Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיסת ניסוי מס' 5 של ה-Space-x Starship מתוכננת ל...


פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מויקיפדיה באנגלית: 

 

כושר נשיאה של falcon heavy 

Screenshot_20251116_161048_Chrome.thumb.jpg.87a43f9f8afad29d126f92543981a453.jpg

 

כושר נשיאה של new glenn: 

Screenshot_20251116_161108_Chrome.thumb.jpg.ab44334a75a84f4b77ad5af3a11e1452.jpg

 

לא יתרון עצום, אבל יש לספייס איקס יתרון מבחינת יכולת נשיאה. 

עריכה אחרונה על ידי שחר 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

פורסם

המשקל יחסית דומה כשמדברים על LEO אז אני  לא מבין איפה יש יתרון לטיל של מאסק.

למרות שנראה לי שבסוף כשיהיו טיסות מסחריות, המשקלים יהיו פחות או יותר דומים.

 

אלא אם הטכנולוגיות יהיו שונות מהותית..

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

ושוב חדשות רעות מסטאר סיטי 🤢

בוסטר 18 - הראשון מבלוק 3 התבקע בזמן הבדיקות 

https://www.youtube.com/watch?v=2mYXI6WRwqI

מדובר בשלב הראשוני של בדיקות עמידות בלחץ והדיחוס היה בגאזים אינרטיים כך שלא היה פיצוץ אבל הבוסטר עצמו נראה טוטל לוסט 🤕

מדובר כנראה בעיכוב משמעותי לתכנית הסטארשיפ וכל הכלים של תכנית ארטמיס הנגזרים ממנה. את הבוסטר הבא מבלוק 3 עוד לא התחילו להרכיב ואת הבוסטר 18 ז"ל לקח כחצי שנה עד שהיה מוכן לבדיקות הראשוניות שהסתיימו בכשל סופני.

בתקווה שיתגברו על המכשולים וימשיכו עם הפיתוח אבל נראה שיעברו חודשים עד שנראה שיגור נוסף של סטארשיפ

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

מזמן לא עדכנתי כאן

עדיין לא ידוע מתי תהיה טיסת המבחן הראשונה של בלוק 3 - בוסטר 19 (שנבנה בזמן שיא) וסטארשיפ 39 ממתינים בהנגרים , כנראה להשלמת התשתית לפני שיוכלו לצאת החוצה לבדיקות

הפירוק של כן השיגור הראשון כמעט הושלם והעבודה על כן השיגור השני מתקדמת

גם הבנייה של ה-"ג'יגה ביי" מתקדמת

המוקד עובר כרגע לפלורידה - NASA הוציאו את ה-SLS עם חללית האוריון לכן השיגור מספר 39 לקראת אירוע היסטורי - הטיסה המאויישת הראשונה של פרויקט ארטמיס שתהיה גם הטיסה המאויישת הראשונה לירח (הקפה בלבד) מזה יותר מ-50 שנה - הטיסה האחרונה היתה אפולו 17 בדצמבר 1972 !

חלון ההזדמנויות לטיסה של ארטמיס 2 נפתח ב-6 בפברואר, בתקווה שתשלים את כל הבדיקות ותהיה מוכנה לטיסה ללא תקלות

פרטים על המסע של ה-SLS לכן השיגור:

SLS Rollout

 

  • אהבתי 4
  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עדכונים קצרים:

בסטאר סיטי בוסטר 19 במסע מההנגר לאתר הבדיקות (לבדיקות קריוגניות ראשונות - לפני התקנת המנועים) - בתקווה שגורלו יהיה טוב יותר מזה של מס' 18 😀

בקייפ קנדי התחילה הספירה לאחור לקראת החזרה הרטובה לפני שיגור ארטמיס II , החזרה עצמה נדחתה מה-31/1 ל-2/2 בגלל תנאי מזג האויר - שיהיה בהצלחה !

  • אהבתי 2
פורסם

ועוד עדכונים:

החזרה הרטובה של ארטמיס הופסקה בגלל דליפת מימן מאחד מהחיבורים, נראה אם יצליחו לתקן את התקלה לפני חלון השיגור הקרוב...

ניסוי קריוגני חלקי של בוסטר 19 כנראה שהושלם בהצלחה (לפחות הפעם הוא נשאר שלם...) יש עוד דרך ארוכה עד לטיסה הבאה.

לפחות דברים מתחילים לזוז (תרתי משמע...) משעמם לא הולך להיות...

  • אהבתי 2
פורסם

תודה על העדכונים

  • אהבתי 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 14 שעות, winner כתב:

, נראה אם יצליחו לתקן את התקלה לפני חלון השיגור הקרוב...

 

השיגור נדחה לפחות עד מרץ

ובינתיים מומחים העלו הסתייגויות לגבי השימוש במגן החום של החללית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אכן, יש חלון זמן לשיגור למסלול ירחי בתחילת החודש ובגלל התקלה, כנראה שהחליטו לדחות את השיגור לתחילת אפריל ולא להילחץ לחלון הקרוב

 

באשר למגן החום, NASA טוענים שהמגן תקין והחליטו לשנות את זווית החדירה של החללית בחזרה כדי ליצור פחות חום. מקווה שלמדו מלקחי העבר ושמים את בטיחות הצוות לפני הכל...

