Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7684 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
LETS HOPE SO

יום ב' או ג' אגש לבצע בדיקה נוספת.

ניצן

 

ניצן, נותר להתעניין באיזה מוסך אתה מטפל?

[גם בלוד? ואם כן איפה?]

המחירים ממש טובים ...

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם
שלום לכולם,

 

השבוע הייתי צריך לעבור טסט,אך לא עברתי אותו עקב בעיה בבלמים האחוריים

 

בבדיקה הממוחשבת צד ימין הראה 170 ק"ג וצד שמאל 70 ק"ג בלבד.

 

ניגשתי היום למוסך לטיפול בבעיה:

הוחלפו שני זוגות סנדלים,שתי משאבות אחוריות,הוסף שמן בלמים ,בוצעו ניקוזים.

(בנוסף גם הוחלפה גומית ציריה ימין צד גיר+יוניט לחץ שמן שנזל, ללא קשר).

לאחר ההחלפה תחושת הדושה היתה טובה מאד וכמו כן יכולת הבלימה השתפרה.

ניגשתי שוב למכון, אך בבדיקה החוזרת התוצאה היתה 200 ק"ג צד ימין לעומת 80 ק"ג צד שמאל.

 

חזרתי למוסך והראיתי לו את התוצאות.

 

שני בעלי המוסך אמרו:"סע כמה ימים עד שהברקס "יתפוס".

 

אגב הסבתי את תשומת ליבו כי אין בעיה בתקינות בלם היד והתוצאה שקיבלתי תקינה (190 צד שמאל,170 ק"ג צד ימין).

 

אגב העליתי בפניו השערה שהבעיה היא במשאבת איזון(שהוחלפה לפני חצי שנה) אך הוא שלל את האפשרות בטענה שאם היא מקולקלת ירגישו בזה גם בבלם האחורי ימני וגם בשמאלי.

 

מה דעתכם רבותי המומחים?

 

תודה

ניצן

טוב חברים,

 

להלן השתלשלות "הפרשה" מיום ו האחרון ועד היום,

לאחר שנסעתי כך מספר ימים(עד יום ג) קבעתי עם המוסך לאחר העבודה ע"מ שיבדוק את הבעיה בצורה יותר מעמיקה

אחד ממנהלי המוסך,פרק את הדראם השמאלי הבעייתי,ושם לב שבלחיצה על דוושת הבלם "אזני"משאבת הבלם לא נפתחים לאורך הרצוי על מנת ליצור לחץ מספק על סנדלי הבלם.

אבחנתו היתה משאבה(חדשה שהוחלפה בביקור הקודם) לקויה.

הוחלפה משאבה וכמובן שהבעיה לא היתה בעית משאבה.

לאחר מכן כיוון שכבר היה מאוחר הוא הציע שאבוא בבוקר-קבענו היום בבוקר(יום לפני פקיעת הארכת הטסט)

מהבוקר "ביליתי" אצלו

הוא פירק את הגלגל והדראם השמאלי,פתח ניפל ניקוז והתחיל לנסות לאתר את התקלה

בדרך הוא גם פירק את כל צינורות(אחד-אחד) של משאבת הבלם המרכזית והתחיל לבצע ניקוזים בשלבים תוך כדי הוספת נוזל בלמים(סה"כ עבדו על האוטו שלשה כאשר שניים הם מנהלי המוסך).

 

תוך כדי עבודה הוא פנה אלי וציין ש"יכול להיות ששסתום איזון לא תקין"

בתגובה הצגתי בפניו חשבונית החלפת שסתום איזון מנובמבר 2004 (שהוחלף אצלו לאחר שהקודם כבר הגיע לגיל 12 המופלג והתחיל לנזול)

וטענתי בפניו שכבר אז השסתום שהחליף לי לא היה תקין,רק מה שזה נתגלה עכשיו בבדיקה הממוחשבת.

הוא טען ש"השסתום אינו חדש ,הוא משומש ומיובא מרוסיה ואין כאלה חדשים"(מוזר:אז כשהוא החליף הוא אמר לי שזה חדש-אגב עלות החלף היתה 185 ש"ח וכולל עבודה ומע"מ, התיקון הגיע ל-350 ש"ח).

בקיצור דברי כנראה העירו או האירו אצלו משהו, נתנו לו כיוון, והגבירו אצלו את המוטיבציה לפתור את הבעיה ללא עלויות(מצידי כמובן).

 

טוב אז בהמשך שלשה עבדו על הרכב :אחד מפמפם(מנהל המוסך השני),אחד מבצע ניקוזים, ומנהל המוסך עצמו שוכב מתחת לרכב ו"משחק" עם שסתום האיזון.

