Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ החדשה בארץ


GTאי

פוסטים מומלצים

לפני 16 שעות, Liviur כתב:

זו קריאה מאוד סלקטיבית.

אני אומר שבתור מכונית ספורטיבית לנהיגה כיפית + ימי מסלול - הBRZ טובה ומהנה יותר לנהיגה מ235/240 משומשת בת כמה שנים.

גם כחדשה. בטח אם אוטומטית. ובטח אם יש לך בצד גם 60+ אלף ש״ח להמשיך לשים על הBRZ.

הBRZ חדה ומהנה פי כמה לנהיגה מ235/240 נקודה.

לא כרכב יומיומי - אלא לנהיגה ספורטיבית.

 

אם אתה שואל כהשוואה לm2/m2 comp חדשה - אז פחות - המחיר (לפחות פה) הוא בערך כפול וההשוואה לא רלוונטית.

(והתנוחת נהיגה והקשיחות שלדה בBRZ עדיין תהייה עדיפה על זו של הm2)

נגיד שאני מבקש משהו כמו "dug score" רק על ה "weekend category". 
בדגש על התנהגות ותחושות ופחות על ביצועים (לא שזה לא חשוב). 

איפה הברז ממוקמת, ומה עוד מתמקם איפה?
נגיד, בצד הדרומי של הקיימן.

 

אני חושב על 3 קטגורויות:
1. הוט האצ'
2. סדאן ספורטיביות (ג'וליה, IS 300, סדרה 2/3)
3. ברז, מיאטה, מוסטאנג, סופרה, 400Z 
 
 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע אתה יכול להעיף מבט באתר של דאג

בfun fact וhandling היא קיבלה 7 ו8 והיא מאבדת שם נקודות בעיקר על cool factor ומהירות.

היא לגמרי גבוהה מאוד בקטגוריות האלו ביחוד יחסית למחיר.

במיוחד שהיא נבנתה יעודית לזה ולא כסדאן בגירסא חמה או hot hatch (למרות ששם ללא שום ספק יש כמה מדהימות כמו הtype r והגולף r)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  נגמרה ההרצה, אז לקחתי את הבנים וירדנו לבאר שבע.

חבילת ההשקה כללה קורס נהיגה של Imracing. הקורס הוא בן שני חלקים- יום אחד סימולטור ונס הרים, ויום אחד מסלול. המדריך שלי, ירין, היה מעולה. ערני ותקשורתי, וממש שיפר לי את הנהיגה, במיוחד שהניסיון שלי עם הנעה אחורית די מוגבל.

 

שני הבנים בגודל שלי (מטר שמונים ובינוני) אז לכל כיוון אחד לקח רכבת, כי המושב האחורי הוא עונש לכל מי שמעל 1.65 (הבת נכנסת בדיוק)

התמזל מזלנו, ואפילו שהיה יום ראשון הצלחתי להשיג את הרכבת מחיפה ללהבים בכמה דקות.

 

התרשמות בכביש:

- מושבים אוחזים מצויין ונוחים מאוד. אחרי שעתיים וחצי של נהיגה רצופה יצאתי כמעט כמו חדש.

- רעש- צמיגים ומנוע. רעש רוח פחות. אמרו שבקודם היה יותר גרוע, אבל עדיין. 

- רמקולים גרועים. אמרו כבר. צריך להחליף.

- תפעול- אני אולד פשן, מעדיף מתגים על פני מסך. השילוב בברז בין מסך לכפתורים טוב בעיני. ידית איתות מעצבנת. שילוב הילוכים נוקשה מדי לטעמי, הייתי מעדיף פחות התנגדות. כל השאר טוב. הכל נופל ליד. הכי אהבתי את המיקום קדימה של בלם היד.

יחסי הילוכים - כמעט מושלמים לטעמי.

- הגה- גודל ומשקל טובים. התאכזבתי מהתקשורת. כנראה שאין יותר את ההגאים של פעם שסיפרו לך בדיוק מה קורה בין הצמיגים לכביש, כי אפילו בקיימן ההגה לא עמד בציפיות שלי.

בלמים- טובים מאוד.

- מנוע- מושך יפה בין 3500-5000 סל''ד, אבל אחרי ההרצה ציפיתי לתוספת משמעותית של כח מעל 5000 ולא קיבלתי את הבעיטה.

