Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 830 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני רוצה לקנות ניסאן קאשקאי כי מבדיקתי זה רכב עם מתלים ונוחות הכי טובה בקטגוריה שלו.
הומלץ לי ללכת על ציגל 17" של צמיגים אבל מצאתי רכב טוב עם 18"
השאלה עד כמה זה משפיע על רכות ונוחות נסיעה וכמה יעלה להחליף מ18 ל 17

 

פורסם

באיזה שנתון מדובר? בשנתונים שונים, המידות המלאות שונות (כולל אפשרות למידה "16 בחלקן).

בנוסף, בכל מידה, לצמיגים עצמם גם יש השפעה כלשהי על רמת הנוחות. בעיקר אם יש מספר אפשרויות של קוד עומס ובפועל מותקנים צמיגים עם קוד גבוה מהנדרש.

 

לגבי עלוית החלפה ל-"17, דווקא יש סיכוי לעשות זאת ללא עלות או אפילו ברווח כלשהו במידה ואתה מוצא מישהו שרוצה לעלות במידה בתמורה. אבל גם תלוי במצב הצמיגים והעלות להחליפם במידת הצורך.

 

מעבר להכל, בשרשורים אחרים ציינת בעיית גב רפואית. קח את הרכב לנסיעת מבחן ארוכה ככל הניתן והחלט בעצמך אם משמעותי או לא.

פורסם (נערך)

שנתון שנת 2017.
גודל צמיגים 18"
אני מתלבט אם בכלל להתעסק עם החלפת צמיגים מגודל אחד לשני שזה החלפת ג'אנטים והכל.
 

הייתי שוקל להחליף גם ל16" אם זה אפשרי, השאלה מה עלות והאם זה יעשה הבדל משמעותי ברכות נסיעה

 

עריכה אחרונה על ידי al1983
פורסם (נערך)

שים לב: ההתייחסות הבאה שלי למידות הצמיגים הינה רק לכאורה (ע"ב מידע ברשת).

לקבלת מידע מאומת (כולל קוד עומס ומהירות מינימלים) שניתן אח"כ גם לאשר ברשיון עליך לפנות לכל מכון רישוי באזורך לקבלת תדפיס מהתוכנה איתה הם עובדים.

 

המידות לשנתון המדובר אמורות להיות: 215/65R16, 215/60R17, 215/55R18.

כך שמעבר מקוטר "18 ל-"16, אמור להיות יחסית משמעותי מבחינת הנוחות.

אבל - קוד העומס של שתי המידות נראה שונה מאוד לכאורה - כאשר עבור "16 הינו 98, בעוד עבור "18 הינו רק 92 (ועבור "17 קוד 96). מצד שני, הצמיגים בפועל במידה "18 הם ממילא רק החל מ-95. בצורה זהירה אומר, שלמרות ההבדל לטובת צמיגים במידה "18 מבחינת קוד עומס, כנראה צמיג בקוטר "16 יהיה יותר נוח בהכללה בשל עוד כ-2 ס"מ של דופן הצמיג שיכולה לספוג מהמורות. כמובן שאיני יודע להגיד אם זה יספק אותך.

 

לגבי החלפה, כפי שכתבתי קודם, לדעתי הסידור הכי טוב מבחינתך בהקשר זה, זה למצוא מישהו שרוצה לשדרג כלפי מעלה את גודל החישוקים שלו. מידת הגלגלים שלך תואמת גם די אחד לאחד לחלק מרכבי רנו (בעיקר קאדג'ר - גם מבחינת מידות החישוקים). אפשר גם להתעסק במכירה נפרדת ואז גם בעלי רכבים אחרים יוכלו להשתמש בחישוקים שלך לפחות (תוך התאמות שידרשו אליהן) ורכישה נפרדת גם שלך את החישוקים והצמיגים.

 

לגבי עלויות,

לפחות מבחינת צמיגים אתה יכול לעשות קצת חיפוש באתרים כמו: tires4u, tiredeal, tireclub, itire, tireplus וכיוצב'.

יש צמיגים שמוכרים כיותר נוחים בהכללה, לרוב תוצרת מישלין/קלבר, אבל לא רק.

 

לגבי חישוקים - מקורי כמעט תמיד יהיה עדיף (ובמידה "16 יש עוד רכבים של ניסאן/רנו שאפשר לקחת מהם, אבל הפוך לא בהכרח). בוודאי ע"פ תחליף סיני/no-name כלשהו, שהזולים מביניהם יעלו כ-1000-1500 ש"ח. בכל מקרה, חישוקים מקוריים במידה "18 יהיו מן הסתם יותר יקרים מהמידות הקטנות. כך ששוב, אתה עוד יכול לצאת ברווח כספי או ללא הוצאה גדולה בסה"כ (עם רכישת צמיגים חדשים למשל).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
×
×
  • תוכן חדש...