Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בעל מכונת Bosch חדישה יחסית 7 ק"ג (נקנתה ב- 04/2021).

1. מכבס ה-כ-ל בתוכנית Mixed Load ב- 40 מעלות (לוקחת כשעה) - כותנה לא כותנה, כן כותנה, אולי כותנה, חולצות, דג'ינסים, מגבות, מצעים, לבנים, לבנות, תחתונים, תחתונות.

40 מעלות זה הרבה יותר ממספיק כדי להוריד את רוב הליכלוך (אבקת הכביסה מכילה דטרגנט ואנזימים שעושים את רוב העבודה גם ככה, הטמפרטורה גם עוזרת, אבל הרבה פחות).

מעולם לא כיבסתי כלום ב- 90 מעלות, וגם לא ב- 60 מעלות האמת.

2. מכבס את כל הצבעים ביחד, לבן עם שחור עם כחול כהה עם ורוד (החוטיני שלי).

אם קונים בגדים טובים ואיכותיים מספיק, לא קורה כלום ואין זליגה של צבעים ואין שום בעיה (רק פעם אחת בכל 4 השנים האחרונות הייתה לי זליגה של צבע בגלל שארוול שוק לא איכותי שצבע הכל בירוק זוהר).

3. מכבס את ה-כ-ל הפוך (לשמור על ההדפסים של חולצות ה- T, לשמור על הצבע של הדג'ינס מהחיכוך עם התוף).

4. תולה במתלה כביסה בתוך הדירה. לא אוהב לתלות בחוץ עם השמש והפיח של האופטובוסים.

אין לי מייבש ולא השתמשתי מעולם במייבש. לוקח לי לתלות את הכביסה שלי בדיוק 5-7 דקות על המתלה. יותר מעצבן לקפל מאשר לתלות.

5. משתמש אך ורק באבקת כביסה, נקודה. בלי מרכך, בלי כדוריות ריח ובלי כלום.

לא ראיתי הבדל עצום בין ג'ל כביסה יקר וכל השטיקים לעומת אבקת כביסה פשוטה, זולה בהרבה וטובה במינון הגיוני.

לא משתמש במרכך כביסה, נגמלתי מהשטות הזאת ב"ה, ולדעתי זה שקר מוחלט עם כימיקלים מסריחים ומיותרים (מי שבאמת חושב שהריח המלאכותי, המוגזם והמסריח של מרככי הכביסה זה הריח של כביסה "נקייה" - תכנתו אותו יפה מאוד).

לא אוהב להספיג את הבגדים שצמודים עליי כל היום ומתחככים בי עם כימיקלים מיותרים (שימו לב שלא רשמתי כלום לגבי מה שזה עושה, אני לא קונספירטור).

לא הרגשתי שום הבדל לחלוטין עם "מרכך" כביסה או בלי (לא מרכך שום דבר, חארטה).

תנסו בלי מרכך כביסה... תופתעו. רק יתרונות. גם זול יותר, גם מוצר מיותר, גם פחות כימיקלים על הגוף, גם היגמלות בריאה מריחות תעשייתיים-מלאכותיים מסריחים ודומיננטים.

6. ממלא את המכונה אך ורק 3/4 ובדר"כ פחות מזה. אף פעם לא דוחס את מכונת הכביסה עד הסוף.

7. משאיר תמיד את מגירת הדטרגנטים חצי-פתוחה אחרי כל כביסה כדי שהמגירה תתייבש ושלא תצבור עובש ותסריח.

8. משאיר תמיד את דלת מכונת הכביסה (פתח קדמי) חצי-פתוחה אחרי כל כביסה כדי שהמכונה תתאוורר/תתייבש ושלא תצבור עובש ותסריח.

9. אחרי כל כביסה מנקה עם מגבת את הלמטה והמסביב של הגומי האפור של הדלת הקדמית וסופג כל שאריות מים כדי שלא יתעפשו ויעלו עובש.