-  התנהגות- זריז מאוד. החלפת נתיבים זה כוון וסע. בפניות כדי לנסוע מהר צריך להתאמץ. לא כמו מכוניות הנעה קדמית. אתה צריך גם לדעת מה אתה עושה וגם להתרכז בזה. תלחץ גז מהר מדי ביציאה מפניה והטוסיק בורח.

- הישיבה הנמוכה גורמת למהירות בקו ישר להיראות גבוהה. מצד שני המושבים התומכים והקשיחות גורמים למהירות בפניות להיראות איטית.

- מסתדר טוב עם כביש משובש, פחות עם כביש משובש מאוד. על אספלט משובח תחושת הבטחון מעולה, אבל על כביש מקורצף נסעתי בקצב התנועה.

 

מסתבר שהברז הוא הרכב הכי פופולרי במסלול בבאר שבע. בתי הספר של נהיגת מסלול השתמשו בדור הקודם והצטיידו גם בדור החדש.

האוטו מרגיש די בבית על המסלול, ומה שנכון לכביש נכון כפליים במסלול- צריך להתאמץ איתו ולהיות מדוייק. הוא לא רכב סלחן כמו קליאו RS למשל.

אחרי שעתיים שאני ושני הבנים הקפנו בתורות, כל מקצה 5-6 הקפות ועוד הקפת קירור, הדבר היחיד שהתחמם הוא הצמיגים. צהריים קיציים בבאר שבע, אז אפשר לדמיין מה היתה טמפ' האספלט. היינו צריכים להוריד קצת לחץ אוויר לקראת הסוף, כי הוא עלה מ 36 ל 45.

טמפ' המים והשמן לא זזו מילימטר. בכל זאת, סובארו.

בהשוואה לדור הקודם, שנהגתי עליו רק כמה מקצים בבאר שבע, החדש חזק יותר משמעותית, אוחז יותר (לא חוכמה, לקודמת היו צמיגי פרימסי 3 משומשים ולחדשה פיילוט ספורט 4 חדשים) וקשיח יותר. בסך הכל מה שהיה צריך. More of the same.

סך הכל- האוטו כמעט כמעט עמד בציפיות שלי. הציפיות שלי היו גבוהות, כי קראתי הרבה התלהבויות מחו''ל לפני שהזמנתי, אז זה בסדר.

 

שלא אובן לא נכון- האוטו מצויין, פשוט רציתי קיימן 😁.

 

אז בהשוואה לבנצ'מרק שקוראים לו קיימן S, שעולה יותר מכפול, ובתחזוקה בכלל לא באותה גלקסיה, הנה הציונים שלי: (הכל סובייקטיבי לגמרי מבחינת התחושה ולא המספרים. 10 זה קיימן S)

מראה -9

מושבים ותנוחת נהיגה- 9.5

סביבת נהג - 9.5

רעש - 7

יחסי הילוכים - 10

הגה - 9

בלמים- 9

מנוע - 8.5

התנהגות - 8 (אי אפשר על מנוע מרכזי)

 

אז האם אני מרוצה מהאוטו?

כן, מאוד. קיבלתי תמורה מלאה לכסף.

האם זו קיימן לעניים?

מבחינתי כן חזק.

האם אני עדיין רוצה קיימן? 

אותה תשובה.

 

בתאריך 3.6.2023 בשעה 17:17, mcshmupi כתב:

נגיד שאני מבקש משהו כמו "dug score" רק על ה "weekend category". 
בדגש על התנהגות ותחושות ופחות על ביצועים (לא שזה לא חשוב). 

איפה הברז ממוקמת, ומה עוד מתמקם איפה?
נגיד, בצד הדרומי של הקיימן.

 

אני חושב על 3 קטגורויות:
1. הוט האצ'
2. סדאן ספורטיביות (ג'וליה, IS 300, סדרה 2/3)
3. ברז, מיאטה, מוסטאנג, סופרה, 400Z 
 
 

בצד הדרומי של הקיימן יש רק את הברז וה Z. כל השאר זה סוג אחר לגמרי. 

קשה להסביר את ההבדל בתחושה בין רכב ייעודי לבין רכב ששודרג לספורטיבי. זה לא תמיד לחיוב, כי האוטו הייעודי יהיה חרא של דיילי דרייבר. האוטו הייעודי דורש ממך להיות ערני כל הזמן. keeps you on your toes. כאילו אתה תמיד במסלול. 

