Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 2 2010 - נורות ABS, ESP ו Break System נדלקות לסירוגין


loya87

פוסטים מומלצים

שלום,

לפני כשבוע התחילה לי תופעה לפיה מדי פעם נדלקות באופן קבוע (לא מהבהבות) נורות ABS, ESP (כתומות) ו Break System (אדומה).

לאחר שהנורות נדלקות הן נשארות קבועות עד לכיבוי המנוע, ולרוב לאחר הדלקה מחדש הן כבר לא דולקות.

הרכב נסע מספר נסיעות ארוכות בהן הנורות לא נדלקו כלל ולעומת זאת 2-3 נסיעות קצרות בהן זה קרה.

חיברתי את הרכב למחשב ואלו הקודים שהופיעו: C0002-01, U3000-48, U0415-92 (מצ"ב צילום מסך).

למישהו יש כיוון מה יכולה להיות התקלה? אני מבין שזה קשור ב ABS אך עצם העובדה שזה לא דולק קבוע יכול להצביע על בעיה חשמלית או של אחד החיישנים?

 

תודה מראש,

צח

 

image.thumb.jpeg.71cc9232956efbde3029cbb25ed79d5c.jpegimage.thumb.jpeg.4548021102ef6c409f0617fcadee8e9a.jpeg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הנראה הבעיה או במחשב ABS תקול או חיישן ABS תקול באחד או יותר מהגלגלים או בעיית מגעים בחיווט החשמלי של אחד החיישנים או שאחד /או יותר מאחד החיישנים בגלגלים זקוק לניקוי ייסודי.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להלן תיאורים של 2 מתוך שלושת קודי התקלה (ודרכי הפתרון):

 

C0002:01

U3000:48 (כתוצאה מתקלת DSC) וכן U3000:48 (כתוצאה מתקלת ABS)

 

לפי שני הקודים הנ"ל - מדובר בתקלה כלשהי ב-DSC (לצורך העניין, U3000:48 יכול להופיע גם בגלל ABS - אבל C0002:01 הוא רק בקרת יציבות). לגבי U3000:48 (לא משנה אם זה בגלל ABS או DSC) הפתרון שמאזדה מציעים הוא למחוק אותם, ולבדוק אם הם חוזרים שוב בנסעיה ב-10 קמ"ש - אם כן, להחליף את מחשב ה-ABS/DSC, ואם לא, לטפל בקודים האחרים. הטיפול ב-C0002:01 הוא ע"י בדיקת הפעולה של שסתום הסולנואיד של מע' בקרת יציבות. כדי לבצע בדיקה כזו, אתה צריך לחבר לרכב שלך מחשב דיאגנוסטיקה של מאזדה, אבל ניתן גם להשתמש בתוכנת FORScan החינמית בשילוב עם מתאם ELM327 זול לאותה מטרה.

 

אבל, ויש אבל...

 

אני לא מצליח למצוא את קוד התקלה השלישי במסמכים של מאזדה (אבל יכול להיות שזה בגלל שאני מחפש במסמכים אוסרטליים - זה מה שיש לי אליו גישה :) ). אבל חיפוש באינטרנט מעלה את ה-TSB הבא שמכיל את הקוד הזה (אך לא את שני הקודים הנוספים), שאומר שמדובר במשאבת ABS שמתקלקלת באקלים חם ולח (ואכן, משאבת ABS זו מחלה ידועה במאזדה 3 מאותה תקופה, לא מן הנמנע שהבעיה קיימת גם במאזדה 2).

 

בהצלחה!

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד יתכן ש @chrono איתר את הבעיה.
ליתר ביטחון - הייתי מוודא שמיקרוסוויץ' הדלקת אור ברקס שנמצא מתחת לדוושת ברקס - תקין. לעיתים מגע רופף שלו מקפיץ כל מיני שגיאות כולל ה ABS.
הוא נוטה להתקלקל מתישהו ברוב רכבי המזדה, וזול יחסית להחלפה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, תודה רבה לכם על המענה המהיר והמקצועי!

אני מקווה מאוד שזו לא המשאבה כי זה עסק לא זול לצערי. מה שמעודד אותי הוא שהייתי מצפה ששני הקודים האחרים יצויינו במסמך ש @chrono שלח ביחד עם ה U0415 כדי להשלים את עניין הדיאגנוסטיקה.

לגבי המיקרוסוויץ' - מעניין. האמת שבפעמים שזה נדלק זה היה תוך כדי לחיצה על דוושת הברקס, אולי זה קשור. ניתן לבדוק אותו באופן עצמאי?

ולגבי החיישנים בגלגלים - האם ניתן לנקות באופן עצמאי?

 

תודה שוב!

צח

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי, מדובר בנושא בטיחותי. ממליץ לבדוק במרכז שירות מקצועי. בקש לוודא שזה המיקרוסוויצ' לפני שרצים להחליף היתר - אולי יגמר הסיפור במחיר נמוך יחסית.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם המיקרוסוויץ' היה תקול, הבעיה הייתה אמורה להיות העברת הילוכים (מ-P ל-D/R וחזרה). הוא לא אמור להשפיע על מחשב ה-ABS, כי אין לו משמעות מבחינת המחשב (הוא בכלל לא מחובר למחשב ה-ABS, אלא רק לאורות הבלם ולמחשב ניהול מנוע).

 

זה שהנורות נדלקות בעת שימוש בבלמים פשוט מצביע שהבעיה מתרחשת בעת נסיון להפעיל את הבלמים.

 

עוד מידע לגבי המיקרוסוויץ' (רק כדי לסבר את האוזן, כי זה באמת לא הוא). הקוד שמופיע כשהוא תקול הוא C0040:64. הוא מופיע כשהמיקרוסוויץ' תקוע או על מצב לחוץ כל הזמן (ואז הקוד קופץ אחרי מעל 6 דקות של שידור רציף מהסוויץ') או כשהוא תקוע על מצב משוחרר (ואז הקוד קופץ כשהרכב בולם ואין אות מהמיקרוסוויץ').

 

ולגבי משאבת ABS - בדקתי, אכן מחירים מטורפים (בארץ - מחיר מומלץ לצרכן אצל היבואן מעל 4,000 ש"ח, רק החלק - בלי עבודה). ובחו"ל פשוט אין (לפחות לא חדשים). כנראה שהכיוון יהיה שיפוץ, במידה וזו התקלה.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@chrono תודה לך.

אני מקווה מאוד שזו לא המשאבה - אני מניח שאם זו היתה המשאבה הנורות היו מופיעות באופן רציף, ובמקרה שלי זה נדלק ב 4 נסיעות קצרות מתוך בערך 20 שעשיתי (קצרות וארוכות).

אני רוצה להאמין שדווקא מדובר בבעיית מגעים או בבעייה מאחד החיישנים.

אעקוב בימים הקרובים ואקח את הרכב לבדיקה.

תודה לך ולכולם על העזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...