Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עתיד התחבורה: רכב חשמלי, תרומתו להפחתת הזיהום ועוד


eitanuch
שימו לב! השרשור הזה בן 903 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה לא נכון שרק מכוניות חדשות מציעים להחליף בחשמליות. נוצר פה אפקט שרשרת שבו אנשים מחליפים את הרכב היחסית ״חדש״ שלהם ברכב חשמלי, ומוכרים ביד שנייה את הרכב היחסית ״חדש״ הלאה. במקביל, מתפתחת טכנולוגיה חדשה שלטווח הארוך יש לה פוטנציאל להוריד את הזיהום ל-0.

לפני 12 דקות, ProSystem כתב:

 

בדיוק.

 

אכן נתון לא נעים. אבל מכונית כמכונית הורגת מאות אנשים בשנה ופוצעת עשרות אלפים באופן ישיר. בשנה. כל שנה. נוסיף לכך את העשרות אלפים שמתים כתוצאה מהשמנה/סכרת/דיכאון ושאר הבעיות שמכוניות יוצרות כי מה לעשות לישיבה של 2-3 שעות ביום במכונית יש השלכות בריאותיות ופסיכולוגיות מובהקות. אבל משום מה לאף אחד אין בעיה לשפוך מיליארדים על מזבח קדושת הרכב.

 

מה הקשר לדיון?

לפני 22 דקות, EvGriga כתב:

אין ולא היה לי ספק שלתחבורה תרומה גדולה לזיהום אוויר בערים.

אבל איזה תחבורה? מה התרומה של מכוניות החשדות?

הרי רק את המכוניות החדשות מציעים להחליף עם רכבים חשמליים.

לצערי אני לא מצליח למצוא נתונים מפורטים כל כך ואני בספק אם קיימים. עם זאת, אני ממליץ לך לבקר במרכז ולהיות נוכח בתפוצת כלי הרכב באיילון. כנראה שתראה יותר רכבים מדגם פורש פנמרה (הייבריד) מאשר כל דגמי המשאיות ביחד.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 125
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 12 דקות, eitanuch כתב:

מה הקשר לדיון?

 

ניתן לך את הספק שמכונית חשמלית 0 מזהמת. עזוב שזה לא נכון מהרבה מאוד סיבות, אבל נשים את זה בצד לרגע.

 

אז מה?

 

בפקקים תעמוד

חנייה תחפש

תשמין

תבזבז זמן על נסיעות

תסכן חיים של אנשים אחרים

 

אז מה עשינו בזה?

 

הפכת בעיה מחורבנת לבעיה קצת פחות מחורבנת בעלות של טריליונים

 

נשאלת השאלה למה בכלל צריך לתת לך לנהוג במכונית? למה צריך לבזבז שטחים עירוניים יקרים כדי לתת לאנשים מקום לאחסן מכוניות? למה צריך לסבסד לעשירים את המכוניות החשמליות שלהם? 

 

מכונית שלא קיימת מייצרת הרבה פחות זיהום מכל מכונית חשמלית.

 

מזכיר לי את Apple שבכל חשיפת מוצר מתלהבים כמה הם "לא מזהמים" כי הם משתמשים באלומיניום ממוחזר.

 

אתה יודע מה הכי לא מזהם? לא לקנות את המוצר שלהם מלכתחילה. וואלה אין יותר נקי מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, ProSystem כתב:

 

ניתן לך את הספק שמכונית חשמלית 0 מזהמת. עזוב שזה לא נכון מהרבה מאוד סיבות, אבל נשים את זה בצד לרגע.

 

אז מה?

 

בפקקים תעמוד

חנייה תחפש

תשמין

תבזבז זמן על נסיעות

תסכן חיים של אנשים אחרים

 

אז מה עשינו בזה?

 

הפכת בעיה מחורבנת לבעיה קצת פחות מחורבנת בעלות של טריליונים

 

נשאלת השאלה למה בכלל צריך לתת לך לנהוג במכונית? למה צריך לבזבז שטחים עירוניים יקרים כדי לתת לאנשים מקום לאחסן מכוניות? למה צריך לסבסד לעשירים את המכוניות החשמליות שלהם? 

 

מכונית שלא קיימת מייצרת הרבה פחות זיהום מכל מכונית חשמלית.

 

מזכיר לי את Apple שבכל חשיפת מוצר מתלהבים כמה הם "לא מזהמים" כי הם משתמשים באלומיניום ממוחזר.