זה גם לא שהוט האץ' וסדאן ספורטיבי הן רעות למסלול. עם ה M235-240 יצאתי מהרינג עם חיוך ענק. אהבתי מאוד (את הגולף R פחות. מנוע לא פחות ממדהים, אבל לא התחברתי לאוטו, הרגיש לי סטרילי מדי). זאת פשוט הרגשה שונה. במסלול הקיימן מרגישה בבית.

 

  • אהבתי 9

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, Arik TG כתב:

טמפ' המים והשמן לא זזו מילימטר. בכל זאת, סובארו.

זו אמירה מאוד לא נכונה. מה שהשאיר אותך בטמפ׳ סבירות זו העובדה שאתם עושים מקצים קצרים - ובקצב של לימוד.

ברוב ימי המסלול פה (ארה״ב) - המקצים הם 20-30 דקות - וגם בטמפ׳ נמוכות משמעותית מבאר שבע אתה תתחיל להתקל מהר מאוד במגבלות.

1. רפידות בלם ונוזל בלימה יהיו חייבות שדרוג.

2. השמן יתחיל להתחמם (ואז מומלץ לפחות לעבור ל5w30 או להתקין קולר שמן)

באיזשהו שלב (תלוי בקצב) - גם הצמיגים יתחילו להימרח על אספלט כזה חם.

 

לפני 46 דקות, Arik TG כתב:

רעש - 7

נתק את הרמקול של ה״קול מנוע״ בצד של הנוסע - זה יעלה ל8 לפחות.

לפני 47 דקות, Arik TG כתב:

וה Z

ממליץ לך לנהוג עליהן back to back. על החדשה ביותר אמנם לא יצא לי - אבל עם הקודמות כן. הניסמו קצת בכיוון אבל עדיין ממש לא שם.

עוד רכב שמדהים לזה אגב הוא הGR האחרת (בארץ יש את הנכונה , פה יש רק את הקורולה) - כל עוד אתה מתפשר על ההנעה האחורית.

 

לפני 49 דקות, Arik TG כתב:

מנוע- מושך יפה בין 3500-5000 סל''ד, אבל אחרי ההרצה ציפיתי לתוספת משמעותית של כח מעל 5000 ולא קיבלתי את הבעיטה

אין בעיטה - זה אטמוספרי - ההבדל הוא שזה פשוט מושך יפה לאורך כל הסל״ד. אם תנהג בדור הקודם - תבין את הבעיה (אין כח עד 5 אלף וגם אח״כ הוא לינארי)

 

אחלה סיכום.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Arik TG כתב:

בפניות כדי לנסוע מהר צריך להתאמץ. לא כמו מכוניות הנעה קדמית. אתה צריך גם לדעת מה אתה עושה וגם להתרכז בזה.

 

לפני 3 שעות, Arik TG כתב:

ומה שנכון לכביש נכון כפליים במסלול- צריך להתאמץ איתו ולהיות מדוייק. הוא לא רכב סלחן כמו קליאו RS למשל.

 

זה בדיוק זה. זאת לא הוט האץ'. עם ברז צריך לעבוד. מי שירצה, וישכיל - יקבל תמורה מעולה, גם המון כיף וגם המון מהירות פניה ויכולת. מי שלא אוהב לעבוד, ללמוד ולהתאתגר, קנה את האוטו הלא נכון.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Arik TG כתב:

היינו צריכים להוריד קצת לחץ אוויר לקראת הסוף, כי הוא עלה מ 36 ל 45.

שאלה...אם לא מורידים לחץ אוויר ונוסעים ככה הבייתה והרכב עומד בחנייה יום או אפילו יומיים, הלחץ יחזור אחרי פרק הזמן הזה ל- 36 או משהו דומה או שיישאר על 45? ובמידה ומורידים לחץ אוויר כמו שעשית, אחרי יום/יומיים שהרכב בחנייה בבית, הלחץ יהיה פחות מ- 36?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תצטרך למלא.

הלחץ עולה כתוצאה מחום - ואחרי שהולך החום - הוא מתכווץ. במיוחד כשהורדת אוויר.

ממליץ אגב לגמרי להתחיל יותר נמוך. אני מתחיל סביב ה30 ומוריד כל פעם לפני כל סשן לרוב.

