Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 23 דקות, דניאל1983 כתב:

1400 סלד

לפני 24 דקות, דניאל1983 כתב:

אחרי כמה כביסות הגרביים הפכו לדקים יותר ויותר ובתחתונים נוצרו קרעים קטנים בצמוד לגומיה. וגם תמיד במייבש היה מתאסף הרבה מוך בפילטר.

לפני 29 דקות, דניאל1983 כתב:

הקטנת הסלד ל1000 קצת עזרה.

הוא שאמרתי... לא צריך להיות גאון מכונת כביסה כדי להבין עקרונות מאוד פשוטים.

תשמע, מצד אחד רשמת בפירוש שאתה מעוניין בתוכנית עדינה שתשמור על הלבנים שלך (תחתונים/גרביים), ומצד שני אתה סוחט אותם במהירות האור וגם מחנג'ר אותם במייבש.

אני לא בא אליך בטענות, אבל תחליט.

אתה רוצה להיות עדין? רוצה פשוט לכבס וזהו בלי כל המסביבים? - 40 מעלות, תסחוט ב- 600 סל"ד, גג 800 סל"ד בהגזמה, ותייבש במתלה ולא במייבש.

אם לא, אז לא.

לא דיברתי בכלל על צבעים - לא מעניין. כבסים נורמליים לא מורידים צבע אחרי כביסה ראשונה.

לא דיברתי בכלל על תוכניות - לא מעניין. תוכנית אחת "כללית" עושה את כל מה שצריך, וגם היא זניחה יחסית ביחס לאיכות של אבקת הכביסה והטמפרטורה.

אני לא אומר שאין תוכניות "שמשנות". אני אומר שאותי אישית זה לא מעניין כי אני לא מכבס לא משי, לא פשתן, ואין לי בגדים מפלסטיק.

 

לפני 25 דקות, דניאל1983 כתב:

זה ההגדרות ה default לתוכנית כותנה.

אז אל תכבס בתוכנית "כותנה". אין בתוכנית "כותנה" שום כותנתיות.

יש טמפרטורה ומחזורי מים וכו'. וזה לא מעניין במיוחד.

עם אבקת כביסה מודרנית אין צורך ביותר מ- 40 מעלות כדי לכבס, לחטא ולהוריד לכלוכים מבגד, ו- 600 סל"ד סחיטה (כן, יוצא לח, אז מה? אנחנו מדינה מלאת שמש).

תוכנית כללית.

כל השאר - זה כל השאר.

 

סליחה שאני בכוונה מקצר את המלל, כי זה לא פוסט על איך לכבס.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

אני מכבס מגבות (שדורכים עליהם אחרי הניגוב...) ותחתונים ב90 מעלות. אמא שלי לימדה אותי שזה חשוב כדי להרוג את החיידקים והפטריות.

עריכה אחרונה על ידי אלעדית
פורסם
לפני 10 דקות, אלעדית כתב:

אני מכבס מגבות (שדורכים עליהם אחרי הניגוב...) ותחתונים ב90 מעלות. אמא שלי לימדה אותי שזה חשוב כדי להרוג את החיידקים והפטריות.

ביחד?

פורסם
לפני 11 דקות, אלעדית כתב:

אמא שלי לימדה אותי שזה חשוב כדי להרוג את החיידקים והפטריות

גם 90 מעלות לא הורגים את [כל] החיידקים והפטריות... אין שום טעם לטמפרטורה הזו לשום בגד כמעט, אלא אם מחפשים להוריד כתמי דם שהתייבשו בגלל טעות בזיהוי.

מטרת הכביסה היא לא להרוג חיידקים ופטריות, בשביל זה אפשר לטגן את הבגדים בשמן חם או להשרות אותם באקונומיקה.

מטרת הכביסה היא לנקות את הבגדים מלכלוך (Debris), אבק, שאריות אוכל, כתמים, שמנים, חלבונים, חומצות וכו' וכו'.

ברמת העקרון, הבגדים שלנו הם לא מצע גידול עשיר והם לא מדגרה של חיידקים/פטריות ברמה שדורשת להקרין אותם ב- UV או לכבס ב- 90 מעלות.

תחתונים הם לא ספוג הכלים של כיור המטבח (הדבר הכי מלוכלך שיש לכם בבית, בוודאות) והם לא דורשים שום 90 מעלות.

אין שום הוכחה שמי שמכבס את התחתונים שלו ב- 90 מעלות לעומת אלו שמכבסים את התחתונים שלהם ב- 40 מעלות חי יותר, נקי יותר מסרטן, בריא יותר, רזה יותר, עירני יותר, חכם יותר, מרוויח יותר, מבריג יותר או ישן פחות.

מגבות? - עם מגבות הרחצה אנחנו מנגבים גוף נקי (!) אחרי רחצה ברמת העיקרון, הן נוגעות בגוף שלנו במצבו הנקי ביותר. מיותר.

