Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עתיד התחבורה: רכב חשמלי, תרומתו להפחתת הזיהום ועוד


eitanuch
שימו לב! השרשור הזה בן 909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 13 דקות, EvGriga כתב:

כדי שחברות אנרגיה "ירוקה" יוכלו להרוויח הרבה כסף על חשבון הציבור, אולי?

ככה זה כשמחליטים החלטות פופוליסטיות.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 125
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 11 דקות, EvGriga כתב:

לפי המאמר, הם יכולים אפילו להוסיף עוד פאנלים פוטו-וולטאיים שישבו על אותה תחנת גיבוי מסכנה.

חוזה ל100 MW? הם רוצים לבנות עוד תחנות כאלה, ושאנחנו נשלם עליהם.

הפאנלים הסיניים זולים והחשמל שהם מוכרים לנו יקר.

באוסטראליה תחנת גיבוי של טסלה הייתה צריכה להחזיק את מערכת החשמל של מחוז שלם לכמה דקות, לא יותר, עד שתחנות גיבוי הפועלות על גז ייכנסו לפעולה.

מבחינה הזאת היא הצליחה.

 

כן, אבל מה הבעיה עם הספקת חשמל סולארי במשך כל השנה? במשך שעות היום וברוב ימות השנה כשיש שמש. ועל איזה נזק מדובר למערכת הולכת החשמל הארצית? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, eitanuch כתב:

איזה נזק נגרם למערכת הספקת החשמל הארצית?

 

 

הפסקות חשמל יזומות נדרשות כאשר אין במערכת הספק התואם את העומס.

או אצירת תחנות (במקרה של ייצור יתר), או ניתוק הצרכנים (במקרה של צריכת יתר).

ללא התאמת הספק לעומס - נפילת מתח(במקרה של חוסר ייצור), או קפיצת מתח (במקרה של עודף יצור), נזק לטרנספורמטורים וכל מערכת חלוקת החשמל.

במקרה קיצוני, שמערכת יוצאת לגמרי מהאיזון - שרפות ונזק לתחנות כוח ומערכת מתח גבוה.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים סין בבעיה. וגם אירופה.

https://www.calcalist.co.il/world_news/article/skyhv00yet

אירופה.

https://www.calcalist.co.il/world_news/article/h1w1hzy4k

 

אנחנו מדינה במלחמה יומית. במבצע שומר חומות. עצרו את הפקת הגז.

ממאגר תמר. ולכן אי אפשר להסתמך על מקור אחד.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שעל השמש כמקור לייצור חשמל אי אפשר לסמוך אפילו ליום אחד, רק לכמה שעות ביום.

ומערכת ייצור חשמל דורשת מקורות קבועים ונשלטים.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, EvGriga כתב:

 

 

הפסקות חשמל יזומות נדרשות כאשר אין במערכת הספק התואם את העומס.

או אצירת תחנות (במקרה של ייצור יתר), או ניתוק הצרכנים (במקרה של צריכת יתר).

ללא התאמת הספק לעומס - נפילת מתח(במקרה של חוסר ייצור), או קפיצת מתח (במקרה של עודף יצור), נזק לטרנספורמטורים וכל מערכת חלוקת החשמל.

במקרה קיצוני, שמערכת יוצאת לגמרי מהאיזון - שרפות ונזק לתחנות כוח ומערכת מתח גבוה.

יש לך מקור להסתמך עליו? עודפי ייצור יש כל הזמן. אף פעם אי אפשר לייצר חשמל בדיוק לפי הצריכה. בנוסף, מדובר במערכות נלוות לתחנות כח, לא במקום. 

לפני 4 דקות, EvGriga כתב:

הבעיה היא שעל השמש כמקור לייצור חשמל אי אפשר לסמוך אפילו ליום אחד, רק לכמה שעות ביום.

למה אי אפשר להשתמש בחשמל סולארי בכל שעות היום? 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראית פעם את גרף הספק של פאנל פוטו-וולטני?

הוא נראה כמו פעמון, הסי שלו ב 12 בצהריים, לפי 8-9 ואחרי 15-16 אין מה לחפש.

