Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1352 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חג שמח

יונדאי i10 שנת 2021 דגם מנוע g4lf.

לאחר שקבלתי תשובות סותרות ממוסכי יונדאי וגם ברשתות העיניין לא ברור לי-חשוב לי לדעת האם המנוע הינו מנוע הזרקה ישירה! 

כמו שחלק מסדרת הסמרטסטרים או שמדובר בהזרקת דלק לא ישירה כפי שחלק מהאתרים רשום. 

אני רוצה לדעת כדי להבין כמה המנוע הנ״ל חשוף לlspi. אשמח לתשובות עם סימוכין מצורף בלבד.

תודה

גלי

פורסם (נערך)

זה לא מנוע הזרקה ישירה - המזרקים מוברגים לתוך מעברי האוויר לפני השסתומים.
HYUNDAI I10 III 2020 2021 ENGINE G4LF 1.2B. 900KIL

עריכה אחרונה על ידי Boltik
פורסם

לא ברור לי מאיפה הבילבול, בכלל בדור שלוש I10 הגיע לארץ בגרסה של 1.0 ליטר ?!?
שואל כי אין לי שמץ, כי בחיים לא התעייננתי בקטגוריה הזאת של מכוניות.
זה שמוסכי יבואן מדברים שטויות, זה לא חדש לי אבל עדיין מפתיע, כי לפי דעתי ליונדאי אין בשנתון הזה מנוע 1.2 T-GDI.

הנה נעשה לך סדר לפי קוד דגם מנוע

G4LF.thumb.png.687b6963385190fc61f34bf5313d34a5.png

 

אם זה לא מספיק, הנה סימוכין מלא :mm_cool:

G4LF - Engine Mechanical System Specifications.pdf

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 43 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

בכלל בדור שלוש I10 הגיע לארץ בגרסה של 1.0 ליטר ?!?

לא, אבל i20 ובאיון כן. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

אז עניתי ש-i10 לא מגיעה לארץ עם מנוע 1.0 T-GDI, אך i20 ויונדאי באיון כן. גם קיה סטוניק מגיעה עם המנוע הזה והריו עד להפסקת שיווקה. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)

תודה

אז זה לא מנוע gdi ,אז אין סיכוי לlspi !

כל הדיון התחיל בזה שמוסך מורשה החליט בטיפול לשים 5w30 בדרגת sn (שונה מהיצרן שמבקש sn+) אבל ששאלתי אם מדובר בהזרקה ישירה אז המכונאי ענה שכן,תשובה מנוגדת כי sn+ נוצר למנוע lspi ומצד שני המכונאי השתמש בשמן עם תקן sn,המוסך כמובן לא הבין ובגדול ניפנף אותי.

עריכה אחרונה על ידי גלי
שגיאת כתיב
פורסם

לא שמעתי על תופעת LSPI במנועים אטמוספריים גם כאלה שיש להם הזרקה ישירה. 

 

מנוע 1.2 ביונדאי i10  דור שלישי (2020 ומעלה) הוא מנוע שונה ממה שהיה בדור קודם למרות נתונים דומים - נפח מעט יותר קטן, VVT חשמלי ולא הידרוולי, שני מזרקים לצילימדר ולא אחד. זה עדיין מנוע אטמוספרי אותה סדרה Kappa2 כמו המנוע הקודם שהיה בנפח 1248 סמ"ק.

 

גרסת 1197 סמ"ק שיש ביונדאי i10 דור 3 בארץ זו גרסה הודית שהותאמה למדרגת מס הודית עד 1200 סמ"ק.

  • מעניין 1

 

 

פורסם

בוקי- אם זה שני מזרקים לצלינדר אז אני מניח שאחד מהם כן הזרקה ישירה,תאורטית כן או לא אפשרות לlspi ולכן השמן ששמו במוסך לא מתאים ועלי לדרוש החלפתו.

פורסם

לאחר קריאה בעוד מקומות אני כבר לא בטוח בכלל שיש שני מזרקים בגרסה ספציפית זו של המנוע. 

 

בכל מקרה בלי שום קשר ל LSPI צריך להשתמש בשמן לפי דרישות היצרן.

 

 

פורסם

איזה חפירה, כמו שבוקי רשם, בהחלט לא ידוע שבמנוע אטמוספרי 1.2L יכול להיות תופעה של LSPI !
וגם אם המנוע ההודי הזה, כמו שבוקי טוען ואין לי מושג מה המקורות שלו, מגיע עם הזרקה כפולה, אז זה Dual-Port Fuel Injection (DPFI)

DPFI.thumb.png.544135e1c033dee3f3eaceebe3462a52.png

DPFI_1.thumb.png.2c89c7eeda2f0f5b23ce9ab720aca59a.png

 

לפני כשעה, גלי כתב:

אם זה שני מזרקים לצלינדר אז אני מניח שאחד מהם כן הזרקה ישירה,תאורטית כן או לא אפשרות לlspi ולכן השמן ששמו במוסך לא מתאים ועלי לדרוש החלפתו.

כמו שאתה רואה זה לא מחייב, ואכן קיים בתצורה שאתה חושב אבל במנועים גדולים יותר !

781691113_DualGDI.thumb.png.95a8c68ef3ee61c9b15bdf257b4f3a52.png

 

https://tech.hyundaimotorgroup.com/essential-performance/smartstream/

  • מעניין 1
×
×
  • תוכן חדש...