Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהג חדש. מה הייתי צריך לעשות? ("חציית קו הפרדה רצוף")


ניקולו

פוסטים מומלצים

היי!

 

זה קרה כאן (נסיעה אל האופק, מימין לקו הרצוף).

 

הנה תיאור המצב:

 

car.thumb.png.33556bc158e047af5b75f708a00df981.png

 

אני במכונית הירוקה. יש מקום לשני נתיבים בכיוון הנסיעה. המכונית האדומה חורגת מהנתיב שלה, ולפתע מאיטה את מהירותה. אם אמשיך לנסוע, אתנגש בה. מאחוריי משאית (ואולי היא בנתיב מימיני  - לא יודע) ואני מפחד לבלום, שמא תיכנס בי. מכיוון שבנתיבים הנגדיים עדיין אין תנועה (המכוניות רחוקות יחסית) אני עוקף את המכונית האדומה: לצורך כך אני עובר קצת את הפס הרצוף.
 

עברתי על "חציית קו הפרדה רצוף".
 

השאלה שלי: מה אני אמור לעשות כדי למנוע מצב כזה? ומה הייתי צריך לעשות?
 

(זה קרה לפני יומיים. לא קיבלתי דו"ח. אולי בהמשך.)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, עוזי ל כתב:

לשמור מרחק

ממכונית שנמצאת בנתיב אחר?

מרכב שנדבק מאחור?

 

אני מסכים שבאופן כללי טוב לשמור מרחק. במקרה שמישהו מנתיב ליד קצת מזגזג או נכנס לנתיב שבו אני נמצא כאשר הוא לא פנוי אז אני חושב שצריכים לצפור, וכנראה גם קצת להאט, בתנאי שאני רואה במראה שזה לא יגרום לרכב שמאחורי להיכנס בי, וכמובן שכדאי תמיד לצפות בעיות מראש ולהיות מוכן להן לפני שהן מגיעות.

במקרה שרואים מרחוק שרכב בנתיב ליד לא סגור על עצמו, כדאי מראש לעקוף אותו ולתפוס פער אם אפשר, אחרת לשים עליו עין שלא יעשה הפתעות.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, ניקולו כתב:

השאלה שלי: מה אני אמור לעשות כדי למנוע מצב כזה? ומה הייתי צריך לעשות

 

 מה שעשית. קו לבן לא אומר שאתה לא חוצה אותו גם בשבילי למנוע תאונה. החיים לא בינארים. יש מצבים בכביש בהם מתמרנים באופן לא חוקי כי הסיטואציה דורשת. קורה. 

כמובן שעדיף לא להגיע למצב הזה מראש, אבל... קורה

 

לפני 33 דקות, עוזי ל כתב:

לשמור מרחק

 

אפשר גם לקחת אוטובוס או לא לצאת מהבית מראש. 

  • אהבתי 5
  • רעיון גרוע 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@zibib צריך להאט על מנת לאפשר פתיחת מרווח. לצפור רק אם מסכן אותך.


שים לב שהשואל נהג חדש. אז את התיאוריה של שמירת מרחק הוא אמור להכיר, את הפרקטיקה של בדיקה במראות הוא אמור להכיר, אבל זיהוי תנועות חשודות של רכבים בסביבה זה עניין של ניסיון, שאותו כנראה טרם רכש.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, falou כתב:

אפשר גם לקחת אוטובוס או לא לצאת מהבית מראש. 

הוא שאל גם איך היה אמור למנוע מצב כזה

מה הפתרון שלך? (לא שמה שכתבת פתרון לא טוב אבל..)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ניקולו כתב:

יש מקום לשני נתיבים בכיוון הנסיעה.

יש מספיק מקום לשני נתיבים מלאים, אבל לא סומן קו מקווקו?

זה די נדיר, בטח בכביש דו סטרי. איפה נמצא המקום הזה?

