Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עתיד התחבורה: רכב חשמלי, תרומתו להפחתת הזיהום ועוד


eitanuch
שימו לב! השרשור הזה בן 910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כפי שאתה מבין בתגובה מעליך, בימנו, למקורות יש חשיבות לא פחות חשובה מהמידע. פרקטיקה ידועה היום בעולם הפרסום נקראת astroturfing , שזה חברות ממומנות על ידי בעלי עניין במסווה של חברות ניטראליות, חסרות פניות. 

 

סרטון על astroturfing :

 

 

פרקטיקה אחרת יותר נפוצה בארצנו הוא תוכן ממומן בחזות של כתבות אמיתיות כמו פה:

https://www.the7eye.org.il/104479

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 125
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כשטענה היא נכונה, אפשר תמיד למצוא רפרנסים אמינים לחיזוקה. השאלה מה הוא מקור אמין? זה קצת סובייקטיבי, אבל הדעה הרווחת היא שמאמרחם שעברו peer review יכולים להיחשב כאמינים. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.9.2021 בשעה 08:13, vadim6385 כתב:

אבל אם הבחירה היא בין ארובות אי שם לבין אגזוז מול הפרצוף, אני מעדיף את הארובות

גם אם ממחר לא ימכרו אף מכונית בנזין חדשה, המכוניות הישנות, משאיות ואוטובוסי דיזל ימשיכו לזהם את מרכזי הערים בעוד שנים רבות.

ככה אנחנו נקבל גם אגזוזים ישנים בפרצוף וגם ארובות אי שם, לא רחוק מערים בדרך כלל.

הפתרון יכול להיות - לדרוש גריטה של מכונית ישנה כדי לקבל אישור לקניה של מכונית חדשה ולהגביל, למעשה, את צי מכוניות לכמות הקיימת היום. זה יתן הרבה יותר לפתרון זיהום האוויר וצפיפות מסבסוד רכבים חשמליים שעדיין מעודד בעלות על רכב פרטי.

אבל זה לא יתקבל במערכת פוליטית. הם לא מצליחים אפילו לבטל סבסוד/עידוד רכב פרטי לעובדי מדינה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 בעיית המחזור של הסוללות זה לא סוד. היא קשה אבל לטווח ארוך זה פתיר על ידי תכנון מוצר מתאים יותר. זה גם מה שטענו במאמר בנייצ'ר. 

לפני 11 שעות, EvGriga כתב:

גם אם ממחר לא ימכרו אף מכונית בנזין חדשה, המכוניות הישנות, משאיות ואוטובוסי דיזל ימשיכו לזהם את מרכזי הערים בעוד שנים רבות.

ככה אנחנו נקבל גם אגזוזים ישנים בפרצוף וגם ארובות אי שם, לא רחוק מערים בדרך כלל.

הפתרון יכול להיות - לדרוש גריטה של מכונית ישנה כדי לקבל אישור לקניה של מכונית חדשה ולהגביל, למעשה, את צי מכוניות לכמות הקיימת היום. זה יתן הרבה יותר לפתרון זיהום האוויר וצפיפות מסבסוד רכבים חשמליים שעדיין מעודד בעלות על רכב פרטי.

אבל זה לא יתקבל במערכת פוליטית. הם לא מצליחים אפילו לבטל סבסוד/עידוד רכב פרטי לעובדי מדינה.

מה שאתה מתאר זה פיתרון קצר טווח. היצרנים לא מתכננים רכבים כדי למכור בישראל. הם מתכננים רכבים כדי למכור בכל העולם והם צריכים לעמוד בתקנים. עובדתית, הם לא מצליחים לעמוד בהם. לטווח הארוך, 5 שנים ומעלה, עדיף לסבסד רכבים חשמליים כדי להעלות את תפוצתם למעל 30 אחוזים ובכך לצמצם את הפליטה. זה לא מעלים את הבעיה לגמרי אבל זה שיפור משמעותי שמקטין את הבעיה למצב שהוא בהחלט סביל, בניגוד למצב כיום שבו הערים המרכזיות והסואנות הן אלה שסובלות מזיהום קיצוני כתוצאה מתחבורה עמוסה. חיוב גריטה של רכבים ישנים לא יעיל במצב הזה. באילו רכבים נוסעים החברה במרכז? סובארו שנת 2000 ישנה? נראה שהמצב הפוך. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, EvGriga כתב:

הפתרון יכול להיות - לדרוש גריטה של מכונית ישנה כדי לקבל אישור לקניה של מכונית חדשה ולהגביל, למעשה, את צי מכוניות לכמות הקיימת היום

או לראות כמה מכוניות יורדות מהכביש בכל שנה, ולהגביל את כמות המכוניות החדשות שעולות לכביש לפי זה. לתת יבואנים מכסה של כמה מכוניות הם יכולים להביא בשנה. נגמר - שיוציאו את עצמם לחל"ת עד השנה הבאה.

