Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע אני מדיר רגליי ממכוני הבדיקה?


zvit

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, CiUiK כתב:

לאבחן מצבר זה לא כלכך פשוט לאדם שלא יודע לבדוק שמן במנוע וחושב שפלוק (מולטימטר) זה סוג של רובוט
אבל אולי בשבילך זה פשוט.. אתה מדבר מפרספקטיבה שונה
 

האמת שאין לי מושג מה זה הפלוק הזה.

ובכוונה נתתי דוגמא של צמיגים וגלגלים כי לא צריך להיות גאון גדול לבדוק ואני גם לא איש ממש טכני

רק לדייק. אני מתכוון לבדיקה הפשוטה של תאריך ייצור מצבר. לא אבחון אם הוא מקבל טעינה (אבל זה כבר בעיה של אלטרנטור)

עריכה אחרונה על ידי עדי-אל
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני כשעה, עדי-אל כתב:

האמת שאין לי מושג מה זה הפלוק הזה.

ובכוונה נתתי דוגמא של צמיגים וגלגלים כי לא צריך להיות גאון גדול לבדוק ואני גם לא איש ממש טכני

רק לדייק. אני מתכוון לבדיקה הפשוטה של תאריך ייצור מצבר. לא אבחון אם הוא מקבל טעינה (אבל זה כבר בעיה של אלטרנטור)

 

לפני 1 דקה, yairw כתב:

FLUKE זה שם של חברה (שנחשבת לאחת הטובות והיקרות) שמייצרת בין היתר מולטימטר

 

מולטימטר = רב מודד בעברית,

בשימוש הכי בסיסי שלו ניתן לבדוק את מתח המצבר ולדעת פחות או יותר מה מצבו-

במצברים רגילים מצב תקין:


1. במצב מנוחה(טעון לגמרי)  - אמור להיות לפחות סביב 12.2-12.3 וולט אם הוא לא עייף מדי - ועד 12.6 וולט וקצת יותר כשהוא יותר חדש.(12.0 גם יכול לעבוד אבל ככל הנראה הוא כבר עייף ואין לדעת כמה יחזיק).
2. לכמה הוא נופל כשמנסים להניע -"בסטרטר" - מתחת ל 10.0 וולט  ככל הנראה הוא לקראת סוף חייו.

3. בזמן טעינה תקינה כשהרכב מונע - סביב 14-14.5 וולט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

ת'שמע אתה גשש בלש.

עקרונית - מה שאתה עושה היה נדרש ממכוני הבדיקה. זה אלמנטרי.

בחירה לא לעשות את זה עלולה להתפס כנוחות להשאר באיזורים אפורים.

לא מכבד עסק מקצועי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם היה קל מאוד לזהות את הרכבים האלה - הם קיבלו מספרי רישוי חדשים עם סיומת ייחודית. אבל לקח לחברות הביטוח (או לובי חזק אחר) לא יותר משנתיים - שלוש לחסל את העניין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.12.2023 בשעה 16:07, zvit כתב:

רוב המוסכים יסרבו לבדוק כלי רכב שאינם של לקוחות קבועים. יתרה מזאת אני טוען שתהליך חיפוש רכב משומש בעיקר כשאשר מדובר ברכב ישן בתקציב מצןמצם צריך להתחיל במציאת מוסכניק שיסכים ללוות ולטפל ברכב, ורק אז להתחיל לחפש.

צודק בכל מילה.

ראשית מבחינת המוסך לבדוק רכב של לקוח מזדמן זה סתם כאב ראש, חלק מהלקוחות יעקמו אף אם יבקש על הבדיקה כסף, וגם אם יבקש זה כסף קטן לעומת פוטנציאל הבעיות וההונאות הכרוכות בזה.

שנית, אנשים משקיעים המון אנרגיה בלברר איזה רכב מיושן יותר אמין ולא מבינים שהיבט לא פחות חשוב לנושא האמינות ולנושא עלות האחזקה זה מי יטפל להם בנסיכה.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שבאמת עדיף לוותר על בדיקה במכון . 

עדיף לקחת את הרכב לבדיקה במוסך הקבוע ולהוציא דוח סליקה + היסטורית טיפולים מתועדת. 

 

סוזוקי SX4 שנת 2012 
יונדאי I20 ידנית שנת 2017 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

image.thumb.jpeg.46e83b1c4dd32b8bf5cac0b47304179a.jpeg

 

עוד פוסט מרגיז מהרשתות החברתיות:

 

המפרסם כותב:

"יודע שהבדיקה גרועה והרכב עבר תאונה.

 כמה אבל הבדיקה גרועה?

הבחור שבדק את הרכב אמר שהשילדה נקיה וכל החלקים מקוריים ולא החליפו - רק סידרו.

