Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השקת ה 3008 החדשה.


CX25GTI

פוסטים מומלצים

לפני 13 דקות, איציק נ. כתב:

שהם עשו את הכל, אבל ממש את הכל, בשביל לוודא שמדובר במוצר שהוא לא פחות ממעולה (מבחינת אמינות ואריכות ימים)

אתה מדבר על סטלנטיס. הסיכוי שזה המצב נמוך יותר מים המלח...

עריכה אחרונה על ידי שחר 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, איציק נ. כתב:

ציפיתי לתיבה שכבר קיימת "על המדף" ויש איתה ניסיון - אבל לא.

במרשתת טוענים שמדובר בתיבת הילוכים כפולת מצמדים הייברידית עם מנוע חשמלי 48V (כ-20KW) בילד-אין. בגרסת ה PHEV מדובר במנוע חשמלי של 92KW ו-3 מצמדים.

המידע מוביל לאתר של חברה בלגית בשם "Punch Power-Train" שיש להם שת"פ עם סטלנטיס.

לא נראה שיש לחברה הזו שום קשר ישיר לחברות הגדולות שמייצרות גירים אוטומטיים (רגילים או כפולי מצמדים) - ואני לא יודע אם זה סימן טוב או רע.


מה שבטוח זה שאם סטלנטיס בחרו בהם כספק עיקרי לתיבות הילוכים הייברידיות של הקונצרן, זה חתיכת הימור מטורף ואני מקווה בשבילם שהם עשו את הכל, אבל ממש את הכל, בשביל לוודא שמדובר במוצר שהוא לא פחות ממעולה (מבחינת אמינות ואריכות ימים) - אחרת הם יורים לעצמם ברגל עם RPG.

המפרט של התיבה הרגילה (DCT, שאמור להיות כולל ההיבריד וה-PHEV) נותן תקווה אחת לרפואה: הקלאצ'ים רטובים (לרוב נחשב למוצלח יותר).

 

איציק

יאלה אז רק חיזקת את הטענה שלי שהמנועים הפעם יהיו אמינים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, EliC25 כתב:

יאלה אז רק חיזקת את הטענה שלי שהמנועים הפעם יהיו אמינים

אבסולוטית או רק ביחס לגיר?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, EliC25 כתב:

יאלה אז רק חיזקת את הטענה שלי שהמנועים הפעם יהיו אמינים

גם התיבה יכולה להפתיע. זה שמדובר ביצרן יחסית קטן (?) ולא מוכר, לא הופך את העניין באופן אוטומטי לגרוע - אלא להפך: הרבה חלקים באוטו שהם קטנים ומוצלחים (ובעלי עמידות טובה מאוד ואורך חיים נאה ביותר) שייכים לחברות קטנות יחסית ולא מוכרות ("האטקינסון" כדוגמא [Hutchinson] ).

ממה שיצא לי לחפור, ליונדאי יש תיבה דומה ומצאתי אינפורמציה תחת האתר HYUNDAI TRANSYS. תיבה כפולת מצמדים עם מנוע P2 בעלת 6 הילוכים ומנוע של בין 32 ל 44KWH תלוי בדגם (PHEV או HEV). התיבה שלהם במקרה הזה - יבשה (מותקנת בקונה ונירו HEV ו-PHEV). על הנייר יש יתרון לתיבה של PUNCH שהיא רטובה.

באופן כללי אני לא תולה תקוות בשום דבר ואצל שום יצרן.

שנות ה 80 וה-90 מאחורינו.

המכוניות היום סופר מורכבות ואין שום יצרן שמריץ מאחורי הקלעים את הרכב מיליון קילומטרים בשביל לתקן באגים. כולם מוציאים כאן ועכשיו עם בקרת איכות מאוד בסיסית ואצלם כולם יש ISSUES, שלא תחשוב לרגע שיש מישהו שהוא חף מתקלות\באגים.

