Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

המוסך שלי את פעם לא ביקש להגדיל את תדירות הביקורים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 שעות, oleg_kra כתב:

האם אתם מחליפים שמן בגיר אוטומטי פלנטרי

שאלה שחוזרת על עצמה פה בפורום...

 

לדעתי, ומתנצל אבל לא מקריאה מעמיקה של ספרי/ספרות רכב, כי זה לא עד כדי כך מעניין אותי, אלא רק מקריאה כללית מאוד - נוזלי "כל החיים" הם פיקציה.

אין שום הגיון פיזיקלי/מכאני כלשהוא שיכול להסביר נוזלי "כל החיים"... פשוט אין. בטח לא בסביבה של רכב, שהיא ברובה סביבת עבודה עם טמפרטורות מאוד גבוהות.

יש אולי נוזלי "אריכות חיים"... עם חיים מאוד ארוכים... עד שהולך החלק אחרי שנוזל "כל החיים" כבר מזמן איבד מהאפקטיביות שלו.

ייתכן, וכנראה שזה מה שקורה, שנוזל "כל החיים" הנ"ל עובד מדהים עד 100,00 ק"מ (סתם מספר מפוברק), ומשם והלאה מתחיל להתחרבש לאיטו (דגרגציה), כמובן שיורד באיכותו עוד ועוד ועוד עד התחרבשות מוחלטת, ושם עוד כמה עשרות אלפי ק"מ, עד שהחלק הולך לגמרי בעוד ב- 100,000 ק"מ נניח (סתם מספר מפוברק), וסה"כ 200,000 ק"מ... תציב איזה מספרים שבא לך.

מבחינת יצרני הרכב, נוזל "כל החיים" הוא נוזל בעיקר ללקוח שקנה את הרכב, בריזיקה של עד 100,000~ ק"מ נניח או 100,000~ מייל נניח, ומשם את האמינות שלהם הם כבר סיפקו.

מה יהיה  - יהיה.

אני מתכנן בטיפול הבא להחליף שמן גיר לתיבת הילוכים הידנית בפיג'ו 108 הקרטינגית שלי (שממש בקרוב תגיע ל- 100,000 ק"מ, אני חושב שזה מספר יפה מאוד להחליף שמן גיר).

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, elera כתב:

למה?

וגם אם חלק לא רוצים עדיין אפשר למצוא כאלה שכן.

 

אין לי מושג למה.

שני רכבים, יצרנים שונים, שניהם מגרדים 100,000 ק״מ מלמטה - מוסך אחד אמר שהוא לא מתעסק בזה בכלל ואחד היה מוכן בחוסר חשק, ושניהם מוסכים מומלצים בפורום.

בתוכנית שלי פשוט ללכת למכון גירים לעשות את זה אחרי הקיץ.

 

לפני 5 שעות, amosbmw כתב:

בכל השיטות השמן צריך להיות בטמפרטורת עבודה.

למה זה בעצם?

אם עובדים על רכב קר, מנקזים שני ליטר ומכניסים שני ליטר בדיוק - למה זה לא מספיק טוב?

עריכה אחרונה על ידי stx
פורסם

ממה שאני זוכר (כנראה מפה בפורום), ההמלצה היא להחליף שמן גיר אחת ל-4 שנים. 

בטיפול האחרון ביקשתי מהמוסך שלי לעשות את זה, נתנו לי פרטי קשר למישהו שאמור להיות מומחה מומלץ בתחום. עדיין לא פניתי אליו.

 

אני רוצה לעשות את זה מאחר והתיבה הוחלפה לפני שקיבלתי את הרכב, ואני מנחש שהיא משומשת. מעדיף ראש שקט ולדעת שאולי לא היה צריך בכלל אבל בוצע בכל זאת.

ברכב הקודם לא החלפתי שמן גיר מעולם.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 15 שעות, stx כתב:

למה זה בעצם?

אם עובדים על רכב קר, מנקזים שני ליטר ומכניסים שני ליטר בדיוק - למה זה לא מספיק טוב?

מספיק טוב, אבל בד"כ לא עובדים ברמת דיוק כזו, אלא פשוט מנקזים, ולכן דרוש החימום.

פורסם
לפני 28 דקות, elera כתב:

אם החליפו תיבה, אני מניח ששמו אז נוזל הילוכים חדש?

כנראה...

לפני 28 דקות, elera כתב:

המומחה המדובר הוא מכון גירים?

אני לא יודע עדיין. החיים שלי הסתבכו קצת לאחרונה, ואין לי כרגע את האפשרות לבצע כך שבינתיים גם לא בדקתי לעומק.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 30 דקות, mcaspi כתב:

מספיק טוב, אבל בד"כ לא עובדים ברמת דיוק כזו, אלא פשוט מנקזים, ולכן דרוש החימום.

 

העניין שזה בערך ההבדל בין האפשרות לעשות את זה לבד מול מוסך.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...