בודק שוב לפני הנסיעה הביתה ואז ביום למחרת.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Arik TG כתב:

  נגמרה ההרצה, אז לקחתי את הבנים וירדנו לבאר שבע.

חבילת ההשקה כללה קורס נהיגה של Imracing. הקורס הוא בן שני חלקים- יום אחד סימולטור ונס הרים, ויום אחד מסלול. המדריך שלי, ירין, היה מעולה. ערני ותקשורתי, וממש שיפר לי את הנהיגה, במיוחד שהניסיון שלי עם הנעה אחורית די מוגבל.

 

שני הבנים בגודל שלי (מטר שמונים ובינוני) אז לכל כיוון אחד לקח רכבת, כי המושב האחורי הוא עונש לכל מי שמעל 1.65 (הבת נכנסת בדיוק)

התמזל מזלנו, ואפילו שהיה יום ראשון הצלחתי להשיג את הרכבת מחיפה ללהבים בכמה דקות.

 

התרשמות בכביש:

- מושבים אוחזים מצויין ונוחים מאוד. אחרי שעתיים וחצי של נהיגה רצופה יצאתי כמעט כמו חדש.

- רעש- צמיגים ומנוע. רעש רוח פחות. אמרו שבקודם היה יותר גרוע, אבל עדיין. 

- רמקולים גרועים. אמרו כבר. צריך להחליף.

- תפעול- אני אולד פשן, מעדיף מתגים על פני מסך. השילוב בברז בין מסך לכפתורים טוב בעיני. ידית איתות מעצבנת. שילוב הילוכים נוקשה מדי לטעמי, הייתי מעדיף פחות התנגדות. כל השאר טוב. הכל נופל ליד. הכי אהבתי את המיקום קדימה של בלם היד.

יחסי הילוכים - כמעט מושלמים לטעמי.

- הגה- גודל ומשקל טובים. התאכזבתי מהתקשורת. כנראה שאין יותר את ההגאים של פעם שסיפרו לך בדיוק מה קורה בין הצמיגים לכביש, כי אפילו בקיימן ההגה לא עמד בציפיות שלי.

בלמים- טובים מאוד.

- מנוע- מושך יפה בין 3500-5000 סל''ד, אבל אחרי ההרצה ציפיתי לתוספת משמעותית של כח מעל 5000 ולא קיבלתי את הבעיטה.

-  התנהגות- זריז מאוד. החלפת נתיבים זה כוון וסע. בפניות כדי לנסוע מהר צריך להתאמץ. לא כמו מכוניות הנעה קדמית. אתה צריך גם לדעת מה אתה עושה וגם להתרכז בזה. תלחץ גז מהר מדי ביציאה מפניה והטוסיק בורח.

- הישיבה הנמוכה גורמת למהירות בקו ישר להיראות גבוהה. מצד שני המושבים התומכים והקשיחות גורמים למהירות בפניות להיראות איטית.

- מסתדר טוב עם כביש משובש, פחות עם כביש משובש מאוד. על אספלט משובח תחושת הבטחון מעולה, אבל על כביש מקורצף נסעתי בקצב התנועה.

 

מסתבר שהברז הוא הרכב הכי פופולרי במסלול בבאר שבע. בתי הספר של נהיגת מסלול השתמשו בדור הקודם והצטיידו גם בדור החדש.

האוטו מרגיש די בבית על המסלול, ומה שנכון לכביש נכון כפליים במסלול- צריך להתאמץ איתו ולהיות מדוייק. הוא לא רכב סלחן כמו קליאו RS למשל.

אחרי שעתיים שאני ושני הבנים הקפנו בתורות, כל מקצה 5-6 הקפות ועוד הקפת קירור, הדבר היחיד שהתחמם הוא הצמיגים. צהריים קיציים בבאר שבע, אז אפשר לדמיין מה היתה טמפ' האספלט. היינו צריכים להוריד קצת לחץ אוויר לקראת הסוף, כי הוא עלה מ 36 ל 45.

טמפ' המים והשמן לא זזו מילימטר. בכל זאת, סובארו.

בהשוואה לדור הקודם, שנהגתי עליו רק כמה מקצים בבאר שבע, החדש חזק יותר משמעותית, אוחז יותר (לא חוכמה, לקודמת היו צמיגי פרימסי 3 משומשים ולחדשה פיילוט ספורט 4 חדשים) וקשיח יותר. בסך הכל מה שהיה צריך. More of the same.

