Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עתיד התחבורה: רכב חשמלי, תרומתו להפחתת הזיהום ועוד


eitanuch
 שיתוף

פוסטים מומלצים

קודם כל לפליטת מזהמים יש גם השפעה מקומית, לא רק גלובלית. אבל גם אם מתייחסים לבעיה הגלובלית, להגיד שאנחנו קטנים ולא משפיעים זו בריחה מהבעיה. זה כמו להשתין בבריכה כי כמות הפיפי שבן אדם אחד פולט זניחה ביחס לגודל הבריכה. כולם חושבים ככה ובסוף כולם שוחים בפיפי.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, BackseatDriver כתב:

כמות הפליטה בישראל זניחה מבחינת ההשפעה הגלובלית וזה לא משנה מה נעשה מבחינת הרכבים או בכלל.

זה משנה מבחינת השפעה מקומית - בוא לא נח#בן איפה שאוכלים.

 

זה מה שאנשים שוכחים - אולי אפשר להתווכח על עד כמה הזיהום עובר מרכב לתחנת כח ומפעלי ייצור (כאילו שייצור והובלה של רכבי ICE לא מזהמים כלל), אבל אם הבחירה היא בין ארובות אי שם לבין אגזוז מול הפרצוף, אני מעדיף את הארובות, שמעשנות בלי קשר אם אני נוהג על חשמלי או ביג בלוק V8 עם 140 כ"ס.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, eitanuch כתב:

דווקא ישראל נשמע שחשמל סולארי ברוב שעות היממה ולמשך רוב השנה זה מקור אנרגיה מאוד יעיל וזמין

 

זה נכון, אבל כדי שיהיה אפשר להשתמש בו לטעינת רכב חשמלי צריך לאפשר את הטעינה רק בשעות סי של הפקת חשמל סולרי ( מ 9 בבוקר עד 3 בערב, לדוגמה).

זה דורש טעינה מנוהלת (ניסיון שכבר נכשל פעם), כנראה במקומות העבודה וגם בבתים, התקנת המון עמדות טעינה כאלה ותעריף חשמל דיפרנציאלי (תעריף "שעות שמש" זול ותעריף "שעות חושך" יקר, נקרא להם) - האם מערכת פוליטית ישראלית תהיה מסוגלת ליישם מערך כזה של שינויים? שאלה גדולה.

אם כן, אז תהיה גם אפשרות להשתמש בסוללות של רכבים חשמליים בתור מארכת אגירת אנרגיית שמש מבוזרת ולמשוך אנרגיה מהסוללות בשעות סי הצריכה.

ויבוא הגואל.

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, EvGriga כתב:

זה דורש טעינה מנוהלת (ניסיון שכבר נכשל פעם), כנראה במקומות העבודה וגם בבתים, התקנת המון עמדות טעינה כאלה ותעריף חשמל דיפרנציאלי (תעריף "שעות שמש" זול ותעריף "שעות חושך" יקר, נקרא להם) - האם מערכת פוליטית ישראלית תהיה מסוגלת ליישם מערך כזה של שינויים? שאלה גדולה.

אם כן, אז תהיה גם אפשרות להשתמש בסוללות של רכבים חשמליים בתור מארכת אגירת אנרגיית שמש מבוזרת ולמשוך אנרגיה מהסוללות בשעות סי הצריכה.

ויבוא הגואל.

בשביל זה אתה צריך שרוב בעלי הרכבים חשמליים יסכימו לדבר כזה, שגם מגדיל את כמות מחזורי טעינה/פריקה ומקטין את חיי הסוללה. אני אישית לא הייתי מוכן.

 

פתרון יותר ריאלי - מערכות סולריות עם מערך אגירה של מצברים/supercapacitors, שישמור על אספקת חשמל סדירה גם בחושך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מי שמתעסק בחשמל יסביר לך למה פאנל סולארי לא ישים בקנה מידה ארצי. נעזוב רגע את הניצולת הנמוכה לתא.

אחת הסיבות היא התחייבות חברת חשמל לספק חשמל יציב על 220 . פלוס מינוס 10% . מקומות שעברו לייצור חשמל מפאנלים התקשו מאד לשמור על אותם 10%. נפילות מתח כשענן עובר בשמיים וכו . בעיה. הפתרונות מאד יקרים ולא ירוקים כלל. 