 

לפני כשעה, ניקולו כתב:

המכונית האדומה חורגת מהנתיב שלה

היא סטתה לפתע או שנסעה כך לאורך כברת דרך?

או זה היה בפתאומיות, שמירת מרחק אינה רלוונטית, היא מתייחס לרכב שלפניך.

אם היא נסעה כך לפרק זמן, אז כן, היה עליך להגדיל את המרחק בינכם, להבין שאולי יש פה נהג לא מרוכז, או שחושש מסיבה מסויימת ומתרחק מהשול, כדי שתוכל להגיב לפעולה מפתיעה.

 

לגבי המשאית מאחור, אפשר להפעיל איתות מצוקה, חלק מהנהגים מבינים ומתרחקים. אם לא, המרחק שתגדיל מהרכב שלפניך יתן לך עוד מרחב תמרון למקרה שהאדיוט מאחור לא מספיק לבלום.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ניקולו כתב:

מה אני אמור לעשות כדי למנוע מצב כזה?

כמו שכבר כתבו, שמירת מרחק, והכי חשוב פירוש סגנון הנהיגה של הנהג לפניך- כללית כדאי לך לסגל את זה תמיד להבין מה עובר לו בראש או ביד (טלפון וכו'..), זה מאוד עוזר לא להגיע למצבים של כמעט תאונות ובלימות פתאומיות. 

לדעתי אתה גם לא פירשת נכון את הסיטואציה, יש נתיב אחד, גם אם יש מקום לשני רכבים. 

לפני 3 שעות, ניקולו כתב:

ומה הייתי צריך לעשות?

לבלום. אתה אולי עדיין זוכר מהתאוריה שברוב המקרים (אולי כולם) הפוגע מאחור יהיה אשם, כלומר עליו לשמור מרחק. 

זה שמשאית הייתה מאחוריך זו נקודה לטובה, גם כי כנראה הנהג יותר 'מקצועי' ויש יותר סיכוי שהוא הבין את הסיטואציה עוד לפני שקלטת מה קרה והיה מוכן לבלימה שלך... ובנוסף הוא יושב יותר גבוה שככה הוא רואה את הרכבים שבהמשך ויכול יותר לתכנן ולהתכונן..  נראה פילוסופי מידי אבל בסוף זו נהיגה נכונה.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, ניקולו כתב:

זה קרה כאן (נסיעה אל האופק, מימין לקו הרצוף).

 

 יש מקום לשני נתיבים בכיוון הנסיעה. 

 

עברתי על "חציית קו הפרדה רצוף".

אין מקום לשני נתיבים  אלא אם כן זוחלים שם בפקק, בזהירות.

רק ליד הרמזור קיימת הפרדת נתיבים.

 

השאלה שלי: מה אני אמור לעשות כדי למנוע מצב כזה? ומה הייתי צריך לעשות?  

לנהוג כמו שהנהגים האחרים נוהגים בכביש הזה,  בטור מדורג, לא במקביל.

 

במקרה והנהג במכונית האדומה סטה והאיט בגלל ילד שרץ לכביש,

לעקוף על פס הפרדה רצוף,  לא יהיה רעיון טוב.

 

במקומך הייתי מאט ובוחן את התגובה של נהג המשאית ורק אם לא נותרה ברירה עובר עבירה על מנת למנוע תאונה.

עריכה אחרונה על ידי רוןS
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

מסי זה לא רק כדורגל,אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלוקה לנתיבים לא חייבת להיות מסומנת, אבל בארץ זה חריג מאוד, בוודאי במרכז עיר. מה שנפוץ הוא סימון דהוי, מה שלא נראה בתמונה מגוגל, וגם לא סביר אם הקו הרצןף ברור.

 

מה שנותר לך לעשות הוא להאט, לשמור מרחק גם אם אתה נוסע במדרגה מאחורי האדום, ושם לב מה קורה מאחוריך, נגיעה קלה בבלמים או הבהוב באורות המצוקה תתן לנהג הרכב שמאחוריך את הרמז הדרוש (כמובן בתנאי שהוא מרוכז בנהיגה).

