Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה רק מעט מהמכוניות החדשות "מגהצות" את הכביש?


me5000
 שיתוף
עוקבים 18

פוסטים מומלצים

למה יצרניות רכב ממשיכות לכייל המתלים בצורה כזאת שהרכב נוקשה ולא נוח?

נוחות נסיעה זה הדברים הכי חשובים, מצד שני יש המון מכוניות חדשות סופר לא נוחות.

נסעתי במאזדה 2006 לעומת 2019

2006 הרבה יותר רכה, הגוף לא נשבר אחרי כל פס האטה ולא מרגישים כל שיבוש קטן. 

מניח שזה לא עולה ליצרניות אקסטרה כסף כדי שהאוטו ישכך יותר שיבושים, אז למה הכיול והמתלים הם כאלה נוקשים? 

עריכה אחרונה על ידי me5000
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

האמירה הגורפת הזו ממש ממש לא נכונה. בכל קטגוריה יש מכוניות חדשות נוקשות עם "כיול ספורטיבי" וגם כאלה רכות ונוחות. זה שמאזדה 3 שנת 2006 הייתה רכה יותר מ-2019 או שאיוניק הייתה פחות נוחה מקורולה

למה יצרניות רכב ממשיכות לכייל המתלים בצורה כזאת שהרכב נוקשה ולא נוח? נוחות נסיעה זה הדברים הכי חשובים, מצד שני יש המון מכוניות חדשות סופר לא נוחות. נסעתי במאזדה 2006 לעומת 2019 2006 הרב

אני חייב לעמוד רגע על העניין הזה של מתלה נוקשה=אחיזה. זה ממש לא כלל האצבע, אם כבר ההיפך הוא הנכון, מה שכן נגזר ממתלה נוקשה הוא ריסון, כשהמרכב זז פחות המסה של הרכב זזה פחות ויש לך פחות אינרציה עצמית

תמונות שפורסמו בשרשור

כי לא כל הכבישים בעולם שבורים. יש מדינות עם כבישים תקינים ושם הכיול היותר קשה גם נוח וגם עדיף מבחינת אחיזת כביש ובטיחות (בלימה,האצה,פניה עדיפים)

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

STI 2004

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כי זה ספורטיבי ומגניב וזה. אותו דבר עם צמיגי חתך נמוך.

 

מתאים לרכב ספורט, אבל במשפחתית רגילה זה פשוט מטומטם.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה הולך לפי העדפות של האוכלוסיה. 

למשל אמריקאיות וצרפתיות מכוילות בצורה רכה ושאר האירופאיות בצורה נוקשה יותר.

יפנים וקוראינים לא מרגשים כלום עם התחת לצערי. 

אגב, רכבי יוקרה בכל מקום באים בדרך כלל עם כיול מתכוונן, לפי העדפת הנהג. 

 

האמת אני אישית מאד סובל מכיול נוקשה וכרגע בלבטים אם לרכוש ג'יפ רק בשביל לא להרגיש את המכות מכל בור.

במיוחד בחיפה באזור צק פוסט הנסיעה היא סיוט!!!  הכביש גם הורס צמיגים וגם את הגב שלי.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים מקבלים החלטה על רכישת רכב עם קשר קלוש במיוחד לאיכויות הנסיעה.

מראה למשל משפיע יותר - רכב עם "19 בהרבה יותר נחשק מאחד עם "17.

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, מיץ פטל כתב:

אנשים מקבלים החלטה על רכישת רכב עם קשר קלוש במיוחד לאיכויות הנסיעה.

 

השופוני מדבר - השכל בת#ת.

אני רואה את זה בשירשור של טסלה - יזמינו את הדגם הבסיסי בצבע לבן, אבל חייב חייב חייב ג׳אנט 19. מזל שלא שמים את השילוש הישראלי הקדוש - חיישנים, קודנית, מולטימדיה (רק כי זה כבר מגיע בילט אין).

 

בדיוק הבעיה שהייתה לי עם איוניק - ג׳אנט 17" צמיגי חתך נמוך, מרגישים כל אבן הכי קטנה בכביש, מתלים נוקשים, והדובדבן שבקצפת - רביעיית צמיגים לא סיניים עולה איזה 3-5 אש"ח. ג׳אנט מקורי (אם יישבר על בור) - לא רוצה אפילו לדעת כמה יעלה. וגם רעש, אוי הרעש. וכמובן שהנזק שג׳אנט גדול, קשיח וכבד עושה לחלקי מתלה עם הזמן.

 

קורולה '15 שהייתה לי קודם הייתה הרבה יותר נינוחה ונעימה, אפילו עם צמיגי ליסינג סיניים.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמירה הגורפת הזו ממש ממש לא נכונה.

