Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, BoazB11 כתב:

בוגרי אופניים חשמליים שלמדו שהכל הפקר ואין דין ואין דיין, וממשיכים כך גם על קטנועים ורכבים

רוכבי אופנועים על המדרכה זה לא דבר חדש וקדם בהרבה לכלים החשמליים.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

זה נכון אבל לא בכמות ולא בבוטות כמו היום.

אני עוקב אחרי הכלים החשמליים כבר שנים, מתריע היכן שיכול על המגמה הזו והשלכותיה,

והמציאות משקפת את המגמה הזו בצורה ברורה.

"קיצורי דרך" על מדרכות ומעברי חצייה של כלים ממונעים מעולם לא הייתה נפוצה כל כך,

שלא לדבר על כניסה לצומת באור אדום, לפעמים עד אמצע הצומת ולפעמים פשוט עוברים באדום מלא.

וכל זה במקביל לירידה דרסטית באכיפה לכלים הממונעים, ואפשר להגיד אפס אכיפה לכלים החשמליים.

אני רואה קו ברור בין מאות אלפי הרוכבים על דו"ג חשמליים, שלומדים שכך מתנהלים על הכביש,

וממשיכים באותה צורה כשהם מוציאים רשיון נהיגה.

 

 

  • אהבתי 1
פורסם

עדכון:

 

1. תודה על התגובות

2. לגבי שנרשם פה תשלום למיון, קיבלנו הפניה מביקור רופא למיון ולכן אין תשלום. 

3. הפוגע התנצל והבין את הטעות שלו

4. נפגשנו אצלנו בבית, הסברנו לו שוב את הטעות שלו וגם כמה חשוב הביטוח שזה לא רק בשביל אחרים וזה בשבילו. 

5. בצדק מאחה כאשר יש הסכמה של שני הצדדים ויש הבנה אפשר לסלוח. 

הפוגע הכיר והבין במה שעשה אנחנו כהורים סלחנו לנו. 

6. קנה לילד חליפה ונתן לו תוך התנצלות מלאה. 

 

לסיום

אני מרגיש שפעלנו בדרך הנכונה

לא ראיתי לנכון ללכת לתביעה

הפוגע הבין את הטעות

לא חושב שכל ההורים היו פועלים כמונו. 

 

בנוסף, רצה להביא לי כסף הסברתי לו שמבחינתי כסף זה חתיכת נייר ולא מעבר, מבחינתי הבריאות שווה פי אלף מאשר כסף. 

 

טל. 

  • אהבתי 1
פורסם

איך ווידאת שלא תצטרך להמציא לבית החולים מסמכים נוספים?

 

אמנם העבירו את הטיפול בפצועים לקופות החולים, אך הן מתחשבנות עם חברות הביטוח ולכן ייתכן מאוד שתדרש להמציא דו״ח משטרה.

 

לפי התאור שלך לא היה מקום לתביעה, אבל מה תעשה אם וכאשר תדרש למסמכים?

 

ואני חושב שפעלתם גרוע. פעם אחת כיוון שויתרתם לאדם מסוכן (אולי היו פוטרים אותו בהעדר עניין לציבור, ואולי היו מוצאים שמדובר בעבריין סדרתי שמצריך טיפול), ופוטנציאלית בפעם השניה בגלל נושא חיוב התשלום במיון. 

 

@BoazB11 הרעה החולה החמירה את עבריינות הקטנוענים היא וולט ושאר החברות שמתגמלות לפי חיסכון של דקה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, BoazB11 כתב:

זה נכון אבל לא בכמות ולא בבוטות כמו היום.

גם אם זה נכון (ואין לנו נתונים) זה עדיין לא הופך את הכלים החשמליים לסיבה.

לגבי הבוטות,  חפש שרשורים בפורום מלפני העידן החשמלי ותגלה שהם דומים להיום.

ולגבי הכמות, יש היום גם יותר טוסטוסים מפעם.

 

רכבתי בעצמי על טוסטוס לפני העידן החשמלי, הנורמות האלה היו כבר מושרשות אז. כשהסברתי לרוכבים אחרים שלא לגיטימי לעלות המדרכה, לנסוע עליה 50 מטר רק כדי להחנות קרוב לשער, הסתכלו עלי במבט עגל. גם אז לא עלה על דעתם להחנות ליד המקום שבו עלו על המדרכה (לא אכנס לדיון של חניה על המדרכה, זה נושא אחר).

 

אין פה תרבות תעבורתית, מעולם לא היתה, וזה לא משנה אם כלי התחבורה שלך זה שתי רגליים ואתה מתפרץ לכביש בין מכוניות תוך כדי גלישה בסלולרי, או שאתה עם שני גלגלים ונוסע על המדרכה, או עם 4 גלגלים וחונה בחניה כפולה.

 

 

לפני שעתיים, BoazB11 כתב:

ירידה דרסטית באכיפה לכלים הממונעים

האכיפה לדו"ג במדרכות מעולם היתה מינימלית, ואכיפת תנועה ירדה בכל התחומים.