 

לאחר עוד כחצי שעה בערך בצורה זו,הוסיפו עוד נוזל בלמים,ביצעו שוב ניקוזים "אחרונים" ומנהל המוסך לקח את הרכב לנסיעת מבחן שבסופה נתן "ברקס" כאשר מנהל המוסך השני עוקב אחר תנועת הגלגל השמאלי שאכן כבר לא נע עם לחיצתו .

 

כששאלתי אותו מה היתה הבעיה, הוא טען ששסתום האיזון לא היה מכוון .

 

 

OK-"גש לטסט ואם יש בעיות תחזור שוב" -אמר לי מנהל המוסך.

נסעתי מייד לקומפיוטסט ניגשתי לעמדת הבחינה והתוצאה:

בלם קידמי שמאלי 270 ק"ג קידצי ימני 310 ק"ג 100 אחוז יעילות 13 אחוז איזון-תקין.

 

בלם אחורי שמאלי 230 ק"ג(היה 80) בלם אחורי ימני 190 ק"ג (היה 200 בלחיצה חזקה יותר)-יעילות 95.5% איזון לא זוכר-תקין

 

סוף סוף עברתי טסט-לקח לי שבוע, מה שבחיים לא קרה לי(תמיד עובר תוך דקות,נכשל על כיווני אורות עוצמת אור ותפסים זוהרים וכו ,מחליף ועובר שנית באותו יום).

 

אנקדוטה קטנה:

"אם אתה עובר טסט תביא שני אבטיחים"זה מה שמנהל המוסך אמר לי לפני שנסעתי לטסט.

 

אז הבאתי לו, אך בתמורה "הוצאתי" ממנו ישור שפור,ההגה משך טיפה ימינה והתמרכז מעט ימינה-שני מכונאים עבדו שעה על הרכב, ועכשיו גלגל ההגה מיוצב ומתמרכז ישר כמו פלס.- הכל בחינם כמובן.

 

 

ניצן

פורסם

שמח בשבילך שהבעיה נפתרה אבל ההסבר לא מתקבל על דעתי.

אם אביזר אחד אחראי על הפחתת הלחץ לשני הגלגלים האחוריים, לא יתכן שללא תקלה בקו נוזל/משאבת אופן/סנדלים/דרם תיווצר בעיה רק בצד אחד. יתכן ששסתום האיזון הוא בעצם זוג שסתומים בגוף אחד ואז תפקודו הוא כשני שסתומים עצמאיים.

אנסח את השאלה אחרת - האם לכל גלגל אחורי מגיע צינור נוזל בלמים עצמאי מהמשאבה המרכזית או שיש צינור הזנה משותף מיציאת שסתום האיזון והוא מתפלג בחלק האחורי של הרכב באמצעות T לשני האופנים האחוריים?

 

יוסי

פורסם
שמח בשבילך שהבעיה נפתרה אבל ההסבר לא מתקבל על דעתי.-תודה

אם אביזר אחד אחראי על הפחתת הלחץ לשני הגלגלים האחוריים, לא יתכן שללא תקלה בקו נוזל/משאבת אופן/סנדלים/דרם תיווצר בעיה רק בצד אחד. יתכן ששסתום האיזון הוא בעצם זוג שסתומים בגוף אחד ואז תפקודו הוא כשני שסתומים עצמאיים.

אנסח את השאלה אחרת - האם לכל גלגל אחורי מגיע צינור נוזל בלמים עצמאי מהמשאבה המרכזית או שיש צינור הזנה משותף מיציאת שסתום האיזון והוא מתפלג בחלק האחורי של הרכב באמצעות T לשני האופנים האחוריים?

 

יוסי

ישנם שתי צינורות שיוצאים משסתום האיזון כל אחד לגלגל אחר

(כך זה נראה בהיינס,עד כמה שזכור לי,לא זכור לי צינור משותף).

 

יש שם כיוון שע"פ רמת משקל שתופעל על החלק האחורי ,כך יזרום יותר או פחות נוזל בלמים למשאבות האחוריות(זה הרי מתרטו של שסתום האיזון)

 

ניצן

פורסם

אם ישנם שני צינורות נוזל, סביר (אף כי לא הכרחי) שישנם בעצם 2 שסתומי איזון, ואז בהחלט יתכן שאחד מהם היה לא תקין או לא מכוייל, וגרם לבעיה.

חבל מאד שבעולם מוסכי הרכב לא מקובל שימוש בציוד מדידה - בדיקת הלחץ במוצא השסתומים היתה עולה בין רגע על כך שהלחץ בקו נמוך מדי ומכוונת מיידית לבדיקת השסתום.

 

יוסי

×
×
  • תוכן חדש...