Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדוע אני מדיר רגליי ממכוני הבדיקה?


zvit

פוסטים מומלצים

מצ"ב טופס בדיקה - נתקלתי בו תוך כדי שיטוט בפייסבוק.

לכאורה טופס בדיקה די סטנדרטי: מדובר בניסאן קשקאי 1.2 משנת 2016 שעברה כמעט 128000 ק"מ

הבדיקה כמעט נקיה למעט סימני תאונה קלה מקדימה עם משמעות נמוכה.

 

אבל אז קראתי את סעיף ההערות הכלליות ואני מצטט משם:

"במידה וסעיף בטופס הבדיקה האחיד מסומן כלא תקין,: אזי כלל המערכות בסעיף זה אינם באחריות"

(השגיאות הלשוניות במקור)

 

התוצאה:

בגלל ש"צריך לבדוק טיפולים לפי הוראות יצרן" המנוע (1.2 שלא ניסאן - מנוע נודע לשמצה שרק בגללו לא היית רוכש רכב כזה) - אינו באחריות.

מה מצב המנוע? עזוב אותנו באמא שלך - אנחנו לא אחראים - אז מה זה כבר משנה.

 

המצבר בן שלושה חודשים - למה שנהיה אחראים? ממילא הוא באחריות של היצרן...

 

אבל הי - יש אחריות על המצמד (אין כזה מדובר ברכב עם גיר רציף שבגלל "רעש קל" שכנראה שם מאז ומעולם, גם הוא לא באחריות.)

 

שלחתי את המפרסם לדרוש את כספו בחזרה.

 

image.thumb.png.b9b4386f6753643d05ec92b0df66cc6c.png

  • אהבתי 3
  • מבאס 3

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פרסי נדיב, שלגיה ולקבל כסף בחזרה ממכון בדיקה יש רק באגדות.

תעדכן אם קיבל את כספו בחזרה!

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקות האלו מחזירות אותי למתי שחיפשתי את הרכב הראשון שלי. 

שילמתי, הוא הסביר לי על הדברים אבל לא ענה לי על השאלה הפשוטה אם כדאי לי לקנות את הרכב הזה. יצאתי יותר מבולבל ממה שנכנסתי.

החלטתי שהכי טוב לקחת את הרכב המיועד למוסך שאפשר לסמוך עליו ולקבל תשובות יותר מדויקות ופשוטות.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסיפור בתחום המכונים כמו בהרבה עיסוקים אחרים הוא לופט-גשפטים ובעברית -עבודה בעינים. בני אדם אוהבים שלכאורה האחריות תהיה בידי אחרים ועליהם, גם אם ברור לחלוטין שמדובר בפייק. בכל פינה נמצא תכמנים וכמו שנאמר, הם אלה שמשמשים כרית נעימה להניח עליה את הראש והכיס , מיועד לתמימים בכל הרמות.

מעולם לא נכנסתי למכון בדיקה , לא כמוכר ולא כקונה - חבל על כל אגורה.

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מוסך הוא לא תעודת ביטוח לכלום, הוא סה"כ יכול לזהות חלק מהתקלות על סמך נסיונו
ועדיין נדרשת בדיקה של תאונות/שלדה זה אפשר לעשות רק במכוני הבדיקה
מי שמחפש אחריות חלקית לגיר ומנוע כנראה יצטרך לרכוש מהטריידאינים הגדולים

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, סולל הדרך כתב:

פרסי נדיב, שלגיה ולקבל כסף בחזרה ממכון בדיקה יש רק באגדות.

תעדכן אם קיבל את כספו בחזרה!

 

אני מניח שהוא לא ילך לבקש את הכסף בחזרה, ואם כן - אינני חושב שידווח לי.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני לוקח רכב למכון בדיקה, אני לא עושה את זה כדי לקבל אחריות על הרכב, אני עושה את זה כדי לקבל כמה שיותר מידע על מצב הרכב, כדי שאוכל לקבל החלטה האם לרכוש אותו או לא.

זו המטרה המרכזית של מכוני הבדיקה לטעמי.

מי שמחפש אחריות, שיקנה רכב חדש.

 

חוץ מזה, המכון כן אחראי לתוצאות הבדיקה. למשל, אם הייתה פגיעת שלדה לרכב שהמכון לא עלה עליה, כן יש לו אחריות לגבי זה...

עריכה אחרונה על ידי KoF-sHeLeG
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה בבדיקה הזאת שהיא לא מכילה שום מידע שימושי באשר למצב המנוע והגיר. מנוע שעבר 128000 הוא לא חדש: יש רעשים נזילות וכו' - לא כתוב כלום...

