Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות- מהנדסאי להנדסה.


ANUTKK
שימו לב! השרשור הזה בן 1150 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים!

חלק פה מהמשתמשים מכירים אותי מהתייעצויות קודמות, אבל אלה שלא אני יספר בקצרה על עצמי.

לפני כשנה סיימתי לימודים הנדסאי בניין, ות'אמת מצב השוק של ההנדסאים בתחום של הבניין על הפנים- הצפה מאוד גדולה, חלק מאוד גדול מסכימים לעבוד בתפקיד ביצוע בשטח 12 שעות  בשכר מאוד נמוך (6.5-7K ברוטו) בתפקידים די מעפנים כגון: מחסנאי ולהפוך את הרכב הפרטי שלהם לרכב עבודה.., אפילו הציעו לי להיות נהג של קבלן (אמיתי לגמרי) 

אני בחור שמאוד רוצה ללמוד ולהתפתח ואוהב את מה שאני עושה.

התחומים שהכי מעניינים אותי הם: ספורט, בניין, והנדסת אווירנאוטיקה.

ספורט- הדבר שאני הכי אוהב לעשות אני חי ונושם ספורט, אני טוב בזה ואוהב את התחום, אבל אני ישאיר את זה כחביב, אני לא רואה את עצמי עושה תואר בחינוך גופני ונהפך מורה לספורט בבית ספר או במתנ"ס, את הספורט אני ישאיר כתחביב.

בניין- התחום מאוד מרתק אותי איך בונים בניין מ-0 , באיזה חומרים משתמשים ואיך משתמשים ולכן הלכתי ללמוד את התחום.

הנדסת אווירנאוטיקה- תחום מאוד מרתק על בניית כלי תעופה אבל לומדים את זה רק בטכניון- בשבילי משימה בלתי אפשרית להתקבל ועל אחת כמה וכמה לשרוד שם את התואר בממוצע סביר.

 

נשארתי עם הנדסה אזרחית (בניין) לומדים בארץ רק ב-4 מוסדי לימוד: בן גוריון, טכניון,אריאל ומכללת סמי שמעון.

לקחתי באמת את כל העניין של לימודי הנדסה ברצינות, אני עם בגרות מלאה אבל 3 יח' מתמטיקה, 3 יח' אנגלית ללא רקע בפיסיקה. לגבי בגרות במתמטיקה ברמת 5 יח' ראיתי סרטונים ביוטיוב אני מבין את החומר שמסבירים שם ולדעתי אפשר להשלים 5 יח' לבד ללא קורס חיצוני באלפי שקלים, לגבי פיסיקה נצטרך השלמה . 

לגבי המוסדות לימוד אני מכוון לסמי שמעון- קרוב לי לבית וזה מכללה,  יש לי הפרעות קשב וריכוז שזה אומר שבהנדסאי בניין הייתי מגיע מוקדם לפני כל הסטודנטים וממש יושב קרוב למרצה בשביל להבין אותו, דברים שלסטודנטים אחרים לוקח להבין מהר אני מבין רק אחרי כמה שעות שאני יושב לבד עם החומר "וממציא" כל מיני שיטות לזכור את החומר.

לגבי מכינה במכללה בדקתי גם את האפשרות הזאת אבל הם רוצים מינימום ממוצע ציון סופי 88 נק'- זה אומר שאת החומר צריך לדעת כמו כף יד וגם הם לוקחים רק את המצטיינים עם הציון הכי גבוה ויש ביקוש אדיר למקצוע .

יצא לי גם לראות סרטוני הרצאות של הטכניון ביוטיוב של חדו"א, אינפ' וכו... חלקם הבנתי וחלקם לא כל כך הבנתי.

