Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג או יד2 - רכב שני לנסיעות יומיות ארוכות


gilna3
 שיתוף

פוסטים מומלצים

 בעקבות ההתייעצות מלפני חודש אני חוזר עם פרטים מדויקים.

אני מחפש רכב שני, 99.99% מהזמן הוא ישמש לנסיעות לעבודה על הקו ירושלים-שפלה (כמעט 30,000 ק"מ שנתי). הדרישות:  תקציב עד 50,000 ש"ח, אוטומט, אמין מבחינת תחזוקה, חסכוני בדלק.

 

כרגע יש שתי אפשרויות על הפרק:

1.      ליסינג דרך המעסיק ל-32 חודש. העלות בנטו (כולל שווי שימוש) היא 3000 ש"ח חודשי לפי סימולציה שעשו במחלקת שכר. הליסינג כולל דלקן, קילומטראז' שנתי מתאים, טיפולים (כולל מצבר, נורות וצמיגים נורמליים), ביטוח והשתתפות עצמית בנזק ראשון על חשבון החברה. בנוסף אין פגיעה בהפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות (מחושב לפי השכר המקורי ללא ליסינג).

2.      רכישת רכב יד שניה.
חישוב עלויות חודשי שעשיתי הוא בערך 1000 ש"ח על דלק, 800 ש"ח אובדן ערך (25000 ש"ח הפרש בין תקציב הקניה היום למכירת הרכב אחרי 32 חודש), 800 ש"ח טיפולים וביטוח. סה"כ יוצא בערך 2600 ש"ח.

תת שאלה לגבי רכב ספציפי: לאור המצב המדכא בשוק יד2 הפרטי, ראיתי שעכשיו השתחררו בחברות הליסינג רכבים כמו רנו קליאו סטיישן דיזל (בשביל החיסכון בדלק) מהשנים 2018-9. אפשר למצוא עם ק"מ באזור 90,000 ולהגיע בערך לתקציב שהקצבתי. על פניו נשמע טוב אבל אני חושש מבעיות בגיר הרובוטי.  

 

לסיכום, כרגע אני נוטה לכיוון הליסינג, מכיוון שההפרש החודשי לא גדול, ובגלל שזה פוטר אותי מהתעסקות בלקיחת והחזרת רכב לטיפולים ולטסט – בסוף זה יבוא על חשבון שעות עבודה שאצטרך להשלים אח"כ. אבל אולי אני מפספס משהו מבחינת החישוב לעלות חודשית של רכב יד שניה והפער יותר משמעותי? אשמח לכל תובנה או עצה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן, חשבת על כיוון של דיזל?

נשמע שהרכב הזה שמפורסתם בפורום תפור עלייך:

 

חשוב לי לציין שאין לי שום קשר לרכב או למוכר וזה נטו המלצה.

 My Cars: Renault Megane 1.6 2007 hatchback --> Renault Fluence 2.0 2013 --> Mazda 6 2.0 2008 --> Peugeot 308SW 1.2T 2015 --> Mazda 6 2.0 2015 

Wife's Cars: Nissan Primera 2.0 2006 --> Hyundai I10 1.2 2014 --> Nissan Qashqai 2.0 2010 --> Kia Soul 1.6 2013 --> Nissan Qashqai 2.0 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם משהו שחשבתי עליו: 

 

יונדאי I10/ספארק  מ-0 קילומטר. רכב חדש באחריות. ב-3 שנים שהוא יהיה אצלך יאבד מערכו 30 אלף שקל(35 אם נחשיב את הקילומטראז) וגם בזה אני לא בטוח, כי המון אנשים לא משקללים ה-0 קילומטר במחירון ועדיין מוכרים(גם לפני המשבר הנוכחי ביד 2) 

טיפולים- אין מלבד טיפולים שוטפים רגילים. 

טסט- פטור ממבחן רישוי

ביטוח - מן הסתם תלוי בפרמטרים האישים שלך אבל הוא יהיה די נמוך כי לרכב המון אביזרי בטיחות אקטיביים.

דלק- סביב ה-1000 בחודש 

לעניות דעתי רכב כזה יעלה לך סביב ה-2300-2500 בחודש, ואין פה באמת הרבה יותר התעסקות מרכב ליסינג. בטח שלא כזאת ששווה 700-500 שקל בחודש. 