בכל קטגוריה יש מכוניות חדשות נוקשות עם "כיול ספורטיבי" וגם כאלה רכות ונוחות.

זה שמאזדה 3 שנת 2006 הייתה רכה יותר מ-2019 או שאיוניק הייתה פחות נוחה מקורולה זה לא באמת סטטיסטיקה.

  • אהבתי 5

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי קרה משהו מעניין -

 

יש לי בליסינג איביזה רפרנס עם צמיגים בחתך 55. הרכב קשה עם הצמיגים המקוריים - מרגישים כל שיבוש קטן.

והנה, בסביבות 55 אלף, ביום חם בדרך לאילת, אחד הצמיגים החליט להתפרק באמצע הנסיעה. יש לציין שהוא "עשה" את זה יפה,כלומר לא התפרק לגורמים אלא רק התפוצץ בנקודות מסויימות בצמיג (אח"כ התברר לי שאלה "נקודות תורפה" שמייצרים בכוונה בצמיג, וכשהוא מתפרק אז לרוב זה קורה בנקודות האלה, מה שמסייע בבטיחות).

 

הצמיגאי ראה את הצמיג ההרוס, ופסק בנחרצות ש"צריך להחליף את כל 4 הצמיגים". כמובן שצמיגים המקוריים הוחלפו למיטב התוצרת של הצמיגים הסיניים עלומי השם (אאל"ט גודרייד או משהו דומה).מיד הרגשתי בהבדל - הצמיג בהחלט מתנהג פחות טוב, ובעיקר רועש במהירות גבוהה.

אבל יש לו ייתרון אחד שהוא משמעותי בעיניי  - הצמיג הזה הרבה יותר נוח ממה שהיה לי. עכשיו אין בעיה לעלות על שיבושים קטנים, וגם שיבושים בינוניים מוחלקים ביתר קלות (על שיבושים קשים ,כמו פסי האטה ובורות רציניים, השיכוך מתנהג אותו דבר כמו בצמיג הקודם, אבל הקטע הזה הוא בעיקר העבודה של המתלים והבולמים ברכב).

 

מסקנה - אם יש לכם צמיג מחברה ידועה ש"קשה" על הכביש, תחליפו אותו לצמיג סיני זול, ותהנו מנסיעה נוחה. 😀

 

ועכשיו ברצינות - אני מאמין שאפשר להחליף את הצמיגים שיש בצמיגים יותר נוחים מפירמה ידועה, רק צריך לחפש דגם כזה שאצלו פרמטר הנוחות נמצא במקום גבוה.

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^^

אני חושב שהבנתי למה זה ככה. היה לי את אותו סיפור עם האיוניק - עם צמיגים מקוריים, כשהיית נוסע ליד קיר אקוסטי (כביש 531 לדוגמא), היה רעש של משאית.

 

צמיגים קשים הם גם חסכוניים יותר בדלק, ויותר עמידים לאורך זמן. אבל הם פחות נוחים ויותר מרעישים, וכמובן פחות אוחזים.

צמיגים רכים יותר הם נוחים, אוחזים ושקטים יותר, אבל פחות חסכוניים ועמידים.

 

לדוגמא - שמתי פעם גודייר אפישנטגריפ, שהיו שקטים ונעימים, אבל התייבשו והתחילו להתפורר אחרי 3 שנים, בנסועה של כלום (היה רכב של אמא שלי). עוד רביעיית אפישנטגריפ ברכב אחר - אותו סיפור. כמו נעליים של saucony - נוחים, אוחזים, אבל אחרי שנה אפשר לזרוק לפח (עדיין שווה את הכסף לדעתי).

 

יצרנים שמים צמיגים קשים כדי להציג צריכת דלק נמוכה יותר.

 

תחליף לצמיגים כמו GoodYear EfficientGrip או Michelin Primacy, ותהיה לך נסיעה רכה, שקטה ונעימה קצת יותר בהשקעה (כן, השקעה) לא גבוהה מדי (עד כמה שהרכב עצמו מאפשר, קורולה לא תהפוך לS קלאס).

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש גם נוגדי סטיגמות ,כמו למשל קדילאק תמיד היה ידוע בתור אוניה רכה מאד ,מאז 

לפני 18 שעות, פבל כתב:

האמירה הגורפת הזו ממש ממש לא נכונה.

בכל קטגוריה יש מכוניות חדשות נוקשות עם "כיול ספורטיבי" וגם כאלה רכות ונוחות.

זה שמאזדה 3 שנת 2006 הייתה רכה יותר מ-2019 או שאיוניק הייתה פחות נוחה מקורולה זה לא באמת סטטיסטיקה.

רכב נוקשה לא חייב להיות עם כיול ספורטיבי,מרבית הרכבים המשפחתיים שהם נוקשים ,הם סתם נוקשים,הם לא מהנים לנהיגה או/ו מתקשרים.