סך הכל- האוטו כמעט כמעט עמד בציפיות שלי. הציפיות שלי היו גבוהות, כי קראתי הרבה התלהבויות מחו''ל לפני שהזמנתי, אז זה בסדר.

 

שלא אובן לא נכון- האוטו מצויין, פשוט רציתי קיימן 😁.

 

אז בהשוואה לבנצ'מרק שקוראים לו קיימן S, שעולה יותר מכפול, ובתחזוקה בכלל לא באותה גלקסיה, הנה הציונים שלי: (הכל סובייקטיבי לגמרי מבחינת התחושה ולא המספרים. 10 זה קיימן S)

מראה -9

מושבים ותנוחת נהיגה- 9.5

סביבת נהג - 9.5

רעש - 7

יחסי הילוכים - 10

הגה - 9

בלמים- 9

מנוע - 8.5

התנהגות - 8 (אי אפשר על מנוע מרכזי)

 

אז האם אני מרוצה מהאוטו?

כן, מאוד. קיבלתי תמורה מלאה לכסף.

האם זו קיימן לעניים?

מבחינתי כן חזק.

האם אני עדיין רוצה קיימן? 

אותה תשובה.

 

בצד הדרומי של הקיימן יש רק את הברז וה Z. כל השאר זה סוג אחר לגמרי. 

קשה להסביר את ההבדל בתחושה בין רכב ייעודי לבין רכב ששודרג לספורטיבי. זה לא תמיד לחיוב, כי האוטו הייעודי יהיה חרא של דיילי דרייבר. האוטו הייעודי דורש ממך להיות ערני כל הזמן. keeps you on your toes. כאילו אתה תמיד במסלול. 

זה גם לא שהוט האץ' וסדאן ספורטיבי הן רעות למסלול. עם ה M235-240 יצאתי מהרינג עם חיוך ענק. אהבתי מאוד (את הגולף R פחות. מנוע לא פחות ממדהים, אבל לא התחברתי לאוטו, הרגיש לי סטרילי מדי). זאת פשוט הרגשה שונה. במסלול הקיימן מרגישה בבית.

 

 

אחלה רשמים. הצגת את הרכב כמו שהוא בלי גלוריפיקציה מוגזמת (כמו התרשמות שהיתה פה של רכב מדהים חלום מושלם ודור קודם רכב גרוע חסר תקשורת מת כאילו עלה מברז לקיימן GT4)  

 

דווקא כשאני קורא משהו כזה על הרכב עם כל הטוב והרע שיש בו זה עושה לי יותר חשק לרכב מאשר רשמי התלהבות מנותקים מהמציאות. 

 

לצערי המחיר למרות תגובה ראשונית חיובית הוא בפועל גבוה מדי, על הכביש קרוב יותר לרבע מיליון מאשר 229 אלף כמו שיצאו הכותרות בזמנו כשהגיע. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Doron_Z כתב:

דור קודם רכב גרוע חסר תקשורת מת כאילו עלה מברז לקיימן GT4

לא נראה לי משהו אחד כתב שהרכב הקודם מבחינת תקשורת יורד איכשהו מהחדש - אם כבר להפך.

כמו כן - הוא לא השווה לדור הקודם (בעוד כמה , כולל בעלים של דור קודם - דווקא כן. וההתמקדות היתה כמעט בלעדית בזה שהייתרונות הן המנוע והקשיחות שילדה - כי כל השאר - חוץ מכמה שינויים קוסמטים - זהה בערך וwas right the first time around)

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.5.2023 בשעה 21:28, yossi126 כתב:

טוב אז יצא לי ממש במקרה שיומיים לפני נסיעת המבחן שלי בחדשה, נהגתי ב 2019 מקורית לחלוטין, כך שהזכרון והתחושות שלי היו טריות בבואי לבחון את החדשה.

 

באמתחתי כלי רצח חסר בקרות ושמו מיאטה NB טורבו עם כ 350 כס (שלרגע איני משווה לרמת כח זו, כן לתחושות ול-פיל הכללי).

נהגתי וכיוונתי בעשרות NC עם ובלי תוכנה שאני עושה (עם תוכנה וסעפת מיאטה NC זה רכב שונה לגמרי).