פאנל סולארי זה פתרון לא רע אם אתה רוצה לטעון את הטלפון בזול. לא את האוטו. 

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, EvGriga כתב:

 

זה נכון, אבל כדי שיהיה אפשר להשתמש בו לטעינת רכב חשמלי צריך לאפשר את הטעינה רק בשעות סי של הפקת חשמל סולרי ( מ 9 בבוקר עד 3 בערב, לדוגמה).

זה דורש טעינה מנוהלת (ניסיון שכבר נכשל פעם), כנראה במקומות העבודה וגם בבתים, התקנת המון עמדות טעינה כאלה ותעריף חשמל דיפרנציאלי (תעריף "שעות שמש" זול ותעריף "שעות חושך" יקר, נקרא להם) - האם מערכת פוליטית ישראלית תהיה מסוגלת ליישם מערך כזה של שינויים? שאלה גדולה.

אם כן, אז תהיה גם אפשרות להשתמש בסוללות של רכבים חשמליים בתור מארכת אגירת אנרגיית שמש מבוזרת ולמשוך אנרגיה מהסוללות בשעות סי הצריכה.

ויבוא הגואל.

לדעתי זה לא ישים כל כך. זה לא עבד עם WIFI של בזק אפילו.

 

מאיך שאני רואה את זה, התרומה של חשמל סולארי היא עצומה והיא לא צריכה לבוא במקום תחנות כח (כמו שכבר כתבתי בהודעה קודמת). בנוסף, לשם יציבות המערכות יש פתרונות טכנולוגיים חדשניים שבאים לתת מענה, בדיוק כמו שאמזון פתרו את בעיית המלאי במחסנים באיזורים בעלי ביקוש למוצרים מסויימים. למשל, חברת jether energy (שהיא ישראלית אגב) מפתחת מערכת לחיזוי צריכה ויכולת אספקה במערכות אנרגיה גדולות. השוק האמריקאי מאוד תוסס מהבחינה הזו והפתרונות מתקדמים בקצב מטורף. בארץ אנחנו עוד לא רואים את זה כי יש לנו חצי חברת חשמל שמנהלת הכל. אלה כלים שלא היו לאנושות עד לפני 10 שנה, אבל כיום המעבר מפיתוח ליישום הוא יחסית מהיר.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, vadim6385 כתב:

בשביל זה אתה צריך שרוב בעלי הרכבים חשמליים יסכימו לדבר כזה, שגם מגדיל את כמות מחזורי טעינה/פריקה ומקטין את חיי הסוללה

אנוכיות של בני האדם זה אכן חסם גדול על התפתחות החברה האנושית.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

טויוטה פריוס, לקסוס IS300h

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק ״אנוכיות אנושית״, אם אתה מקטין את חיי הסוללות אתה באותה פעימה מגדיל את הזיהום הסביבתי וקיבלת (כנראה) בעיה חדשה.

ואם כבר, ראיתי טענות לכאן ולכאן על נושא הזיהום של ייצור/מחזור/זריקה של סוללות, חלק אומרים נזק זניח חלק אומרים נזק עצום.

מה עם קצת מידע מבוסס?

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EvGriga כתב:

אנוכיות של בני האדם זה אכן חסם גדול על התפתחות החברה האנושית.

זה על אותו עיקרון כמו לתת חלק מהרוחב פס שלך כדי לספק לאחרים וייפיי חינם או לתת את משאבי המחשב שלך כדי לעזור לגוגל לחשב לא יודע מה.

 

על מה ולמה שאעשה דבר כזה?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Adani כתב:

זה לא רק ״אנוכיות אנושית״, אם אתה מקטין את חיי הסוללות אתה באותה פעימה מגדיל את הזיהום הסביבתי וקיבלת (כנראה) בעיה חדשה.

ואם כבר, ראיתי טענות לכאן ולכאן על נושא הזיהום של ייצור/מחזור/זריקה של סוללות, חלק אומרים נזק זניח חלק אומרים נזק עצום.

מה עם קצת מידע מבוסס?

