Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הרגע בו נגנז לי החלום להקים סוכנות השכרת רכב - מונלוג של ישראלי מתוסכל


לומד מכל אדם
שימו לב! השרשור הזה בן 476 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 18 שעות, חולה רכב#1 כתב:

לדעתי תנסה גישה אחרת. 

 

אני מציע שבמקום רכבים פרטיים, תשכיר רכבי צמ"ה קטנים, כמו בובקט, מכבש, מיני באגר. 

אלו כלים עמידים מאוד בתנאי עומס קשים והרווח עליהם הוא גדול משמעותית מרכבים פרטיים. 

מה שאתה צריך זה טנדר אמריקאי גדול  + עגלה. 

החיסרון הוא שאתה תהיה מחוייב להוביל את הכלים בעצמך, כלומר השוכר ישכור את הכלי אבל אתה תספק אותו לשטח. 

 

עם הזמן תתחיל לצבור מוניטין וקשרים חזקים עם השוכרים. ואז תעשה תוכנית עסקית מסודרת בכוונה להקמת מגרש השכרת רכבים פרטיים.

 

שלום

מהניסיון שלי בתחום לא חסרים כלים (כלי צמ"ה קטנים ) חסרים מפעילים מיומנים.

כשעובדים בשטח עם תשתיות צריך לדעת " לנגן ולהרגיש אתו ". 

פגיעה בתשתיות לעתים קרובות תביא לסגירת העסק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הצרות בדברים כאלה זה הביטוח שנצרך להשכרה

אם הביטוח בסדר אני לא רואה בעיה ברכב יותר מ3 שנים

שמעתי שיש איזה נישה שנקראת 'ביטוח עמותה' שאז יש ביטוח על כל מי שנוהג ברכב במחיר שפוי - מישהו יודע מה הפרוצדורה או עוד פרטים אני אשמח לדעת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב המגיבים פה מצדיקים את עמדת המדינה.

בטוח שיש לעמדת המדינה סיבות מוצדקות. אבל:

הפטרונות של המדינה והרגליים שהיא שמה לעסקים הקטנים הינה ברמה הקשה ביותר. אם היה חוקי הייתי בהחלט מציע לפות"ש לרכוש 3-5 רכבים ולהתחיל ככה בקטנה, ללמוד עם השטח ועם מעט סיכונים, או עדיף לעבוד כמה חודשים לפחות בענף כשכיר - ואז לגדול אט אט, וודאי ללא הלוואות משמעותיות. הסיכון של ההפסד הינו הרבה יותר גדול מההפסד הוודאי של להמשיך לעבוד כשכיר.

העסק שלי לדוגמא, עסק ותיק ויציב למוצרי תינוקות, קם ללא ניסיון כלל בתחום, אך עם ניסיון בעבודה קמעונאית. מקסימום הבחור יפסיד - אחר כך הוא ירוויח בעסק אחר. אנשים עם בעיות הקשב וריכוז מרוויחים ומצליחים יותר מהממוצע, ועדיין אני נופל לפעמים בעסקאות טפשיות, גם אחרי 20 שנות ניסיון.

במדינות רבות מקובל וחוקי להשכיר רכבים אישיים משומשים ומבוטחים במחירים זולים משמעותית.

השוואה סכימטית של 30 רכבים מושכרים, מה עדיף למדינה:

אופציה 1: חברה אחת מסודרת עם 1-2 סניפים, חברה מסודרת עם תכנון מס נכון ועם 25% מס חברות על מה שחייבים לשלם, 2 מנהלים המשלמים מס מלא ועוד 4 עובדים שלא מגיעים לתשלום מס.

אופציה 2: 6 חברות קטנות של 5 רכבים בהם 6 מנהלים / בעלים המשלמים מס הכנסה משמעותי.

מה מכניס יותר למדינה ומה בריא יותר ומוסיף יותר למשק בעלי שכבת ביניים?