היא אכן כמעט לא קיימת בתחום החשמלי (היום חבר הבחין במארב משטרתי לרוכבי חשמלי ללא קסדה. כרגיל, מתמקדים במה שקל לאכוף במקום שמה בחשוב).

 

 

 

 

 

פורסם
לפני 13 דקות, Be roo כתב:

גם אם זה נכון (ואין לנו נתונים) זה עדיין לא הופך את הכלים החשמליים לסיבה.

חולק עלייך חלקית...

נתונים ממי? יש בכלל מישהו שאוסף נתונים? הרי אין כמעט אכיפה, אז ברור שרשמית אין כ"כ הרבה עבריינים.

אני רוכב ברצף מ-83', עבדתי כשליח במצטבר כ-4 שנים וגם כיום מתנייד בעיקר על 2 גלגלים

והנושא הזה די בוער בעורקי אפשר להגיד, כי מעבר לאנרכיה אני נפגע מזה אישית.

בדמי הביטוח, בתדמית וביחס החברתי, ובסיכונים שאני חשוף אליהם בנהיגה וברכיבה, וגם כהולך רגל.

אני ממש לא צריך נתונים כי ההפקרות שאני רואה בעין גדולה מאי פעם ובהרבה.

אני לא טוען שרוכבי הכלים החשמליים 'אשמים' בהפקרות הזו, אבל הם אחראיים לגידול העצום בה,

לא רק כשהם רוכבים על הכלים האלה, אלא גם בהמשך כנהגים ורוכבים עם רשיון.

 

בעצם בגדול מי שאחראי למצב היא המדינה, שטמנה את ראשה באחוריה

ולא עשתה כלום כדי למסד את צורת התחבורה החדשה הזו מלכתחילה,

וכמו עוד כמה מחדלים בסדר גודל לאומי, אנחנו כולנו משלמים ועוד נשלם את המחיר.

פורסם
בתאריך 6.6.2025 בשעה 05:15, guya72 כתב:

זה לא תפקידם. הם לא אמורים להזמין משטרה.

בדקתי בפקודת התעבורה, בתקנות התעבורה ובפקודת ביטוח רכב מנועי (החוקים שנראים לי הכי רלוונטיים), ולא מצאתי שום חובה המוטלת על הנפגע לדווח למשטרה.

חובת ההודעה מוטלת על נהג הרכב הפוגע (תקנה 144)

אז תקרא שוב את תקנה 144 לת"ת ואולי תבין... 

"נהג רכב המעורב בתאונה"

"ימסור לשוטר, או לאדם שנפגע או לנוהג רכב אחר המעורב באותה תאונה..."

"

 יודיע מיד ככל האפשר ובאמצעי הקשר המהירים ביותר לתחנת המשטרה הקרובה למקום התאונה על אירועה ויפרט בהודעה את –

(א)   שמו ומענו;

(ב)   מקום האירוע ומקום הימצאו הוא, ואם ידוע לו - גם שם האדם שנפגע ולאיזה מקום הועבר לטיפול."

פורסם

אני רק אכתוב משהו קטן לטובת הקוראים בעתיד. 

לא ניתן לקבל הפניה למיון בדיעבד מרופא/ת משפחה. 

כשרוצים החזר על מיון בדיעבד, צריך לפנות לשירותי המשרד של הקופה המבטחת עם מכתב הסיכום ובמידה והסיבה תהיה מוצדקת הקופה תיקח אחריות (בין אם במימון ובין אם בהפניה לביטוח הרלוונטי).

  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
בתאריך 8.6.2025 בשעה 05:41, 2pac כתב:

אז תקרא שוב את תקנה 144 לת"ת ואולי תבין... 

"נהג רכב המעורב בתאונה"

קראתי אפילו עוד פעמיים.

יש נהג קטנוע (פוגע) + הולך רגל (נפגע)

עדיין, לנפגע אין חובה חוקית לדווח למשטרה... (באיזה רכב הוא נהג ?)

פורסם

קודם כל - רפואה שלמה ומהירה, לרבות כאבים של שפשוף!

 

מחד, נראה כאילו הבחור הכיר בכנות בטעותו.

מאידך, שאלת המצפון (אם בעוד חודש אותו בחור ירכב על מדרכה, יכנס בעגלת תינוקות, וחלילה...), וכמובן - האחריות הפרט כלפי הכלל.

 

אף אחד מאיתנו לא בוחן לב וכליות. אם התרשמת שאכן התנצלותו כנה ומלאה, וכי הוא פועל לתקן טעויותיו הרבות (לרבות - רכש תעודת ביטוח חובה) - יכול להיות שיש בזה כדי להשקיט את המצפון ולמלא את חובך כלפי כלל הציבור.