 

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שהמזדה הותיקה שלי בנויה כמו סיטרואן DS
אבל מצוידת במידה 205-60-16 - שלדעתי זו המידה האידאלית
ובמישלין פרימסי 4 - שלדעתי זה הצמיג האידאלי
ולא כמו צמיגי השופוני  215-50-18 שמוכרים כיום, שעולים כפול ומרגישים חבטות מכל קפל בכביש
נ.ב.
רוב היצרנים עוברים לקורת מתח אחורית - גם זה

עריכה אחרונה על ידי BassDriver
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני בעל מאזדה דור שלישי עם ג’אנט 18. 

הרכב באמת נוקשה ומרגישים כל דבר על הכביש. לג’אנט גדול אמנם יש סוג של פוזה, אבל אני לא בטוח אם זה באמת שווה את התחושות שמקבלים בתוך הרכב + מחירים גבוהים לצמיגים איכותיים. 

 

הבעיה העיקרית היא שהרבה כבישים בארץ

הם חרא. בעיקר בתוך העיר, הרבה שיבושים, וזה מעצבן נורא... 

 

BF14C28A-437E-4BE0-B131-98881C7021A8.jpeg.ad53d0f6c630f11e73cdef832e103b6c.jpeg

 

0CBBEA48-A2F0-4AC0-8138-88B400E553AB.thumb.jpeg.bc0db668599fbebfdb5d635166cec688.jpeg

 

הלוואי והכבישים בארץ היו חלקים ללא סדקים/מהמורות, אין כמו נסיעה חלקה ושקטה, שמאפשרת להעביר עשרות קילומטרים בלי לסבול!

 

אני חושב שהייתי מעדיף רכב שמעביר תחושה של רכות על הכביש... 

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סיבה נוספת שמכוניות מודרניות הן נוקשות יותר, זה בגלל שהן כבדות יותר, מה שמקשה על פעולת המתלים ותכנון אופטימלי שלהם.

סיבה נוספת היא: נוחות, כנראה, לא מוכרת.

כשפיז׳ו עברו ממתלים מייצור עצמי לקנייה מספק חיצוני, היתה ירידה מורגשת בנוחות הנסיעה של כלי הרכב שלהם, אבל המכירות עלו מאוד, עם העלייה באיכות גימור הפנים. אז לא משתלם להשקיע במתלים איכותיים יותר.

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

בתאריך 6.5.2021 בשעה 13:45, vadim6385 כתב:

כי זה ספורטיבי ומגניב וזה. אותו דבר עם צמיגי חתך נמוך.

 

מתאים לרכב ספורט, אבל במשפחתית רגילה זה פשוט מטומטם.

 

לגבי הצמיגים, אני מסכים. חתך נמוך זה קוץ בת*ת ולא רק בגלל הפגיעה בנוחות.
לגבי כיול המתלים - זה לא גורף. כיול יכול להיות ספורטיבי ועדיין נוח אפילו בלי בולמים אדפטיביים (ה DS שלי היא דוגמה טובה), ובאותה מידה קיימים כיולים רכים אבל לא נוחים בשום צורה (כל מיני קוריאנית שנסעתי בה).

 

לפני 14 דקות, damnt כתב:

הלוואי והכבישים בארץ היו חלקים ללא סדקים/מהמורות, אין כמו נסיעה חלקה ושקטה, שמאפשרת להעביר עשרות קילומטרים בלי לסבול!

 

מבין לליבך, אבל אחרי שבועיים בכבישי צרפת (מהירים וכפריים) קיבלתי קצת פרופורציה למה זה "כביש משובש", ותודה לאל שלמעט בתוך בסיסים צבאיים/מושבים, לא ראיתי בארץ כבישים משובשים, חסרי שוליים ומסוכנים ברמה שיש שם.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, ronrcz כתב:

רכב נוקשה לא חייב להיות עם כיול ספורטיבי,מרבית הרכבים המשפחתיים שהם נוקשים ,הם סתם נוקשים,הם לא מהנים לנהיגה או/ו מתקשרים.

 

אפילו היה לי כזה, מיצובישי לנסר קלאסיק.

 

כיול מתלים נוקשה, אבל ספורטיביות זה מהרכב הזה והלאה. כנ"ל הונדה סיויק 2002 אוטומטית שיש לי עכשיו.

 

יפנים למדו לכייל מתלים בצורה נורמלית רק בעשור האחרון לדעתי. עד שנות ה90 כולל זה היה רך בהגזמה, איפשהו בשנות ה90 זה התחיל להיות נוקשה וקופצני בהגזמה, ורק סביב ה2010 הם מצאו את האמצע. כנ"ל קיה/יונדאי באיחור של 5 שנים בערך.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...