סי הצירכת החשמל בין 7 בערב ל 11 בערב.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, EvGriga כתב:

ראית פעם את גרף הספק של פאנל פוטו-וולטני?

הוא נראה כמו פעמון, הסי שלו ב 12 בצהריים, לפי 8-9 ואחרי 15-16 אין מה לחפש.

סי הצירכת החשמל בין 7 בערב ל 11 בערב.

נכון. אבל זה רק מחזק - לפי זה אפשר לנצל את הפאנלים במשך רוב שעות העבודה 10 עד 14. שוב, זה לא במקום תחנות כח בישראל. 

 

ועדיין לא הבנתי אילו נזקים נגמרים למערכת ההולכה. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק נזק לסביבה. צריך בנוסף לשדה גדול של פאנלים סולאריים גם שדה קטן של סוללות . כמובן להחליף סוללות בלויות  וכל המשתמע. רק כדי לייצב ולנהל את המתח. שדות של אירוסים שחורים. ככה זה יוצג בפרסומת. 

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.9.2021 בשעה 15:15, Uri-G כתב:

אתה מודע לזה שאת הסרטון הזה הפיק אירגון שממומן על ידי חברה להפקת נפט  מסדיקה הידראולית בארה"ב?! שזה בערך הדרך הכי מזהמת להפקת נפט. לא הייתי בונה על אמינות בסרט הזה, בלשון המעטה.

 

אל תבנה על אמינו של אף אחד גם לא של ארגונים ירוקים. 

 

בסופו של דבר הכל מסתכם ב:

 

א. כסף

ב. שליטה. 

 

אף אחד לא תמים בעולם הזה. 

 

לפני 9 שעות, eitanuch כתב:

למה אי אפשר להשתמש בחשמל סולארי בכל שעות היום? 

 

אפשר, אבל שימוש בסוללות זו הדרך הכי מחורבנת שיש לאגירת אנרגיה. 

 

בתאריך 29.9.2021 בשעה 08:15, Uri-G כתב:

כפי שאתה מבין בתגובה מעליך, בימנו, למקורות יש חשיבות לא פחות חשובה מהמידע. פרקטיקה ידועה היום בעולם הפרסום נקראת astroturfing , שזה חברות ממומנות על ידי בעלי עניין במסווה של חברות ניטראליות, חסרות פניות. 

 

סרטון על astroturfing :

 

 

פרקטיקה אחרת יותר נפוצה בארצנו הוא תוכן ממומן בחזות של כתבות אמיתיות כמו פה:

https://www.the7eye.org.il/104479

 

ג'ון אוליבור היה עוד איכשהו אובייקטיבי בתחילת דרכו. היום הוא לא יותר משופר של השמאל הקיצוני בארה"ב. כמו כן רוב התחקרים שלו שטחיים להחריד. אגב,  הוא ממחזר את הבדיחות שלו כבר איזה שלוש שנים. נגמר לו הסוס מזמן - מזמן. 

 

לפני 11 שעות, eitanuch כתב:

לטווח הארוך, 5 שנים ומעלה, עדיף לסבסד רכבים חשמליים כדי להעלות את תפוצתם למעל 30 אחוזים ובכך לצמצם את הפליטה. 

 

סליחה למה צריך לסבסד לאנשים נסועה ברכב פרטי? בתחבורה ציבורית אני עוד יכול להבין, אבל ברכב פרטי?! 

 

בתאריך 28.9.2021 בשעה 22:54, amosbmw כתב:

רכבי הבנזין החדישים שמיוצרים היום הגיעו לרמה נמוכה מאוד של זיהום, ואני לא מבין את הלחץ המטורף להיפטר מהם.

 

כסף, שליטה ואג'נדה פוליטית. אני הייתי מוסיף גם אשלייה של חלק נרחב מהציבור. 

 

בתאריך 29.9.2021 בשעה 08:31, eitanuch כתב:

כשטענה היא נכונה, אפשר תמיד למצוא רפרנסים אמינים לחיזוקה. השאלה מה הוא מקור אמין? זה קצת סובייקטיבי, אבל הדעה הרווחת היא שמאמרחם שעברו peer review יכולים להיחשב כאמינים. 

