Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה רק מעט מהמכוניות החדשות "מגהצות" את הכביש?


me5000
 שיתוף
עוקבים 18

פוסטים מומלצים

מעניין אם ישנו דירוג של קשיחות לעומת רכות\נוחות  בכל קבוצה (למשל -משפחתיות, האצ'בק,  B-SUV,C-SUV )

של הרכבים החדשים (למשל ברמת מחיר עד 160K) ?

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

האמירה הגורפת הזו ממש ממש לא נכונה. בכל קטגוריה יש מכוניות חדשות נוקשות עם "כיול ספורטיבי" וגם כאלה רכות ונוחות. זה שמאזדה 3 שנת 2006 הייתה רכה יותר מ-2019 או שאיוניק הייתה פחות נוחה מקורולה

למה יצרניות רכב ממשיכות לכייל המתלים בצורה כזאת שהרכב נוקשה ולא נוח? נוחות נסיעה זה הדברים הכי חשובים, מצד שני יש המון מכוניות חדשות סופר לא נוחות. נסעתי במאזדה 2006 לעומת 2019 2006 הרב

אני חייב לעמוד רגע על העניין הזה של מתלה נוקשה=אחיזה. זה ממש לא כלל האצבע, אם כבר ההיפך הוא הנכון, מה שכן נגזר ממתלה נוקשה הוא ריסון, כשהמרכב זז פחות המסה של הרכב זזה פחות ויש לך פחות אינרציה עצמית

תמונות שפורסמו בשרשור

אכן מעניין אבל משום מה נוחות היא הדבר הכי פחות חשוב בארץ לרוכשי מכוניות משום מה

  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פוסט חשוב ולפי התגובות שאני רואה הייתי בטוח שהרכב שלי הכי נוקשה (לאון fr 2020).. בנסיעה בכביש משובש הרכב לא מפסיק לקרקש מהדלתות והגג + ג'אנט 18=חגיגת דציבלים וחוסר נוחות משווע

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין איכות הרכבה לאיכות כיול המתלים,יש רכבים מאד נוקשים אבל בנויים מצויין אז האפקט של הנוקשות קצת מתרכך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתלים זה לרוב חלק פרימיטיבי ברכבים שלא התקדם כבר שנים. התוצאה- באוקטביה שאני נוהג בה למשל כאשר אני נוסע לבד, הכיול מצוין. נכנסים האשה הילדים וקצת ציוד והמהלך מתחסל ואיתו גם ההתנהגות. רכבים אחרים עובדים טוב בעומס אבל נוקשים כאשר נוסעים לבד.

כל עוד מתלה לא יהיה אדפטיבי לעומס ולמהירות הוא תמיד יהיה פשרה במרבית המצבים.

 

עריכה אחרונה על ידי old school
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקורולה דור קודם יש בעיה דומה - סבבה כשאתה לבד ברכב, אבל המתלים קורסים תחת עומס כשיש 4-5 נוסעים ברכב, אפילו שהרכב עצמו מספיק מרווח בשבילם.

 

אבל מתלה אדפטיבי - תודה אבל לא תודה.

 

מעולה כשזה עובד ברכב חדש, נורא ואיום כשזה מתיישן ומתחיל לעשות בעיות. אפילו סיטרואן ויתרו על זה.

 

באוקטביה לא חסר מערכות יקרות שהכניסו לרכב זול (TSI,DSG ועוד).

לא צריך להכניס עוד אחת, מתלה אדפטיבי שיישאר בריינג' רובר, X5, S קלאס ודומיהם, שיימכרו לאנשים שמוכנים לפתוח את הארנק ולשלם על נוחות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בקורולה דור קודם יש בעיה דומה - סבבה כשאתה לבד ברכב, אבל המתלים קורסים תחת עומס כשיש 4-5 נוסעים ברכב, אפילו שהרכב עצמו מספיק מרווח בשבילם.
 
אבל מתלה אדפטיבי - תודה אבל לא תודה.
 
מעולה כשזה עובד ברכב חדש, נורא ואיום כשזה מתיישן ומתחיל לעשות בעיות. אפילו סיטרואן ויתרו על זה.
 
באוקטביה לא חסר מערכות יקרות שהכניסו לרכב זול (TSI,DSG ועוד).
לא צריך להכניס עוד אחת, מתלה אדפטיבי שיישאר בריינג' רובר, X5, S קלאס ודומיהם, שיימכרו לאנשים שמוכנים לפתוח את הארנק ולשלם על נוחות.
מתלה אדפטיבי "רגיל" הוא למיטב ידיעתי שסתום מתכוונן אלקטרונית בבולם הזעזועים שמקשיח או מרכך אותו (לא את הקפיץ) לפי הצורך. לא נראה לי כזה מסובך יחסית לשיכוך רגיל.
המערכת שהיתה בעבר בסיטרואן (ובולמי אוויר ברכבי יוקרה) זה כבר סיפור אחר ומורכב הרבה יותר עם פוטנציאל עצום לתקלות.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 6.5.2021 בשעה 13:28, me5000 כתב:

למה יצרניות רכב ממשיכות לכייל המתלים בצורה כזאת שהרכב נוקשה ולא נוח?

.

.

.

מניח שזה לא עולה ליצרניות אקסטרה כסף כדי שהאוטו ישכך יותר שיבושים, אז למה הכיול והמתלים הם כאלה נוקשים? 