 

הציונים שלי כהנדסאי לא בשמיים ממצוע 80- להנדסאי זה קצת נמוך. את המבחנים הפנימיים של המכללה זה באמת לא בעיה לעבור מספיק שבוע לפני המבחן לעבור על כל החומר ואתה מקבל 80+

ולעומת זאת יש מבחנים חיצוניים (מה"ט) שאותם עברתי עם השיניים. הציונים שלי במבחנים חיצוניים נעו בין 62-68 ציון בחינה ללא שקלול מגן- חייב להגיד היו מבחנים חיצוניים לא קלים.. והדבר שהכי חשוב כל המבחנים היו עם חומר פתוח- דבר שבלעדיו לא הייתי מסיים את הלימודים זה מאוד עזר לי .

ואם קיבלתי ציונים כאלה במבחנים החיצוניים אני באמת שלא יודע אם אני מתאים ללימודי הנדסה- שם התואר די אינטנסיבי וממה שהבנתי המרצה רץ עם החומר, אני כהנדסאי אם לא הבנתי משהו ממה שהמרצה אמר הרמתי יד ושאלתי אם הוא יכול להסביר שוב פעם..לא יודע אם ככה אפשר גם לעשות בתואר להרים את היד באמצע השיעור ולבקש שהמרצה יחזור שוב פעם כי לא כל כך הבנת..

. אני גם לא בחור צעיר אני בן 29 ויש בגיל גם יתרון קל- עוד שנה בן 30 שזה אומר פטור מפסיכומטרי במכללה שאני רוצה ללמוד בה, לגבי פטורים מקורסים בתואר -אין לי ציוני בחינה מעל 80 ככה שאת התואר אני מתחיל כמו כולם ללא פטורים מקורסים.

 

לאור הנתונים שהצגתי אשמח לכל דעה שלכם.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה אתה חושב שתרוויח בתור מהנדס, בעוד 4 שנים של קריעת תחת עם 0 הכנסות בערך?

מהנדס בוגר סמי שמעון מרוויח במקרה הטוב 10+רכב,וזה אם מצא עבודה טובה שמשלמת יפה על קריעת תחת בשטח (וזה לא כזה פשוט, מאז שמכללת אריאל מציפה את השוק במהנדסי ביצוע). אם תלך לעבודה משרדית אתה יכול לצפות ל8 ברוטו, בלי רכב.

לדעתי - כבר יש לך מקצוע ביד. תתחיל כמחסנאי או עוזר מנהל עבודה, תעבוד קשה שנתיים ותלמד את המקצוע והתחום. לאחר מכן תוציא תעודת מנהל עבודה ותוך עשר שנים מהיום אתה עם 25-30+רכב (במחירים של היום, זה בטח עוד ישתפר).

ואם השטח והעבודה בתחום לא מתאימים לך - לגיטימי. זה לא לכל אחד. או שתבין את תקרת הזכוכית שלך כהנדסאי משרד, או שתחליף תחום.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך נתוני פתיחה לא טובים - 3 יח"ל מתמטיקה. כיוון שלימודי הנדסה מחייבים מתמטיקה, מתמטיקה ועוד מתמטיקה אתה צריך לתקן את הידע שלך בתחום.

 

מציע לבחון את האפשרות ללמוד במכינה קדם אקדמית, שתאפשר לך להשלים את ה"חור בהשכלה" במתמטיקה ופיזיקה, גם לקבל ציון שיחליף את ציוני הבגרות בסכם וגם להרגיש את היכולת שלך ללמוד באקדמיה. יתכן שתגיע למסקנה שהמסלול הזה לא בשבילך.

 

לגבי הגיל: חדשות טובות. הוא ממש לא מחסום. יותר חשובה יכולתך להקדיש את זמנך ללימודים. אנשים מתחילים חימודי רפואה בגיל 35, אז הנדסה בגיל 30 זה ממש לא בלתי אפשרי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, OFF-RoaD כתב:

כמה אתה חושב שתרוויח בתור מהנדס, בעוד 4 שנים של קריעת תחת עם 0 הכנסות בערך?