עם מגבות רצפה מטונפות ומגבות חדר כושר מסריחות ומטונפות, גם 40 מעלות זה די והותר. גם ככה את רוב העבודה (80% - עקרון פארטו) עושים המים וההשריה של הבגדים בהם (מים הם הממיס הכי נפוץ וחזק בעולם) ואבקת הכביסה (דטרגנט) והאנזימים מפרקי השומנים והחלבונים שהיא מכילה.

ממש כמו שאת רוב העבודה (80% - עקרון פארטו) עושה הצחצוח והשחיקה המכאנית של מברשת השיניים עצמה על משטחי הלעיסה, ולא משחת השיניים ב- 90 ש"ח ל- 40 גרם של וורסאצ'ה שאתם מזמינים מחנות הבוטיק של קריוס ובקטוס.

ובזה אסיים. הארכתי יותר מדי וסטיתי מהנושא.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
פורסם

אז איך אתה מסביר את זה שלכול מכונה בעולם יש תוכנית כותנה של 3 שעות, בשביל מה? סתם לשרוף חשמל ומים?

לפני כמה שנים ברירת המחדל הייתה 60 מעלות, בגלל תקנות אירופאיות הורידו ל40.

 

פורסם
לפני 4 דקות, דניאל1983 כתב:

אז איך אתה מסביר את זה שלכול מכונה בעולם יש תוכנית כותנה של 3 שעות, בשביל מה? סתם לשרוף חשמל ומים?

לפני כמה שנים ברירת המחדל הייתה 60 מעלות, בגלל תקנות אירופאיות הורידו ל40.

אז איך אתה מסביר את זה שלמברשת שיניים פושטית ב- 200 ש"ח של Oral B יש 3 תוכניות, אבל גם את אותו המנוע (מספר רטיטות) והסוללה (ליתיום) של מברשת השיניים היוקרתית ב- 800 ש"ח של אותה Oral B שלה יש 6 תוכניות?

אני לא מסביר ולא רואה צורך להסביר.

להכות את הלקוח עם פטיש 5 קילו על המוח של פרדוקס הבחירה ולתת לו הרגשה של מגוון, שפע, בחירה, אפשרויות - זה ה- א' ב' של ג' ד' בתחום השיווק-פירסום-מיתוג.

להשרות במים 3 שעות בגד מלוכלך מכותנה, הרי די ברור שינקה יותר טוב מלהשרות במים 1 שעה, ופחות טוב מלהשרות במים 17 שעות.

אתה מכיר עלות שולית פוחתת?

תעשה אתה את הבחירה שלך חבר.

זזתי מהדיון.

פורסם

90 מעלות זה משוגע. מיותר לגמרי.

כל מה שצריך כדי להרוג חיידקים, אגב, זה מצע יבש ...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)
לפני 15 דקות, hans כתב:

כל מה שצריך כדי להרוג חיידקים, אגב, זה מצע יבש ...

אתה בעצם אומר שאם אייבש את התחתונים בשמש, ואח"כ אכבס אותם במים קרים עם אבקת כביסה, אגיע לאותה תוצאה מבחינת מה שהולך שם?

לא יודע מבחינה מדעית, אני לא חושב שארגיש אותו דבר.

מעניין מה ההנחיות בבתי מלון, בתי חולים וכדומה.

עריכה אחרונה על ידי אלעדית
פורסם (נערך)

כן!

לשאלה השנייה - 70 מעלות ל-15 דקות זאת ההנחיה הרשמית של משרד הבריאות ל **בתי חולים** פלוס משטר ייבוש שמשתנה בהתאם לסוג הבגד.

אבל שם זה לא צחוק, הסביבה שונה לגמרי. בבית לא עושים סטריליזציה לסכיני מטבח :)

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 5 דקות, hans כתב:

70 מעלות ל-15 דקות זאת ההנחיוה הרשמית של משרד הבריאות ל **בתי חולים** פלוס משטר ייבוש שמשתנה בהתאם לסוג הבגד.

עכשיו החכמתי, תודה!

פורסם

אני מכבס הכל בתוכנית כותנה, 40 מעלות, 1400 סלד ומייבש במייבש.

כחול עם אדום עם שחור ולבן. מגבות עם תחתונים עם חולצות.

מה שיוצא אני מרוצה.

 

תופעת הלוואי היחידה היא שהבגדים הלבנים לאורך זמן קצת דוהים.

פורסם

אצלנו גישה דומה - תוכנית כותנה מקוצר ל-1:40 שעות, טמפרטורה 50 מעלות (משפט פשרה ביני שרציתי 40 ואשתי שרצתה 60) סחיטה ב-1,000 סל״ד (המכסימום של המכונה) ומשם למיבש.אבל מפרידים בגדים בהירים מכהים, בצורה לא אדוקה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...