  • רעיון טוב! 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, KoF-sHeLeG כתב:

כשאני לוקח רכב למכון בדיקה, אני לא עושה את זה כדי לקבל אחריות על הרכב, אני עושה את זה כדי לקבל כמה שיותר מידע על מצב הרכב, כדי שאוכל לקבל החלטה האם לרכוש אותו או לא.

זו המטרה המרכזית של מכוני הבדיקה לטעמי.

מי שמחפש אחריות, שיקנה רכב חדש.

 

יש פה חוסר תיאום ציפיות. מכוני בדיקה צריכים להפסיק להתפאר בכך שהם נותנים אחריות, כי זו עבודה בעיניים - ולהתמקד במה שהם כן עושים (בודקים סימנים לכך שהרכב עבר תאונה, לדוגמא).

 

לפני 2 דקות, zvit כתב:

הבעיה בבדיקה הזאת שהיא לא מכילה שום מידע שימושי באשר למצב המנוע והגיר. מנוע שעבר 128000 הוא לא חדש: יש רעשים נזילות וכו' - לא כתוב כלום...

 

זו אכן בעיה בפני עצמה. שייבקשו אישור מבעל הרכב ויציצו במצב הפלאגים, לדוגמא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, chrono כתב:

זו אכן בעיה בפני עצמה. שייבקשו אישור מבעל הרכב ויציצו במצב הפלאגים, לדוגמא.

 

סליחה? בשביל מה מזמין הבדיקה שילם במיטב כספו?

  • רעיון טוב! 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, zvit כתב:

הבעיה בבדיקה הזאת שהיא לא מכילה שום מידע שימושי באשר למצב המנוע והגיר. מנוע שעבר 128000 הוא לא חדש: יש רעשים נזילות וכו' - לא כתוב כלום...

 

זו כבר בעיה אחרת, שמעידה על מכון בדיקה לא מקצועי בלשון המעטה.

כבר נתקלתי במקרים של "מכוני בדיקה" שעושים את עצמם כאילו הם בודקים את הרכב כמה דקות ולא ממש בודקים כלום, וגובים על זה 1200 (!) שקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע האם לגיטימי לפרק דברים מהאוטו ללא אישור בעל הרכב. אבל מנגד, אם בעל הרכב לא מסכים, הגיוני לציין את זה בדו"ח כמשהו מחשיד. אבל ללא ספק לא הגינוי לא להגיד שום דבר על מנוע עם 128,000 ק"מ מלבד לשלוח את מזמין הבדיקה לבדוק טיפולים בעצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, KoF-sHeLeG כתב:

כשאני לוקח רכב למכון בדיקה, אני לא עושה את זה כדי לקבל אחריות על הרכב, אני עושה את זה כדי לקבל כמה שיותר מידע על מצב הרכב, כדי שאוכל לקבל החלטה האם לרכוש אותו או לא.

 

לקבל מידע מבודק הרכב שנמסר בעפ ואין לזה שום רישום, זה נחמז, מאידך השאלה היא אם מקבל המידע מבין משמעויות והשלכות של הנתונים וההסברים שניתנו לו.

לא ראיתי מכון שבודק פגיעות שילדה עם מיכשור יעודי אלא במראה עינים וזה אחד שבאמת מבין הסברים ןפרטים על מצב הרכב, יזהה אותם בצי'ק. בקיצור אחד שמבין בתחום יכול לבצע בדיקות בעצמו ובמוסך עם תוצאות הרבה יותר משמעותיות לקביעת דעתו על הרכב הנבדק. כל השאר שאינם מבינים דבר וחצי דבר בנושא, בלית ברירה הופכים לטרף קל קל ללעיסה. איך אמר ביבי "אלה החיים"

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, KoF-sHeLeG כתב:

 

זו כבר בעיה אחרת, שמעידה על מכון בדיקה לא מקצועי בלשון המעטה.

כבר נתקלתי במקרים של "מכוני בדיקה" שעושים את עצמם כאילו הם בודקים את הרכב כמה דקות ולא ממש בודקים כלום, וגובים על זה 1200 (!) שקל.

 

1,200 ש"ח!? לאן הגענו? אני זוכר בזמנו שבדיקת רכב רגיל הייתה 500 ש"ח, ורכב יוקרה (כלומר, קבוצת רישוי גבוהה) 750 ש"ח... איך 1,200!? זה מעצבן כפליים, כי כמו שניכר מהשרשור, אחריות הם בפועל לא נותנים. אז למה לבדוק ב.מ.וו. בת 15 עולה יותר מלבדוק יונדאי בת שנתיים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כאילו מזמין אותי לשתף:

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...