Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג או יד2 - רכב שני לנסיעות יומיות ארוכות


gilna3
שימו לב! השרשור הזה בן 821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם שוק היד 2 היה שפוי, הייתי אומר לך לחפש נניח סונטה 2017 עם 100K ק"מ (ז"א לשים את ה 50K שלך ולהוסיף את השאר בהלוואה קטנה) ואז אתה נוהג על רכב מנהלים איכותי, בטיחותי וחסכוני (וכמי שנוסע ק"מ שנתי דומה על רכב מנהלים איכותי, ונהג בעבר על ספארק בליסינג, אין מה להשוות מבחינת נוחות ושקט ויציבות על הכביש, זה פשוט עולם אחר).

 

עוד כיוון אפשרי (אם אפשרי בתלות ביכולת טעינה בעיקר) - רכב חשמלי חדש - אתה שם 50K, השאר בהלוואה ל 5-6 שנים, אין הוצאות דלק וטיפולים מזעריים וכמובן רוב הסיכויים שזה יהיה ג'יפון מרווח (עולה לי בראש למשל U5 ב 157K).

 

אם אתה מתכוון לקונת לבד רכב מיני קטן אז הייתי הולך על אופציית הליסינג בוודאות, i20 תהיה עדיפה מ i10 או פיקנטו בקניה ואחזקה עצמית, וזה שווה כנראה את ה 400-500 ש"ח בחודש (כל עוד אכן אין פגיעה בסוציאליות, ואם כן זה משנה לגמריי את התמונה).

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.1.2022 בשעה 21:47, davemustaine87 כתב:

מבחינת נוחות נטו, אני באמת לא חושב שיהיה הבדל גדול. אני הייתי נוסע 30 אלף על מיצובישי ספייסטאר והיא באמת הייתה נוראית, אבל מנסיעה של יומיים ב-I10 הקודמת היא משמעותית הייתה טובה יותר והנוכחית טובה עוד יותר. ככה שאני חושב שיהיה סביר. 

 

השאלה היא האם היית נוסע מרחקים כאלה בעבר? כי באופן אישי לנסוע כמויות כאלה ללא בקרת שיוט זה דיל ברייקר משמעותי, אבל יש כאלה שלא מפריע להם בכלל והם לא משתמשים בה. 

 

נסעתי גם יותר אבל לא באופן יומיומי. אם הייתי רגיל לבקרת שיוט אז מניח שלא הייתי יכול לוותר על זה אבל אין זה ברכבים הנוכחיים שאני נוהג בהם. 

 

לפני 15 שעות, llaavvii כתב:

 

שוב - אני הייתי באותה דילמה (החזקת רכב 7 מקומות כרכב שני ולקחתי מהעבודה פיקנטו),
 

קודם הפוקוס 2008 יותר נוחה באופן ברור מI10 חדשה, הI10 אולי תהיה שקיטה יותר ובטיחותית יותר אבל הפוקוס נוחה יותר (הייתה גם נוחה ביחס לאחרות בזמנה),

לנסוע קלומטרג' גבוה ברכב קטן זה אפשרי אבל בטיחותית עדיין יש הבדלים, הגב שלך כנראה יראה אותות מצוקה אחרי נסיעה של שעה ומשהו (שיש פקקים),
האם שווה להוציא מעל 500 ש"ח בנטו עבור השדרוג? רק אתה וחשבון הבנק שלך יכולים להגיד,
ובגדול בI20 משפחה עם 3 ילדים יכולה להסתדר, מקסימום לטיול לוקחים צ'ימיגג (מוזמן להשאיל ממני שאתה צריך).

תודה על התגובה. קפצתי היום לאולם תצוגה להרגיש קצת את הi10. כמובן שזה לא מדמה מצב אמת אבל מבחינת תחושה סה"כ זה הרגיש נח. האם זה שווה 500 ש"ח זו אכן שאלה. זה סכום שהוא איפשהו בגבול שבו השאלה הזאת מבחינתי האישית מתחילה לעלות. 

יותר מעניין אותי איך אפשר להכניס 3 ילדים (2 כסאות) בi20? היום גם בפוקוס זה סיוט. 

צ'ימיגג זה רעיון נהדר ותודה על ההצעה

לפני 15 שעות, yonisi כתב:

אם שוק היד 2 היה שפוי, הייתי אומר לך לחפש נניח סונטה 2017 עם 100K ק"מ (ז"א לשים את ה 50K שלך ולהוסיף את השאר בהלוואה קטנה) ואז אתה נוהג על רכב מנהלים איכותי, בטיחותי וחסכוני (וכמי שנוסע ק"מ שנתי דומה על רכב מנהלים איכותי, ונהג בעבר על ספארק בליסינג, אין מה להשוות מבחינת נוחות ושקט ויציבות על הכביש, זה פשוט עולם אחר).

 

עוד כיוון אפשרי (אם אפשרי בתלות ביכולת טעינה בעיקר) - רכב חשמלי חדש - אתה שם 50K, השאר בהלוואה ל 5-6 שנים, אין הוצאות דלק וטיפולים מזעריים וכמובן רוב הסיכויים שזה יהיה ג'יפון מרווח (עולה לי בראש למשל U5 ב 157K).

 

אם אתה מתכוון לקונת לבד רכב מיני קטן אז הייתי הולך על אופציית הליסינג בוודאות, i20 תהיה עדיפה מ i10 או פיקנטו בקניה ואחזקה עצמית, וזה שווה כנראה את ה 400-500 ש"ח בחודש (כל עוד אכן אין פגיעה בסוציאליות, ואם כן זה משנה לגמריי את התמונה).

