Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 869 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום

אני רוצה לקנות בעצמי את השמן  מנוע לטיפול ואשמח אם מישהו יודע באיזה שמן משתמשים ובאיזה תקן אני צריך?

הרכב הוא יונדאי קונה שנת 2022 מנוע 1.6 טורבו

תודה רבה

עריכה אחרונה על ידי roy007
פורסם

ספר רכב יש? צריך להיות כתוב שם. יחד עם זאת תיתכן המלצה אחרת מהיצרן/יבואן לאור התנאים בשטח. 

בדקת עם המוסך שניתן להביא שמן (ואולי חלפים) משלך מבלי לפגוע באחריות?

פורסם

הורדתי את הספר רכב מהאינטרנט אבל הוא קשה מסובך לקריאה ולא ברור מה הוא הנכון.

צירפתי את התמונה

לפי מה שאני מבין מותר לטפל בכל מוסך מורשה והאחריות נשמרת?

IMG_9225.jpeg

פורסם

אתה יכול לבקש שישלחו לך למייל ספר רכב בעברית מהאתר של יונדאי אם אין לך עותק פיזי.

לכאורה נדרש 4.8 ליטר שמן סינטטי מלא בצמיגות 0W-20 בתקן SN Plus או SP או ILSAC GF-6.

 

ההתייחסות שם למזרח התיכון איננה כוללת את ישראל. אבל כמו שציינתי קודם, יתכן ובכל זאת ישנה הנחיה מקומית לכך. יש לשאול את היבואן או להמתין למישהו כאן שיודע אחרת.

 

כן, גם למיטב ידיעתי ניתן לטפל בכל מוסך מורשה משרד התחבורה, אבל יש לבצע זאת עם חומרים וחלפים מקוריים או שמאושרים לשימוש ע"י היבואן במועדים המתאימים (ודרך להוכיח זאת בדמות מק"טים מדוייקים בחשבונית וכיוצב'). זה עדין יכול להיות פתח להתחמקות ממימוש אחריות בטוענות כאלו ואחרות. כנ"ל גם לגבי מימוש של אחריות מרצון טוב לאחר תקופת האחריות הרשמית, במידה ויהיה משהו רלוונטי. מעבר לזה, לא בטוח שכל מוסך ידע לגבי עדכוני תוכנה או טיפולים מיוחדים אחרים שידרשו במהלך הזמן הזה.

פורסם

הרכב באחריות?

עשה לעצמך טובה וטפל עד סוף האחריות במוסך יבואן.

נכון זה יקר משמעותית.

אבל הפתח להתנערות מאחריות גדול כאשר אתה לא מטפל אצלם

  • רעיון טוב! 1

.

פורסם
לפני 3 שעות, roy007 כתב:

לפי מה שאני מבין מותר לטפל בכל מוסך מורשה והאחריות נשמרת?

 

IMG_9225.jpeg

הרכב נמצא פחות מ-3 שנים בארץ, כל התקלות מטופלות במוסכי היבואן בנתיים בחינם, 

ז"א שאין מוסכים "רגילים" שמכירים את הרכב.

השאלה אם אתה מוכן להמר כדי לחסוך 200 שח.

 

למרות שהמנוע הקודם שונה ההמלצות לסוג השמן דומות בספר הרכב.

במוסכי היבואן משתמשים  בשמן  C3 5W/40  של חברת פז ,  בספר מומלץ  A5/B5 5W/30  shell.

לא מומחה אבל לפי מה שהבנתי ב C3  יש פחות מזהמים  A5/B5  מספק הגנה יותר טובה למנוע.

 

 

  • אהבתי 1

מסי זה לא רק ליאו - אסקורט, טריומף, אלפאסוד, מטרו, אונו, פונטו, I30, קונה.

פורסם

תודה רבה על התגובות.

העניין הוא שזה לא 200₪

היבואן דורש 1500₪ על טיפול בסיסי שזה כולל שמן פילטר שמן פילטר אוויר ושעות עבודה.

וקצת קשה לי לקבל את המחיר הזה.

פורסם
לפני 46 דקות, roy007 כתב:

תודה רבה על התגובות.

העניין הוא שזה לא 200₪

היבואן דורש 1500₪ על טיפול בסיסי שזה כולל שמן פילטר שמן פילטר אוויר ושעות עבודה.

וקצת קשה לי לקבל את המחיר הזה.

האמת נפלה לי הלסת.

1500 שח?

גנבים!

 

ובכל זאת 

תבלע את הצפרדע.

חפש מוסך יבואן אחר

.

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
בתאריך 29.8.2023 בשעה 20:02, רוןS כתב:

הרכב נמצא פחות מ-3 שנים בארץ, כל התקלות מטופלות במוסכי היבואן בנתיים בחינם, 

ז"א שאין מוסכים "רגילים" שמכירים את הרכב.

השאלה אם אתה מוכן להמר כדי לחסוך 200 שח.

 

למרות שהמנוע הקודם שונה ההמלצות לסוג השמן דומות בספר הרכב.

במוסכי היבואן משתמשים  בשמן  C3 5W/40  של חברת פז ,  בספר מומלץ  A5/B5 5W/30  shell.

לא מומחה אבל לפי מה שהבנתי ב C3  יש פחות מזהמים  A5/B5  מספק הגנה יותר טובה למנוע.

 

 

אז מה מומלץ בתכל'ס ?
מעדיף להביא שמן איכותי משלי למוסך 
מה להביא?

פורסם
בתאריך 29.8.2023 בשעה 22:22, roy007 כתב:

תודה רבה על התגובות.

העניין הוא שזה לא 200₪

היבואן דורש 1500₪ על טיפול בסיסי שזה כולל שמן פילטר שמן פילטר אוויר ושעות עבודה.

וקצת קשה לי לקבל את המחיר הזה.

מה כולל הטיפול? רק מה שרשמת?

כמה עולה פילטר אוויר?

איזה מוסך זה?

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

לא נראה לי שמוסך יבואן יסכים שתביא חלקים / שמנים מטעמך, אולם אתה יכול לנסות ולשאול קודם.

ואם אתה יכול / מסוגל להיות קצת "חוצפן" - בקש מהם פשוט הנחה.

alfa 156 2.5.

פורסם

אני הבאתי חלקים למוסך יבואן והתקינו.

הנחה תמיד לבקש, בדרך כלל 10% נותנים על עבודה וגם על חלקים.

מה ההצעה שלך?

בטח אפשר להוריד 100 על תוסף כל שהוא.

 

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

כולם ממליצים על השמן שמוכרים להם בחנויות. החנויות עצמן לא ממש יודעות. 0W20 זה לא מתאים לאקלים שלנו! צריך ל 5W30 או 5W40. התקשרתי אתמול למוסך יונדאי. החלפת שמן ומסנן 1480. הזמין שמן KIXX 5W30 מסנן שמן  ומסנן אוויר מהחנות ב-211 שקלים.צריך בערך 4.5-4.8 ליטר. 

https://www.hkona.com/engine_mechanical_system-572.html

 

עריכה אחרונה על ידי Fima4ka
×
×
  • תוכן חדש...