Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות- מהנדסאי להנדסה.


ANUTKK
שימו לב! השרשור הזה בן 1171 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תשמע,

זו התחלה. זה לא תמיד יהיה ככה.

כולם עוברים איזושהיא "טירונות". בכל מקצוע.

תשאל חברים אחרים מפה. עו"ד, נגיד. אתה חושב שביום הראשון הם קיבלו תיק "היי פרופייל" לניהולם, ורכב עם נהג?

בהתחלה הם נסעו באוטובוסים, טחנו שעות בשכר רעב, ועשו שליחויות בשביל הבוס.

או רו"ח. בתקופה הראשונה רובם עובדים כחצי מזכירה. 

וזה רק סיפורים מחברים שלי (ומלפני 25 שנה).

 

כואב לך הלב על האוטו?

(לא שאני מבין את זה, הרכב נועד לשרת אותך ולא לעמוד בחניה)

שים אותו בצד, ותקנה איזו ברלינגו בת 10 רק לנסיעות עבודה.

"תדמיין" שזה הרכב עבודה שלך. תממן אותו ממה שמשלמים לך הוצ' רכב עד שימות.

 

האמת? דווקא בתור מתחיל, אני לא מאמין שיתזזו אותך בין פרויקטים. אתה כנראה "תסתדר" באיזה פרויקט (רחוק או קרוב לבית, זה כבר על המזל שלך) ותבוא לשם כל בוקר כמו למשרד, תחנה, ותיסע בערב הביתה...

דווקא המפקחים ה"בכירים" מתזזים הרבה יותר, כי ה"זוטרים" מזעיקים אותם לפרויקט רק כשיש שלב חשוב או צרה איומה, והם יכולים להיות ביום בשלושה פרויקטים שונים בשלושה חורים רחוקים זה מזה...

תיזוזים כאלה גם לי (לפני הקורונה) כאדריכל עצמאי, וגם לי אין רכב חברה :-P .

 

 

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.2.2021 בשעה 16:45, ESTK כתב:

בסוף לא ממש מעניין איפה למדת, אחרי שתצבור ניסיון בתחום, המקום לימודים שלך לא יהיה מה שיקבע את המשכורת שלך , אלא רק הידע והניסיון של הפרקטיקה שרכשת

 

כבוגר תואר ראשון בהנדסה הידע שלך הוא מקסימום פיתרון משוואות ותרגילים שלא יעזרו לך בכלום, אתה חייב לשלב עבודה במקביל, 

 

אני אומר לך  את  זה מניסיון אישי 

 

 

שורה 1-

מקום טוב יותר יקנה לך משכורת התחלתית טובה יותר, וכמובן שמרגע שהתחלת והלאה, מטפסים לאט לאט. כלומר זה יתן יתרון מסוים, במיוחד בהתחלה.

 

שורה 2-

מה?? איפה למדת ומה למדת שיצאת עם תחושה כזו. תואר בהנדסה הוא 4 שנים. השנתיים הראשונות אכן מלאות במתמטיקה ופיזיקה (אבל יש לזה סיבה טובה.), השאר נע בין בסיס תיאורטי שתקף לכמה תחומים, להתמחות בתחום מסוים. גם מהרגע שהתחלתי את העבודה הראשונה שלי שהיא לא במעבדה אני מנצל לא מעט את מה שלמדתי בתואר במספר תחומים.

אם ישבת כמו בוק, פתרת תרגילים בשביל המבחן, ולא הבנת מה בעצם מנסים ללמד אותך- כן, אתה תדע רק לפתור תרגילים. טרחת גם ללמוד מה אתה עושה? תוכל לעשות הרבה יותר.

 

שורה 3-

כמו שכתבתי, אשמח לדעת איזה תואר ומאיפה. זו הרגשה די קשה לצאת ממנה לאחר התואר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, natco כתב:

תיזוזים כאלה גם לי (לפני הקורונה) כאדריכל עצמאי, וגם לי אין רכב חברה :-P .

יש לך חרא של בוס. 

 

הבוס שלי דווקא כן נתן לי רכב חברה 😁

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1
  • מעניין 2

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, natco כתב:

כואב לך הלב על האוטו?

(לא שאני מבין את זה, הרכב נועד לשרת אותך ולא לעמוד בחניה)

שים אותו בצד, ותקנה איזו ברלינגו בת 10 רק לנסיעות עבודה.

"תדמיין" שזה הרכב עבודה שלך. תממן אותו ממה שמשלמים לך הוצ' רכב עד שימות.

