Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה רק מעט מהמכוניות החדשות "מגהצות" את הכביש?


me5000
שימו לב! השרשור הזה בן 1054 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פוסט חשוב ולפי התגובות שאני רואה הייתי בטוח שהרכב שלי הכי נוקשה (לאון fr 2020).. בנסיעה בכביש משובש הרכב לא מפסיק לקרקש מהדלתות והגג + ג'אנט 18=חגיגת דציבלים וחוסר נוחות משווע

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתלים זה לרוב חלק פרימיטיבי ברכבים שלא התקדם כבר שנים. התוצאה- באוקטביה שאני נוהג בה למשל כאשר אני נוסע לבד, הכיול מצוין. נכנסים האשה הילדים וקצת ציוד והמהלך מתחסל ואיתו גם ההתנהגות. רכבים אחרים עובדים טוב בעומס אבל נוקשים כאשר נוסעים לבד.

כל עוד מתלה לא יהיה אדפטיבי לעומס ולמהירות הוא תמיד יהיה פשרה במרבית המצבים.

 

עריכה אחרונה על ידי old school
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקורולה דור קודם יש בעיה דומה - סבבה כשאתה לבד ברכב, אבל המתלים קורסים תחת עומס כשיש 4-5 נוסעים ברכב, אפילו שהרכב עצמו מספיק מרווח בשבילם.

 

אבל מתלה אדפטיבי - תודה אבל לא תודה.

 

מעולה כשזה עובד ברכב חדש, נורא ואיום כשזה מתיישן ומתחיל לעשות בעיות. אפילו סיטרואן ויתרו על זה.

 

באוקטביה לא חסר מערכות יקרות שהכניסו לרכב זול (TSI,DSG ועוד).

לא צריך להכניס עוד אחת, מתלה אדפטיבי שיישאר בריינג' רובר, X5, S קלאס ודומיהם, שיימכרו לאנשים שמוכנים לפתוח את הארנק ולשלם על נוחות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקורולה דור קודם יש בעיה דומה - סבבה כשאתה לבד ברכב, אבל המתלים קורסים תחת עומס כשיש 4-5 נוסעים ברכב, אפילו שהרכב עצמו מספיק מרווח בשבילם.
 
אבל מתלה אדפטיבי - תודה אבל לא תודה.
 
מעולה כשזה עובד ברכב חדש, נורא ואיום כשזה מתיישן ומתחיל לעשות בעיות. אפילו סיטרואן ויתרו על זה.
 
באוקטביה לא חסר מערכות יקרות שהכניסו לרכב זול (TSI,DSG ועוד).
לא צריך להכניס עוד אחת, מתלה אדפטיבי שיישאר בריינג' רובר, X5, S קלאס ודומיהם, שיימכרו לאנשים שמוכנים לפתוח את הארנק ולשלם על נוחות.
מתלה אדפטיבי "רגיל" הוא למיטב ידיעתי שסתום מתכוונן אלקטרונית בבולם הזעזועים שמקשיח או מרכך אותו (לא את הקפיץ) לפי הצורך. לא נראה לי כזה מסובך יחסית לשיכוך רגיל.
המערכת שהיתה בעבר בסיטרואן (ובולמי אוויר ברכבי יוקרה) זה כבר סיפור אחר ומורכב הרבה יותר עם פוטנציאל עצום לתקלות.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.5.2021 בשעה 13:28, me5000 כתב:

למה יצרניות רכב ממשיכות לכייל המתלים בצורה כזאת שהרכב נוקשה ולא נוח?

.

.

.

מניח שזה לא עולה ליצרניות אקסטרה כסף כדי שהאוטו ישכך יותר שיבושים, אז למה הכיול והמתלים הם כאלה נוקשים? 

עולה הרבה מאוד כסף לתכנן ולכייל מכונית ליציבות, נוחות וגם אחיזה. 

כדי להיות תחרותיים, יצרי רכב משקיעים פחות בכל מיני גזרות, העיקריים שבהם זה המרכב והמתלים, שהם מכלולים מאוד יקרים לפיתוח ולכן משתמשים בפלטפורמות של דגמים קודמים, דגמים אחרים או אפילו יצרנים אחרים. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 7.5.2021 בשעה 14:07, falou כתב:

סיבה נוספת שמכוניות מודרניות הן נוקשות יותר, זה בגלל שהן כבדות יותר, מה שמקשה על פעולת המתלים ותכנון אופטימלי שלהם

הפוך,  ככל שהרכב כבד יותר יותר קל לרסן את המאסה הקטנה שמקפצת ומנסה לטלטל אותו.

