Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עתיד התחבורה: רכב חשמלי, תרומתו להפחתת הזיהום ועוד


eitanuch
שימו לב! השרשור הזה בן 910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 16 דקות, amosbmw כתב:

מטרת השירשור מבחינת פות"ש זה רק למצוא נקודות לזכות הרכב החשמלי והאנרגיה המתחדשת?

כי בדיון, כידוע, אפשר למצוא שיקולים בעד ונגד הנושא שמדברים עליו.

מטרת השרשור היא דיון על השיקולים ברכב חשמלי מבחינת זיהום האוויר. הפוסטים האחרונים דנים בשיקולים כלכליים שאינם מרכז העניין פה. עם שניצל אפשר להיגרר פה לדיון על השתלת השיער של איילון מאסק, ואני מנסה למנוע את המצב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 125
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

השיקולים ברכב חשמלי מבחינת זיהום אוויר נגזרים מאיפה מגיע החשמל של הרכב החשמלי. אם החשמל לא נקי גם רכב חשמלי לא נקי. אם מקור אנרגיה אלטרנטיבי לא מספיק אמין בשביל לבסס עליו כלכלה מודרנית אז אנחנו בבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, ProSystem כתב:

השיקולים ברכב חשמלי מבחינת זיהום אוויר נגזרים מאיפה מגיע החשמל של הרכב החשמלי. אם החשמל לא נקי גם רכב חשמלי לא נקי. אם מקור אנרגיה אלטרנטיבי לא מספיק אמין בשביל לבסס עליו כלכלה מודרנית אז אנחנו בבעיה.

בתור טיעון נגדי ראשון אחזור על כך שאפשר באופן יחסית מהיר להסיט את כל הזיהום ממרכזי ערים לאזורים מרוחקים עם תחנות כח. גם אם רק 30 אחוזים מהרכבים בעיר יהפכו לחשמליים. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, ProSystem כתב:

אם החשמל לא נקי גם רכב חשמלי לא נקי

 

לא נכון, הרכב עצמו פולט 0 זיהום אוויר. זה לא מעניין את הרכב מאיפה החשמל שלו מגיע, כי זה לא משנה את פליטת המזהמים שלו.

היום גם ייצור החשמל מזהם וגם הרכבים מזהמים. עם רכב חשמלי, אנחנו נשארים עם זיהום רק בצד הייצור, שגם אותו ניתן לפתור בקלות על ידי החלטה לעבור לאנרגיה גרעינית (למשל) ולחסל כמעט לחלוטין את זיהום האוויר לכל אורך השרשרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, eitanuch כתב:

מטרת השרשור היא דיון על השיקולים ברכב חשמלי מבחינת זיהום האוויר. הפוסטים האחרונים דנים בשיקולים כלכליים שאינם מרכז העניין פה. עם שניצל אפשר להיגרר פה לדיון על השתלת השיער של איילון מאסק, ואני מנסה למנוע את המצב. 

גם אם לשיטתך, זיהום האויר הוא מרכז העניין ולא שיקולים כלכליים, אתה טועה.

כי אולי אם תשקיע את אותם משאבים כלכליים מוגבלים בדברים אחרים תשיג תוצאה יותר טובה מבחינת זיהום האויר.

 

עיקר זיהום האויר במרכזי הערים הוא מרכב כבד, פינוי אשפה, אוטובוסים, קטנועים, רכבי דיזל ורכבים שאינם מטופלים נכון.

 

אז תחליף את כל אלה במקום את רכב הבנזין הפרטי, שהכי קל להטיל עליו גזירות.

 

ואם עדיין תתעקש שהתקווה היא ברכב חשמלי פרטי - מה שיגרום לאנשים להחליף הוא אך ורק תמריץ כלכלי. רוב האנשים לא יוציאו יותר כסף על מנת להוריד את זיהום האויר, רק כשמכריחים אותם באמצעות תקנות.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, amosbmw כתב:

אז תחליף את כל אלה במקום את רכב הבנזין הפרטי, שהכי קל להטיל עליו גזירות.

 

 

יש כבר הרבה מאוד אוטובוסים חשמליים בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, amosbmw כתב:

גם אם לשיטתך, זיהום האויר הוא מרכז העניין ולא שיקולים כלכליים, אתה טועה.

כי אולי אם תשקיע את אותם משאבים כלכליים מוגבלים בדברים אחרים תשיג תוצאה יותר טובה מבחינת זיהום האויר.