מהנדס בוגר סמי שמעון מרוויח במקרה הטוב 10+רכב,וזה אם מצא עבודה טובה שמשלמת יפה על קריעת תחת בשטח (וזה לא כזה פשוט, מאז שמכללת אריאל מציפה את השוק במהנדסי ביצוע). אם תלך לעבודה משרדית אתה יכול לצפות ל8 ברוטו, בלי רכב.

לדעתי - כבר יש לך מקצוע ביד. תתחיל כמחסנאי או עוזר מנהל עבודה, תעבוד קשה שנתיים ותלמד את המקצוע והתחום. לאחר מכן תוציא תעודת מנהל עבודה ותוך עשר שנים מהיום אתה עם 25-30+רכב (במחירים של היום, זה בטח עוד ישתפר).

ואם השטח והעבודה בתחום לא מתאימים לך - לגיטימי. זה לא לכל אחד. או שתבין את תקרת הזכוכית שלך כהנדסאי משרד, או שתחליף תחום.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 

לפי התגובה אני מבין שאתה מהתחום.

אכן בביצוע יותר קל להתקדם אבל כהנדסאי נדיר שאתה תהיה סמנכ"ל או בתפקיד ביצועי בכיר בחברה גדולה בהשכלה כהנדסאי. פשוט יש דרישה להשכלה של מהנדס.

וגם במשרדי תכנון זה השכר שמציעים 8K ברוטו למשרה מלאה ולאחר שנתיים(!) השכר עולה ב-10K כמובן ללא רכב - זה התנאים במשרד תכנון כבישים שהייתי, אבל אני מכוון לביצוע- יותר מתחבר ואוהב את השטח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשבת בבית ולחפש את עבודת החלומות לא יקדם אותך מקצועית.

הייתי הולך לעבודה שאתה מוצא ומדברת אליך איכשהו ברמה הבסיסית  

על עניין השכר בכלל לא הייתי מסתכל,שישלמו 6-7 תסתכל על זה כעל התמחות.

העיקר להכנס לשוק,רצוי לחברה גדולה יחסית שיהיה אופק להתקדמות ומעברי תפקידים.

10K בחודש להנדסאי עם שנתיים נסיון זה לא רע ואלה המשכורות,לא כולם מתכנתים באפל.

 

אתה יכול להיות רגוע,גם רוב המהנדסים לא מגיעים להיות סמנכלים.

ההגדרה מאנגלית היא Practical Eng התעודה ייעדת אותך להיות בתפקיד טכני ולא ניהולי.

 

לגבי סמי שמעון,ממה שאני שמעתי המקום יחסית גרוע מבחינה אקדמית, @Night Driver מהאיזור ומהתחום ויוכל לתת את דעתו.

 

אוירונאוטיקה זה תואר עמוס ואינטנסיבי שמצריך רקע מתמטי חזק,ובטכניון לא מעגלים פינות בקטעים האלה.

אם מעניין אותך אווירונאוטיקה,תסתכל על הקורסים של הנדסת מכונות,אולי תתחבר אליהם.

תואר שמלמדים באפקה ואריאל,מכללות שנחשבות לבסדר גמור.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים



לפי התגובה אני מבין שאתה מהתחום.
אכן בביצוע יותר קל להתקדם אבל כהנדסאי נדיר שאתה תהיה סמנכ"ל או בתפקיד ביצועי בכיר בחברה גדולה בהשכלה כהנדסאי. פשוט יש דרישה להשכלה של מהנדס.
וגם במשרדי תכנון זה השכר שמציעים 8K ברוטו למשרה מלאה ולאחר שנתיים(!) השכר עולה ב-10K כמובן ללא רכב - זה התנאים במשרד תכנון כבישים שהייתי, אבל אני מכוון לביצוע- יותר מתחבר ואוהב את השטח.


אכן מהתחום.

לא רוצה להישמע מתנשא, אבל תקרת הזכוכית שלך כמהנדס בוגר סמי שמעון לא הרבה יותר גבוהה מזו של הנדסאי.