שכרתי לפני מס' שנים ג'יפ לינקולן ענק בן 8 שנים בגיאורגיה במחיר של קורולה בחברות ההשכרה הבינלאומיות. היו לי כל האופציות ובחרתי בהשכרה הפרטית.

לפני 13 שעות, yd b-4 כתב:

יש פתרון לכל מה שכתבת במגזר החרדי נפוצות מאוד חברות השכרה קטנטנות עם רכבים משומשים שמבוטחים כיאות להשכרה.

לא. ממש לא.

לא מבוטחים להשכרה כלל, רק לכל נהג, ובמקרה הטוב.

ובגלל שזה לא חוקי, רוב המשכירים הם בטבעם חפיפניקים, ולעיתים גם לא מבטחים ומתחזקים בתחזוקת שבר, לא כולם כמובן.

עריכה אחרונה על ידי tinoki
  • אהבתי 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה"פטרונות" של המדינה - צריך לנסות למצוא את פרוטוקול הדיונים שהביאו לאישור התקנות האלה לפני 40 שנה. יתכן שהסיבות שהיו נכונות אז כבר לא נכונות היום, אבל כל עוד התקנות האלה בתוקף צריך לעמוד בהן, ולפעול בדרכים המקובלות לעדכונן. מבטיח לך שזה יהיה הרבה יותר קשה ממהפיכת נתניהו-לוין.

 

בכל מקרה, לא הייתי לוקח דוגמה מגיאורגיה. הייתי בודק מה התקנות במדינות מערב אירופה (לא כולל יוון, זו חיה מסוג שונה לחלוטין).

 

דרך אגב, @tinoki, את נקודת המבט של המדינה צריך לבדוק לא רק דרך המשקפיים של גביית מיסים. גם הבטחת בטיחות, מניעת השתלטות על שטחים פרטיים וציבוריים, "הפנים של המדינה" במתן שירות לתיירים ועוד. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, tinoki כתב:

רוב המגיבים פה מצדיקים את עמדת המדינה.

בטוח שיש לעמדת המדינה סיבות מוצדקות. אבל:

הפטרונות של המדינה והרגליים שהיא שמה לעסקים הקטנים הינה ברמה הקשה ביותר. אם היה חוקי הייתי בהחלט מציע לפות"ש לרכוש 3-5 רכבים ולהתחיל ככה בקטנה, ללמוד עם השטח ועם מעט סיכונים, או עדיף לעבוד כמה חודשים לפחות בענף כשכיר - ואז לגדול אט אט, וודאי ללא הלוואות משמעותיות. הסיכון של ההפסד הינו הרבה יותר גדול מההפסד הוודאי של להמשיך לעבוד כשכיר.

העסק שלי לדוגמא, עסק ותיק ויציב למוצרי תינוקות, קם ללא ניסיון כלל בתחום, אך עם ניסיון בעבודה קמעונאית. מקסימום הבחור יפסיד - אחר כך הוא ירוויח בעסק אחר. אנשים עם בעיות הקשב וריכוז מרוויחים ומצליחים יותר מהממוצע, ועדיין אני נופל לפעמים בעסקאות טפשיות, גם אחרי 20 שנות ניסיון.

במדינות רבות מקובל וחוקי להשכיר רכבים אישיים משומשים ומבוטחים במחירים זולים משמעותית.

השוואה סכימטית של 30 רכבים מושכרים, מה עדיף למדינה:

אופציה 1: חברה אחת מסודרת עם 1-2 סניפים, חברה מסודרת עם תכנון מס נכון ועם 25% מס חברות על מה שחייבים לשלם, 2 מנהלים המשלמים מס מלא ועוד 4 עובדים שלא מגיעים לתשלום מס.

אופציה 2: 6 חברות קטנות של 5 רכבים בהם 6 מנהלים / בעלים המשלמים מס הכנסה משמעותי.

מה מכניס יותר למדינה ומה בריא יותר ומוסיף יותר למשק בעלי שכבת ביניים?