 

עיקר זיהום האויר במרכזי הערים הוא מרכב כבד, פינוי אשפה, אוטובוסים, קטנועים, רכבי דיזל ורכבים שאינם מטופלים נכון.

 

אז תחליף את כל אלה במקום את רכב הבנזין הפרטי, שהכי קל להטיל עליו גזירות.

 

ואם עדיין תתעקש שהתקווה היא ברכב חשמלי פרטי - מה שיגרום לאנשים להחליף הוא אך ורק תמריץ כלכלי. רוב האנשים לא יוציאו יותר כסף על מנת להוריד את זיהום האויר, רק כשמכריחים אותם באמצעות תקנות.

אם זה היה נכון, היינו רואים מפה אחידה כמעט בכל הארץ. אבל זה לא המצב. 

 

איך אתה מסביר שתל אביב דומה לחיפה מבחינת איכות האוויר, כאשר חיפה ניחנה בבתי זיקוק? 

 

20211001_102130.jpg

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, MiniMiz3r כתב:

 

יש כבר הרבה מאוד אוטובוסים חשמליים בישראל.

השיפור מזה בהחלט מורגש באף, כשרוכבים על אופניים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, eitanuch כתב:

איך אתה מסביר שתל אביב דומה לחיפה מבחינת איכות האוויר, כאשר חיפה ניחנה בבתי זיקוק? 

 

למה החלטת שזה רק בגלל שיש יותר מכוניות פרטיות בתל אביב?

האם שאר הגורמים המשפיעים שווים בינהם חוץ מבתי הזיקוק? האם הרוחות זהות, לדוגמה?

למה הוא צריך להפריך את התאוריה שלך? אתה תוכיח שהיא נכונה.

הוא לא מומחה לזיהום אוויר וגם לא אתה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, MiniMiz3r כתב:

 

לא נכון, הרכב עצמו פולט 0 זיהום אוויר. זה לא מעניין את הרכב מאיפה החשמל שלו מגיע, כי זה לא משנה את פליטת המזהמים שלו. היום גם ייצור החשמל מזהם וגם הרכבים מזהמים. עם רכב חשמלי, אנחנו נשארים עם זיהום רק בצד הייצור, שגם אותו ניתן לפתור בקלות על ידי החלטה

 

גם הייצור של רכב החשמלי מזהם מאוד לאורך כל השרשרת. למעשה רכב חשמלי מזהם הרבה יותר בתחילת דרכו ורק בהמשך חייו מקזז את העלויות אקסטרה של הזיהום. במילים אחרות מי שלא נוהג הרבה גורם יותר נזק עם רכב חשמלי מאשר עם רכב בנזין מודרני.

 

חוץ מזה למה אנחנו צריכים לעודד אנשים לנהוג? אולי הבעיה היא בדבר שנקרא רכב לא משנה אם הוא על בנזין, מימן או חשמל.

 

לפני שעתיים, MiniMiz3r כתב:

לעבור לאנרגיה גרעינית (למשל) ולחסל כמעט לחלוטין את זיהום האוויר לכל אורך השרשרת.

 

בהצלחה לשכנע את הציבור לתמוך באנרגיה גרעינית. אנשים לא מוכנים לשמוע על זה. גם אם מחר יחליטו לחזור לאנרגיה גרעינית מדובר בתהליך של עשרות שנים כי עד שיבנו תחנה כזאת ויכשירו אנשי מקצוע לתפעל אותה לוקח זמן.

 

שוק האנרגיה הוא כמו הטיטאניק לוקח זמן לשנות את כיוון ההפלגה.

 

בינתיים Winter is Coming

 

עריכה אחרונה על ידי ProSystem
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EvGriga כתב:

 

למה החלטת שזה רק בגלל שיש יותר מכוניות פרטיות בתל אביב?

האם שאר הגורמים המשפיעים שווים בינהם חוץ מבתי הזיקוק? האם הרוחות זהות, לדוגמה?

למה הוא צריך להפריך את התאוריה שלך? אתה תוכיח שהיא נכונה.

הוא לא מומחה לזיהום אוויר וגם לא אתה.

 

 

 

אני שמח שעלינו רמה ועכשיו כולם דורשים מקורות. למרות שזה נשמע שאתה עושה את עצמך כלא מאמין ומכיוון שביקשת כל כך יפה, אני אשתף במה שיש לי.