אף אחד לא יוכל לדעת אם ההתנצלות כנה, ואף אחד לא יוכל להחליף את סרגל הערכים והשקפת העולם שלך (מחילה לבחור צעיר מחד למול ערבות הדדית והגנה על הציבור מפני עבריין מנגד, וכו׳).

תהיה כנה עם עצמך, קח החלטה מוסרית שעומדת בסולם הערכים שלך (ולא כי אין לך כח ללכת למשטרה, לבזבז זמן, ולהגיש תלונה שתסגר איך שתצא מהדלת), ופעל בהתאם.

אין לי עיצה ״חכמה״ מזו... 

פורסם (נערך)

הדבר הטוב ביותר שיכול לקרוא לפוגע זו שלילה קצרה.

מזכיר לי (להבדיל) חבר שהיה חולה בסרטן מתקדם, ז”ל. נתפס כמה פעמים ע”י שוטרי תנועה בביצוע שיחות טלפון תוך כדי נהיגה. באחת מהשיחות הללו נוכחתי. טען לשוטר כי הוא חולה אונקולוגי והוא בשיחה עם הרופא. תמיד השוטר ויתר לבסוף, עם יותר או פחות אזהרות. ברור לי שאם הוא היה נופל על יורי השוטר הרע שהיה דופק לו קנס למרות שהוא חולה, הוא היה מפסיק או מפחית את הנוהג הנפסד הזה.

האופנוען הזה ישכח עוד יומיים הכל!

אה, וצריך להוציא מהחוק את שיטת התמלוגים של וולט, ויפה תאונה אחת קודם.

עריכה אחרונה על ידי tinoki
  • רעיון טוב! 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

אני רוכב אופנוע עשרות שנים, רובם ככלי תחבורה יחיד או עיקרי.
לדעתי נהגתם באופן פסול בויתור על תלונה למשטרה. אין לי ספק שרובם המכריע של מי שלא עושים ביטוח ימשיכו לא לעשות אם לא תהיינה לך השלכות קשות. וזה ״ילד״ שמזלזל בחיי אדם כי כפי ש @Be roo אמרה, מדובר כאן בשלוש עבירות שונות בו״ז. לא רוצה כאלה על הכביש בכלל. על שופ כלי רכב.

לו היה תלוי בי, הייתי מחייב בחוק עונש של שנה מאסר לפחות ללא אפשרות לשיחרור מוקדם (אלא במקרה של אי-חידוש ביטוח בגלל טעות מנהלית שניתן להוכיח אותה).
כיון אין כמעט אכיפה בארץ (ותמיד היתה מאד מאד על דו״ג), אז במקרים של עבירות מסכנות חיים את המעט שיש -- שלילת רשיון לכמה חודשים -- צריך לעודד. זה בפרוש מקרה של חוסך שבטו שונא בנו.
אגב, אלא אם כן מדובר בילד ממש קטן -- המהירות היתה ככל הניראה גבוהה מ-20 קמ״ש. זה לא מספיק להעיף מישהו באויר, לא עם המסה הנמוכה של קטנוע (125 ככל הניראה).

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 שעות, PinkDolphin כתב:

אגב, אלא אם כן מדובר בילד ממש קטן -- המהירות היתה ככל הניראה גבוהה מ-20 קמ״ש. זה לא מספיק להעיף מישהו באויר,

גם הרבה פחות מזה מעיף בנאדם באוויר.

לפני כמה שנים נכנסה בי ילדה קטנה (בת כ-11-12) על קורקינט חשמלי כשרכבתי על אופניים בפארק.

ניסיתי לחמוק, אז היא פגעה לי בגלגל אחורי ואשכרה העיפה אותי באוויר...

נפגעתי בכתף ובברך + שריטות, ונזק של 1500₪ לאופניים (גלגל ומעביר אחורי שהתעקמו).

ומדובר על מסה קטנה (ילדה+קורקינט= כ-60 ק"ג)

מול מסה גדולה יותר (מבוגר+אופניים= כ-85 ק"ג) במהירות נמוכה של כ-15 קמ"ש.

 

פות"ש מדבר על מסה של כ-180 ק"ג (קטנוע+ נער בוגר) מול ילד קטן (כ-30 ק"ג?).

עצם העובדה שהילד יצא ללא פגע היא מזל נטו.

הפוטנציאל לנזק משמעותי בנסיבות כאלה הוא גבוה מאוד, גם ב 5-10 קמ"ש,

ולכן בעקרון אני מסכים לגמרי עם הפתיח של דבריך:

לפני 5 שעות, PinkDolphin כתב:

לדעתי נהגתם באופן פסול בויתור על תלונה למשטרה. אין לי ספק שרובם המכריע של מי שלא עושים ביטוח ימשיכו לא לעשות אם לא תהיינה לך השלכות קשות. וזה ״ילד״ שמזלזל בחיי אדם כי כפי ש @Be roo אמרה, מדובר כאן בשלוש עבירות שונות בו״ז. לא רוצה כאלה על הכביש בכלל. על שום כלי רכב.

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...