 

עכשיו השאלה היא אם מתאים לך לנסוע על רכבים מהסוג הזה. מהמעט שיצא לי לנסוע על מובילות הקטגוריה הזאת, הם עושות רושם של רכבים הרבה יותר איכותיים מרכבי המיני של פעם. 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, davemustaine87 כתב:

סתם משהו שחשבתי עליו: 

 

יונדאי I10/ספארק  מ-0 קילומטר. רכב חדש באחריות. ב-3 שנים שהוא יהיה אצלך יאבד מערכו 30 אלף שקל(35 אם נחשיב את הקילומטראז) וגם בזה אני לא בטוח, כי המון אנשים לא משקללים ה-0 קילומטר במחירון ועדיין מוכרים(גם לפני המשבר הנוכחי ביד 2) 

טיפולים- אין מלבד טיפולים שוטפים רגילים. 

טסט- פטור ממבחן רישוי

ביטוח - מן הסתם תלוי בפרמטרים האישים שלך אבל הוא יהיה די נמוך כי לרכב המון אביזרי בטיחות אקטיביים.

דלק- סביב ה-1000 בחודש 

לעניות דעתי רכב כזה יעלה לך סביב ה-2300-2500 בחודש, ואין פה באמת הרבה יותר התעסקות מרכב ליסינג. בטח שלא כזאת ששווה 700-500 שקל בחודש. 

 

ל עכשיו השאלה היא אם מתאים לך לנסוע על רכבים מהסוג הזה. מהמעט שיצא לי לנסוע על מובילות הקטגוריה הזאת, הם עושות רושם של רכבים הרבה יותר איכותיים מרכבי המיני של פעם. 

בתור בעלים של i10, קמ של 30,000 קמ בשנה זה בכלל לא נוח, לא לגב ולא לרכב.

בשביל 500 שח הפרש בחודש הייתי הולך על הליסינג. ראש שקט ובלי בלתמים של תקלות  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעלים של ה-I10 החדשה או של הקודמת? כי מהמעט שנהגתי, החדשה מרגישה נעימה יותר. 

עריכה אחרונה על ידי davemustaine87

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל 500 שקל בחודש, הייתי הולך על הליסינג ולא שובר את הראש.

הרגשה הרבה יותר טובה ושחרור מכל מיני התעסקויות מיותרות. 

זה גם יהיה ככל הנראה רכב הרבה יותר נעים ואיכותי לנסיעה,  ממה שתקנה ב 50 אש"ח. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחישוב העלות של קניית רכב אני לא רואה כמה תקבל מהמעסיק על נסיעות (לפי ק"מ או סכום קבוע?).

יכול להיות שההפרש גדול יותר משכתבת כאן..

רנו מגאן 96' RN מנוע 1.6E =]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, davemustaine87 כתב:

סתם משהו שחשבתי עליו: 

 

יונדאי I10/ספארק  מ-0 קילומטר. רכב חדש באחריות. ב-3 שנים שהוא יהיה אצלך יאבד מערכו 30 אלף שקל(35 אם נחשיב את הקילומטראז) וגם בזה אני לא בטוח, כי המון אנשים לא משקללים ה-0 קילומטר במחירון ועדיין מוכרים(גם לפני המשבר הנוכחי ביד 2) 

טיפולים- אין מלבד טיפולים שוטפים רגילים. 

טסט- פטור ממבחן רישוי

ביטוח - מן הסתם תלוי בפרמטרים האישים שלך אבל הוא יהיה די נמוך כי לרכב המון אביזרי בטיחות אקטיביים.

דלק- סביב ה-1000 בחודש 

לעניות דעתי רכב כזה יעלה לך סביב ה-2300-2500 בחודש, ואין פה באמת הרבה יותר התעסקות מרכב ליסינג. בטח שלא כזאת ששווה 700-500 שקל בחודש. 

 

עכשיו השאלה היא אם מתאים לך לנסוע על רכבים מהסוג הזה. מהמעט שיצא לי לנסוע על מובילות הקטגוריה הזאת, הם עושות רושם של רכבים הרבה יותר איכותיים מרכבי המיני של פעם. 

יש אפשרות בליסינג מהמעסיק ליונדאי i10, בעלות של בערך 2500 ש"ח בנטו. 

אני לא מתלהב מזה בעיקר מבחינה בטיחותית. לנסוע בקופסת גפרורים כל יום בדרך הזו נשמע לי ריסקי. 

גם קצין הרכב בחברה המליץ לא לקחת i10 אלא i20 מאותה סיבה. 