אבל מה שכתוב נשמע יותר גרוע"

 

בסעיף שלדה ומרכב כתוב:

"לקויים בעלי משמעות גבוהה - רכב לאחר תאונה בצידו הימני. תיקון כנף אחורית וקשת עמוד פנימי כולל סף תחתון"

 

זה שלא החליפו והלחימו חלקים זה מצוין. אבל במקרה הזה "סידרו" אומר שחיממו את המתכת כדי ליישר אותה, ולא זה ממש לא עושה טוב לחוזק המבני של הרכב בנקודות בהן זה נעשה במיוחד לא בעמוד ובסף.

 

בנוסף מדובר ברכב נפוץ מאד (קורולה הברידית מליסינג) - אני מ-מ-ש לא מצליח להבין למה אנשים מתעקשים להכניס ראש בריא למיטה חולה.

 

כלל נקוט בידכם: לקחתם רכב לבדיקה? נמצאו ליקויים במשמעות גבוהה? תברחו

 

"

  • אהבתי 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי לראות ברשיון רכב תחת "שנת יצור" מספר כמה שיותר גבוה, זו העדיפות הכי גבוהה של ישראלים, ובשבילה הם יהיו מוכנים לעשות הכל.

הנה, פוסט שנתקלתי בו אתמול, ולצערי רוב התגובות מחזקות את הכותב שמחזיק בתפיסת עולם מעוותת לדעתי.

ציטוט

הרגע שבו הבנתי שאני עני. ואיך יכול להיות שאתם לא?

הטור השבועי במעריב:

 

הכל התחיל כשהחלטנו להחליף אוטו. אירוע שנוא ומצער, החוזר על עצמו כל שש שבע שנים ברגע שבו הרכב הקיים מאותת לנו שהגיע לפרקו. זה מתחיל בתיקון פה תיקון שם, ובערך בשנה של הדחקה מתמשכת. ואז מגיע הרגע העגום, בדרך כלל אחרי שנורת תקלה שלישית נדלקת באופן קבוע על הדשבורד, שבו נופל הפור. כמו בפעמים הקודמות, החלטנו ללכת על טרייד אין. אתה יודע שדופקים אותך, אבל לפחות זה מהיר ונוח. בחרנו בגדול את הרכב המיועד, וקבענו לעצמנו שלא נרכוש רכב שנוצר לפני 2020. בדיקה שטחית של מחירונים העלתה שנצטרך להוסיף כארבעים עד חמישים אלף שקלים. שכמובן אין לנו בשלוף, אבל נסתדר, כמו תמיד.  

הגענו לסוכנות הראשונה, ועל פי כל כללי הטקס – נציג המכירות סקר בבוז את רכבנו הישן, תוך ציון כל בעיותיו הפוטנציאליות, ובאותה נשימה – הילל כל אופציה לרכישה עתידית כאילו הייתה רכב פאר מהניילונים, ולא רכב משפחתי גנרי שמבלה כבר ארבע שנים על הכביש. לא נורא, באנו מוכנים. אבל לא לפער המחיר, שהיה בערך כפול מזה שאותו הערכנו. עזבנו בזעם את המתחם, כדי לגלות בסוכנות הבאה שהמספרים כמעט זהים. נדרשים לפחות 80000 שקלים כדי לזכות ברכב הבינוני שהתפשרנו עליו מראש. בסוכנות השלישית כבר נשברנו סופית, אחרי שסוכן המכירות הסביר לנו בחיוך חלקלק – "תבינו, אין לי מה לעשות עם הרכב שלכם. מי נוסע היום ברכב 2015?". המשרד שלו מקום בתוך אולם תצוגה ענקי שאכלס מכוניות חדשות לגמרי. כאלה שנמכרות ב 150 אלף שקלים וצפונה. מה שלא מנע מהמוני אנשים לגדוש אותו, ולנהל למול עינינו מו"מ על צבעים, זמני אספקה וכו'. ובכלל לא על הסכום. הם נראו... ישראלים רגילים לגמרי. ממש לא בני עשירון עליון. שנינו היבטנו בהם בעיניים המומות. זה לקח דקה עד שאשתי החלה למלמל לעצמה. "אנחנו עניים. אנחנו עניים". והרבה פחות מדקה, עד שפנתה אליי בעיניים ספק שואלות ספק מאשימות. שתי התשובות נכונות. כל הדרך חזרה הביתה היא הביטה ברכבים הבוהקים שנסעו לצידנו וסיננה: תראה אותו. מאיפה יש לו כסף? או: אני לא מבינה. מה ההבדל בינה ובינינו, שהיא נוהגת ברכב חדש?

זה הצחיק אותי. ופיתח גל שלם של בדיחות בבית, שהתבססו על "אנחנו עניים". אבל אחרי שצחקנו ונהנינו, התחלתי לחשוב. איך זה יכול להיות באמת? שנינו עובדים קשה כל החיים. מצליחים בתחומנו. ומשתכרים לא רע בכלל. מהעבר השני, אורח החיים שלנו צנוע למדי. אין לנו הוצאות יוצאות דופן, פרט אולי לחיבה ניכרת לטיולים בחו"ל, אבל גם אלה יכלו לממן אולי פגוש וחצי מרכב חדש. ולא פחות חשוב: אנחנו מחזיקים רק רכב אחד. אז איך הגענו למצב שבו אנו משקיפים בעגמומיות ממשרד הטרייד אין הקטן על אינספור רוכשי המכוניות החדשות?