 

זה שהתחבורה במרכז היא המקור העיקרי לזיהום האוויר באיזור היא לא חדשה. למעשה, הנתונים מראים שאיכות האוויר במרכז הארץ אפילו נמוכה מזו של חיפה. בכתבה במעריב [1] הוצגו נתונים די מפתיעים מתוך דוח של ארגון הבריאות העולמי: ערי המרכז מובילות (לרעה) במדדי זיהום האויר. גם שם טוענים שהתחבורה היא המקור העיקרי לזיהום, אבל מכוון שאני לא מסתמך על מה שכתוב בעיתון בדרך כלל, ובפרט לא מעריב, אני אפנה למקום נוסף כדי להיות יותר אמין.

בדה מרקר פורסמה הכתבה שהציגה נתונים על זיהום האויר ביום כיפור. לטענתם, ביום שבו אין כלל תחבורה ברוב הארץ, נתוני זיהום האויר מתהפכים בבת אחת. שים לב שבמקרה זה בעלי החיים (והאדם כמובן) ממשיכים לחיות ולהפליץ. תעשייה חיונית ממשיכה לתפקד, ובוא נודה בזה שהרבה בתים בישראל ממשיכים לצרוך חשמל כמעט כמו כל יום רגיל, הרי יש רוב חילוני או לא יהודי. אבל מכיוון שקורלציה זה לא מדד שמספיק כדי לשכנע אותך, כנראה שאצטרך להתאמץ עוד יותר.

לבסוף מצאתי כתבה מאת מנכ״ל משרד התחבורה [3]. לטענתו, הזיהום מכלי רכב הורג יותר מ-1000 בני אדם בשנה, לפי דוח ה-OECD. אז נכון שאתה לא מסתמך על קורלציה ונכון ששניצל חושב שהשתלת השיער של איילון זה פשע נגד האנושות, אבל בסופו של דבר נראה שהנתונים אכן קיימים והתחבורה בארץ היא אכן בראש המקורות המזהמים בערים המרכזיות.

 

[1] https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-636952

[2] https://www.themarker.com/dynamo/1.3101830

[3] https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4775648,00.html

 

לקריאה נוספת: https://ecowiki.org.il/זיהום_אוויר_בישראל#cite_note-danziger-9

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום כיפור, שובתים הרכב הפרטי, הרכב הכבד והתחבורה הציבורית, הדו גלגלי, כולם. 

אז איך זה עוזר לך לפלח ביניהם?

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ProSystem כתב:

בינתיים Winter is Coming

איזה כיף. אני אוהב גשם. חבל שאין הרבה בישראל.

לפני 1 דקה, amosbmw כתב:

ביום כיפור, שובתים הרכב הפרטי, הרכב הכבד והתחבורה הציבורית, הדו גלגלי, כולם. 

אז איך זה עוזר לך לפלח ביניהם?

זה עוזר לפלח בין תחבורה לתעשייה ובעלי חיים. לא בין סוגים שונים של תחבורה. אבל זו גם לא הייתה המטרה שלי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ולא היה לי ספק שלתחבורה תרומה גדולה לזיהום אוויר בערים.

אבל איזה תחבורה? מה התרומה של מכוניות החשדות?

הרי רק את המכוניות החדשות מציעים להחליף עם רכבים חשמליים.

  • אהבתי 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, eitanuch כתב:

לטענתו, הזיהום מכלי רכב הורג יותר מ-1000 בני אדם בשנה, לפי דוח ה-OECD. אז נכון שאתה לא מסתמך על קורלציה ונכון ששניצל חושב שהשתלת השיער של איילון זה פשע נגד האנושות, אבל בסופו של דבר נראה שהנתונים אכן קיימים והתחבורה בארץ היא אכן בראש המקורות המזהמים בערים המרכזיות.

 

אכן נתון לא נעים. אבל מכונית כמכונית הורגת מאות אנשים בשנה ופוצעת אלפים באופן ישיר. בשנה. כל שנה. נוסיף לכך את האלפים שמתים כתוצאה מהשמנה/סכרת/דיכאון ושאר הבעיות שמכוניות יוצרות כי מה לעשות לישיבה של 2-3 שעות ביום כל יום במכונית יש השלכות בריאותיות ופסיכולוגיות מובהקות. אבל משום מה לאף אחד אין בעיה לשפוך מיליארדים על מזבח קדושת הרכב.

 

https://www.cbs.gov.il/he/publications/Pages/2020/תאונות-דרכים-עם-נפגעים-2019-סיכומים-כלליים.aspx

 

 

עריכה אחרונה על ידי ProSystem
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 910 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...