לפני שעתיים, DoroZ כתב:

בחישוב העלות של קניית רכב אני לא רואה כמה תקבל מהמעסיק על נסיעות (לפי ק"מ או סכום קבוע?).

יכול להיות שההפרש גדול יותר משכתבת כאן..

לא התייחסתי לנסיעות כי זה סכום קבוע שלא משתנה. אם אני לוקח ליסינג, הסעיף של הנסיעות נשאר פשוט תחת שם אחר (השתתפות בליסינג או משהו כזה). 

לפני 3 שעות, cabrio כתב:

בשביל 500 שקל בחודש, הייתי הולך על הליסינג ולא שובר את הראש.

הרגשה הרבה יותר טובה ושחרור מכל מיני התעסקויות מיותרות. 

זה גם יהיה ככל הנראה רכב הרבה יותר נעים ואיכותי לנסיעה,  ממה שתקנה ב 50 אש"ח. 

אני גם חושב ככה, אבל אולי אני מפספס משהו בחישוב החודשי של רכב יד2 וההפרש בפועל גדול יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה- I20 עדיפה בכל פרמטר ובעיקר בגלל יחידת ההנעה: טורבו וגיר רובוטי כפול מצמדים מול אטמוספרי ןגיר רובוטי חד מצמדי.
התיבה החד מצמדית ב- i10 מכויילת כך שיש השהייה בהעברת ההילוכים (להפחתת הטלטולים) והתאוצה בהתאם (15.8 שניות מאפס למאה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח בחשבון עוד נתון אחד, מהרגע שיהיה לך ליסינג הרכב ה"ראשון" שלך (או זה שהוא לא ליסינג) יסע פחות,
ככה זה פתאום כל ההקפצות הקטונות ליד הבית עם הליסינג, נסיעות לא בתפוסה מלאה - ליסינג וכו'

ככה שהפער הוא לדעתי מתחת ל500 ש"ח נטו, ואני הייתי בוחר בליסינג נראה לי שווה גם מבחינה בטיחותית.

לגבי הI10\פיקנטו - אני הייתי במצב דומה לפני אי אלו שנים (נסיעה של 200 ק"מ ביום בין עירוני), בחרתי בפיקנטו עבור החיסכון, לאחר שנה בערך נשברתי והרכב הוחלף בפלואנס בזמנו,

הפיקנטו אכן מרווחת ונוסעת בסדר גמור אבל קטן מידי בשביל כזה קלומטרג'...הגב צעק לי תחליף.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, llaavvii כתב:

קח בחשבון עוד נתון אחד, מהרגע שיהיה לך ליסינג הרכב ה"ראשון" שלך (או זה שהוא לא ליסינג) יסע פחות,
ככה זה פתאום כל ההקפצות הקטונות ליד הבית עם הליסינג, נסיעות לא בתפוסה מלאה - ליסינג וכו'

ככה שהפער הוא לדעתי מתחת ל500 ש"ח נטו, ואני הייתי בוחר בליסינג נראה לי שווה גם מבחינה בטיחותית.

לגבי הI10\פיקנטו - אני הייתי במצב דומה לפני אי אלו שנים (נסיעה של 200 ק"מ ביום בין עירוני), בחרתי בפיקנטו עבור החיסכון, לאחר שנה בערך נשברתי והרכב הוחלף בפלואנס בזמנו,

הפיקנטו אכן מרווחת ונוסעת בסדר גמור אבל קטן מידי בשביל כזה קלומטרג'...הגב צעק לי תחליף.

תודה רבה על התגובות! 

 

האמת היא שנגעת בדיוק בשאלה שרציתי להעלות. התחלתי להסתכל על i10 ברצינות לאור מה שעלה פה. הדגם החדש אכן עבר מתיחת פנים וממה ששמעתי הוא יותר נח ממתחרות בקטגוריית מיני בכלל, ובהשוואה לדגם הקודם של i10 בפרט. מכיוון שגם אם אקח i20 לא ייכנסו שם 3 ילדים, והפער בנטו הוא מעל 500 ש"ח לטובת הi10 - השאלה היא עד כמה הנוחות פה היא קריטית בנסועה כזאת? 