10. פעם ב- 3 חודשים מריץ תוכנית 90 מעלות עם חצי כוס חד"פ של אקונומיקה לניקוי של המכונה+התוף.

11. פעם במתי שמתחשק ובשביל ההרגשה הטובה מריץ תוכנית 90 מעלות עם טבליית ניקוי למכונת כביסה מעלי-אקספרס. לא איזו בוננזה ניקיונית, סתם הרגשה של ניקיון נחמד.

 

ההבדל היחיד הוא שאין לי ילדים ולכן אין לי בדר"כ כתמים קוואבנגה של העולמות... זה ההבדל היחיד.

אז אם יש ילדים וכתמים קוואבנגה אז אולי צריך משטר כביסה יותר מחמיר (טמפרטורה יותר גבוהה והפרדה של כבסים סופר מלוכלכים מהאחרים כדי שלא יתערבב הכל ביחד, הגדלה של מינון אבקת הכביסה).

עריכה אחרונה על ידי DAHUJI
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
פורסם

אצלי במכונה יש תוכניות שיותר מתאימות לסוגי בגדים ספציפיים. יש מיקרים שmixed load חזקה מידי ויש חלשה מידי.

ברירת המחדל של הסחיטה שלה מוגדרת על מקסימום סלד=1400.

לבגדי ספורט וחולצות dry fit יש תוכנית מיוחדת שנקראת functional textiles.

לג'ינסים, חולצות פולו, יש תוכנית עדינה שאמורה לשמור על הצבע ונקראת dark wash. 

בmixed load משתמש לכביסה של בגדי כותנה שנלבשו פעם אחת ודי נקיים, למשל חולצות כותנה לבנות עם שרוול ארוך, פיג'מות.

מצעים, גרביים, תחתונים לפי דעתי צריכים טיפול יסודי יותר ולזה הכי מתאימה cottons ב60 מעלות.

לכבס מידי פעם בטמפ גבוה טוב גם למכונה.

במקום מרכך מזמן עברתי להשתמש בחומץ, מוסיף בערך 50מל. 

פעם בחצי שנה מנקה את המכונה עם החומר של סנו לניקוי מכונות כביסה.

במכונה החדשה יש תוכנית מיוחדת לזה drum clean 

 

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

לא רציתי לפתוח פוסט חדש לשווא, מניח שכאן תוכלו לעזור לי. 

ברשותי מכונת כביסה וותיקה של בוש, למיטב הבנתי התכנית הכי מומלצת ועדינה על מנת לשמור על הבגדים היא Delicado frio. אני צודק?

בנוסף, איך ניתן להגדיר סחיטה של 600 בלבד ולא סחיטה אגרסיבית יותר של 1000? יש רק נורת ביקורת אחת, האם כשהיא דולקת זה אומר שהסחיטה במצב 600 וכבויה - 1000?

 image.thumb.jpeg.ca2868de69393f74f77c6ecdb48db0e0.jpeg

עריכה אחרונה על ידי carsgo
פורסם

אם תציין את הדגם יהיה אפשר למצוא את ספר ההוראות ולעזור לך.

  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 5 דקות, sperial כתב:

אם תציין את הדגם יהיה אפשר למצוא את ספר ההוראות ולעזור לך.

בדיוק מה שהתכוונתי לכתוב והקדימו אותי החברים פה.

מה דגם המכונה? תצלם ותעלה. ננסה לעזור.

ככה מהתמונה ומהכיתוב בסווהילית זה לא אינטואטיבי למי שלא מכיר Bosch של פעם.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 44 דקות, carsgo כתב:

איך ניתן להגדיר סחיטה של 600 בלבד ולא סחיטה אגרסיבית יותר של 1000? יש רק נורת ביקורת אחת, האם כשהיא דולקת זה אומר שהסחיטה במצב 600 וכבויה - 1000?

בדיוק מה שכתבת.

 

כמובן שהכי פשוט לוודא זה להפעיל בלי שלוחצים על זה, ואז כשהמכונה בסחיטה ללחוץ על הכפתור ולראות את המהירות צונחת.

