Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חום מנוע פורד פיאסטה 2012


פוסטים מומלצים

שבוע טוב ובוקר טוב לכולם,

שבוע שעבר כיביתי את הרכב והמאוורר המשיך לעבוד פתחתי מכסה מנוע וראיתי שהמים גולשים ממיכל המים דרך חור הניקוז, שזה אומר בעצם שהרכב התחמם ולכן המים גולשים, מציין שלא נדלקה לי מנורה חום מנוע בלוח שעונים, עוד אני מציין שעשיתי לו ראש מנוע לפני חצי שנה לבד, ומאז עד עכשיו הכל היה תקין לא יצא גרגיר מים,  ואולי גם אז הוא התחמם בגלל שלא נדלקה הנורה בלוח שעונים,

בדקתי את חום הצינורות והצינור עליון היה רותח והתחתון לא היה חם, החלפתי לו תרמוסטט אבל עדיין לא הסתדר,🤥😪

המאוורר פועל כרגיל,

וכאן אני פונה אליכם תותחי הפורום מאיפה להמשיך מה יכול להיות הבעיה רדיאטור? יוניט? משאבה?

יוניט מקולקל לא גורם לצינור התחתון להישאר קר נכון?

אשמח לכל רעיון כל שהוא?

אולי התרמוסטט החדש תקול?

עריכה אחרונה על ידי קצת נהג יותר אוטו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוזל קירור (אני מקווה שכשאתה אומר "מים" לכך אתה מתכוון) יכול לגלוש מחור הניקוז גם אם הפקק תקול ולא עומד בלחץ. מלבד זאת, אתה ירית פה לכל הכיוונים, אבל אין מספיק מידע. אם אתה רוצה לטפל בזה לבד ולא לתת למוסך להתעסק בדיאגנוסטיקה, ממליץ לך להשיג סורק OBD2 ולבדוק דברים הקשורים למערכת הקירור, בפרט את טמפרטורת נוזל הקירור. לטובת העניין, כל סורק bluetooth/WiFi ב-$5 מעלי אקספרס יעבוד (עם חיבור לטלפון), אבל מכיוון שיש לך פורד - תרוויח אף יותר מידע אם תקנה סורק ELM327 עם חיבור USB (לדוגמא, כזה - שים לב למפסק, נדרש לקריאת חלק מהנתונים המתקדמים יותר), ותחבר אותו למחשב עליו תתקין את ForSCAN. זה ייתן לך גישה לשלל נתונים, כמו גם אפשרות לאבחן פעולה תקינה של המאוורר, ועוד. לאחר שתתחדש באחד מאלה, תחזור ותעדכן לגבי הטמפרטורה של נוזל הקירור שאתה רואה אחרי הנעת הרכב בעמידה (ללא מזגן).

 

בפעולה תקינה, המנוע אמור להתחמם ממצב קר, התרמוסטט אמור להתחיל להיפתח באזור ה-80-85 מעלות, הטמפרטורה תמשיך לטפס עד סדר גודל של 100 מעלות, המאוורר ייכנס לפעולה, והיא תרד עד סביב ה-95 מעלות עד שהמאוורר ייכבה (וחוזר חלילה). המספרים האלה לא מדויקים - זה משתנה בין יצרניות, אז יכול להיות שאצלך זה שונה קצת, אבל העקרון הוא אותו עקרון. אם תפעיל מזגן, המאוורר אמור לעבוד ללא הפסקה, והטמפרטורה אמורה להיות נמוכה יותר.

עריכה אחרונה על ידי chrono
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, chrono כתב:

נוזל קירור (אני מקווה שכשאתה אומר "מים" לכך אתה מתכוון) יכול לגלוש מחור הניקוז גם אם הפקק תקול ולא עומד בלחץ. מלבד זאת, אתה ירית פה לכל הכיוונים, אבל אין מספיק מידע. אם אתה רוצה לטפל בזה לבד ולא לתת למוסך להתעסק בדיאגנוסטיקה, ממליץ לך להשיג סורק OBD2 ולבדוק דברים הקשורים למערכת הקירור, בפרט את טמפרטורת נוזל הקירור. לטובת העניין, כל סורק bluetooth/WiFi ב-$5 מעלי אקספרס יעבוד (עם חיבור לטלפון), אבל מכיוון שיש לך פורד - תרוויח אף יותר מידע אם תקנה סורק ELM327 עם חיבור USB (לדוגמא, כזה - שים לב למפסק, נדרש לקריאת חלק מהנתונים המתקדמים יותר), ותחבר אותו למחשב עליו תתקין את ForSCAN. זה ייתן לך גישה לשלל נתונים, כמו גם אפשרות לאבחן פעולה תקינה של המאוורר, ועוד. לאחר שתתחדש באחד מאלה, תחזור ותעדכן לגבי הטמפרטורה של נוזל הקירור שאתה רואה אחרי הנעת הרכב בעמידה (ללא מזגן).