אין מידע מבוסס. כי מי שיש לו את המידע הוא בד"כ בעל אינטרס. אבל זה מה שטסלה טוענת:

https://www.evm.co.il/tesla-battery-recycling-process-zero-waste/

הנסיון עם טסלה עד היום, זה שהם מצליחים להגשים יעדים אבל תמיד טועים בשנתיים-שלוש ביעד הזמן.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוב הזיהום שרכבים חשמליים מייצרים הוא בתהליך היצור ובהפתרות מהסוללה.

היתרון שלהם לאיכות סביבה קטן אם בכלל קיים (לפחות כיום).

סרטון מעניין שמסביר כמה דברים:

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Adani כתב:

זה לא רק ״אנוכיות אנושית״, אם אתה מקטין את חיי הסוללות אתה באותה פעימה מגדיל את הזיהום הסביבתי וקיבלת (כנראה) בעיה חדשה.

ואם כבר, ראיתי טענות לכאן ולכאן על נושא הזיהום של ייצור/מחזור/זריקה של סוללות, חלק אומרים נזק זניח חלק אומרים נזק עצום.

מה עם קצת מידע מבוסס?

לא עסקתי בשאלה הזו עד עכשיו, אז הלכתי לקרוא קצת על הנושא: 

https://www.nature.com/articles/s41586-019-1682-5

 

ממליץ לקרוא בסוף את המסקנות: 

שימוש חוזר צפוי להיות גישה נפוצה בתעשייה. כלומר, סוללות שסיימו את חייהן בתור רכיב לאוטו יהפכו לשמש כמאגר אנרגיה לשימוש אחר. בנוסף, טוענים שתכנון הסוללות צריך יותר לקחת בחשבון את הפירוק שלהן, כדי שבעתיד יהיה קל ומהיר למחזר אותן. טוענים שכיום זה עוד לא המצב. בשורה תחתונה, עדיין אין מספיק נתונים כדי לקבוע, אבל הפוטנציאל קיים ולטענתם ניתן למזער מאוד את הזיהום מסוללות. בכל מקרה, החומרים שמהם הסוללות עשויות צפויים להמשיך להיות מאוד מבוקשים, כך שהמיחזור שלהן ימשיך להיות מבוקש גם כן, בעיקר במדינות בעולם שבהן משאבי הטבע הללו דלים. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, Michael01 כתב:

רוב הזיהום שרכבים חשמליים מייצרים הוא בתהליך היצור ובהפתרות מהסוללה.

היתרון שלהם לאיכות סביבה קטן אם בכלל קיים (לפחות כיום).

סרטון מעניין שמסביר כמה דברים:

 

אתה מודע לזה שאת הסרטון הזה הפיק אירגון שממומן על ידי חברה להפקת נפט  מסדיקה הידראולית בארה"ב?! שזה בערך הדרך הכי מזהמת להפקת נפט. לא הייתי בונה על אמינות בסרט הזה, בלשון המעטה.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שאני קראתי (סליחה לא זוכר מקורות) ייצור הרכבים החשמליים כיום הוא בשיטה שמאוד קשה לזהות את רכיבי הסוללות ולהפריד אותם למיחזור. מארזי הסוללות קשורים ביחד בצורה שקשה להפריד את הרכיבים שצריך למחזר, או בכלל לזהות את המרכיבים.

טכנית ניתן לעשות את זה, אבל היום זה לא נעשה מסיבות של חיסכון או חיפזון לצאת לשוק.

בגלל הלחץ של הרגולטורים האירופאים, הקליפורנים ואחרים להכניס כמה שיותר מהר רכבים חשמליים, ככל הנראה ניתקע עוד 15 שנה עם הררים של זבל סוללות רעיל שלא ניתן בצורה כלכלית למחזר אותו.

אם אני הייתי רגולטור כזה, הייתי מעכב את כל כניסת הרכבים החשמליים עד מעבר לייצור לפי תקן מחייב, שמקל על זיהוי, פירוק ומיחזור הסוללות.

רכבי הבנזין החדישים שמיוצרים היום הגיעו לרמה נמוכה מאוד של זיהום, ואני לא מבין את הלחץ המטורף להיפטר מהם.

 

עריכה אחרונה על ידי amosbmw
  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...