חוויה קצרה על ND2 מהדורת 30 שנה בלגונה סקה.

ועוד כמה וכמה רכבי הנעה קדמית שלא מעניינים ולא מרגשים אותי.

 

אתחיל ואומר שכלל האבזורים ומערכות הבטיחות שלא קיימות לא מעניינות אותי בכלל, אם כי אנדרואיד אוטו זה נחמד אבל גם אפשרי בכל רכב ובכל גיל.

נתחיל בדור ראשון

- המושב, בעוונותי יש לי "צלעות רחבות" והרגשתי בחוסר נוחות במושב כאשר התומכים בעצם "משפדים" לי את הגב וגרמו לתחושה לא נעימה. לא כ''כ מאשים את הרכב אבל נתקדם.

 

- המנוע, לא שיכנעו אותי כל התיאורים על כך שהרכב מתחיל לזוז מ5.5 סלד. הלו, 99.5% מהזמן אנחנו נוסעים בכביש וצריך סטירה קטנה אם אני צריך לעקוף את הפיקנטו מלפניי. בקטע הזה NC חמוצה עדיפה פי כמה.

  היצור הזה מת והורס את כל החוויה מהאוטו, פשוט נשגב מבינתי איך מנוע הזרקה ישירה עם דחיסה גבוהה לא מצליח לזוז בנמרצות גבוהה יותר.

 

- לגבי תחושות, הגה דוושות וכו'. מנוון ברמת האפס תחושות וחיבור לרכב, אני מבין שעולם הרכב שם כבר עשור ואין כל כך מה לעשות עם זה. זו היתה בעיה שלי גם עם החדשה.

 

ועכשיו לחדשה ונעשה את זה בקצרה כי כל הסופרלטיבים ידועים,

אבל אוי כמה שהמושב הרבה יותר טוב ותומך, ומתאים גם לאנשים גדולים יותר. ברגע שהתיישבתי ולאחר כיוון מרחק ומשענת, הרגשתי כאילו הרכב תפור למידותיי, וזו חוויה שאין לי גם במיאטות (במיוחד ב NB שאין כיוון להגה ולמושב כלל, ויד שמאל שלי נמחצת על דיפון הדלת).

ידית ההילוכים היא בול, ההגה, מבחינת גודל ומרחק ממרכז הגוף, בול. פשוט כיף לשבת ברכב ולתפעל אותו, ברמה הכי בסיסית של חיבור בין נהג למכונה, שלא חוויתי כך מימיי.

 

המנוע, פשוט פנינה אמיתית וחבל שיש לנו אותו לזמן כל כך קצר. הוא מתאים בול לשלדה ולרכב. הרכב מזנק מכל מצב ולא מהסס לזרוק כאילו לפתות אותך לשחק איתו.

 

המתלים פשוט מדהימים לא פחות והרכב מגהץ באמפרים על 50 כאילו כלום (לא בכוונה, הנציג של סובארו האיץ בי לנסות :) )

 

מבחינת כח הרכב מרגיש כמו מיאטה גודשת בבוסט נמוך, אם היא היתה מודרנית ושקטה, שזה בדיוק מה שאני מחפש ברכב ולצערי זה לא יכול לקרות עם דורות 2-3 של המיאטה.

 

הרכב שלי למכירה בלי קשר לנסיעה הזאת, ולא מן הנמנע (אם אצליח להסיר את התנגדות הבוסית) שארים טלפון לסמלת ואחווה אותה לשנתיים-שלוש עד שהמציאות תכה.

 

חלום.

 

 

 

 

 

לפני 3 שעות, Liviur כתב:

לא נראה לי משהו אחד כתב שהרכב הקודם מבחינת תקשורת יורד איכשהו מהחדש - אם כבר להפך.

כמו כן - הוא לא השווה לדור הקודם (בעוד כמה , כולל בעלים של דור קודם - דווקא כן. וההתמקדות היתה כמעט בלעדית בזה שהייתרונות הן המנוע והקשיחות שילדה - כי כל השאר - חוץ מכמה שינויים קוסמטים - זהה בערך וwas right the first time around)

 

 

ההתרשמות שציטטתי גורמת לדור הקודם להשמע כמו פח אשפה על גלגלים בעוד שהדור החדש זה מינימום המונה ליזה. 