 

לדרוש מעובד שישתמש ברכב הפרטי שלו לצורכי עבודה זה לא פחות מחזירות.

 

כמו שתעסיק טבח ותדרוש ממנו להביא תנור מהבית.

 

אתה מעסיק עובד - תתכבד לספק לו כלים לביצוע העבודה.

 

זה שהעבודה שלך דורשת ממך לתזז בכל הארץ ברכב הפרטי שלך, זה לא מצב תקין שצריך לתת לו להמשיך לקרות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל פונקציה של עלות מול תמורה.

 

מקובל מאוד בהרבה מקומות ובהרבה תחומים לשלם אחזקת רכב נדיבה והעובד עובד עם הרכב שלו (אישית אני נגד כי לא רוצה שייכנסו מצד העובד שיקולים כלכליים להחלטה אם לנסוע ללקוח או לא).

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מקום וההתנהלות שלו...

בתור סטודנט עבדתי בחברה שיושבת ברעננה ובשלומי, קיבלתי אחזקת רכב.

אם הייתי צריך לנסוע לרעננה לצורך העניין (עבדתי בשלומי) אז היו 3 אופציות, 

1. לנסוע בתחבורה ציבורית ולקבל החזר

2. לנסוע עם הרכב שלי ולקבל החזר לפי שקל וחצי לקילומטר אם אני זוכר נכון

3. להגיע למשרד בשלומי, לקחת רכב חברה של אחד העובדים ולהחזיר לו כשאני חוזר

 

כמעט תמיד אופציה 2 נבחרה מכיוון שאתה לא צריך להגיע לשום מקום אלא יוצא מהבית שלך ישירות וההחזר הוא נדיב יחסית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.1.2021 בשעה 16:10, icohen436 כתב:

כאשר שכר מינימום זה 5, טכנאי מקבל 8, אז תואר אוניברסיטאי 4 שנתי בשביל להתחיל ב 10 לא נשמע מפתה במיוחד.
לא יודע כמה משתכר בוגר אזרחית אחרי 10 שנים, אבל השוק רווי כבר כמה שנים ואותו קרוב שציינתי כמעט לא התקדם בשנתיים הראשונות ונטש את המקצוע.
בכל מקצוע יש משכורת התחלתית ומשכורת תיקרה ויש קורלציה ביניהן. בהייטק עבור מי שלא קודם לניהול זה מתחיל ב 15-20 ועוצר ב 30-35, והביקוש לעובדים חזק ורציף מזה עשורים. לכן 10 אלף נישמע לי חשוד, וצריך לבדוק מאוד בזהירות את אופק הקידום בהנדסה אזרחית לפני שנכנסים לזה


 

כפי שציינו מעלי לאחר 25 שנות נסיון בהייטק זה לא נכון בעליל,

רק מוכשרים מאוד אבל מאוד שיצאו מ8200 ומתכנתים יתחילו ב20K+ רכב,
אכן המכורות בהיטק מכובדות אבל לרוב מתכנת עם כמה שנות נסיון יסתובב סביב ה24K, ר"צ סביב ה28-30 המוכשרים יקבלו עוד 10% לערך.

 

תחום הבניין חזק מאוד מהנדס טוב עם תואר (לא מסמי) יתחיל ב16K לרוב יקבל גם רכב ומאוד מהר ירוץ קדימה.

אחי סמנכל בחברת תשתיות (מהגדולות בארץ) מחפש בנרות מהנדסי בניין טובים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל בין נסיעה לעבודה כמו שאתה מתאר לנסיעות עבודה שזה משהו שונה לחלוטין.

תחשוב שאה מקבל נניח 3000 ש"ח אחזקת רכב על מנת שתגיע ללקוחות לפי הצורך עם האוטו שלך. עכשיו יש לקוח שיושב בסוף העולם וצריך להחליט אם להגיע אליו. אני כמעסיק לא רוצה שתתחיל לחשב כמה זה עולה לך ותכניס את זה למערכת השיקולים אם לנסוע אליו או לא.

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, llaavvii כתב:

רק מוכשרים מאוד אבל מאוד שיצאו מ8200 ומתכנתים יתחילו ב20K+ רכב,
אכן המכורות בהיטק מכובדות אבל לרוב מתכנת עם כמה שנות נסיון יסתובב סביב ה24K, ר"צ סביב ה28-30 המוכשרים יקבלו עוד 10% לערך.