שכרתי לפני מס' שנים ג'יפ לינקולן ענק בן 8 שנים בגיאורגיה במחיר של קורולה בחברות ההשכרה הבינלאומיות. היו לי כל האופציות ובחרתי בהשכרה הפרטית.

לא. ממש לא.

לא מבוטחים להשכרה כלל, רק לכל נהג, ובמקרה הטוב.

ובגלל שזה לא חוקי, רוב המשכירים הם בטבעם חפיפניקים, ולעיתים גם לא מבטחים ומתחזקים בתחזוקת שבר, לא כולם כמובן.

לא הייתי מביא את גיאורגיה כמקור להשכרת רכב ולא לתרבות מוטורית.
אנחנו שכרנו שם רכב ופעמיים נאלצנו להחליף בגלל תקלות שאחת מהן היתה ריח דלק חריף שלא אפשר לנסוע.

שאלו פעם בראיון עתונאי את שגריר גאורגיה בארץ על (חוסר) תרבות הנהיגה אצלם והוא האשים את הקומוניסטים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
בתאריך 23.1.2023 בשעה 21:39, Buki כתב:

החוק הזה דומה לדרישה להקים חברה עם מינימום 30 עובדים או לפתוח מוסך עם מינימום 30 ליפטים. גם שם אפשר לאמור שבפחות מזה אין גב כלכלי חזק.

 

בהנתן משאירים דרישה לקנות מכוניות חדשות ולא מאשרים להשתמש במכוניות משומשות, נושא התחזוקה לא קריטי. 

 

וכמו שמוסך עם ליפט אחד נדרש לעמוד בכל הדרישות ויש על זה פיקוח, אני לא מבין מדוע לא יכול להיות פיקוח על חברת השכרה עם 5 מכוניות.

 

לא תהיה רווחיות? בעיה של בעל החברה. יפשוט רגל ויסגור. כמו כל עסק אחר. 

 

 

 

זה בכלל לא דומה. במוסך יש רגולציה יותר כבדה מצד אחד ובחברה או אפילו מפעל יש רגולציה קלה יותר (לא קלה בפני עצמה אבל יותר מאשר תחום הרכב).

הרגולציה פה מתקשרת לתחום הביטחות ובכנות, בעולם שלנו, מעדיף שיכבידו פה ולא נקבל סוכנויות זולות ומקומבנות שישליכו ישירות על טיב הרכבים והתפעול שלהם.

אני כמפעל יכול לרכוש מכונות שהערך שלהן כבר קרוב לאפס, לשפץ יחסית בזול והן יעבדו מצויין שנים, זה לא ככה כלפי רכבים.

במפעל האחריות שלי היא כלפי השטח והעובדים עם מוצר בפעילות מוגבלת, פה יש לך "מוצר" שלא רק פוגש נהג אחר ולא מוכר כל יום,

אלא גם חולק את הסביבה שלו עם מאות אחרים.

פשיטת הרגל היא אחרי כל זה, זה אפילו לא האישיו.

 

ובכל זאת, אני הייתי משנה את החוק בצורה כזו: מאפשר לשחקנים קטנים להיכנס לשוק, מוריד מהם את הצורך להעסיק ישירות מנהל מקצועי וקצין רכב

(לפי המסמך הזה) אבל מאפשר להם לשכור בעלי מקצוע חיצוניים כאלה, הם מצידם יכולים לעבוד ב-2-3-10 חברות קטנות כאלה כפרילנסרים.

  • מעניין 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, הרקוליטו כתב:

שלום

מהניסיון שלי בתחום לא חסרים כלים (כלי צמ"ה קטנים ) חסרים מפעילים מיומנים.

כשעובדים בשטח עם תשתיות צריך לדעת " לנגן ולהרגיש אתו ". 

פגיעה בתשתיות לעתים קרובות תביא לסגירת העסק.

זה נכון. 

 

אני גם בא מהתחום, וקשה למצוא מפעילים טובים. 

אתה צריך לגדל אותם במהלך השנים. 

 

אבל פה הצעתי שהוא ישכיר את הכלים, לא יפעיל בעצמו. 