לצורך ההשוואה - הרכב העיקרי שלנו הוא פוקוס 2008, ולעבודה אני נוסע באופן זמני עם רכב של קרובי משפחה - פוקוס 2007. כמובן שרכב בן 15 עבר הרבה ונוחות היא לא הצד החזק שלו, אבל מבחינתי זה בסדר לגמרי. אני מתאר לעצמי שרכב חדש יהיה יותר נח מהמצב הנוכחי. מה שמטריד אותי לא פחות הוא עניין הבטיחות בנסיעות בכבישים כמו כביש 1 אני מעדיף לא להיות בקופסת גפרורים. השאלה היא עד כמה ההבדל בין i10 ל-i20 הוא משמעותי פה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת נוחות נטו, אני באמת לא חושב שיהיה הבדל גדול. אני הייתי נוסע 30 אלף על מיצובישי ספייסטאר והיא באמת הייתה נוראית, אבל מנסיעה של יומיים ב-I10 הקודמת היא משמעותית הייתה טובה יותר והנוכחית טובה עוד יותר. ככה שאני חושב שיהיה סביר. 

 

השאלה היא האם היית נוסע מרחקים כאלה בעבר? כי באופן אישי לנסוע כמויות כאלה ללא בקרת שיוט זה דיל ברייקר משמעותי, אבל יש כאלה שלא מפריע להם בכלל והם לא משתמשים בה. 

 

משרת בקריה וסובל? האישה/חברה מרביצה לך? סתם מחפש כתף לבכות עליה? אין בעיה!

״גש לאפסנאות וחתום על שק אשכים״.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהפרש הזה לדעתי ברור שליסינג. 

יהיו את אלה שיגידו לך שזה לא כלכלי, אבל בסוף אתה מבלה הרבה על הכביש, יש הרבה יתרונות לרכב חדש (נוחות, בטיחות, שקט נפשי).

תחשוב שרק תיקון אחד של 6000 ש"ח ברכב ישן שווה ערך לפער של שנה בין הליסינג לרכישה.

 

לגבי I10 ודומיה - לדעתי זה רכב קטן מידי לנסיעות של 30,000 ק"מ בשנה. זה נוח בהתחלה, אבל מהר מאוד מרגישים את אי הנוחות

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, gilna3 כתב:

תודה רבה על התגובות! 

 

האמת היא שנגעת בדיוק בשאלה שרציתי להעלות. התחלתי להסתכל על i10 ברצינות לאור מה שעלה פה. הדגם החדש אכן עבר מתיחת פנים וממה ששמעתי הוא יותר נח ממתחרות בקטגוריית מיני בכלל, ובהשוואה לדגם הקודם של i10 בפרט. מכיוון שגם אם אקח i20 לא ייכנסו שם 3 ילדים, והפער בנטו הוא מעל 500 ש"ח לטובת הi10 - השאלה היא עד כמה הנוחות פה היא קריטית בנסועה כזאת? 

לצורך ההשוואה - הרכב העיקרי שלנו הוא פוקוס 2008, ולעבודה אני נוסע באופן זמני עם רכב של קרובי משפחה - פוקוס 2007. כמובן שרכב בן 15 עבר הרבה ונוחות היא לא הצד החזק שלו, אבל מבחינתי זה בסדר לגמרי. אני מתאר לעצמי שרכב חדש יהיה יותר נח מהמצב הנוכחי. מה שמטריד אותי לא פחות הוא עניין הבטיחות בנסיעות בכבישים כמו כביש 1 אני מעדיף לא להיות בקופסת גפרורים. השאלה היא עד כמה ההבדל בין i10 ל-i20 הוא משמעותי פה. 

 

 

שוב - אני הייתי באותה דילמה (החזקת רכב 7 מקומות כרכב שני ולקחתי מהעבודה פיקנטו),
 

קודם הפוקוס 2008 יותר נוחה באופן ברור מI10 חדשה, הI10 אולי תהיה שקיטה יותר ובטיחותית יותר אבל הפוקוס נוחה יותר (הייתה גם נוחה ביחס לאחרות בזמנה),

לנסוע קלומטרג' גבוה ברכב קטן זה אפשרי אבל בטיחותית עדיין יש הבדלים, הגב שלך כנראה יראה אותות מצוקה אחרי נסיעה של שעה ומשהו (שיש פקקים),
האם שווה להוציא מעל 500 ש"ח בנטו עבור השדרוג? רק אתה וחשבון הבנק שלך יכולים להגיד,
ובגדול בI20 משפחה עם 3 ילדים יכולה להסתדר, מקסימום לטיול לוקחים צ'ימיגג (מוזמן להשאיל ממני שאתה צריך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...