרות או הרבה נסיעה בעיר בימים חמים:

atf-fluid.webp

 

לפני 3 שעות, TZR84 כתב:

ויש רכבים אצלהם כבר עם מעל 200KM הגיר עדיין עובד חלק ותקין בלי בעיות.

גם אני כבר מתקרב לק"מ הזה ולא החלפתי מעולם הגיר עובד מעולה.

השאלה מה יקרה ב-250, 300, או 350, בהשוואה סטטיסטית בין מקרים שלא הוחלף אף פעם לכן הוחלף.

 

  

לפני 3 שעות, TZR84 כתב:

רק במוסך שמכיר את הגיר ויש לו ציוד מתאים.

איזה ציוד? נראה שזה בעיקר לפתוח פקקים.

ואם מהדרים ורוצים שהנוזל יגיע לטמפרטורת עבודה, אני מניח שלא מסובך למדוד חום, או לפעול בדרכים שהן בערך בטווח הנכון גם בלי מדידה.

 

עריכה אחרונה על ידי elera
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 5 דקות, elera כתב:

וזה לא יקר להחליף פעם ב-75 אלף ק"מ או משהו כזה.

הבעיה זה שמוסכים לא רוצים להתעסק עם זה.

פורסם (נערך)
לפני 37 דקות, elera כתב:

אני לא מבין את הגישה הזו של לא להחליף.

טיפול מונע עדיף, וזה לא יקר להחליף פעם ב-75 אלף ק"מ או משהו כזה.

 

מספר של יונדאי, לגבי תנאים "קשים", שהספר מגדיר בין השאר כנסיעות קצרות או הרבה נסיעה בעיר בימים חמים:

atf-fluid.webp

 

השאלה מה יקרה ב-250, 300, או 350, בהשוואה סטטיסטית בין מקרים שלא הוחלף אף פעם לכן הוחלף.

 

  

איזה ציוד? נראה שזה בעיקר לפתוח פקקים.

ואם מהדרים ורוצים שהנוזל יגיע לטמפרטורת עבודה, אני מניח שלא מסובך למדוד חום, או לפעול בדרכים שהן בערך בטווח הנכון גם בלי מדידה.

 

מוסך מומחה אמר לי שיש אצלו כאלה עם קילומטראז של 300k ויותר ללא שום בעיות. 

אבל אני בגישה שלך... 

בפורומים בחו"ל קראתי שעושים החלפה חלקית ולאחר איזה 1000 ק"מ עוד החלפה חלקית

עריכה אחרונה על ידי oleg_kra
פורסם (נערך)

@oleg_kra

תיבות עם הרבה ק"מ שלא הוחלף להן נוזל אף פעם נראות לי כאנקדוטות. כנראה יש גם תיבות שדווקא כן עשו בעיות בגלל שלא הוחלף להן.

ולפני השמועות, גם תיבות שהוחלף להן אחרי הרבה ק"מ ורק אז התחילו הבעיות.

 

הרושם הלא-מבוסס שלי הוא שהרבה מוסכים פועלים לפי שמועות ופולקלור, ולא לפי מידע קונקרטי או סטטיסטי. חבל שאין מקור מידע אמין.

דיון קודם: https://carsforum.co.il/topic/719326-החלפת-שמן-גיר-כן-או-לא/

 

ממוסכים שונים שיצא לי לשאול היו תגובות שונות:

- מה פתאום, לא נוגעים.

- כן, אפשר להחליף. ואז שאלתי על החלפה בק"מ גבוה, ואמרו, קשה לדעת.

- בעל מוסך אחד אמר שהוא עצמו מחליף כל 20 אלף ק"מ (נראה לי מוגזם?).

 

בק"מ לא גבוה הייתי מניח שאין נזק, חוץ מהוצאה כספית מסוימת. ויש תועלת או סיכוי לתועלת.

בק"מ גבוה, אני לא בטוח. אולי לפתוח דיון נפרד ספציפית על זה?

 

 

לפני 55 דקות, stx כתב:

הבעיה זה שמוסכים לא רוצים להתעסק עם זה.

למה?

וגם אם חלק לא רוצים עדיין אפשר למצוא כאלה שכן.

 

אולי זה חשש בעקבות אנקדוטות על בעיות שהתחילו אחרי החלפת נוזל.

אבל אם כך, אני מניח שזה תלוי גם בהקשר. במצב לפני ההחלפה, בק"מ, בדגם התיבה...

 

עריכה אחרונה על ידי elera
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

כשיצרן רכב אומר שלא צריך להחליף, נוזלי lifetime, הכוונה תמיד לחיים של הרכב אצל הבעלים הראשון שאצלו הרכב באחריות. אחרי זה מעניין להם את ה#₪_& אם הגיר יתקלקל.

מאמר מקיף שקראתי החודש בנושא בAuto Bild Klassik מסביר שדווקא ההחלפה בשיטה האמריקאית עם מכונת flush ייעודית היא הרבה יותר יסודית מהשיטה הרגילה, של ריקון אגן שמן של הגיר. בשיטה הרגילה לא מוחלף השמן בממיר מומנט ולכן צריך לחזור עליה פעמיים.