 

אני רואה הרבה קבלנים עם מכבשים זרוקים באיזה מגרש ולא משתמשים בהם אלא פעם ב'. 

לכן לדעתי זה יתרון אם הוא יכול להשכיר מכבש 120 ב 700 ש"ח ליום.

הקבלן לא צריך להתעסק עם תחזוקה, ופות"ש יזכה בלקוחות קבועים. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, itaysamurai כתב:

זה בכלל לא דומה

קח דוגמא אחרת. 

 

אני פותח חברת שליחויות, קונה 5 סוזוקי אלטו ומגייס 5 שליחים, השכר שאני משלם הוא לא משהו אז יש אצלי תחלופה גדולה של עובדים. המכוניות נוסעות הרבה, אני לא חייב קצין רכב כי זה עד 40 כלי רכב, לא חייב שום דבר בעצם חוץ ביטוח רגיל לכל נהג וטסט פעם בשנה. 

 

אני לא רואה הבדל בין זה לבין חברת השכרה, אז מדוע החקיקה שונה?

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

דוגמא טובה יותר, אכן לא ברור. יש דרישות הזויות בחוק (למשל, אני לא מקבל קהל, זה לא סוג העסק. עדיין אני נדרש לתת מענה לנגישות ועלה לי 900 ש''ח לקבל אישור מבודק מוסמך), מצד שני יכול גם לחשוב על דברים הגיוניים שכלל לא נמצאים בדרישות.

אני גם לא יכול להגיד שמופרך לחשוב שאין לובי לטובת החברות הגדולות בשוק.

לא מכיר תנאים של כל סוג עסק אבל הסרת רגולציה צריכה לבוא בשכל ולא כי יש עכשיו ערימות יזמים שרוצים ומפעילים לחץ.

הצעתי למעלה איך לדעתי זה צריך להראות.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, sperial כתב:

דרך אגב - אם מישהו הזכיר כאן את שלמה שמלצר והעסק שלו במ-1974, הצו הנוכחי העוסק בהשכרת רכב הוא משנת 1985. לא יודע מה היה קודם, אבל כנראה שהכללים היו שונים.

יש פה ושם דוגמאות לעסקים שהתחילו בקטן, גדלו, ואז הפעילו לוביסטים כדי לשנות את תנאי הכניסה לשוק על מנת שלא ניתן יהיה להתחיל בקטן ולהתחרות בהם - בהחלט יתכן שזה המצב, כיון שלחברות השכרת הרכב הגדולות אין אינטרס שיכנסו חברות קטנות ויתחרו בהן.

 

בעיני הדרישה הרגולטורית בעייתית מאוד, ומהווה חסם כניסה לשוק שיש לי תחושה שנבנה בעידודן של חברות ההשכרה הגדולות. כמובן שצריכים לקבוע דרישות בחוק על מנת שצי השכרת רכב יהיה תקין, בטיחותי, וראוי להשכרה, אבל כמו שאלדן התחיל משתי קונטסות וגדל וכמו שרמי לוי התחיל ממכולת קטנה והפך להיות אימפריה, למה שאדם פרטי לא יפתח עסק אפילו עם 2-3 מכוניות, ישכיר אותן, ויגדל. לא יצליח? יסגור את הבאסטה, כמו כל עסק אחר.

 

אגב, זה שהבחור פה רוצה לפתוח חברת השכרה עם רכבים זולים לסטודנטים תפרנים לא אומר שזה דווקא הכיוון היחיד. מה עם לקנות 2-3 מרצדסים מפוארות ולהשכיר אותן לשוק היותר יוקרתי (וכנראה גם יותר רווחי) של אלו שצריכים רכב יוקרה לכמה ימים? או אולי 2-3 קורבטים?

 

 

לפני 10 דקות, itaysamurai כתב:

יש דרישות הזויות בחוק (למשל, אני לא מקבל קהל, זה לא סוג העסק. עדיין אני נדרש לתת מענה לנגישות ועלה לי 900 ש''ח לקבל אישור מבודק מוסמך), מצד שני יכול גם לחשוב על דברים הגיוניים שכלל לא נמצאים בדרישות.

