Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1917 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הייתי שם בסך הכל שבועיים באוגוסט וזה הדבר היחיד בערך שאני זוכר משם.

בצפון לא הפריעו לי הזבובים אלא הברחשים שאתה צריך ללכת עם מסכת אבכ כדי לא לנשום אותם בטעות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 5 שעות, itaysamurai כתב:

למרות זאת, הייתי מכוון לאחת היחידות הצפוניות, 7 או 188, פשוט כי קשה להתחרות בשירות שרובו ברמה"ג

וגם ברוב הזמן מזג האוויר הרבה יותר נוח.

 

 

מזג האוויר ברמת הגולן "נוח"...

 

עד היום יוצא לי בוץ מכל מיני חורים, שנכנס לשם בחורף 91-92.

והבזלת בקיץ, תענוג, אם אתה בקטע של סאונה יבשה, כל היום.

  • מצחיק 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כל האזור של שיזפון-עובדה-בהל"צ-ומסביב יבש מאוד. שיקח שפתון. עשיתי את הטירונות באזור וזה עזר לי.

  • אחראי פורום
פורסם
לפני כשעה, falou כתב:

 

מזג האוויר ברמת הגולן "נוח"...

 

עד היום יוצא לי בוץ מכל מיני חורים, שנכנס לשם בחורף 91-92.

והבזלת בקיץ, תענוג, אם אתה בקטע של סאונה יבשה, כל היום.

אני לוקח בכל יום את הבעיות ברמה מאשר את אלה של המדבר.

יש גם יתרונות, יו קנואו. לא הכל בוץ.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

הכל היה בוץ. וכשלא היה בוץ, היה שלג. שאח"כ עושה עוד יותר בוץ.

כ"כ הרבה בוץ, שאחרי שבוע בשטח, הגומיות של המכנסיים נדבקו לשערות של הרגליים, והיו לי טבעות קירחות מעל לקו הנעליים.

כ"כ הרבה בוץ, שמרוב שנחפר הבוץ לפני המשטח טנקים, הזווית כניסה הפכה כ"כ חדה, שלבסוף טנק אחד החליק על הצד, עד שנעצר על צד עם זחל אחד אובר-דה-ליפ באוויר.

כ"כ הרבה בוץ, שנוהל הכביסה של אמא שלי (תבורך לעולם ועד בנינים זכרות ונקבים) היה להשקיע את המדים באמבטיה חמה, ואז כביסה, ואז עוד כביסה. הגרביים פשוט הלכו לפח אחרי שימוש, שניים.

כ"כ הרבה בוץ, שבנדוד שבא לבקר לא זיהה את הפנים שלי מתחת לבוץ.

כ"כ הרבה בוץ שהג'פס של המ"פ היה נתקע על הגחון, אז הנגמ"ש שבא לחלץ אותו נתקע על הגחון, אז הטנק שבא לחלץ אותו נתקע על הגחון, אז מביאים D9.

 

היתרון היחיד של הרמה על המדבר זה שאין פודרה.

שזה לא מעט.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 6
  • מעניין 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
בתאריך 23.3.2021 בשעה 08:00, Katom כתב:

בטירונות לצאת לגיבוש פלס"ר- פלסר7 וגם 401 יחידות טובות מאוד.

 

 

 

חולק עליך כאן. סיירת השיריון היא, וזאת לפי מידע ממקורב שמשרת "לידם" כרגע - אחת היחידות המצ'וקמקות ביותר שיש לצה"ל וכל זה כשהם מסתובבים עם חשיבות עצמית שהם איזו יחידה מובחרת.

רמה ירודה עד כדי דיבור שמסתובב לו ע"י רס"ן שמועתי, שיפרקו את היחידה. המקצועיות, האמינות והמוטו "לא חוזרים עד שמסיימים" פשוט לא קיימים שם.
מדובר על מחדלים ביזיוניים ממש, שבתקופתי (לא שירתתי שם) לפני עשרות שנים - אנשים היו הולכים לכלא ואצלם אפילו אין נזיפה ("פשעים" ברמה של הפקרת נשק, הפקרת עמדת שמירה וכיו"ב).

זה מתחיל ברמה הפיקודית של היחידה הזו ונגמר בזה שאין בה באמת צורך. את הסיור המקדים ואיסוף המידע, השיריון מקבל ממקור אחר.
כל זה משמועות כמובן אבל שוב - ממקור ראשוני.
מה יהיה איתם? אלוהים יודע.
עדיף לו להצמד לשריון ולהישאר בתוך הטנק.

  • מבאס 1
פורסם
לפני כשעה, itaysamurai כתב:

משהו מהטקסט רומז לי שאתה לא אוהב בוץ.

 

בו נגיד לך ככה, רכבתי על אופניים בשביל הירקון, לפני כמה שנים. היתה שלולית לרוחב כל השביל. עם בוץ. הסתובבתי לחזור.

כמה רוכבים שעברו בבוץ אמרו לי: "מה יש, קצת בוץ?!"

ועניתי: "אני בצבא היו לי גרביים רטובות כל יום, כל היום, שלושה וחצי חודשים, והספיק לי לכל החיים".

 

האמת שחטפנו את החורף הכי קשה בהיסטוריה של מדינת ישראל, ופשוט לא היינו מצויידים לזה.

  • מצחיק 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
לפני 13 שעות, falou כתב:

הכל היה בוץ. וכשלא היה בוץ, היה שלג. שאח"כ עושה עוד יותר בוץ.

כ"כ הרבה בוץ, שאחרי שבוע בשטח, הגומיות של המכנסיים נדבקו לשערות של הרגליים, והיו לי טבעות קירחות מעל לקו הנעליים.