כמובן, יש תשובות הגיוניות. חלק ניכר מבעלי הרכבים החדשים מחזיקים בהם בכלל בליסינג. או לוקחים הלוואות מטורפות ומשעבדות כדי לעמוד במחיר. ובכלל, זה גם עניין של סדרי עדיפויות בחיים. מבחינתנו רכב החלומות הוא רכב שלא רואה מוסך. אצל אחרים, הוא מראה למידת הצלחתם בחיים, והם מוכנים להשקיע הרבה במראה הזו.

ועדיין, כשאתה נקלע לכביש ישראלי אי אפשר שלא לתהות: איך כל כך הרבה אנשים יכולים להרשות לעצמם רכבים חדשים? שזה בדיוק מה שאני שואל את עצמי בתור בנתב"ג. שלא לדבר על פרוייקטי בנייה טריים, שלא מפסיקים להיבנות פה, למרות שהם מציעים דירות במיליוני שקלים. מיליונים!! איך ישראלי טיפוסי מסוגל לרכוש דירה במחירים כאלה? ועוד במציאות מתמשכת, שבה הוצאות החיים השוטפות רק מאמירות כל הזמן, בניגוד להכנסות. מה שלא מאפשר לך לשים כסף בצד. כסף שאתה זקוק לו כדי... לרכוש רכב חדש, למען השם. זה מרגיש כאילו מדינה שלמה חיה בבלוף אחד גדול מבחינה כלכלית, אבל הבלוף הזה ממשיך לנסוע. ועוד במודל 2024.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.1.2024 בשעה 13:14, zvit כתב:

ושוב בשיטוטי ברחבי הרשתות החברתיות נתקלתי בשאלה הקבועה "איך הבדיקה?"

 

image.thumb.png.90896fcb6f9ca981e9de12aef29470ae.png

 

מדובר רכב שנת 2021 ק"מ נמוך בבדיקה הכסתחי"ם הרגילים בסעיף שלדה מופיע "משמעות נמוכה" וכתוב:

 

image.png.3fd142f3ffa035ea0fb0428f1b17c0c6.png

 

תיקוני פח וצבע סביב הרכב שריטות לחיצות ופגמים בצבע, נזק לפגושים, פלסטיקה פגומה וחסרה, הוחלפו חלקי מרכב מחוברים בברגים, הוחלף מגן אחורי, הוחלף מגן קדמי.

 

כאן כבר  התחלתי לחשוד לגבי המשמעות של התאונה.

 

הלכתי לבדוק מה מופיע במאגר של משרד הרישוי:

 

image.thumb.png.2e650ff46f426bc9e34efd815a35a9b5.png

 

הרכב היה עד פברואר 2023 אצל בעלים אחד שרכש אותו מליסינג 0 ק"מ ומאז הנ"ל עבר שני סוחרים.

שלחתי את המפרסם להוציא דו" סליקה:

image.png.9e4bedd9914c3c5921e22e3f491efac5.png

 

ואכן הדו"ח לא הכזיב - מדובר באבדן להלכה.

 

אגב גם אחרי שהוא פירסם את הדו"ח הוא ממשיך לקבל תגובות לפוסט בסגנון "אחלה בדיקה", "בדיקה מצוינת" וכו'

 

 

 

 

 

 

איך ואיפה מוציאים את ההסטוריות של הרכב?

אפשר לדעת כמה זמן הוא היה אצל כל בעלים?

 

אגב, שאני כשקניתי את הרכב הראשון לא ידעתי מה זה רכב בכלל, אז כמובן הלכתי למכון, אכן היו לי מלא איקסים, המוכר שמכר לי היה בודק במכון בעברו, בעבר היותר רחוק היה גם מוסכניק, ובהחלט הסביר לי היטב כל סעיף, היה סעיף של נזילת שמן הוא אמר לי שזה שקר, אבל שאני ילך לבדוק ואם יש משהו נתקן על חשבונו, שאר הדברים שזה משולשים, תפוחי הגה ועוד דברים הוא פשוט הוריד לי במחיר, סה"כ הוא הוריד לי 4000 ש"ח, שאיתם הלכתי לתקן את כל הדברים הללו, אז בהחלט היה שוה ומוצלח.

עריכה אחרונה על ידי משה. ט
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מ2019 יש היסטוריית בעלויות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מ-2017. ועם כל ההערכה לאתר משומשת הוא ממש לא המקום הראשון בו הייתי מחפש נתוני בעלות קודמת. יש כמה אפליקציות די מוצלחות שמראות את הנתונים בצורה מסודרת ונקיה.

 

לדוגמא: האפליקציה "רכבי ישראל" בה השתמשתי בבפוסט ש @משה. ט ציטט.

 

image.thumb.png.2e650ff46f426bc9e34efd815a35a9b5.png

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...