 

אהה… וההמלצה הגורפת מהפורום המקביל: תתקין מצלמת דרך. יסייע לך אם בכל זאת תתרחש תאונה.

 

והכי חשוב, לנהוג הרבה, אם אפשר כשלצידך נהג מנוסה. כך תלמד לפענח את הרמזים שיאפשרו לך להמנע ממצבים בעייתיים. ברבות השנים תלמד איך לפרש רמזים עדינים ופחות עדינים, לפעמים ההתנהלות של נהג בצומת אחד תזהיר אותך ממה שיעשה בצומת הבא (חיתוך וגניבת נתיבים).

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, falou כתב:

 

 מה שעשית. קו לבן לא אומר שאתה לא חוצה אותו גם בשבילי למנוע תאונה. החיים לא בינארים. יש מצבים בכביש בהם מתמרנים באופן לא חוקי כי הסיטואציה דורשת. קורה. 

כמובן שעדיף לא להגיע למצב הזה מראש, אבל... קורה

 

 

 

עצה גרועה מאוד, אלא אם כן יש שדה ראייה לנתיב נגדי. אם פותש עובר בפתאומיות לנתיב נגדי, ומשאית/אוטובוס מגיח ממול, אפשר להתחיל בהסדרת מקום בבית הקברות הקרוב. לעומת זאת, לחיצה חזקה על בלמים וייתכן אף התנגשות ברכב שנסע לפניו (פגיעה חזית אחור או חזית צד), תסתיים לרוב בנזק בלבד.

  • מעניין 1

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה תתפלא איזה יופי משאיות מודרניות בולמות היום.

להבא פשוט תעצור וחזק וזהו.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נפריד לשני שלבים:


קודם כל משתדלים להימנע מלהגיע למצב כזה. כשאתה נוהג בכביש כזה שהוא אמנם רחב ובתיאוריה יכול להספיק לשני נתיבים אבל בפועל תמיד עוצרים בימין, חונים ושמים פחים אתה חייב לקחת בחשבון שהרכב לידך ייאלץ לסטות ולעקוף רק כשיש לך שדה ראייה משפיק קדימה כדי לוודא שאין משהו שעלול לגרום לו לסטות. עם הניסיון אתה תלמד לזהות התנהגות שמעידה על סטייה אפשרית מכל מיני סיבות.

ואם בכל זאת הגעת לסיטואציה כזו (וכולנו מגיעים. זה לא שכולנו בעלי ניסיון וגאונים שאף פעם לא טועים) אז אם אפשר להאט בביטחה מאטים ואם אין ברירה עושים מה שעשית כשמוודאים שהנתיב הנגדי פנוי (אם לא אז בולמים ולוקחים את הסיכון לקבל נגיעה מאחור או לגעת ברכב לפניך. זה עדיף על תאונה חזיתית).

וקח בחשבון שכולנו חכמים בדיעבד אבל ברגע האמת עובדים לפי רפלקסים. עם השנים, הניסיון ושאלות מהסוג ששאלת פה שהן מאוד חשובות הרפלקסים יעבדו יותר נכון.

לפני 8 דקות, hans כתב:

אתה תתפלא איזה יופי משאיות מודרניות בולמות היום.

להבא פשוט תעצור וחזק וזהו.

תלוי מה יש עליהן.

  • אהבתי 2

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Night Driver כתב:

תלוי מה יש עליהן.

תשווה תפוחים לתפוחים.

בהשוואה לעבר, אפילו 10 שנים לאחור -

קח אותו מטען, אותה קטגוריה, אותו הכול - המשאית של היום עם מרחק בלימה קצר בהרבה.

 

במקרה הספציפי הזה אנחנו בכלל בתנועה עירונית, אז מראש לא מסתובבות שם משאיות עם מטען חורג.

 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...