כ"כ הרבה בוץ, שמרוב שנחפר הבוץ לפני המשטח טנקים, הזווית כניסה הפכה כ"כ חדה, שלבסוף טנק אחד החליק על הצד, עד שנעצר על צד עם זחל אחד אובר-דה-ליפ באוויר.

כ"כ הרבה בוץ, שנוהל הכביסה של אמא שלי (תבורך לעולם ועד בנינים זכרות ונקבים) היה להשקיע את המדים באמבטיה חמה, ואז כביסה, ואז עוד כביסה. הגרביים פשוט הלכו לפח אחרי שימוש, שניים.

כ"כ הרבה בוץ, שבנדוד שבא לבקר לא זיהה את הפנים שלי מתחת לבוץ.

כ"כ הרבה בוץ שהג'פס של המ"פ היה נתקע על הגחון, אז הנגמ"ש שבא לחלץ אותו נתקע על הגחון, אז הטנק שבא לחלץ אותו נתקע על הגחון, אז מביאים D9.

 

היתרון היחיד של הרמה על המדבר זה שאין פודרה.

שזה לא מעט.

 

מזדהה איתך ממש. 20 שנה מאוחר יותר ושום דבר לא השתנה (ולא היה אמור להשתנות, כן?) מבחינת הבוץ.

את השירות שלי סיימתי לפני בערך 7 שנים, עד היום כשהנעליים קצת כבדות אני מסתכל לבדוק שהן לא עטופות ב 10 קילו בוץ כל אחת.

כמות הבוץ ברמת הגולן, כשריונר, היא פשוט בלתי ניתנת לתפיסה. כל כך התרגלתי לבוץ שם שהיו לילות שהייתי נכנס לשק השינה עם החלפ"ס ועם הנעליים מצופים בעטיפה יפה של מלא מלא בוץ.

עריכה אחרונה על ידי Aviv943
  • מצחיק 2
פורסם
בתאריך 24.3.2021 בשעה 23:40, falou כתב:

 

היתרון היחיד של הרמה על המדבר זה שאין פודרה.

שזה לא מעט.

בחורף המדובר בינואר הייתי באימון מילואים בשיבטה. 

גם שם לא היתה פודרה כי מה שהיה בהתחלה עף ברוח והוריד לנו את העור ואחר כך הפך לביצה אחת גדולה.

 

נכון שברמה הבוץ מאוד דביק ברמה שכמעט תמיד יש איזה גלגל נעול בגפ"ס וכלים נתקעים על ימין ועל שמאל (ברוך בורא הזחלד שמחלץ נגמשים וריאוסים תקועים) אבל עדיף על הנגב.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

במהלך שירותי הסדיר, כמעט ולא היה חיכוך עם שיריון. הפעילות שלנו היתה מוסקת בלבד עם צוותים קטנים לפעילות ייעודית.

 

ראינו אותם בעיקר במארבי ארטישוק וגם מאבטחים את הכניסות למוצבים (דלעת/ריחן/בופור).

 

לשיריון הגעתי במהלך המילואים בכמה קורסי חפיפה, וכמו שנכתב לפני, היה הרבה מאוד בוץ. כמויות ענקיות של בוץ. ברגע שרואים את העוצמה שבכלי, שוכחים מהר את הבוץ.

 

המשמעת קפדנית יותר מהחירניקים והרבה מאוד עולים למשפט "שחור על שחור" על שטויות.

 

שיהיה בהצלחה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
בתאריך 26.3.2021 בשעה 09:31, NirLevi כתב:

 

המשמעת קפדנית יותר מהחירניקים והרבה מאוד עולים למשפט "שחור על שחור" על שטויות.

 

מה הסיבה בעצם לכך שהמשמעת יותר קפדנית מחי"ר?

מפחדים שהפיטמה תיתפס בצריח?

 

 

פורסם

כי לוחם חיר עובד עם אינסטינקטים ופקודות. טנק (וגם ספינה, תומ"ת וכל מכונה שמופעלת על ידי צוות) מתופעל על ידי צוות וכשהמטק אומר טען מעיך המעיך חייב להיות במקום המוסכם.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 55 דקות, flytomars כתב:

 

מה הסיבה בעצם לכך שהמשמעת יותר קפדנית מחי"ר?

מפחדים שהפיטמה תיתפס בצריח?

מצאתי לזה הסבר טוב בספר "חשופים בצריח".
האלוף אברהם טל קבע בזמנו  את הקונספט הזה כפיתרון לבעיות שמצא בחיל השריון. הסיבה היא שהשריון הוא "חיל טכני המוני".
המוני - בניגוד לצנחנים שהיא יחידה של מתנדבים, לשריון מגייסים בכפייה מכל שכבות העם, כולל רבים שלא מבינים "בטוב".
טכני - חייל ימשיך להילחם כשהוא רעב ופצוע, אבל שום נאום ציוני לא יניע טנק שהרדיאטור שלו לא קורצף כהלכה.
הפתרון לזה היה משמעת קפדנית, הרבה יותר מהמקובל בחילות אחרים.

  • מעניין 1

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

פורסם

הבעיה פשוטה , כמות הפציעות האפשרית עוד לפני שפתחת ניצרה: גדולה פי כמה בטנק. אפילו חיזוק בורג פשוט יכול להסתיים במיון.
לכן יש הרבה נהלים והם מאד קשוחים.
יש גם קשר כלכלי . המכונה יקרה. ע"ע חיל האויר. לא קשור לראש גדול.











×
×
  • תוכן חדש...