"הסיוט הכי גדול שלנו זה הרגולציה בישראל" - גלובס (globes.co.il)

 

ישראל היא מדינת הרגולציה הלא הגיונית. למזלי אני שכיר, אבל משיחות עם חברים בארץ ובעולם, היא המדינה שהכי קשה לפתוח בה עסק עצמאי.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, tinoki כתב:

לא. ממש לא.

לא מבוטחים להשכרה כלל, רק לכל נהג, ובמקרה הטוב.

ובגלל שזה לא חוקי, רוב המשכירים הם בטבעם חפיפניקים, ולעיתים גם לא מבטחים ומתחזקים בתחזוקת שבר, לא כולם כמובן.

יש הרבה חברות בציבור החרדי שמשכירות לנהגים צעירים מאוד ולהם יש ביטוח להשכרה ורשיונות

יש משכירים בשחור ולהם אין ביטוח השכרה אבל החברות הרשמיות כמו שחר חושן אביב יש להם רשיון השכרה מסודר 

הפיתרון שלהם זה שיש להם כמה סניפים ובמקום 30 רכבים בסניף יש להם 10 רכבים בשלושה ערים 

 

לגבי תחזוקת שבר אתה צודק לגבי הרוב 

שאלתי פעם מישהו למה הם לא מתחזקים את הרכבים בצורה נורמלית 

הוא ענה לי כשאין דרישה מצד הלקוחות גם לבעלי העסקים אין עניין לעשות את זה...

 

ולפות"ש אני אומר 

אל תירתע מי שלא עושה לא טועה 

כל מי שמפחיד אותך צודק במאחוז!!! כי אם לא תעשה את השיעורים הנכונים אתה תמצא את עצמך בלי מכנסיים 

אבל תלך תעשה את השיעורים הנכונים תעבוד תאסוף מידע ותצליח 

זה אולי יהיה מיותר להזכיר איך אפל התחילו ועוד הרבה סטארטאפים אחרים 

קח את כל העצות שנתנו לך כאן ותתחיל ליישם אותן 

אם תעבוד בשכל תצליח אם לא תעבוד גם עם הרבה שכל אף פעם לא תצליח

 

בהצלחה 

עריכה אחרונה על ידי tan tan
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, tan tan כתב:

זה אולי יהיה מיותר להזכיר איך אפל התחילו ועוד הרבה סטארטאפים אחרים 

 

איזה אחוז מהסטארטאפים קיים כעבור 5-10 שנים? אנחנו שומעים על ההצלחות, אבל על כל הצלחה יש 10 כשלונות. ואם פות"ש מתכוון לפתוח עסק הוא צריך לבדוק מראש, בין השאר, מה יקרה אם העסק ידשדש או ייכשל.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלדן, התחילה עם שלוש מכוניות קונטסה, אי שם בסוף שנות השבעים, לדעתי 1967.

ב1988 עבדתי שם כנהג והיתה מסיבת אלף מכוניות.

 

מצד אחד זה רף סביר לאבטחת הון ויציבות חברה, ומצד שני זה רף גבוה ליזם צעיר שמתחיל מאפס.

 

כנראה שזו תקנה שדחפו לוביסטים, תחפש ממתי זה ואיפה התקבלה החלטה ממשלתית או חקיקה בכנסת, אולי תוכל לאתר פרוטוקול דיון, ואולי תוכל לבקש סעד משפטי.

 

יש היום מדינאים שרוממות כלכלת השוק בגרונם, יש מצב שישנו את ההגבלה.

 

דרך שנייה, להתאגד כמה יזמים יחד.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור  מדובר בצו שנחתם ב-1985 על ידי שר התחבורה חיים קורפו (קישרתי אתמול). אין לי מושג איך לחפש את הדיון הרלוונטי בוועדה בכנסת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 476 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...