בקיצור - ימים יגידו... 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון שאף יצרן לא מריץ בדיקות של מיליון קילומטר אבל מצד שני בשנות ה 80 היה נדיר לראות רכב עם 100,000 קילומטר בלי עבר של מספר תקלות כשהיום זה דבר מקובל לחלוטין.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Night Driver כתב:

אבסולוטית או רק ביחס לגיר?

הכוונה הייתה שהם תמיד חייבים משהו אחד מחורבן. מנוע גיר או חשמל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Night Driver כתב:

נכון שאף יצרן לא מריץ בדיקות של מיליון קילומטר אבל מצד שני בשנות ה 80 היה נדיר לראות רכב עם 100,000 קילומטר בלי עבר של מספר תקלות כשהיום זה דבר מקובל לחלוטין.

 

מה מקובל לחלוטין ? שיש עבר של מספר תקלות עד 100K או שאין ?

זה גם תלוי על איזה תוצרת אנחנו מדברים ומה ה-state of mind של הלקוחות שלך ? שירות ברמה גבוהה עם רכב שמתקלקל מידי פעם או שזה יהיה רכב "שלא מתקלקל לעולם"...בכל מדינה\יבשת זה עלול להיות שונה.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני טוען שכצות התקלות ברכב "לא אמין" סמונחים של ביום נמוך משיעור התקלות ברכב אמין של פעם.

 

כמה חיו ציריות למשל בסובארו של שנות השמונים או אגזוז ברכב ממוצע?

 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Night Driver כתב:

כמה חיו ציריות למשל בסובארו של שנות השמונים או אגזוז ברכב ממוצע?

 

עניין הציריות זה דיון בפני עצמו - אני טוען שהציריות היו מצויינות אבל הגומיות חרא, וברגע שהיית מפספס קריעה של גומיה והפעמון תיקתק, היית שם חליפי (כי המקורי יקר מאוד) ומשם אתה נכנס ללופ של החלפות בטווח של חצי שנה עד שנתיים לציריה.

 

הבעיה עם התקלות היום (בהקשר של ה 3008 למשל, עם המנוע המשודרג והגיר החדש) היא שבחלק לא מבוטל מהמקרים יש סנריו דיי רציני של איבחון ולא תמיד קולעים בול בפוני לתקלה. גם התיקונים עצמם כשמדובר במכאניקה - מורכבים מאוד, זה לא מה שהיה פעם.

 

התקלות של פעם היו בהרבה יותר קלות לאיבחון ובחלק לא מבוטל מהמקרים - גם קלות לתיקון\החלפה. מן הסתם זה נובע מהפשטות של הרכב בעבר ביחס למורכבות שלהם היום.

מה קורה היום לרכב שיצא מאחריות (בן 3\4\5) והתקלקל לו, לצורך העניין, המנוע החשמלי הפנימי בתיבה כפולת מצמדים ?

האם בכלל אפשר להחליף אותו ? אם כן, עד כמה זה מסובך ? והאם מכונאי מן השורה מסוגל לבצע כזה תיקון או שהגיר צריך מעבדה מיוחדת ? האם בכלל יש בארץ מי שיודע לתקן גיר כפול מצמדים עם מנוע חשמלי פנימי ?
ברור לי שעל השאלות האלו אפשר לענות בעוד שאלות שבחלקן קשורות גם לרכבים עם תצורת הנעה אחרת  - אבל המגמה היא דיי ברורה: תקלות ברכבים מודרניים עדיין קיימות, יהיו קיימות, ויהיה קשה יותר ויקר יותר לתקן אותן ככל שנתקדם.
 

איציק

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזה אין ספק. 

ברכבים של שנות השמונים עם מברק, שוודי ופטיש יחד עם קצת כושר אלתור כמעט תמיד היית יכול להסתדר בדרך. היום זה סרט אחר לחלוטין.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו אמירה שחוזרת על עצמה די הרבה ומצחיקה אותי...