יש הנדסאים שעושים חיל ומגיעים להיות מנהלי פרויקטים בכירים מאוד ואף מעבר לכך (ואני מכיר אישית כמה וכמה כאלו). אין ייחוד פעולות בעבודה בשטח, ובשלב מסוים בקריירה זה די חסר משמעות מה לצדת ואיפה.

שוב, לדעתי נקודת הפתיחה שלך כמהנדס בעוד 4 שנים תהיה פחות טובה מהנקודה שתגיע אליה אם תתחיל היום קריירה ותוותר על ההשלמה, וגם הקצה שתגיע אליו די דומה (בהנחה וכישוריך יאפשרו זאת).

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל גדול מאד בין לימודי הנדסה להנדסאי. אתה מציין שגם התאמצת מאד בלימודי ההנדסאות.

לגבי בגרויות, נראה לי ששווה לך יותר ללכת לכיוון מכינת השלמה, למהנדסים. יש כאלה גם באריאל וגם בטכניון. זה יתן לך מושג אם תוכל להתמודד עם האינטנסיביות של הלימודים.

ממה ששמעתי, בוגרי סמי שמעון נמצאים בתחתית הדירוג של המהנדסים, ולכן תשקול אם אתה יכול ללמוד במקום אחר.

טוב שהסתכלת בסרטונים של הטכניון, תנסה לברר אילו מהם רלוונטיים לתואר שלך וזה יתן לך עוד מושג על רמת הלימודים המתבקשת, במיוחד בשנה הראשונה.

 

שיהיה בהצלחה!

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סמי שמעון זה מקום שקרובי משפחה של קבלנים הולכים ללמוד בו כדי להשתלב בעסק.
הרמה נמוכה וגם אחרי 10 שנים אתה תרוויח כמו שליח פיצה ממוצע.
אם אתה לא בנוי ללמידה פרונטלית - בכל הכנות, לא בטוח שיש לך מה לחפש באקדמיה.
ועם הפרעות קשב - יהיה קשה מאד להשתלב בתחום ההנדסה האזרחית בתור מהנדס, כי נדרשת קליטה מהירה ופיזור קשב בין המון דיסציפלינות והמון פרוייקטים במקביל.
בנוסף - אם תצטרך ללמוד מ0 פיסיקה ומתמטיקה במהלך התואר - אתה (וסלח לי על הביטוי) תאכל תחת בשנתיים הראשונות ואז תקלל את כל הצרפתים והמשפטים שלהם בשנה השלישית כשתבין שהבסיס המתמטי החלש שלך דופק אותך בקורסים אחרים.
המלצה שלי? הנדסאי זה סבבה, במיוחד כשאתה משווה את זה למהנדס מסמי שמעון.
ובכללי - הנדסה זה לא לכולם, מכיר בחור שהיה איתי בצבא שהיה מכור לספורט וכושר והלך ללמוד פיסיוטרפיה באונ' חיפה והיום הוא עובד באחת מקופ"ח כפיזיוטרפיסט ובמקביל כמאמן כושר אישי ועושה הרבה יותר ממה שעושה מהנדס מתחיל מסמי.
תבין גם שבתכנון, מהנדס בניין מתחיל מהטכניון מגרד את ה10 מלמטה בשנים הראשונות, והעבודה הזאת היא אחד הדברים המשעממים - אתה רק מחשב קורות ומסבכים כל היום).
ואם תלך דווקא לביצוע אז אתה תגלה שאמנם אתה מקבל 10 ואוטו, אבל כשאתה מחלק את זה במס' השעות שעבדת אתה בקושי עובר את שכר המינימום.

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, OFF-RoaD כתב:

מהנדס בוגר סמי שמעון מרוויח במקרה הטוב 10+רכב,וזה אם מצא עבודה טובה שמשלמת יפה על קריעת תחת בשטח (וזה לא כזה פשוט, מאז שמכללת אריאל מציפה את השוק במהנדסי ביצוע). אם תלך לעבודה משרדית אתה יכול לצפות ל8 ברוטו, בלי רכב.