  • אהבתי 1
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון

הצרות של ארטמיס ממשיכות... - אחרי דליפת המימן, התגלתה דליפה של הליום 😟

כל העסק גולגל חזרה להנגר לתיקונים, בתקווה שיספיקו לחלון השיגור הבא בתחילת אפריל...

בינתיים נעשתה הערכה מחדש לגבי טיסה 3 וכנראה שתכלול רק ניסוי מערכות ולא נחיתה מאויישת על הירח - הדרך חזרה הולכת ומתארכת...

בסטארבייס ההכנות לטיסה 12 ממשיכות - סטארשיפ 39 יצאה סוף סוף מההנגר לאתר הניסויים ועברה סבב ראשון של בדיקות קריוגניות, כרגע נמצאת על הסטנד באתר.

בוסטר 19 נמצא בהאנגר להתקנת מנועים אחרי שעבר סבב בדיקות ראשוני.

הבדיקות של כן השיגור השני ממשיכות - הרבה בדיקות של מערכת המים, במקביל נמשכת הבנייה של הכן החדש במקום כן מספר 1 שפורק.

גם כאן יש דרך ארוכה עד שהכל יהיה מוכן לשיגור.

שידור חי מסטארבייס כאן למשל

 

 

  • אהבתי 2
  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון:

התקדמות משמעותית לקראת טיסה 12

סטארשיפ 39 סיימה מספר בדיקות קריוגניות והוחזרה להנגר

בוסטר 19 יצא לראשונה מההנגר, מצוייד בכל 33 המנועים והונף אל כן השיגור השני - גם כן בפעם הראשונה...

בוצעו בדיקות קריוגניות, (היה מרשים לראות את הציוד נושף עננים של אדים קפואים...)

הבוסטר עדיין על הכן, יכול להיות שהבדיקות עו יימשכו, אפשר לראות בכל האתרים שמציגים שידור ישיר מהאתר.

  • אהבתי 1
פורסם

ועוד אבן דרך היסטורית

בוסטר 19 ביצע בהצלחה בדיקת Static Fire ראשונה בהחלט - גם לבוסטר מבלוק 3, גם למנועי רפטור 3 (בניגוד למה שכתבתי, רק חלק מ-33 המנועים הותקנו) וגם לכן השיגור החדש

שידור חוזר אפשר לראות כאן לדוגמה

נראה שסטנד ההובלה הוזז אל כן השיגור ובהמשך הבוסטר יחזור להנגר להמשך העבודות, יש עוד דרך ארוכה עד לטיסת הניסוי מס 12...

 

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

עדכונים:

משימת ארטמיס 2 הושלמה בהצלחה - כולל שבירת שיא המרחק של טיסה מאויישת מכדור הארץ, צפייה בצד הרחוק של הירח (לא מבין למה יש כאלו שממשיכים לקרוא לו "הצד האפל", הוא לא אפל רוב הזמן, רק מפנה אלינו את הגב...) וחזרה בשלום בזווית כניסה ריסקית בגלל הבעיות במגן החום.

לא מבין גם למה NASA ממשיכה בפרקטיקות המסוכנות של לפני יותר מ-60 שנה של פתיחת החללית ושליפת האסטרונאוטים כשהחללית צפה על המים - SpaceX מעלים את הדראגון כולו לסיפון ורק אז פותחים ומוציאם את האסטרונאוטים בנחת...

 

בגזרת Star City, גם בוסטר 19 וגם ספינה 39 יצאו ממהנגר - הבוסטר לכן השיגור והספינה לאתר הבדיקות, הוכרזה סגירה של החוף היום (שעון טקסס) מ-8 בבוקר עד 8 בערב, כנראה לקראת ניסויים של שני הכלים, בתקווה שנראה Static Fire מוצלח של שנהם, לקראת טיסה 12 שמתעכבת כבר הרבה זמן...

  • אהבתי 3
פורסם
לפני 27 דקות, winner כתב:

לא מבין גם למה NASA ממשיכה בפרקטיקות המסוכנות של לפני יותר מ-60 שנה של פתיחת החללית ושליפת האסטרונאוטים כשהחללית צפה על המים - SpaceX מעלים את הדראגון כולו לסיפון ורק אז פותחים ומוציאם את האסטרונאוטים בנחת...

כן, זה הצחיק אותי גם - חשבתי התקדמנו מאז... מסורת, לך תבין.

הצילומים מארטמיס נהדרים, איזה הבדל בין המצלמות הדיגיטליות של ימינו לבין הפילם של פעם.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

האסטרונאוטים בתכנית אפולו צילמו בין השאר במצלמות פילם בפורמט בינוני שנותנות תוצאות מעולות, יכול להיות שאפשר לראות סריקות איכותיות באתרים של NASA. האיכות הגרועה היתה במצלמות הוידאו של אז, לאפולו 11 לקחו מצלמת ש/ל באיכות גרועה, זה מה שהיה אז ואפשר היה לקחת לחלל, מצלמות טובות היו ענקיות ולא באו בחשבון. עם הזמן פיתחו את מצלמות הוידאו ובטיסות האחרונות לירח כבר היו מצלמות וידאו בצבע באיכות טובה.

×
×
  • תוכן חדש...