אני נוסע הרבה ברכבים משנות ה80 ומטה, ומעולם לא קרה שרק מפתח שוודי, פטיש ומברג עזרו לי... 

סט בוקסות/רינג פשוט זה כבר יותר הגיוני..

לגבי הפטיש - גם זה עוד לא קרה, חוץ מטיול אחד קצר בשטח שיצא פין קאליפר לפאגרו והתעקם בגלגל, אז יישרנו אותו עם פטיש כדי להחזיר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהייתי סטודנט היתה לי רום כרמל. נסעתי שנה עם חור שסתמתי עם מסטיק בבית הטרמוסטט.

 

כשהייתי חייל היתה לי חיפושית. כבל הגז נקרע אז קשרתי חבל למראה ומסעתי עם גז ביד.

  • מצחיק 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Night Driver כתב:

כשהייתי סטודנט היתה לי רום כרמל. נסעתי שנה עם חור שסתמתי עם מסטיק בבית הטרמוסטט.

 

איזה מסטיק ?

בזוקה או בנג-בנג ? או שבכלל לעסת "עלמה" ?

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, איציק נ. כתב:

ציפיתי לתיבה שכבר קיימת "על המדף" ויש איתה ניסיון - אבל לא.

במרשתת טוענים שמדובר בתיבת הילוכים כפולת מצמדים הייברידית עם מנוע חשמלי 48V (כ-20KW) בילד-אין. בגרסת ה PHEV מדובר במנוע חשמלי של 92KW ו-3 מצמדים.

המידע מוביל לאתר של חברה בלגית בשם "Punch Power-Train" שיש להם שת"פ עם סטלנטיס.

לא נראה שיש לחברה הזו שום קשר ישיר לחברות הגדולות שמייצרות גירים אוטומטיים (רגילים או כפולי מצמדים) - ואני לא יודע אם זה סימן טוב או רע.


מה שבטוח זה שאם סטלנטיס בחרו בהם כספק עיקרי לתיבות הילוכים הייברידיות של הקונצרן, זה חתיכת הימור מטורף ואני מקווה בשבילם שהם עשו את הכל, אבל ממש את הכל, בשביל לוודא שמדובר במוצר שהוא לא פחות ממעולה (מבחינת אמינות ואריכות ימים) - אחרת הם יורים לעצמם ברגל עם RPG.

המפרט של התיבה הרגילה (DCT, שאמור להיות כולל ההיבריד וה-PHEV) נותן תקווה אחת לרפואה: הקלאצ'ים רטובים (לרוב נחשב למוצלח יותר).

 

איציק

 

היצרן Punch Powertrain הוא יצרן בלגי בבעלות סינית (כיום) שרכש את המפעל הבלגי של ZF שייצר בזמנו את התיבה הרציפה של דגמי רובר והדור הראשון של ה-MINI ה"חדשה" של BMW. התיבות הללו היו אסון אחזקתי מן הגדולים בתקופתן, עד כדי כך ש-ZF התייאשה מקו המוצרים הזה ומכרה את הטכנולוגיה ואת המפעל לכל המרבה במחיר. מספר שנים מאוחר יותר, אותה חברה רכשה את מפעל תיבות ההילוכים של GM בשטרסבורג, צרפת, שגם הוא ייצר בזמנו כמה יצירות מחרידות, לצד כמה טובות. 

לסיכום, מדובר בחברת אחזקות שרוכשת נבלות תעשייתיות ומנסה לשקם אותן. 
קשה להעריך את טיבה את התיבה החדשה של סטלאנטיס, אבל לאור ההיסטוריה של היצרן שלה, צריך לחשוד ולעקוב עד שיוכח טיבה. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, איציק נ. כתב:

איזה מסטיק ?

בזוקה או בנג-בנג ? או שבכלל לעסת "עלמה" ?

 

לא בזוקה אבל לא זוכר איזה.

 

זה היה ב 93' בכביש החוף. לא היו אז סלולאריים וגם אם כן גרר עלה יותר מהאוטו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...