Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

לפני שבועיים קניתי מכונת כביסה חדשה תוצרת בוש שהחליפה סימנס בת 10.

במכונה החדשה כאשר בוחרים תוכנית כותנה הזמן שמופיע הוא 3:20 שעות והטמפ 40 מעלות.

במכונה הישנה הזמן היה 2:40 והטמפ 60 מעלות.

הם כאילו הגדירו מראש את התוכנית שתהיה חסכונית כברירת מחדל. 

בחוברת ההוראות כתוב שאם מכבסים הרבה זמן בטמפ של לא יותר מ40 מעלות, זה יוצר משקעים בתוף, ובגלל זה תופיעה התראה אחרי פרק זמן מסויים להפעיל תוכנית לניקוי תוף drum clean.

האם יש דרך להחליף את טמפ הברירת מחדל לתוכנית כותנה ל60 מעלות?

להחליף כול פעם ידנית זה מעצבן כי צריך להקיש הרבה פעמים על לחצן temp.

באיזה טמפ אתם מכבסים כותנה?

במכונה הישנה הייתי מוסיף קצת חומץ במקום מרכך, מכבס כותנה רק ב60 מעלות ופעם בחצי שנה מנקה את התוף עם החומר של סנו. המכונה הייתה מבריקה ללא ריחות.

 

20250510_095522.jpg

20250510_095552.jpg

20250510_095622.jpg

פורסם

לא ציינת באיזה דגם מדובר, אבל הניסיון שלי בשנים האחרונות:

1. צריך לעבור על התוכניות השונות ולהכיר את הנדרשות לך. מבחינתי מדובר בכביסה רגילה (99% מהכביסות), כביסה עדינה (בערך פעמיים בשנה) ושטיפה וסחיטה (בשימוש כשהאישה מעמיסה את המכונה ביתר והסחיטה לא מתבצעת, ואז מוציאים חלק מהכבסים ומחלקים את הסחיטה לשני חלקים).

2. לגבי זמן וטמפרטורה - תתרגל. אלה לחצנים מחזוריים וצריך להשקיע 3 שניות כדי לבחור בפרמטרים המתאימים.

3. אנחנו מכבסים הכל ב-50 מעלות.

4. מבחינת הלחצנים - אותו הדבר לגבי המייבש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הדגם הוא WAN28178IL, בוש 8קג.

כול כמה זמן אתה מנקה את המכונה שלך?

במכונה שלי מצד אחד הם מעודדים לחסכון על ידי קביעת ברירת מחדל של טמפ נמוכה וזמן עבודה ארוך, מצד שני מחייבים לבצע ניקוי לתוף בטמפ של 90 מעלות. 

מעניין כול כמה הפעלות תדלק ההתראה לביצוע ניקוי לתוף.

 

פורסם

לא ניתן להחליף את טמפ ברירת המחדל. נראה לי שאם הם הגיעו למסקנות שלהם, זה הכי טוב לימים אלו. בינה מלאכותית:

בגדי כותנה רגילים מומלץ לכבס בטמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס.

בגדי כותנה לבנים, מגבות או פריטים מלוכלכים במיוחד – ניתן לכבס גם ב-60 מעלות ואף יותר, בהתאם להוראות על התווית.

בגדי כותנה צבעוניים או עדינים – עדיף לכבס ב-30–40 מעלות כדי לשמור על הצבעים והסיבים.

טמפרטורה של 40 מעלות מספיקה לרוב סוגי הכותנה כדי לנקות היטב את הבד, לשמור על עמידות הסיבים ולמנוע התכווצות או דהיית צבעים.

טמפרטורה גבוהה יותר (60 מעלות ומעלה) מתאימה במיוחד לפריטים שדורשים חיטוי, כמו מגבות, מצעים או בגדים מוכתמים מאוד, מאחר שהיא הורגת חיידקים ומסירה לכלוך עיקש.

כביסה בטמפרטורה נמוכה יותר (30 מעלות) שומרת טוב יותר על צבעי הבד ומפחיתה בלאי, אך פחות יעילה בחיטוי.