 

אינטואטיבית זה גם מאוד ברור.

צד ימין כותנה - כביסה ארוכה ויותר אגרסיבית. בחירת טמפרטורה.

יש גם כותנה + prewash שאז משתמשים בשני הצדדים של המקום לסבון (פעולה מדורגת). רק 60 מעלות.

 

צד שמאל:

סינטטי, כביסה קצרה יותר ופחות אגרסיבית. בחירת טמפרטורה.

אחר כך delicate, עדין. ללא אפשרות לחימום.

בסוף כביסה ידנית, שזה ללא סחיטה משמעותית, יש אפשרות לקר או חימום קל ל-30 מעלות.

 

3 מצבים למטה מימין לשמאל זה רק שטיפה, רק סחיטה (ניקוז ואז סחיטה) ורק ניקוז.

 

גילוי נאות, אני לא בומר ולא דובר סוואהילית...

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
פורסם (נערך)

למי ששאל, אין לי מושג מה דגם המכונה, אני אחפש מדבקה ואעלה כאן, אולי אוכל למצוא הוראות ברורות יותר למרות שהמכונה הזו בת עשור לדעתי...

@פריג'י תודה רבה! עושה רושם שמכל התכניות הללו, מה שהכי רלוונטי לי זה תכנית ה- Delicado frio שאני מבין שזו כביסה עדינה 30 מעלות במים קרים.

השאלה היא במידה ואני לא רוצה בכלל סחיטה, זה אפשרי? ואם כן, איך?

עריכה אחרונה על ידי carsgo
פורסם

בתוכנית של הכביסה ביד, בטח יש סחיטה במהירות איטית כחלק מהתוכנית.

 

בלי סחיטה בכלל? 

יש לך השריה, הימני מבין 3 מצבים למטה.

יכול להיות שבסופו המכונה נשארת מלאה במים והיא לא תיפתח עד שתפעיל תוכנית ניקוז (השמאלי מבין 3 התוכניות שלמטה) אני לא יודע.

לפני 11 דקות, carsgo כתב:

למרות שהמכונה הזו בת עשור לדעתי...

לדעתי הרבה יותר מעשור... 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 43 דקות, carsgo כתב:

אני אחפש מדבקה ואעלה כאן

בחיפוש הפוך לפי התמונה שהעלת, כנראה WAE20060EE/08 או משהו דומה (כשסביר שמדובר ביבוא מקביל לפי הסיומת וכמובן השפה בתמונה שלך).

המדבקה אמורה להבנתי להיות על פנים הדלת.

 

חוברת הוראות באנגלית שמצאתי של דגם ישראלי דומה, תמצא כאן. לא הכי נוחה לעיון, אבל אפשר להסתדר.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 5 שעות, carsgo כתב:

למיטב הבנתי התכנית הכי מומלצת ועדינה על מנת לשמור על הבגדים היא Delicado frio. אני צודק?

 

כן. מים קרים, כביסה עדינה. 

 

ציטוט

יש רק נורת ביקורת אחת, האם כשהיא דולקת זה אומר שהסחיטה במצב 600 וכבויה - 1000?

 

כן. סוג השאלות שאפשר לענות עליהן עם ניסוי וטעייה.

 

לשאלתך הנוספת - אני לא רואה פה אופציה של כביסה ללא סחיטה. אפשר פשוט לכבות את המכונה כשהיא מתחילה לסחוט, להוציא את הבגדים, ולתת לה לסיים על ריק.

 

לא צריך חוברת הוראות בשביל דברים כאלה, מספיק טלפון עם מצלמה וגוגל טרנסלייט על מצב אוטומטי (שהיה מזהה שמדובר בספרדית ברמה שכל צופה ערוץ ויוה יכול להבין).

 

  • אהבתי 1
פורסם

 

הכי טוב תתחתנו, יסבירו לכם הכל.

גם ככה עכשיו אתם תפתחו דעה משלכם, שבבסיסה היא שגויה ואתם חייבים אישה שתגיד לכם מה נכון. 