עולה הרבה מאוד כסף לתכנן ולכייל מכונית ליציבות, נוחות וגם אחיזה. 

כדי להיות תחרותיים, יצרי רכב משקיעים פחות בכל מיני גזרות, העיקריים שבהם זה המרכב והמתלים, שהם מכלולים מאוד יקרים לפיתוח ולכן משתמשים בפלטפורמות של דגמים קודמים, דגמים אחרים או אפילו יצרנים אחרים. 

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 7.5.2021 בשעה 14:07, falou כתב:

סיבה נוספת שמכוניות מודרניות הן נוקשות יותר, זה בגלל שהן כבדות יותר, מה שמקשה על פעולת המתלים ותכנון אופטימלי שלהם

הפוך,  ככל שהרכב כבד יותר יותר קל לרסן את המאסה הקטנה שמקפצת ומנסה לטלטל אותו.

 

 

ככל שהרכב מודרני יותר משתדלים לתת לו יציבות גבוהה יותר במהירויות גבוהות יותר, צריך להתמודד עם יותר מומנט בגלגל ולענות למנעד רחב יותר של תרחישים וככל שיש יותר תרחישים יותר קשה לקבל את הרכות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, Night Driver כתב:

הפוך,  ככל שהרכב כבד יותר יותר קל לרסן את המאסה הקטנה שמקפצת ומנסה לטלטל אותו.

 

זה אולי היה נכון אם כל מה שרכב היה צריך לעשות זה לסוע מאוזן במישור בקו ישר, והבעיה היתה רק לפתור את התנועה של הגלגל למעלה ולמטה. אבל רכב גם צריך להסתובב, והוא לא מאוזן לכוח המשיכה כל הזמן, ואז הוא "נשען" על המאסה הקטנה הזו, ואתה די רוצה שהיא תעמוד בזה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 6.5.2021 בשעה 17:13, vadim6385 כתב:

 

השופוני מדבר - השכל בת#ת.

אני רואה את זה בשירשור של טסלה - יזמינו את הדגם הבסיסי בצבע לבן, אבל חייב חייב חייב ג׳אנט 19. מזל שלא שמים את השילוש הישראלי הקדוש - חיישנים, קודנית, מולטימדיה (רק כי זה כבר מגיע בילט אין).

 

בדיוק הבעיה שהייתה לי עם איוניק - ג׳אנט 17" צמיגי חתך נמוך, מרגישים כל אבן הכי קטנה בכביש, מתלים נוקשים, והדובדבן שבקצפת - רביעיית צמיגים לא סיניים עולה איזה 3-5 אש"ח. ג׳אנט מקורי (אם יישבר על בור) - לא רוצה אפילו לדעת כמה יעלה. וגם רעש, אוי הרעש. וכמובן שהנזק שג׳אנט גדול, קשיח וכבד עושה לחלקי מתלה עם הזמן.

 

קורולה '15 שהייתה לי קודם הייתה הרבה יותר נינוחה ונעימה, אפילו עם צמיגי ליסינג סיניים.

יכול להיות שהשיקול הוא לא בגלל שהגאנט הוא 18** ורוצים גדול יותר אלא בגלל שהגאנט 18 הוא מכוער בצורה בלתי רגילה, קצת דומה למה שיש באיוניק שזה פשוט מזעזע לטעמי מבחינה עיצובית

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, falou כתב:

 

זה אולי היה נכון אם כל מה שרכב היה צריך לעשות זה לסוע מאוזן במישור בקו ישר, והבעיה היתה רק לפתור את התנועה של הגלגל למעלה ולמטה. אבל רכב גם צריך להסתובב, והוא לא מאוזן לכוח המשיכה כל הזמן, ואז הוא "נשען" על המאסה הקטנה הזו, ואתה די רוצה שהיא תעמוד בזה...

את זה אין בעיה לעשות ועובדה שרכבים "כבדים" במונחים של לפני 15 שנים עשו את זה טוב יותר מרכבים במשקל זהה היום.

 

לעומת זאת הרכבים של היום מתמודדים יותר טוב מבחינה דינאמית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 52 דקות, ik3 כתב:

יכול להיות שהשיקול הוא לא בגלל שהגאנט הוא 18** ורוצים גדול יותר אלא בגלל שהגאנט 18 הוא מכוער בצורה בלתי רגילה, קצת דומה למה שיש באיוניק שזה פשוט מזעזע לטעמי מבחינה עיצובית

 

אז מה? למי אכפת? למה זה משנה?

 

זה עדיין ניסיון למצוא בכח הסבר כאילו רציונלי לשופוני.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי גם 18 זה גדול מדי לרכב כזה כן....

16/17 לגמרי מספיק.

אבל ספציפית במקרה של ה3  אני לגמרי מבין כל נהג שירצה גאנט אחר כל גאנט העיקר לא הדיפולטי.

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הם נראים סבבה לגמרי.

 

אבל אני לא קהל היעד של הרכב הזה, אז מה אני מבין.

 

רגע, בעצם אני רווק, הייטקיסט חנון, גר במרכז, מעמד ביניים, אז אני כן קהל היעד לרכב הזה. אני מבולבל עכשיו 🥺

 

טוב, אולי כשתגיע מודל 2 או משהו, אחשוב על זה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002

 

Wherever you go, there you are

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...