Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצב שלג ברכב 4x2 - בטוח לנסיעה בשלג?


outlander
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מצורפת תמונה.

 

jiwzkk90imzmjhfvwplq.thumb.jpeg.25636c73e0b7d4c334f40835e3bccbca.jpeg

 

לתדהמתי אני מקבל דיווחים מחברים עם האאוטלנדר החדש 2x4 שעלו לירושלים ונוהגים בשלג כשהם בוחרים במצב "שלג" בבורר. נשמע לכם הגיוני?

 

לפני 6 שעות, discoTD5 כתב:

תסתכל במראה ותגיד למי שמולך שהוא אחראי לכל מה שקורה עם שניכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, ברנו ופיז'ו לפני 20 שנה פלוס היה מצב שלג בבורר הילוכים, מה שזה עשה זה גרם לגיר לזנק בהילוך שני במקום בראשון כדי למנוע פרפור גלגלים. 

 

מצב שלג ברכב מודרני 2X4  יכול לדוגמא לשנות את אופן הפעולה של ESP, לרכך את תגובת המצערת וכדומה. 

 

 

מה השאלה בעצם? מצב שלג מיועד לנסיעה בשלג. 

  • רעיון טוב! 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כל הזמן ידעתי שלשלג דרוש הנעה כפולה וצמיגים מתאימים, או שרשראות.

לפני 6 שעות, discoTD5 כתב:

תסתכל במראה ותגיד למי שמולך שהוא אחראי לכל מה שקורה עם שניכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרכבת האלים לא זקוקה ר"ל לשטויות אימפריאליסטיות מערביות נלוזות כגון צמיגי חורף והנעה 4X4! בסיעתא דשמיא ודמיציבושי יחזרו חבריך בשלום לביתם וחלילה בלי שמרכבתם היקרה תגמור בתעלה, וד"ל.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 11
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, outlander כתב:

אני כל הזמן ידעתי שלשלג דרוש הנעה כפולה וצמיגים מתאימים, או שרשראות.

גם במדינות הכי מושלגות נגיד 80% מכלי הרכב הפרטיים הם 2X4. 

 

נסיעה בשלג זה גם יכול להיות נסיעה של 100 מטר בשביל גישה לבית שלך, כאשר מהכביש פינו את השלג אבל מהשביל לא, המערכות האלו עוזרות לרכב להתקדם. בשביל זה לא שמים שרשראות. 

 

 

 

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך גם מצב ספורט בגיר?

זה הופך את האאוטלנדר לקופה דו מושבית עם כנפיים והנעה אחורית.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 6
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם השלג הספציפי שירד היום בירושלים - רטוב מאוד - כל מה שנדרש זה את/כף/מעדר ואפשר לנסוע עם כל רכב לכל מקום. במקרה עזרתי לשכן עם ההאוטלנדר לצאת מהחנייה, התנהג בדיוק כמו כל הנעה קדמית אחרת ביקום, קצת מתחפר, קצת גולש, קצת חופרים עם האת וזהו. שום דרמה. לא שרשראות ולא הנעה כפולה ולא טורבו סילון ביוני.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 3

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגלישה מפחידה, לא הייתי יוצא לשום מקום עם הרכב שלי במצב כזה. 

  • אהבתי 1
לפני 6 שעות, discoTD5 כתב:

תסתכל במראה ותגיד למי שמולך שהוא אחראי לכל מה שקורה עם שניכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, GR8Day כתב:

ודי קל לשלוט ברכב.

ממראה עיני אמש, אני בספק אם אפשרי לשלוט ברכב, גם בנסיעה איטית יחסית,

קל זה לא. 

  • רעיון טוב! 1
---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 22 שעות, outlander כתב:

אני כל הזמן ידעתי שלשלג דרוש הנעה כפולה וצמיגים מתאימים, או שרשראות.

דבר לא השתנה - לתנועה רציפה בשלג אכן יש צורך בצמיגים ייעודיים, הנעה כפולה ולעיתים גם בשרשראות (קרח או שלג עמוק, עליות ועוד). והכל תלוי בעומק השלג, כמובן.

 

מצבי הנהיגה השונים באאוטלנדר אולי נראים נהדר על המסך הדיגיטלי, אבל גירסת 2X4 לא נועדה לנסיעה רציפה בשלג בשום אופן.  כל מה שמצבי הנהיגה הללו מאפשרים הוא שליטה מוגבלת למדי באופן שבו מועבר הכח לגלגלים הקדמיים וכפי שנאמר כבר - גם לאופן שבו מופעלת מערכת ה-ESP ברכב.

 

מצב שלג באאוטלנדר וברכבי 2X4 אחרים בסה"כ "מרכך" את תגובת הדוושה ע"מ למנוע התחפרות מהירה, מן הסתם מפעיל מוקדם את ה-ASR נגד החלקה (של אחד מהצמיגים או שניהם) ומאפשר בכך לחצות מרחק קצר ביתר בטיחות לעומת רכב הנעה קדמית ללא כל סיוע אלקטרוני.

 

זה ממש לא הופך אותו לחיית שטח/שלג...

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.1.2022 בשעה 17:46, Buki כתב:

גם במדינות הכי מושלגות נגיד 80% מכלי הרכב הפרטיים הם 2X4. 

 

נסיעה בשלג זה גם יכול להיות נסיעה של 100 מטר בשביל גישה לבית שלך, כאשר מהכביש פינו את השלג אבל מהשביל לא, המערכות האלו עוזרות לרכב להתקדם. בשביל זה לא שמים שרשראות. 

 

 

 

לא מסכים

מהניסיון המועט שלי, רוב המכוניות הפרטיות היו עם הנעה לכל הגלגלים מה שנקרא 4WD.

אצלנו למשל כל הרכבים היו עם הנעה לכל הגלגלים, וחלקם עם הילוך כוח, או נעילת דריפנציל מרכזי.

בגלל זה בנורווגיה סובארו זה הרכב הכי נמכר שנים רבות, וכל יצרן שם מציע הנעה לכל הגלגלים לרוב הדגמים. נסעתי על סיריון ידנית 4 על 4, שזה כיף חיים.

נהגתי גם על רכבים עם הנעה 4×2 בחורף הנורווגי, בוא נגיד, בלי צמיגי שלג טהורים, לא הייתי חושב על זה, הייתי רוצה שלפחות תהיה לי אפשרות לשלב את כל הגלגלים.

מי שגר בעיר, למשל אוסלו, יותר קל להתנהל ברכב בלי הנעה כפולה, וגם יש תחבורה ציבורית כל השבוע, כולל סופש. הקטע שלרוב הנורווגים יש גם איזה בקתה באיזה יער, שלשם הם נוסעים כל סופש לעשות סקי, אז בכל מקרה צריך רכב שיכול לטפס לשם.

 

  • מעניין 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out thete

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...