Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מתמודדים עם מתנחלי הנתיב השמאלי?


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה משפט אהוב בקבוצה הזו, אבל לא מעוגן בשום מדע. ההפך נכון.

  • רעיון גרוע 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 24 דקות, laplug כתב:

אני לא בטוח לגבי זה. בנסיעה של מתחת ל 90 קמ"ש, גם אם מישהו נכנס לתאונה חס וחלילה, יש לו סיכוי השרדות גבוהים מאוד. כמה שזכור לי, כל מבחני הריסוק הם עד 90 קמ"ש. זאת אומרת שמעל זה, כוכבי הבטיחות של האוטו לא שווים הרבה. 

כמו כן, במהירות גבוהה, מהירות התגובה משתנה, מרחק העצירה גודל, הסיכוי לסחרור עקב שבירה ההגה או עצירה עולים דרסטית, עוצמת הפגיעה והנזק לשילדה עולים דרסטית וכו. כמו כן, ברכבים רבים המערכת האקטיבית לבלימת עצמית מבוטלת מעל 90 קמ"ש (לפני כמה ימים הארונה שלי הדליקה נורה צהובה והודיעה לי שהיא ממש רוצה לבלום אותי אבל היא לא יכולה).

אתה מדבר על סיכוי לשרוד בתאונה, אני מדבר על הסיכוי שתהיה תאונה.
ככל שיש פחות מכשולים על הכביש, כמו אנשים שנוסעים בנתיב העקיפה ומאלצים נהגים אחרים לעשות כל מיני תמרונים מיותרים, יהיו פחות תאונות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, sperial כתב:

זה משפט אהוב בקבוצה הזו, אבל לא מעוגן בשום מדע. ההפך נכון.

ההפך לא נכון ולא מעוגן בשום מדע. 

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

מחחני הריסוק נערכים ב-50-60 קמ"ש, אם כי חלקם מול עגלה שנעה המהירות נגדית זהה . מבחני הצד וצליפת השוט סביב ב 20 קמ"ש.

 

נוסע לא מרוסן יכול להפצע קטלנית בקמ"ש בודדים

אני חושב שאתה מתבלבל בין קלמוטרים למיילים

 

הינה הדגמה מה קורה בין 55 ול90 קמ"ש במבחני ריסוק

 

בקשר לנהג לא מרוסן, זאת סוגיה בפני עצמה- אבל נהג לא מרוסן ב 90 קמ"ש לעומת נהג לא מרוסן ב 150 קמ"ש- זה הבדל משמעותי מאוד.

 

ואני לא יודע כמה כבר יכל להפצע נהג לא מרוסן בק"מ בודדים עם המערכות הבטיחות של היום (הכוללים בלימה אוטונומית, תיקון סטייה וכו)- חוץ מאולי לקפוץ ראש מצוק או לנסות להכנס במישהו חזיתית

 

ואם כל זאת, הסיכון בק"מ בודדים יורד באופן דרמטי מ ב 150 קמ"ש  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ריסוקים חזיתיים של יורו NCAP נערכים ב-50 קמ"ש (https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/adult-occupant-protection/frontal-impact/full-width-rigid-barrier/). 

 

הסיכוי לשרוד תאונה במהירות מגע של 90 קמ"ש אקראי לחלוטין, על גבול נס.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, SlowRide כתב:

אתה מדבר על סיכוי לשרוד בתאונה, אני מדבר על הסיכוי שתהיה תאונה.
ככל שיש פחות מכשולים על הכביש, כמו אנשים שנוסעים בנתיב העקיפה ומאלצים נהגים אחרים לעשות כל מיני תמרונים מיותרים, יהיו פחות תאונות.

 אני גם מדבר על הסיכוי לשרוד וגם על הסיכוי להכנס לתאונה. מהירות תגובה, טווח עצירה ומערכות בלימה אוטונומית משפיעים דרסטית על הסיכוי להכנס לתאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, RK כתב:

ריסוקים חזיתיים של יורו NCAP נערכים ב-50 קמ"ש (https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/adult-occupant-protection/frontal-impact/full-width-rigid-barrier/). 

 

הסיכוי לשרוד תאונה במהירות מגע של 90 קמ"ש אקראי לחלוטין, על גבול נס.