 

בקיצור, נראה לי שאתה לא מעודכן.

  • אהבתי 1
פורסם

תודה על המידע!

במכונה הישנה אף פעם לא הייתי נוגע בכפתור הטמפ ומכבס את כול סוגי הכותנה ב60 מעלות.

בחדשה כבר שבועיים מכבס את כול הכותנה ב40 ולא מרגיש שום שינוי לרעה, אפילו להפך, הבגדים מרגשים יותר טוב, כנראה כי היא פחות מכווצת את הבד.

כנראה הכי נכון לכבס פריטים רב יומיים או כאלה שבאים במגע עם מים, כמו מגבות או מצעים ב60 מעלות ופריטים אחרים חד יומיים כמו גרביים, תחתנים מספיק גם 40 מעלות.

למכונה יותר בריא לכבס ב40 או 60 כדי למנוע הצטברות של זיהום וריחות בתוף? בחוברת ההוראות מזהירים משימוש קבוע ב40 מעלות.

 

פורסם

כל מה שהוא לא 100 אחוז כותנה - מקסימום 0 מעלות. אפילו אם זה 90 אחוז כותנה. לך תמיד על הצד הבטוח.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 39 דקות, דניאל1983 כתב:

לפי דעתך, תחתונים מכותנה וגרבים 50% כותנה, עדיף לכבס ב60 מעלות או 40 גם מספיק?

אומרים 40 מעלות (בדים עדינים), אז מי אני, אלא אם מדובר על מחלות וזיהומים, שאז מדברים על 60 מעלות.

פורסם (נערך)

טעות הקלדה, 40 מעלות.

לא קשור לזיהומים. עניין של סיב.

אם הסיב סינתטי - כל מה שמעבר ל-40 מעלות יפגע בו לאורך זמן.

 

לא ממציא פה כלום, בשביל זה יש תוויות על הבגדים, אני פשוט זוכר :-)

יש לי למשל בגדים גם עם 5 אחוז סינתטי - 40 מעלות.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

ככלל אצבע (עוד מאז שלימדנו את גרושי הפורום הטריים): 60 מעלות לכביסה לבנה, 30 לעדינה, ו-40 לכל השאר. אבל הסיבה לזמני הכביסה הארוכים במכונות מודרניות זה לא רק ירידה בטמפרטורה (חיסכון בחשמל) אלא בעיקר ירידה במפלס המים בתוף (חיסכון במים) - שיטה דבילית שכופים על הצרכנים כדי שהיצרן יוכל לעמוד בקריטריונים שרירותיים וחסרי בסיס של האיחוד האירופי, כמו הרבה תקנות אחרות שלהם בעשור האחרון. לא שונה בהרבה מכל מערכות ה'בטיחות' במכוניות חדשות, שבינתיים עד שתעשה תאונה יוציאו לך את הנשמה עם התראות, צפצופים, ולפעמים אפילו בלימה אוטונומית.

 

לפני כמה שבועות עלה אצלי הצורך להחליף מכונה ישנה של beko שהגיעה עם הדירה שקניתי. לאחר סקר שוק קצר והבנה של המגבלות, רכשתי miele בת עשר שיוצרה בגרמניה וכנראה תחיה עוד עשור. גם אצלה כבר רואים את ניצני התופעה הזאת של מעט מים בתוף ומחזור כביסה ארוך (כמעט שעתיים), אבל לפחות יש שלל תכניות ושילובי טמפרטורה/סוג בד/מהירות סחיטה שעדיין משאירות את רוב השליטה בידי המשתמש.

 

  • מעניין 1
פורסם

בעיה דומה אצלנו במכונת כביסה חדשה של AEG 

הבעיה נפתרה שמצאנו כפתור של TIME SAVE 

מקצר משמעותית את זמני הכביסה

שווה לבדוק אם גם במכונה שלך קיימת האופציה

 

.

×
×
  • תוכן חדש...