Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308 סטיישן - הלך מנוע - עקב סתימת משאבת ואקום ?!?!


urban.racer
שימו לב! השרשור הזה בן 328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב, 

מקווה שמקום הפוסט פה.

 

מצאנו רכב למשפחה שהתרחבה - 308 סטיישן, 104K ק"מ. 1.2 טורבו כמובן. יד שניה, יד ראשונה היה מליסינג.

הרכב נראה טוב, בדיקה במוסך הצהירה ש"הרכב טוב"  אבל אוכל שמן מעט יותר מהרצוי. שווה רכישה עם נוריד מחיר בX בידעה שנצטרך כדי לכסות עלות של ראש מנוע וכו'.

המוסך מוכר ואמין וסמכתי על דעתו. 

רכשנו את הרכב במחיר שהרגיש נוח בהתחשב בנסיבות. 

 

בדקתי הרבה ברשת והיה ברור לי הריקול על הרצועה הטבולה. לפי המסמכים ואתר היבואן נעשה כל המ שצריך ואין ריקול פתוח.

הכל היה נראה כשר ובאמת שהיה נעים ונוח בנסיעה גם מעט נמרצת לעקיפות פה ושם.

עברתי כבר את התקופה הזיגזוגים והה"תחראויות" לא בוגרות. 

אולי לפעמים הרגל קצת כבדה בהאצה, אבל לא שובר סקלות סלד...

נאמר לי לא לטפס גבוהה בסל"ד, מעל ה3500 סל"ד כי "למנוע לא נוח מעבר לכך". בסדר, קבלתי. 

 

ביום שישי נסעתי לחיפה,

לאחר כמה עשרות ק"מ של נסיעה על כביש 2 בתנאים די רגועים נדלקה נורה אדומה של תקלה קריטי. כמובן שישר ניסיתי לרדת לשוליים. .למזלי היית בימני והתנועה יחסית הזדחלה כי כאשר שבאתי לבלום גיליתי שאין כח בלימה כלל והייתי צריך ממש להעמד על הברק ולמשוך בבלם היד.

 

באמת שזה היה רגע של פחד אלוהים, רק לדמיין מה היה קורה בתנועה מהירה עם הבת הזוג והפעוט מאחורה...

 

לאחר קריאה הסתבר לי שמדובר על תקלה נפוצה במנוע - משאבת הבלם נסתמת לפתע עקב חלקיקים מהרצועה ש"נטחנת"

בין זה לבין שהלך המנוע, יש לי פה איזשהו חסך בידע ולכן אני כותב פה.

 

האם יתכן שהריקולים לא נעשו כראוי? אם הבנתי נכון נכון דובר על שני ריקולים שונים. 

KLZ לנושארצועת התזמון 

JZR לנושא משאבת הואקום

 

איך ניתן לדעת שאכן בוצעו הדברים כמו שצריך?

האם הבנתי נכון ולחברות הליסינג יש מוסכים משלהם? אם ככה, האם הם יכולי לבצע את הריקולים? האם רק מוסך ראשי? איך זה עובד?

מבלי להלבין פניו של אף אחד או להוציא דיבה, לא פעם שמעתי שרכבי ליסנג לא מטופלים כראוי...

 

נראה לי הזוי להחליף מנוע ב12 אש"ח כאשר התקלה היא משהו שלא היה אמור לקרות עם הריקולים נעשו כראוי.

 

אשמח לדעות, עמוצת ודרכי פעולה רלוונטיות...

 

 

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חפש תעוד במוסכי הרשת, מקווה שיבואו לקראתך.

הריקולים הם סוג של אקמול לסרטן, במיוחד במנוע הזה.

כפי שכתבת, השיקול לקנייה היה כנראה המחיר ולקחת בחשבון בזמן הקנייה את בעיית המנוע.

אולי כדאי לפנות לאחד מהמוסכים המומלצים כאן בפורום לפחות לצורך התייעצות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן שהריקולים בוצעו לא כמו שצריך? כן.

זו עבודה מאוד קשה, המוסכים בארץ simply לא מקצועיים מספיק לבצעה

הלכת למוסך? בדקת למה נדלק האזהרה?

עריכה אחרונה על ידי CiUiK
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא רק נבהיר שגם אם הריקול היה מבוצע (והוא כנראה בוצע אחרת לא היית עובר טסט) זה לא מבטיח לך כלום. המנוע הזה נבלה. (אם הריקול בוצע אפשר לבדוק מול שירות לובינסקי)

גם רכבים ממודל 2022 עם רצועה דור שלישי סובלים מהתפוררות של הרצועה במנוע הזה הבאנו פה דוגמאות בשרשור המרוכז.

עכשיו אין הרבה מה לעשות, תחליף למנוע חדש. תהנה מהרכב ותקפיד על החלפת שמנים לפי התקן במרווחים של 8000K והחלפת הרצועה אחת ל4 שנים או 60K .זה יצמצם את הסיכון להתפוררות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורבן.רייסר, קודם כל צריך לומר שתיארת סצינה די מזעזעת.

אובדן כושר בלימה מפתיע שכזה.

כל הכבוד לך שהגבת היטב ומהר.

 

לשאר המגיבים, נראה לי שהוא מדבר על רכיב שנקרא "משאבת וואקום" , אני לפחות לא מכיר שחלק כזה קיים בשגרה בכל רכב.