 

וגם לסגור את הפארסה הזאת שנקראת "אובדן להלכה". יורד מהכביש זה יורד מהכביש, עם רישיון מבוטל אוטומטית.

 

כי עם כל האהבה שלנו למכוניות, המצב הזה לא יכול להימשך. זה ייגמר בזה שהדרך היחידה לנוע בכבישים תהיה לקפוץ על גגות של מכוניות שנתקעו בפקק נצחי.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר בפורום הפנה את תשומת לבי לדוגמא מייצגת של מערכת ייצור חשמל סולרית הכללת גיבוי ע"פ דרישת הרשויות.

כל המידע נלקח מהמאמר ומאתר האינטרנט של החברה שהקימה את המערכת.

הפרשנות למטה זאת דעתי האישית בלבד, אם טעיתי בהצגת או בהבנת העובדות, אני מתנצל מראש.

 

לראשונה בישראל: הוקמה מערכת לאגירת אנרגיה סולארית

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3894136,00.html

 

לפי המאמר הם מייצרים לפי תעריף של 45 אג' לקווט"ש, שהובטח ל 20 שנה.

המחיר הזה הוא כפול ממחיר ייצור חשמל מגז טבעי ע"י חברת החשמל ופי 3-4 ממחיר של ייצור מפחם.

ללא מערכת גיבוי לא היה ניתן להקים את האתר הפוטו-וולטאי ע"פ דרישת הרשויות.

מהתצלומים ומאתר האינטרנט של החברה אפשר לראות שמערכת גיבוי היא של CATL (מבוסס סוללות ליטיום-איון כנראה)

הספק של פאנלים פוטו-וולטאיים 2.77 MW, קיבולת מערכת גיבוי 3.22 MWh, ז"א כשעה ועשר דקות של גיבוי מלא.

מערכת גיבוי אחרת שהחברה מקימה היא של טסלה בקיבולת של 3MWh.

ברור שמערכות גיבוי האלה לא זולות וקיבולת שלה לא מספקת כדי לייצב את מערכת הספקת החשמל בשעות שפאנלים פוטו-וולטאיים לא מפיקים חשמל.

אבל זה כנראה מספיק בשביל רשויות החשמל כדי להבטיח לחברה הנ"ל רכישת חשמל במחיר של 45 אג' לקווט"ש למשך של 20 שנה.

במשך 20 שנים הבאות צרכני החשמל בישראל יסבסדו את המערכת הזאת בתעריפי החשמל שלהם.

בנוסף לנזק הכספי הישיר לצרכנים - ייצור חשמל לא קבוע ולא נשלט גורם נזק למערכת הספקת החשמל הארצית. 

האם למערכות גיבוי כאלה מתכוונות רשויות החשמל בארץ כדי להגיע ל 30% מייצור החשמל בארץ מאנרגיית שמש עד 2030?

אם אלה דרישות הגיבוי - תתכוננו להפסקות חשמל ממושכות.

או כפי שאני אמרתי קודם: מה שלא יכול לעבוד - לא יעבוד.

 

נופר אנרגיה, שהנפיקה את מניותיה בבורסה בת"א בדצמבר 2020, פועלת בתחום פיתוח, רישוי, הקמה ותפעול של מערכות פוטו-וולטאיות, בעיקר על מאגרים וגגות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלטת הממשלה שעד 2030 30% ייצור החשמל יהיה ממקורות מתחדשים, שקולה בעיני לכך שהממשלה תחליט שבשנת 2030 כיוון כוח הכבידה יתהפך.

 

מי האידיוט שכתב את ההחלטה הזאת ומי האידיוטים שהצביעו עליה.

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בדיוק קפץ לי לפני כמה ימים בפרצוף ספר.

 

IMG_20210929_222940.jpg

  • מצחיק 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, amosbmw כתב:

החלטת הממשלה שעד 2030 30% ייצור החשמל יהיה ממקורות מתחדשים, שקולה בעיני לכך שהממשלה תחליט שבשנת 2030 כיוון כוח הכבידה יתהפך.