 

אין ספק ששיפרו נקודת חולשה עיקרית ברכב וזה המנוע וגם שיפרו עוד כמה דברים על הדרך שגם ככה היו סבבה גם בדור הקודם אבל כל רושם שמציג את הדור החדש כמו מהפכה מדהימה בהרגשה וברמה של הרכב ולא more of the same אבל טוב יותר כמעט בהכל (שזה בדיוק מה שכל מי שאהב את הדור הקודם רצה) חוטא למציאות. 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול ישבתי ברכב באולם תצוגה. תנוחת הישיבה טובה מאוד אבל המושב מעט קצר. המון פלסטיק שחור בקוקפיט מינימליסטי. ידית הילוכים ארוכה ביחס לfk8 ופחות "קילקית". 

הזמנתי נסיעת מבחן. כשיצאתי שאלתי את עצמי האם הרכב שווה עבורי את המחיר? ( התחושה בקוקפיט הייתה שהרכב מאוד ממוקד ופחות שימושי ).

אדע יותר טוב אחרי נסיעת המבחן.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.6.2023 בשעה 16:05, Arik TG כתב:

סביבת נהג - 9.5

אז אני מבין שאין לך דרישות גבוהות :-) כי זו הסיבה העיקרית שאני מעדיף באופן מובהק קאיימן על BRZ, אמנם שיפורו את תא הנוסעים אבל אותי הוא עדיין לא משכנע אבל מניח שזה, כנראה, קשור לעבודה שכבר התרגלתי לרכבי פרימיום ועבור רכב דיילי קשה לי כבר לרדת לתא נוסעים שמרגיש "עממי" ואין ספק שסובארו מומחים בליצור תחושה עממית ברכבים שלהם, כך זה גם באאוטבק, פורסטר וכו' (ואני מת על רכבי סובארו, להורים שלי רכשתי לאחרונה פורסטר, רכב גיל שלישי מושלם לטעמי). 

 

עם כל החיבה שלי לניהוג של רכב עם מנוע מרכזי, ליום יום אני דווקא מעדיף מנוע קדמי-הנעה אחורית, האפשרות למשחקי היגוי יתר בכל פנייה קטנה זה האושר הקטן של חובב נהיגה על כבישי ישראל העמוסים לעייפה. למזלי, יש לי ביציאה מהישוב כביש עוקף/צדדי של 5 ק"מ פנוי יחסית ועם פניות חדות, זה האושר הקטן שלי בבוקר, בהמשך זה להיות כמו כל נהג אחר, בפקק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Supertigre כתב:

אז אני מבין שאין לך דרישות גבוהות :-) כי זו הסיבה העיקרית שאני מעדיף באופן מובהק קאיימן על BRZ, אמנם שיפורו את תא הנוסעים אבל אותי הוא עדיין לא משכנע אבל מניח שזה, כנראה, קשור לעבודה שכבר התרגלתי לרכבי פרימיום ועבור רכב דיילי קשה לי כבר לרדת לתא נוסעים שמרגיש "עממי" ואין ספק שסובארו מומחים בליצור תחושה עממית ברכבים שלהם, כך זה גם באאוטבק, פורסטר וכו' (ואני מת על רכבי סובארו, להורים שלי רכשתי לאחרונה פורסטר, רכב גיל שלישי מושלם לטעמי). 

 

עם כל החיבה שלי לניהוג של רכב עם מנוע מרכזי, ליום יום אני דווקא מעדיף מנוע קדמי-הנעה אחורית, האפשרות למשחקי היגוי יתר בכל פנייה קטנה זה האושר הקטן של חובב נהיגה על כבישי ישראל העמוסים לעייפה. למזלי, יש לי ביציאה מהישוב כביש עוקף/צדדי של 5 ק"מ פנוי יחסית ועם פניות חדות, זה האושר הקטן שלי בבוקר, בהמשך זה להיות כמו כל נהג אחר, בפקק. 

אז אתה בעלים של קיימן?
אם כן, עד כמה היא יותר מהברז ובאיזה מובנים?

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא יותר מהברז בכל מובן, פרט ליכולת לשחק איתה במהירות נמוכה. זה גם די הגיוני שהיא יותר מהברז בכל מובן, כי היא לא עולה כפליים ברכישה ופי אינסוף באחזקה, בלא סיבה.

  • רעיון טוב! 1

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...