 

אין קשר. יש המון טענות נכונות שאנשים לא רוצים לשמוע כי זה לא תואם לאג'נדה שלהם. היסטוריה מלאה בדוגמאות. 

 

לדוגמא לפני שנים רבות כלכלנים התריעו שהאובססיה לאנרגיה ירוקה תייקר דרסטית את העלויות ותפגע בעיקר בשכבות הנמוכות. בהדרגה רואים שהם צדקו. אבל הציבור צרח והפוליטיקאים נכנעו. 

לפני 11 שעות, vadim6385 כתב:

כי עם כל האהבה שלנו למכוניות, המצב הזה לא יכול להימשך. זה ייגמר בזה שהדרך היחידה לנוע בכבישים תהיה לקפוץ על גגות של מכוניות שנתקעו בפקק נצחי.

 

נכון, אבל מכונית חשמלית היא לא פיתרון לבעיה הזאת. מכונית חשמלית תהפוך את הבעיה לקצת פחות מסריחה ורועשת, אבל בסופו של דבר עדיין מדובר במכונית. מכונית על בנזין או חשמל או סולר זה לא משנה כי היא עדיין תקועה בפקק ועדיין גוזלת שטח עירוני יקר בשביל האחסון שלה. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ProSystem
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, eitanuch כתב:

לפי זה אפשר לנצל את הפאנלים במשך רוב שעות העבודה 10 עד 14. שוב, זה לא במקום תחנות כח בישראל. 

בין שעות האלה יהיה עודף ייצור חשמל ויהיו חייבים להשבית תחנות אחרות (פעולה בעייתית מבחינה תפעולים).

דרך הגב, מרכז הפיקוח של חברת החשמל עסוק כל הזמן בהתאמה בין ייצור חשמל לצריכה שלו, יש כמובן הגנות אוטומטיות למערכת, ש "יימשכו את הפלאג" במקרה של חוסר איזון קיצוני.  

לפי השאלות שלך - אין לך מושג איך מערכת הספקת החמשל עובדת ומה היא דורשת.

יש מאמרים ברשת שמסבירים את זה, תחפש "intermittent electricity generation"

 

https://blogs.scientificamerican.com/plugged-in/renewable-energy-intermittency-explained-challenges-solutions-and-opportunities/

 

The difficulty associated with integrating variable sources of electricity stems from the fact that the power grid was designed around the concept of large, controllable electric generators. Today, the grid operator uses a three-phase planning process to ensure power plants produce the right amount of electricity at the right time to consistently and reliably meet electric demand. Because the grid has very little storage capacity, the balance between electricity supply and demand must be maintained at all times to avoid a blackout or other cascading problem.

 

Today, the grid operator sends a signal to power plants approximately every four seconds to ensure the total amount of power injected into the grid consistently equals the total power withdrawn.

 

לפני 8 שעות, ירון דורפמן כתב:

"שיא"

תודה רבה, אני עברית קטן.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ProSystem כתב:

 

 

ההייפרלופ זה באמת רעיון מפגר.

 

לבנות תשתית סופר יקרה כדי להניע בה קרוניות קטנות. כבר יותר זול להטיס את אותם נוסעים במסוק פרטי.

 

זה כאילו לוקח את הרע משני העולמות - גם תשתית יקרה וגם קיבולת נמוכה.

 

אם מאסק היה מגיע לרשויות בישראל (וגם במערב אירופה) עם בקשה לאשר דבר כזה, היו צוחקים לו בפרצוף, וטוב שכך.

 

יש סיבה שכל החברות טק הגדולות מרוכזות בארה"ב או בסין. בארה"ב הממשלה נותנת להן לעשות מה בא להן, ובסין הן שייכות לממשלה שעושה מה בא לה. באירופה - הרבה הרבה פחות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו יודע - האם יש פרויקטים של מכוניות מימן בישראל? לדעתי מימן הוא פתרון מעניין יותר מאשר חשמל

עריכה אחרונה על ידי JamesRoss
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 909 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...