 

אתה יודע מה הכי לא מזהם? לא לקנות את המוצר שלהם מלכתחילה. וואלה אין יותר נקי מזה.

אבל המטרה היא לא להפסיק את הייצור והצריכה. המטרה היא לשפר ולייעל. הפיתרון הקל הוא לאסור עליך לקנות רכב אבל זה כבר בכיוון של דיקטטורה וגם פגיעה בכלכלה. (אני לא מאמין שהעלת את זה פה אפילו)

 

שנית, לא טענתי שרכב חשמלי הוא 0 מזהם. טענתי שבטווח הארוך הוא בעל פוטנציאל כזה. אמנם גם בטווח הקצר מדובר בשבריר לעומת המצב כיום. אם אתה רוצה רפרנס לכך - תחזור אחורה בשרשור. אני לא הולך לצטט פה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לא אמרתי לאסור.

2. כל מקום שהיה לו אומץ להילחם במכונית הוכיח שדחיקה של המכונית החוצה שיפרה משמעותית את המצב הכלכלי. ע"ע אמסטרדם ואזורים רבים בלונדון.

 

למה צריך לעודד אנשים לנהוג מלכתחילה? אם כבר שופכים מיליארדים על הסבת תשתית לא עדיף להשקיע אותם בתחבורה ציבורית יותר יעילה? 

 

ברור שחלק מהאנשים תמיד יצטרכו לנהוג מכל מיני סיבות בין אם פרנסה ובין אם סיבות רפואיות, אבל אם רק חלק נוהגים מעט בזכות תחבורה ציבורית יעילה מה זה משנה אם הם יושבים ברכב בנזין מודרני או ברכב חשמלי?

 

עריכה אחרונה על ידי ProSystem
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם עידוד רכבים חשמליים באה במקום השקעה בתחבורה ציבורית? הרי התחבורה הציבורית בעצמה יכולה להיות חשמלית (עושים את זה). בכל מקרה, איכות התחבורה הציבורית הירודה בישראל היא בעייה אחרת שבהחלט לא מקבלת מספיק קרדיט. אבל זה לא במקום.

איזו השקעה בתשתית מצריכה תחבורה חשמלית? הקמת עמדות טעינה נעשית על ידי חברות פרטיות בצורה די מהירה. נכון שכרגע הפריסה יחסית מצומצמת אבל לא נתנו מספיק זמן. את השינוי צריך לשפוט אחרי כמה שנים. לא נראה לי שיש דרישה לכבישים מיוחדים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, eitanuch כתב:

האם עידוד רכבים חשמליים באה במקום השקעה בתחבורה ציבורית?

 

אנחנו מסבסדים מכוניות חשמליות. למה?

 

לפני 5 דקות, eitanuch כתב:

איזו השקעה בתשתית מצריכה תחבורה חשמלית? הקמת עמדות טעינה נעשית על ידי חברות פרטיות.

 

להתקין עמדת טעינה בחנייה פרטית זה דבר אחד, אבל קודם צריך שתהיה חנייה כזאת. להתקין עמדות טעינה לאורך חניות כחול-לבן ברחוב זו אפשרות, אבל אז מקבעים את השימוש ברכב לצמיתות כי אף אחד לא יבטל חנייה כחול-לבן אחרי ששפכו מאות אלפי שקלים על עמדות טעינה באותו רחוב.

 

כלומר אתה מקבע את השימוש ברכב וזה בא ברוב המקרים על חשבון תחבורה ציבורית והולכי רגל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, ProSystem כתב:

אנחנו מסבסדים מכוניות חשמליות. למה?

זה חצי שקר. אתה מתייחס לזה כסבסוד אבל זה לא באמת. זה פשוט מיסוי אחר למוצר אחר. זה לא שהמדינה משתתפת ברכישה של רכבים חשמליים ונותנת לך מכונית חשמלית במחיר מוזל. היא פשוט מוסיפה לך פחות עול כלכלי כדי שיהיה קצת יותר קל לקנות מוצר יותר ידידותי.

נשאל את זה אחרת - למה בעל רכב חשמלי לא מזהם צריך לממן תשתיות כמו בעל רכב לא חשמלי מזהם? הרי התרומה של שניהם לזיהום היא ממש לא זהה.

 

חינוך חינם זה סבסוד. לימודים באקדמיה זה סיבסודיה. מחיר מוצרי יסוד זה סובסידיה.

 

ובקשר לחנייה כחול לבן - בינינו, היא תישאר כחול לבן גם בלי עמדות הטעינה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, eitanuch כתב:

 

באירופה יש תשתיות תחבורה ציבורית מצוינות ועדיין - יש מלא רכבים על הכביש, יש פקקים בכל מקום, ואין חניה. 