 

מי האידיוט שכתב את ההחלטה הזאת ומי האידיוטים שהצביעו עליה.

מה הבעיה, אפשר לייצר גז מתאן מגופות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, SlowRide כתב:

בדיוק קפץ לי לפני כמה ימים בפרצוף ספר.

 

IMG_20210929_222940.jpg

לאירופה ובפרט לאנגליה יש בעיה בניהול משאבים. אפילו נהגים למיכליות דלק אין להם ובכך נוצר מחסור בדלק בתחנות דלק לאחרונה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בארץ יש חורף, אולי הטמפרטורות לא נמוכות, אבל הספק של תחנות חשמל סולריות נופל רציני, לפעמים יש עננים לכמה ימים גם בנגב.

שום גיבוי המבוסס על אגירת אנרגיה לא יכול לאזן את התנועה העונתית בהספק של תחנה סולרית.

לצד כל תחנת חשמל סולרית צריך לבנות תחנת גיבוי שפועלת על גז טבעי בהספק זהה.

אז בשביל מה צריך את התחנה הסולרית היקרה מלהתחילה?

כדי שחברות אנרגיה "ירוקה" יוכלו להרוויח הרבה כסף על חשבון הציבור, אולי?

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, EvGriga כתב:

 

הספק של פאנלים פוטו-וולטאיים 2.77 MW, קיבולת מערכת גיבוי 3.22 MWh, ז"א כשעה ועשר דקות של גיבוי.

מערכת גיבוי אחרת שהחברה מקימה היא של טסלה בקיבולת של 3MWh.

ברור שמערכות גיבוי האלה לא זולות וקיבולת שלה לא מספקת כדי לייצב את מערכת הספקת החשמל בשעות שפאנלים פוטו-וולטאיים לא מפיקים חשמל.

אבל זה כנראה מספיק בשביל רשויות החשמל כדי להבטיח לחברה הנ"ל רכישת חשמל במחיר של 45 אג' לקווט"ש למשך של 20 שנה.

במשך 20 שנים הבאות צרכני החשמל בישראל יסבסדו את המערכת הזאת בתעריפי החשמל שלהם.

בנוסף לנזק הכספי הישיר לצרכנים - ייצור חשמל לא קבוע ולא נשלט גורם נזק למערכת הספקת החשמל הארצית. 

האם למערכות גיבוי כאלה מתכוונות רשויות החשמל בארץ כדי להגיע ל 30% מייצור החשמל בארץ מאנרגיית שמש עד 2030?

איזה נזק נגרם למערכת הספקת החשמל הארצית? 

 

זכור לי שהחוזה של נופר אנרגי עם טסלה הוא על מערכת אגירה בקיבולת של כ100 מגה ואט. באוסטרליה לפחות, זה עבד להם והפרוייקט מתרחב. גם בטקסס. 

 

https://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/790485

לפני 12 דקות, EvGriga כתב:

גם בארץ יש חורף, אולי הטמפרטורות לא נמוכות, אבל הספק של תחנות חשמל סולריות נופל רציני, לפעמים יש עננים לכמה ימים גם בנגב.

שום גיבוי המבוסס על אגירת אנרגיה לא יכול לאזן את התנועה העונתית בהספק של תחנה סולרית.

לצד כל תחנת חשמל סולרית צריך לבנות תחנת גיבוי שפועלת על גז טבעי בהספק זהה.

אז בשביל מה צריך את התחנה הסולרית היקרה מלהתחילה?

כדי שחברות אנרגיה "ירוקה" יוכלו להרוויח הרבה כסף על חשבון הציבור, אולי?

כי אפשר, ותחרות זה דבר טוב. ובוא נודה בזה, בישראל רוב השנה יש שמש ועוד כמה ימים בודדים של גשם. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי המאמר, הם יכולים אפילו להוסיף עוד פאנלים פוטו-וולטאיים שישבו על אותה תחנת גיבוי מסכנה.

חוזה ל100 MW? הם רוצים לבנות עוד תחנות כאלה, ושאנחנו נשלם עליהם.

הפאנלים הסיניים זולים והחשמל שהם מוכרים לנו יקר.

באוסטראליה תחנת גיבוי של טסלה הייתה צריכה להחזיק את מערכת החשמל של מחוז שלם לכמה דקות, לא יותר, עד שתחנות גיבוי הפועלות על גז ייכנסו לפעולה.

מבחינה הזאת היא הצליחה.

 

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...