 

 

ככל שהרכב מודרני יותר משתדלים לתת לו יציבות גבוהה יותר במהירויות גבוהות יותר, צריך להתמודד עם יותר מומנט בגלגל ולענות למנעד רחב יותר של תרחישים וככל שיש יותר תרחישים יותר קשה לקבל את הרכות.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Night Driver כתב:

הפוך,  ככל שהרכב כבד יותר יותר קל לרסן את המאסה הקטנה שמקפצת ומנסה לטלטל אותו.

 

זה אולי היה נכון אם כל מה שרכב היה צריך לעשות זה לסוע מאוזן במישור בקו ישר, והבעיה היתה רק לפתור את התנועה של הגלגל למעלה ולמטה. אבל רכב גם צריך להסתובב, והוא לא מאוזן לכוח המשיכה כל הזמן, ואז הוא "נשען" על המאסה הקטנה הזו, ואתה די רוצה שהיא תעמוד בזה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.5.2021 בשעה 17:13, vadim6385 כתב:

 

השופוני מדבר - השכל בת#ת.

אני רואה את זה בשירשור של טסלה - יזמינו את הדגם הבסיסי בצבע לבן, אבל חייב חייב חייב ג׳אנט 19. מזל שלא שמים את השילוש הישראלי הקדוש - חיישנים, קודנית, מולטימדיה (רק כי זה כבר מגיע בילט אין).

 

בדיוק הבעיה שהייתה לי עם איוניק - ג׳אנט 17" צמיגי חתך נמוך, מרגישים כל אבן הכי קטנה בכביש, מתלים נוקשים, והדובדבן שבקצפת - רביעיית צמיגים לא סיניים עולה איזה 3-5 אש"ח. ג׳אנט מקורי (אם יישבר על בור) - לא רוצה אפילו לדעת כמה יעלה. וגם רעש, אוי הרעש. וכמובן שהנזק שג׳אנט גדול, קשיח וכבד עושה לחלקי מתלה עם הזמן.

 

קורולה '15 שהייתה לי קודם הייתה הרבה יותר נינוחה ונעימה, אפילו עם צמיגי ליסינג סיניים.

יכול להיות שהשיקול הוא לא בגלל שהגאנט הוא 18** ורוצים גדול יותר אלא בגלל שהגאנט 18 הוא מכוער בצורה בלתי רגילה, קצת דומה למה שיש באיוניק שזה פשוט מזעזע לטעמי מבחינה עיצובית

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, falou כתב:

 

זה אולי היה נכון אם כל מה שרכב היה צריך לעשות זה לסוע מאוזן במישור בקו ישר, והבעיה היתה רק לפתור את התנועה של הגלגל למעלה ולמטה. אבל רכב גם צריך להסתובב, והוא לא מאוזן לכוח המשיכה כל הזמן, ואז הוא "נשען" על המאסה הקטנה הזו, ואתה די רוצה שהיא תעמוד בזה...

את זה אין בעיה לעשות ועובדה שרכבים "כבדים" במונחים של לפני 15 שנים עשו את זה טוב יותר מרכבים במשקל זהה היום.

 

לעומת זאת הרכבים של היום מתמודדים יותר טוב מבחינה דינאמית.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, ik3 כתב:

יכול להיות שהשיקול הוא לא בגלל שהגאנט הוא 18** ורוצים גדול יותר אלא בגלל שהגאנט 18 הוא מכוער בצורה בלתי רגילה, קצת דומה למה שיש באיוניק שזה פשוט מזעזע לטעמי מבחינה עיצובית

 

אז מה? למי אכפת? למה זה משנה?

 

זה עדיין ניסיון למצוא בכח הסבר כאילו רציונלי לשופוני.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי גם 18 זה גדול מדי לרכב כזה כן....

16/17 לגמרי מספיק.

אבל ספציפית במקרה של ה3  אני לגמרי מבין כל נהג שירצה גאנט אחר כל גאנט העיקר לא הדיפולטי.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הם נראים סבבה לגמרי.

 

אבל אני לא קהל היעד של הרכב הזה, אז מה אני מבין.

 

רגע, בעצם אני רווק, הייטקיסט חנון, גר במרכז, מעמד ביניים, אז אני כן קהל היעד לרכב הזה. אני מבולבל עכשיו 🥺

 

טוב, אולי כשתגיע מודל 2 או משהו, אחשוב על זה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1054 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...