  

המצב של בוגרי הנדה אזרחית כול כך גרוע? 

יש לי חבר בוגר הנדסת חשמל מתח גבוה מסמי שמעון, ומהתחלה לא הייתה לו יותר מדי בעיה למצוא עבודה של 13-14+ רכב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הבחירה זה הנדסאי ממקום טוב או מהנדס מסמי אז הנדסאי לוקח בגדול מבחינת ידע. עצם זה שמצליחים לסיים שם הנדסה עם 3 יחידות מתימטיקה ובלי פיזיקה תוך 4 שנים אומר הרבה כי רק להשלים לרמה של 5 יחידות צריך שנה די עמוסה.

 

לו הייתי במקומך הייתי הולך לקורסים כמו ניהול פרוייקטים, מנהלי עבודה וכו' ומהסה להשתלב באחת החברות הקבלניות הגדולות (לאו דווקא בניין. יכול להיות גם תשתיות).

 

ממה שאתה מספר על עצמך יהיה לך ממש לא קל בלימודי ההנדסה. זה לא קשור ליכולות אישיות או לכישורים מקצועיים אלא ללקויות למידה. לדעתי ב 4 שנות עבודה אם תכוון את עצמך לאן שאתה רוצה להגיע בסוף תגיע הרבה יותר רחוק.

 

תרויח יותר ותהנה יותר כהנדסאי טוב מאשר כמהנדס בינוני.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שאני זוכר את רמת בחינות מה"ט ולפי מה שאמרת - עזוב הנדסה. קח עבודה כהנדסאי, תתחיל לצבור ניסיון, קורסים נוספים וכו'. אתה סתם תאכל קש בניסיון להשלים תואר מהנדס ובינתיים לא תרוויח כלום. 

  • אהבתי 1

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shellcase כתב:

תקלל את כל הצרפתים והמשפטים שלהם 

 

אחת הסיבות שאני לא חושב שאי פעם אתקרב לרכב צרפתי.

 

אתם רואים שלדה מתנהגת, אני רואה התמרת פורייה של קונבולוציה.

  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הנדסאי בניין בוגר אריאל שעובד בתחום,

יכול לומר לך שהניסיון חשוב יותר מהתעודה.

 

אגב, תחילה ניסיתי ללמוד לתואר בהנדסה.

 

לפני 5 שעות, OFF-RoaD כתב:

לדעתי - כבר יש לך מקצוע ביד. תתחיל כמחסנאי או עוזר מנהל עבודה, תעבוד קשה שנתיים ותלמד את המקצוע והתחום. לאחר מכן תוציא תעודת מנהל עבודה ותוך עשר שנים מהיום אתה עם 25-30+רכב (במחירים של היום, זה בטח עוד ישתפר).

 

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, davemustaine87 כתב:

  

המצב של בוגרי הנדה אזרחית כול כך גרוע? 

יש לי חבר בוגר הנדסת חשמל מתח גבוה מסמי שמעון, ומהתחלה לא הייתה לו יותר מדי בעיה למצוא עבודה של 13-14+ רכב. 

הנדסה אזרחית זה לא הנדסת חשמל. הלימודים קצת יותר קלים והמשכורת הרבה יותר נמוכה. קרוב שלי סיים אזרחית בבן גוריון ומשכורת התחלתית בתכנון היתה 10 וקצת.

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שגם הנדסת חומרים זה ככה. חבר סיים הנדסת חומרים גם בבין גוריון, אבל קיבל הצעות עבודה עם שכר מעליב (4 ספרות). בסוף עשה הסבת מקצוע למתכנת.

 

מסתבר שגם תואר בהנדסה כבר לא מבטיח היום עבודה בשכר מכובד.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...