גיששתי קצת בכיוון של רכב חשמלי. יש גם עמדות טעינה במקום העבודה. אבל התשתית בבית לא תתאים ובאופן כללי אחרי שנהגתי על טסלה של קולגה, מרגיש לי קצת רובוטריקי כל העסק הזה, בטח כשחושבים על המוסכים שאמורים לטפל בו. אולי בעוד 5 שנים אדבר אחרת אבל כרגע אני מעדיף להיות שמרן. 

 

הליסינג סופי מבחינתי. אין פגיעה בסוציאליות - זו מדיניות מוצהרת של המעסיק וגם בסימולציית שכר זה השתקף.

השאלה היא רק i10 או i20. או לחדד - האם i20 נוחה יותר מi10 ברמה שמצדיקה לשלם כל חודש מעל 500 ש"ח יותר. 

יש גם שאלה של זמינות למסירה כי בינתיים לפי מה שאני מבין ב-i20 הצפי הוא לסוף מאי וגם זה עוד יכול להתעכב, לעומת i10 שכנראה תהיה זמינה במרץ.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח את כסאות הבטיחות שלך לאולם התצוגה של יונדאי ונסה להרכיב אותם על הI20 (הכסאות שלך גדולים ורחבים? אם כן החלפת כסא יכולה לפתור את הבעיה), הצלחת - אז לטעמי באופן ברור I20,
לא הצלחת והכסאות שלך סטנדרטים ולא רחבים יותר מידי, תשקול את הI10 - רק אל תשכח הI10 עם גיר רובוטי חד מצמדי מעצבן בהתנהגות שלו (מישהי שאני מכיר שלמה קנס של 3 חודשים והחזירה רכב מכיוון שלא הצליחה להתרגל).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה- i10 בהחלט עשתה קפיצת דרך לעומת הדור הקודם. היא יותר בטיחותית (בלימת חירום אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב), יותר מאובזרת (מולטימדיה מקורית עם שיקוף הטלפון) ויותר מרווחת. אבל התיבה הרובוטית החד מצמדית שלה גרועה. היא מכויילת כך שהחלפות ההילוכים שלה איטיות (כדי למזער את הטלטול האופייני לתיבות מסוגה) וכתוצאה מכך יש לה תאוצה של יותר מ- 15 שניות מאפס למאה... הייתי לוקח i10 רק עם תיבה ידנית.
ה- i20 מצויידת ביחידת הנעה טובה וחזקה יותר - מנוע טורבו בנפח ליטר ותיבת רובוטית דו מצמדית די דומות לדור הקודם לאחר מתיחת הפנים בו נהגתי והביצועים הם בליגה אחרת (נהגתי גם ב- i10 החדשה).
עד כמה שזכור לי, אתה אמור לעלות עם הרכב לי-ם כל יום, כשנסעתי ב- i10 בין שער הגיא לי-ם הרגשתי מחסור בכוח וכל עקיפת משאית דרשה תכנון או שימוש במצבהידני שלל התיבה (שאיננו עצמאי לגמרי).
אם אתה מחליט להשתדרג ל- i20, חשוב לוודא שאתה לא מקבל את הגרסה הבסיסית (המיועדת לצבא) שאינה מצויידת באבזור בטיחות אקטיבי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכל'ס אני מבין שאתה הולך להוסיף עוד 1000 לחודש כדי לקבל i20 מליסינג על פני פרטי.( 500 תוספת בליסינג ועוד 500 לשידרוג קטיגוריה) לפי איך שנשמע מהשיח שלך זה לא מוצדק. ב 50אלף תוכל להשיג רכבים מצויינים ללא תקלות כמעט אם בכלל שלא שווים כזה פער.

דרך אגב בליסינג זה לא תמיד חוסך לך התעסקות עם הרכב אלא אתה לוקח למוסך והם משלמים על הכל (לא התנסתי אלא ממה שקראתי בפורום).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, David2540 כתב:

דרך אגב בליסינג זה לא תמיד חוסך לך התעסקות עם הרכב אלא אתה לוקח למוסך והם משלמים על הכל (לא התנסתי אלא ממה שקראתי בפורום).

 

אני נוהג ברכב ליסינג מטעם העבודה כבר כמעט 20 שנה. למעט חברה קטנה בה הרכב שלי היה בליסינג מימוני בו הייתי צריך לקחת את הרכב למוסך ולאסוף אותו בסוף היום (והחברה שילמה לי מוניות ואת השעות של הכנסת הרכב ואיסופו), בכל החברות האחרות - הרכב שלי הוא בליסינג תפעולי - נציג חברת הליסינג בחברה מתאם תאריך טיפול ובאותו יום מגיע נהג לקחת את הרכב ומחזיר את הרכב בסוף היום (אם יש עיכוב - מקבלים רכב חלופי). כמעט שאין חברות בהן הרכב הוא לא בעסקת ליסינג תפעולי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסיף עוד 500 ש"ח וגם זה במקרה של i20. עבור i10 עלות הליסינג זהה לעלות יד2 (כמובן לרכב מקטגוריה גבוהה יותר כמו איביזה). 

מעבר לזה מדובר על ליסינג תפעולי, כולל נציג שלוקח ומחזיר את הרכב. 

 

כרגע לא ניתן להזמין i20 בכלל כי אין לחברה אפילו צפי מתי יגיע. אנסה לתאם נסיעת מבחן על i10 ובהתאם לזה אחליט סופית. תודה רבה לכולם על התגובות והעצות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 821 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...