דמיינו פורום שנקרא נניח washing machine forum ופתאום מישהי תשאל שם באיזה רמת רגנרציה לנהוג ברכב החשמלי החדש שלה. 

 

Washing machine Forum

 

  • מצחיק 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

בד"כ תוכנית כביסה עדינה היא ללא סחיטה. המכונה עוצרת מלאה מיים וכדי למנוע קימוט הכבסים. מרוקנים את המכונה ואז מפעילים את תוכנית ההורקה (בלי או עם סחיטה "על ריק").

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם (נערך)

שאלה נוספת, עד עכשיו הייתי מכבס תחתונים וגרביים מכותנה ביחד עם מגבות ומצעים, רק עושה הפרדה בין לבן לכהה, בתוכנית כותנה ארוכה (3 שעות) 40 מעלות.

האם כדאי להפעיל את האופציה speed perfect?

היא מקצרת את התוכנית לשעה ועשרים, האם היא יותר עדינה ותגרום לפחות שחיקה של הבד?

כתוב שהיא מיועדת  ללכלוך קל ולעד 5קג.

או שאולי כדאי לכבס את הגרביים והתחתונים, בנפרד מהמצעים והמגבות, בתוכנית יותר קצרה mix?

עריכה אחרונה על ידי דניאל1983
פורסם
לפני 12 שעות, דניאל1983 כתב:

היא מקצרת את התוכנית לשעה ועשרים, האם היא יותר עדינה ותגרום לפחות שחיקה של הבד?

לפני 12 שעות, דניאל1983 כתב:

בתוכנית כותנה ארוכה (3 שעות) 40 מעלות

תשמע... שאלת, אז אני רושם את דעתי - מכונת כביסה של 3 שעות זו גוזמאות (הגזמה).

תחליף תחתונים וגרביים כל 3 שנים כשמתבלים וזהו במקום לשמור עליהם עד כדי כך עם תוכניות כביסה מוגזמות.

כמה כביסה עדינה אתה כבר צריך?

כל בוקסר שלך תוצרת CK שעולה 120 ש"ח לתחתון?....

 

לפני 12 שעות, דניאל1983 כתב:

או שאולי כדאי לכבס את הגרביים והתחתונים, בנפרד מהמצעים והמגבות, בתוכנית יותר קצרה mix?

מכבס בתוכנית Mixed Load. טמפרטורה של 40 מעלות. בערך שעה של כיבוס.

סחיטה על 600 סל"ד (סחיטה בוודאות שכן גוזרת פיזית את הבגדים ולכן רצוי כמה שפחות).

לא מפריד כלום. אחרי כביסה ראשונה סחורה איכותית כבר בקושי מורידה צבע.

גרביים, תחתונים, מצעים, מגבות - הכל ביחד.

לא מפריד צבעים בכלל. זורק הכל מהכל.

פורסם

אני עד עכשיו כיבסתי כותנה לבנה (מגבות, גרביים, מצעים) בנפרד וכותנה כהה בנפרד (תחתונים, מצעים, מגבות).

הייתי בוחר תוכנית כותנה, 40 מעלות ולפעמים 60, 1400 סלד, 3 שעות כביסה. זה ההגדרות ה default לתוכנית כותנה.

שמתי לב שאחרי כמה כביסות הגרביים הפכו לדקים יותר ויותר ובתחתונים נוצרו קרעים קטנים בצמוד לגומיה. וגם תמיד במייבש היה מתאסף הרבה מוך בפילטר.

הקטנת הסלד ל1000 קצת עזרה.

היום קראתי שעדיף לא לכבס פריטים גדולים ביחד עם קטנים, וגם עדיף לכבס גרביים, גופיות ותחתונים בתוכנית יותר קצרה mix שלוקחת שעה.

ואת שאר הדברים הכבדים כנראה עדיף לכבס בתוכנית כותנה אבל עם אופציית speed perfect שמקטינה את זמן הכביסה לשעה וחצי.

×
×
  • תוכן חדש...