 

אף אחד מחוץ למרכזי הערים לא יוותר על רכב והכבישים בכל מקרה יתמלאו. מה שכן צריך להשקיע את רוב המאמץ בתחבורה ציבורית ולא בעוד כבישים וחניות, אבל לאסור על רכבים זה טיפשי. שיטילו מס גודש.

  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ProSystem כתב:

כלומר אתה מקבע את השימוש ברכב וזה בא ברוב המקרים על חשבון תחבורה ציבורית והולכי רגל.

בפעם אחרונה שבדקתי אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ומותר ע"פ חוק להיות בעלים של מכונית פרטית. זה לא פשע נגד האנושות, ואפילו לא פגם מוסרי.

המדינה תתנהג כמו שנציגי הציבור הנבחרים יחליטו ולא דיקטטור עם כוונות טובות שיודע יותר טוב מכולם איך הם צריכים לחיות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, ProSystem כתב:

אבל משום מה לאף אחד אין בעיה לשפוך מיליארדים על מזבח קדושת הרכב.

גם לרכב על הסוס זה מסוכן. רבים נפצעו או נהרגו מהנפילה או מהבעיטה.

להחזיק סוס היה מאוד יקר, הרבה יותר יקר, יחסית, מלהחזיק מכונית פרטית היום.

הסוסים גם מחרבנים והרבה. אם מכוניות לא היו מחליפים אותם הערים היו שוקעות בחרא של סוסים - אסון אקולוגי!

למרות כל זה לבן אדם תמיד היה יחס מיוחד לסוס שלו, יחס שעבר אל המכונית.

כי בני האדם מאוד מעריכים ניידות.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.10.2021 בשעה 12:39, eitanuch כתב:

זה לא נכון שרק מכוניות חדשות מציעים להחליף בחשמליות. נוצר פה אפקט שרשרת

אם קונים מכונית חשמלית חדשה במקום מכונית בנזין חדשה, אז בפועל מחליפים דווקא מכונית שמזהמת פחות.

הישנות והמזהמות ביותר (+ אוטובוסים ומשאיות) ממשיכות לנסוע עוד הרבה זמן. 

הטענה שלי היא שיצור חשמל מגז ופחם לטעינת רכב חשמלי מזהם את הסביבה דומה למכונית בנזין מודרנית, או היברידית.

המחיר הכלכלי של רכב חשמלי למשק גם יותר גבוה ממחיר של מכונית בנזין.

אז יש פה גם הפסד כלכלי, ויהיה פחות כסף לדברים אחרים, שאולי חשובים יותר.

היתרון היחיד הוא שהזיהום של מכוניות פרטיות, שבעצמו חלק לא גדול ממקורות הזיהום, עובר אל מחוץ למרכזי הערים.

אבל בארץ כל מרכז הארץ זה עיר אחד גדולה יחד עם כמה תחנות כוח בתוכה ובסביבה הקרובה, ככה שגם היתרון הזה נשחק לפחות בחלקו.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.10.2021 בשעה 11:59, ProSystem כתב:

 

נשאלת השאלה למה בכלל צריך לתת לך לנהוג במכונית? למה צריך לבזבז שטחים עירוניים יקרים כדי לתת לאנשים מקום לאחסן מכוניות? למה צריך לסבסד לעשירים את המכוניות החשמליות שלהם? 

רק רוצה להגיד, שבהולנד ("אמסטרדם" שאתה אוהב להזכיר) יש (בערך, תלוי איך מודדים) 543 רכבים פר אלף איש (מקור1)

ובישראל 397 פר אלף איש (מקור2).

וזהו.

פחות קשור להודעה אלא להלך הרוח הכללי.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם מתקן מטורף בגלבוע? נדמה לי.

כשיש עודף ייצור חשמל, משתמשים בחשמל לשאוב מים למפלס גבוה.

וכשצריכים תוספת חשמל, מורידים את המים בכוח הכבידה למפלס נמוך דרך טורבינה שמייצרת חשמל.

 

אבל כל השדות הסולאריים והפטנטים ה"ירוקים" האלה, מבזבזים המון שטח.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבזבזים . מחרבים . פשוט נזק סביבתי. אדיר. וזה רק קצה הקרחון . מה עם עמוד בנגב שמסנוור את כל הגרבילים ? ותחנות רוח שקוצרות ציפורים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 903 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...