אז מה מוצג בסרטון דלעיל? ואם כבר, אתה רק מוכיח שכמה שמהירות גבוהה יותר, כך הסיכוי למות גבוה יותר- וכבר ב 90 קמ"ש זה על גבול הנס. אז אני חוזר לטיעון שלי שפה מדובר על כמה אתה מוכן לסכן את חייך ע"מ להגיע ליעד שלך מהר יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אם אנחנו מדברים על מניעת תאונות ע"י נסיעה במהירויות לא קטלניות, זה לא ממש ישים.
הרבה יותר ישים להפחית תאונות ע"י שיפור תנאי הנהיגה, שזה אומר פחות מכשולים ופחות הפתעות בדרך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, ניקו פ. כתב:

ההפך לא נכון ולא מעוגן בשום מדע. 

אין לי כוח לחפש את הרפרנסים, אבל הדבר הזה נבדק בהרבה מאוד מחקרים, לפני ואחרי שינויים במהירות המותרת בכבישים מסוגים שונים, עם שינוי במהירות המעשית. הרוב המוחלט הראה שמהירות מותרת יותר נמוכה מפחית את מספר התאונות והנפגעים, עם מחקרים בודדים שלא הראו זאת. המקובל הוא קשר אקספוננציאלי בין המהירות המותרת לבין מספר הנפגעין.

 

כמובן שיש שיקולים נוספים, למשל הערך הכלכלי של זמן ההגעה ליעד, שאם לא כן היינו ממשיכים ללכת ברגל בלבד. 

  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, RK כתב:

כשאתה מדבר על סיכוי להימנע מתאונה, מהירות אינה ערך אבסולוטי כי אם יחסי, למכוניות אחרות ולמרחק מהן.

 

זה נכון, אבל בכביש יש כל מיני מצבים, כמו למשל פנצ"ר, חפץ באמצע הכביש, אנשים שלא יכולים פיזית לנסוע מעל מהירות מסויימת (עקב פחד, אי יכולת, רכב ישן, רכב עם תקלה), בורות, רכב עומד בצד, חיות חוצות את הכביש, ראות לקויה וכו.

 

אני מאמין שבעידן של רכבים אוטונומים בלבד, שכל הרכבים יהיו מסונכרנים ביניהם ותהיה להם את כל האינפורמציה הנחוצה והם יהיו עסוקים אך ורק בלנהוג ולא לשחק בפלאפון, רק אז מהירות גבוהה לא תהווה בעיה כלל 

עריכה אחרונה על ידי laplug
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, SlowRide כתב:

אם אנחנו מדברים על מניעת תאונות ע"י נסיעה במהירויות לא קטלניות, זה לא ממש ישים.
הרבה יותר ישים להפחית תאונות ע"י שיפור תנאי הנהיגה, שזה אומר פחות מכשולים ופחות הפתעות בדרך.

מה שנקרא "כביש סלחני". אבל גם על כך יש מגבלות - לא בכל מקום אפשר לבנות כביש רב נתחבי, לא בכל מקום אפשר להפריד מפלסית, לא בכל מקום אפשר לבנות שיפועים אופטימליים, לא בכל צקום שדה הראיה מספק. אין ברירה, צריך להכניס למשוואה גם את המהירות המותרת ואכיפתה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמוצג זה חומרת התאונה ביחס למהירות אימפקט. מה שצריך ללמוד מזה, גם בהקשר ההיסטורי, הוא שהגבלת המהירות היא נתון פוליטי ששורשיו במשבר הדלק שאחרי מלחמת יום כיפור, ואין לו שום קשר לבטיחות.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

מתנחל זה מי שאינו עוקף, ועל כן מעבר שלו לימני נדרש בתקנות, ואינו בגדר דחיקה

 

 

הוא נדרש לעבור לנתיב הימני על ידי רכב שנוסע בנתיב השמאלי מעל המהירות המותרת כאשר אסור לו כך לפי התקנות.

 

כלומר אם הרכב "הדוחק" היה נוהג במהירות המותרת והנהג לפניו היה נוהג במהירות המותרת, הנהג הראשון לא היה צריך לפנות את המסלול, מבחינה מעשית לא מבחינה חוקית, מבחינה חוקית שני הנהגים עוברים על החוק.

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...