בכל השיטות השמן צריך להיות בטמפרטורת עבודה.

 

תרגום מכונה של תמצית הכתבה, שהיא הרבה יותר ארוכה מזה:

 

מילוי לכל החיים -אגדה.

אף נוזל תפעול במכונית לא מיועד לכל חיי השירות. אי אפשר לחזות כמה זמן הוא יכשל. יתר על כן, הלחץ על הרכיבים משתנה מאוד בהתאם לשימוש ולגודל המנוע. בעוד שיצרניות רכב כמו BMW ומרצדס הניחו בשנות ה-90 חיי שירות של 15 שנים, כיום, אורך חיים זה חורג מזמן עבור מכוניות קלאסיות. העובדה היא: אורך החיים של מילוי נוזל תיבת הילוכים ללא כל המלצות תחזוקה, כפי שיצרניות הרכב הבטיחו בעבר ללקוחותיהן, מקצר משמעותית את חיי השירות. לוחות המצמד בתיבת ההילוכים נשחקים לאט לאט, והשחיקה מצטברת על שסתומי ההילוכים, בצינורות השמן ועל הדפנות הפנימיות של בית ההילוכים. בנוסף, יש שחיקה מתכתית מתותבים, מיסבים וגלגלי שיניים, אשר מתיישבת בעיקר על שסתומי סולנואיד ובמסנן. זה גורם לסתימה גוברת של המסנן, ובשלב מסוים לחץ העבודה בתיבת ההילוכים יורד עקב חסימה. לאחר מכן הטמפרטורה בתיבת ההילוכים עולה עקב חוסר סיכה, ותיבת ההילוכים מתה מחום. אם לא תחליפו את השמן באופן קבוע, במוקדם או במאוחר תיתקלו בבעיות בהילוכים. בשלבים הסופיים, מיסבים יתקעו עקב חוסר סיכה והתחממות יתר. עם זאת, שטיפה לא יכולה להציל תיבת הילוכים שחוקה. אם תיבת הילוכים עם מצמדים מרובי-צלחות שחוקים עוברת כמעט כמו חדשה לאחר שטיפה, הסיבה לכך היא התוספים הכלולים בשמן הטרי. מכיוון שכל הנוזל מוחלף במהלך שטיפה, תיבת ההילוכים מקבלת ריכוז גבוה מאוד של תוספים. תוספים אלה כה יעילים שאפילו מצמדים מרובי-צלחות שחוקים יכולים לתפקד שוב באופן זמני - עד שהתוספים יתכלו והופכים לחסרי יעילות. בנקודה זו, המצמדים מחליקים שוב

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

לא הבנתי על איזה סוג תיבה מדובר, אבל לפי ההתייחסותֶלמצמדים אני מניח שמדובר בתיבה ידנית.

 

הסתכלתי כעת בספר הנהג של הסוזוקי קרוסאובר שלי - שהטבלה בו מגיעה עד 12 שנה או 240,000 ק״מ. לתיבה הרציפה ממליצים על בדיקה מדי שנתיים (או 40,000 ק״מ) ולא על החלפה, לתיבה הידנית על בדיקה כל שנתיים או 40,000 ק״מ ועל החלפה כל 160,000 ק״מ או 8 שנים..

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

גם בתיבה אוטומטית יש מצמדים. 

ואני מניח שמדובר על תיבה אוטומטית פלנטרית , על זה התחיל הדיון  , בכל אופן. 

עריכה אחרונה על ידי YaronNahum
  • אהבתי 1

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם

דווקא בתיבה ידנית אין מצמדים.

מדובר כמובן על אוטומטית פלנטרית, נושא הדיון.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)
לפני 19 דקות, sperial כתב:

הסתכלתי כעת בספר הנהג של הסוזוקי קרוסאובר שלי - שהטבלה בו מגיעה עד 12 שנה או 240,000 ק״מ.

לתיבה הרציפה ממליצים על בדיקה מדי שנתיים (או 40,000 ק״מ) ולא על החלפה

מוזר. ואני מניח ש-CVT יצטרך החלפה לא פחות מתיבה פלנטרית, אלא אולי יותר.

 

אם הגעתי לספר הנכון, טבלת הנסיעה ב"תנאים מחמירים" לא אומרת להחליף, אבל לבדוק כל שנה/20 אלף ק"מ. בעמוד 441.

אולי מניחים שבדיקות יעלו מסקנה שצריך להחליף? בהתאם למראה הנוזל, או משהו.

 

תנאים מחמירים לפי הספר:

sco.webp

 

לא יודע אם זה תרגום צולע, אבל מהניסוח, גם נסיעה בעיר (נקודה 3) וגם נסיעה בכבישים מהירים (נקודה שנייה מהסוף) נחשבות לדורשות טיפולים בתנאים מחמירים. :)

עריכה אחרונה על ידי elera

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...