 

בפעולה תקינה, המנוע אמור להתחמם ממצב קר, התרמוסטט אמור להתחיל להיפתח באזור ה-80-85 מעלות, הטמפרטורה תמשיך לטפס עד סדר גודל של 100 מעלות, המאוורר ייכנס לפעולה, והיא תרד עד סביב ה-95 מעלות עד שהמאוורר ייכבה (וחוזר חלילה). המספרים האלה לא מדויקים - זה משתנה בין יצרניות, אז יכול להיות שאצלך זה שונה קצת, אבל העקרון הוא אותו עקרון. אם תפעיל מזגן, המאוורר אמור לעבוד ללא הפסקה, והטמפרטורה אמורה להיות נמוכה יותר.

אם אני  יזמין את החלק זה אומר שרק עוד חודש אני יתחיל לטפל ברכב, ואני רוצה לגמור אם זה,

אני יחבר OBD ואנסה לראות טמפרטורה,

לגבי הפקק מים שכתבת, זה לא נשמע לי בגלל א. כי הצינור התחתון נשאר קר והעליון חם ואם זה היה בעיה בפקק גם הצינור התחתון היה צריך להיות חם, ב. כי לא נשפך מים מהפקק אלא ממיכל העיבוי ואם אני זוכר נכון אין קשר בין הפקק ליציאת חירום שמשם יוצא המים או ליתר דיוק כמו שכתבת הנוזל קירור😆,

עריכה אחרונה על ידי קצת נהג יותר אוטו
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר את המנוע ואת מיכל העיבוי שלך, אולי זה שונה ממה שאני רגיל אליו במאזדה. האם יש לך פקק לחץ (ממתכת)? האם צינור פריקת הנוזל יוצא מהצוואר של המיכל עליו יושב הפקק? אם כן, הרעיון הוא שהחלק הפנימי של הפקק מתרומם בלחץ (יש בתוכו קפיץ), ואז המים יוצאים החוצה דרך הצינור.

 

OBD2 רגיל יספיק לבינתיים, כדי לעקוב אחרי הטמפרטורה - אך ממליץ לך להזמין בינתיים את המתאם השני שיהיה לך לעתיד, יחד עם ForSCAN הוא בפועל ייתן לך גישה לכל מה שמחשב דיאגנוסטיקה רשמי של פורד מספק למוסכים מורשים, ב-$10.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, chrono כתב:

אני לא מכיר את המנוע ואת מיכל העיבוי שלך, אולי זה שונה ממה שאני רגיל אליו במאזדה. האם יש לך פקק לחץ (ממתכת)? האם צינור פריקת הנוזל יוצא מהצוואר של המיכל עליו יושב הפקק? אם כן, הרעיון הוא שהחלק הפנימי של הפקק מתרומם בלחץ (יש בתוכו קפיץ), ואז המים יוצאים החוצה דרך הצינור.

 

OBD2 רגיל יספיק לבינתיים, כדי לעקוב אחרי הטמפרטורה - אך ממליץ לך להזמין בינתיים את המתאם השני שיהיה לך לעתיד, יחד עם ForSCAN הוא בפועל ייתן לך גישה לכל מה שמחשב דיאגנוסטיקה רשמי של פורד מספק למוסכים מורשים, ב-$10.

המיכל הוא פלסטיק  והפקק פלסטיק נראה לי כמו במאזדה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי הפקק הוא ממתכת. אתה יכול לצלם את המיכל כך שייראו את צינור פריקת הלחץ?

 

* לא משנה. מצאתי תמונות באינטרנט. כן, נראה שאם אין נזילה מהפקק, אין קשר לפקק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, קצת נהג יותר אוטו כתב:

מה יכול להיות הבעיה רדיאטור?