אם הכוונה לבוסטר בלמים, אז אני מבין,  זה חלק עתיק שקיים בכל רכב ועוזר לנו לבלום חזק בלי לקרוע את שרירי הרגליים.

בוסטר בלם הוא סוג של תוף מתכת גדול עם דיאפרגמת גומי .

הבוסטר מופעל בוואקום מנוע, באמצעות התחברות עם צינורית גומי לסעפת היניקה של המנוע. 

 

אבל משאבת וואקום, זה משהו מיוחד יותר. (גם כאן פז'ו החליטו לסבך עיניינים ולהיות מקוריים? 😞

 

בכל מקרה להבנתי מדברי פות"ש, לא מדובר כאן על מנוע בנזין שהחזיר נשמתו לבורא, אלא על משאבת וואקום שנסתמה מחתיכות גומי של רצועת התיזמון של המנוע.

 

 

עריכה אחרונה על ידי IsraCar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משאבת ואקום שמחוברת לגל זיזים שמניע אותה. המשאבה היא צרכן של שמן. הואקום משמש את בוסטר הבלם.

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו בעבר העלה פה פוסט שעלות תיקון משאבה בפיורטק עולה כמו החלפת מנוע כי צריך לפרק אותו לגורמים. לא יודע כמה זה נכון לא מכיר .

בשילוב עם צריכת השמן מוגברת זה מנוע גמור אין טעם לשפץ אם העלות כבר מגיעה למחיר של חדש.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, IsraCar כתב:

אבל משאבת וואקום, זה משהו מיוחד יותר. (גם כאן פז'ו החליטו לסבך עיניינים ולהיות מקוריים? 😞

מאיפה מגיע וואקום לבוסטר בלמים?

 

מסעפת הינקיה, אחרי המצערת יש וואקום כי המנוע יונק אוויר דרך פתח צר.

 

במנועי הזרקה ישירה בחלק מהזמן המנוע עובד עם מצערת פתוחה לגמרי, ויסות הספק מנוע מתבצע על ידי שינוי כמות דלק, כשהמצערת פתוחה אין וואקום בסעפת. 

 

טורבו מגדיל עוד את הצורך במשאבת וואקום שכן טורבו דוחס אוויר לסעפת והלחץ שם יהיה יותר חיובי.

 

 

 

 

אז חייבים משהו שייצר וואקום עבור בוסטר בלמים - יש משאבת וואקום מכאנית שמסתובבת עם המנוע. 

ככה זה בכל מנוע הזרקה ישירה וכן בכל מנוע דיזל, דיזלים עובדים בכלל ללא מצערת, קיימת בהם משאבת וואקום פחות או יותר מאז שהמציאו אותם. 

  • אהבתי 3
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, TZR84 כתב:

מישהו בעבר העלה פה פוסט שעלות תיקון משאבה בפיורטק עולה כמו החלפת מנוע כי צריך לפרק אותו לגורמים. לא יודע כמה זה נכון לא מכיר .

בשילוב עם צריכת השמן מוגברת זה מנוע גמור אין טעם לשפץ אם העלות כבר מגיעה למחיר של חדש.

 

פה דיברו על משאבת שמן

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול הרכב במוסך. אמרו שהלך מנוע. 

אני רק ניסיתי להבין אם יש פה איזשהו "גוד וויל" המקרים האלו מצד היבואן...

 

אין ריקולים פתוחים. 

 

אני בספק אם שווה לי לעשות פה שיפוץ. אם אני מבין נכון זה יכו לקרות לא משנה מה.

הרכב עבר טיפולים מדויקים "כמו שעון" לפחות לפי מה שמודפס וקיים אצלי. 

בכל מקרה אזמין דוח בלקר, אולי פספסתי משהו

 

בסוף, אני בספק אם אשפץ. לא מאין ששווה  לשים על רכב כזה 15K כאשר אין שום ידיעה שהדבר הזה לא יקרה שוב. מרגיש ששווה להגיד קדיש.

מרגיש לי ששווה ללכת ולרכוש רכב מעט ישן יותר אבל אמין יותר כמו CEED סטיישן. עוד לא חפרתי לעומק, אבל לא נראה שיש שם בעיות ברמה הזו

 

Mazda diesel rat in the making

Stay tuned

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, urban.racer כתב:

מרגיש לי ששווה ללכת ולרכוש רכב מעט ישן יותר אבל אמין יותר כמו CEED סטיישן.

אל תמהר עם זה...

בקיה סיד מ-2014 (אולי כבר מ-2013) יש גיר דו מצמדי ששיפוץ שלו עולה יותר מעשיריה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתנצל מראש אם אני דורך על הפצעים, 

אבל זה בסופו של דבר הסיפא מהעדכון שלי מ-שנה בעלות על קיה פורטה: 

ציטוט

 

רק אחרי שחווים שנה עם סיטרואן עם מנוע 1.2 פיור שיט, וממשיכים לקרוא את כול סיפורי הבלהות שצצים פה מדי פעם, רק אז מבינים כמה חשוב זה שקט נפשי מבחינת אמינות. 


 

 

בהנחה ואתה קונה רכב עם מנוע אטמוספרי וגיר פלנטרי שמטופל כמו שצריך, וממשיך לטפל בו כמו שצריך, אין פה כול כך לאן ליפול חזק. אמנם לא יהיה מרגש מדי, אבל זה לא שמנוע 1.2 טורבו הוא שיא הריגוש ממילא. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 328 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...