לדעתי רדיאטור סתום/סתום חלקית, אם הרדיאטור עדיין המקורי משנת 12 הייתי ממליץ להחליפו בחדש אפילו בתחליפי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

היום בצהריים הנעתי את הרכב, נסעתי קצת, עצרתי, ואכן כל מיכל הפלסטיק של המים התמלא במים, והמים החלו לנזול מחור ניקוז, המאוורר הסתובב ונגעתי וגם צינור עליון וגם תחתון היו חמים, כך שזה לא תרמוסטט הבעיה, נתתי למים  לנזול, ובדקתי כל הזמן שלא נדלקת נורה של חום מנוע, כעבור 2/3 דקות המאוורר העביר הילוך והתחיל לעבוד חזק יותר ומפלס המים ירד למקום הרצוי, וככה הרכב דלק עוד איזה 5-10 דק' והיה בסדר, הלכתי ל3 דק' וחזרתי ושוב ראיתי שמפלס המים עלה וכל מיכל המים התמלא במים והחל לנזול, הסתכלתי בלוח שעונים וראיתי שנורת חום מנוע נדלקה וישר כיביתי את הרכב,

מציין, אולי שהלכתי המאוורר שוב הוריד הילוך ולכן המים גלשו,

מה לדעתכם יכולה להיות הבעיה? אולי המאוורר תקול? אמרו לי שיש למאוורר ממסר מה זה אומר? אולי גם שהמאוורר עובד חלש הרדיאטור צריך להתקרר ובגלל שהרדיאטור סתום לכן הוא מתחמם, ורק שהמאוורר נהיה יותר חזק המאוורר משתלט על חום הרדיאטור אפי שהוא סתום ומפלס המים מתייצב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממסר זה מפסק אלקטרוני, שמעביר למאוורר חשמל. כדי לבדוק את המאוורר, אתה צריך להפעיל אותו במהירויות השונות ולפי נתוני יצרן לבדוק את הזרם שעובר דרכו. ישנן שתי תקלות אפשריות מבחינת המאוורר: או שאחד הממסרים שלו תקול, והוא לא מגיע למהירות הנדרשת כי לא מסופק לו מספיק חשמל - או שהמאוורר עצמו תקול ולא מצליח להגיע למהירות הנדרשת בגלל חיכוך פנימי. במקרה הראשון מחליפים ממסר, ובמקרה השני מאוורר.

 

כמובן שיכול להיות שהרדיאטור סתום, אך אני לא יודע כיצד בודקים את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם איזה חומר הכי טוב לנקות את הרדיאטור?

חבר סיפר לי שהלך למוסך, ומילא לו ברדיאטור קולה זירו😊 בשביל לנקות את הרדיאטור, המכונאי אמר לו שיש בזה חומצות שמנקות והסתדר לו הסתימה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, שחר 1 כתב:

מדובר במיכל העיבוי המקורי? אם כן, כנראה שהוא סדוק.

תחליף אותו ואת הפקק למקורי.

1.אין ברכב הזה מיכל עיבוי, יש שם מערכת סגורה,

2. מה קשור סדק למיכל או פקק מקולקל, אם כשהמאוורר עבד חזק מפלס המים התייצב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, קצת נהג יותר אוטו כתב:

1.אין ברכב הזה מיכל עיבוי, יש שם מערכת סגורה,

 

מיכל הפלסטיק, עם פקק הפלסטיק, ממנו ראית את הנזילה, נקרא מיכל עיבוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, קצת נהג יותר אוטו כתב:

1.אין ברכב הזה מיכל עיבוי, יש שם מערכת סגורה,

2. מה קשור סדק למיכל או פקק מקולקל, אם כשהמאוורר עבד חזק מפלס המים התייצב?

1. גם לי יש פיאסטה 2012, ויש שם מיכל עיבוי. כשהמערכת היא סגורה בלחץ המיכל נקרא מיכל עיבוי...

2. אני חבר בקבוצה של פיאסטות, ולכולם שם מיכל העיבוי נסדק באזור גיל 10 של הרכב, והתחילה משם נזילה. סיכוי לא רע שזה המצב גם אצלך.

עריכה אחרונה על ידי שחר 1

פורד פיאסטה 1.25 ידנית 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שחר אצלי כבר הוחלף בעבר לפני 5 שנים מיכל,

והאמת שבהתחלה חששתי מפקק או מיכל פגום,

אבל שללתי את החשש הזה בגלל שכשהמאוורר עבד חזק מפלס המים נהיה תקין!

טוב בהמשך היום אני אנסה להניע את הרכה שנית אולי אני אצרף סרטון של הסיטואציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...