 

אמממ, לא, בטח לא באופן גורף

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שסיימתי את ההנדסאים לפני שנתיים וחצי גם חיפשתי עבודה. לא היו הרבה ראיונות עם משכורות שנעות בין 35 ש"ח לשעה (רובם) עד למשרה של 6000 ש"ח+ רכב (שלא חזרו אלי)

אני מצידי חיפשתי עבודה שאני יכול להתקדם בה. המטרה שלי היתה לחפש דלת שנפתחת וקודם "להכניס רגל" אחר כך לדאוג לכל השאר

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, vadim6385 כתב:

 

לדרוש מעובד שישתמש ברכב הפרטי שלו לצורכי עבודה זה לא פחות מחזירות.

 

כמו שתעסיק טבח ותדרוש ממנו להביא תנור מהבית.

 

אתה מעסיק עובד - תתכבד לספק לו כלים לביצוע העבודה.

 

זה שהעבודה שלך דורשת ממך לתזז בכל הארץ ברכב הפרטי שלך, זה לא מצב תקין שצריך לתת לו להמשיך לקרות.

אל תכעס עלי 😁,  ספציפית אצלנו בחברה, כשהבנות (השכירות) נוסעות לפיקוח בשטח, זה ב-90% ברכב של החברה.

(אלא אם הם נוסעות בבוקר ישר לשטח ומשם באות לעבודה, או קופצות לרגע לאתר בדרך הביתה - זה כבר עניין שלהן איך הן מסדרות להן את היום).

בכל מקרה, זה לא רכב צמוד שלהן כמו שאתה מכיר. בערב נוסעים הביתה עם הרכב הפרטי.

 

אתה שוב משליך מעולמות ההייטק שאתה מכיר, לשאר העולם. 

ובשאר העולם, האידיליה שאתה מתאר לא קיימת.

 

ברוב המקצעות החופשיים, כדי לעבוד ולהתקדם, אתה מנצל לעיתים משאבים פרטיים כשכיר.  אם בצורת אקסטרה זמן שלא משולם לך "על הדקה" לפי שעון שאתה מדפיס "כרטיס נוכחות" , אם בצורת לנצל את הרכב הפרטי שלך כדי להגיע לפגישות, אם זה טלפונים ולתת מענה גם מחוץ לשעות העבודה שלך.

אלו שנוהגים כך, הם גם אלו שמתבלטים ומתקדמים. או למשרד עצמאי, או לתפקיד בכיר במשרד גדול. (כי הבוסים/לקוחות רואים אותם ומתרשמים. כי בגלל האסרטיביות והמוטיבציה נותנים להם להתמודד עם משימות מסובכות ומורכבות יותר), הם רוכשים טונות של ידע ונסיון, יותר ממי שמעדיף לשבת מול האוטוקאד, כדי לא לבזבז דלק ולבלות את הרכב שלו.

אלו שמסתכלים כל הזמן דרך החור של הגרוש, נשארים שכירים קטנים ומדפיסי שעון.  כשאתה מזנק מהכיסא ב- 16:59:59 ורץ לאוטובוס, כנראה שלא יפטרו אותך. אבל גם בטח שלא יקדמו אותך. 

 

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא שייך לעולם הזה, אבל אני רואה את זה כעניין כמותי. יש הבדל עצום בין מי שמרוויח 40000 ש"ח בחודש, או אפילו חצי מזה, ומקדיש לעבודה עוד כמה מאות ק"מ בחודש ויש לו אופק התקדמות שהופך את ההוצאה להשקעה, לבין מי שמתוגמל ב-8000 ש"ח ונדרש לנהוג 3000 ק"מ החודש לצרכי העבודה, עם אופק התקדמות מוגבל.

 

בסופו של דבר המעסיק צריך לספק לעובד את כלי העבודה, ויהיה זה פטיש, מחשב או רכב. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תחשוב על מהנדס בניין. קשה מאוד למצוא עבודה בתחום בלי קריעת תחת ושכר גבוהה. תלמד מקצוע בכיון החשמל / תוכנה. או שתטחן במקצוע שלך לדעתי זה עדיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספציפית לפות"ש, ממש לא מדובר ב-3KKM בחודש.

אין בארץ חברה שיש לה כל כך הרבה פרויקטים בכאלה מרחקים...

אתה מדבר על תוספת של יותר מ-100 ק"מ ביום (בנוסף לנסיעה הסטנדרטית לעבודה, שכל פקיד עיריה מקבל כמובנת מאליה).

 

שוב- הוא יכול למצוא עבודה במשרד תכנון, באותו שכר התחלתי.

יבוא בתשע, יתקתק ב"עתיר" עד חמש, ויסע הביתה ברכב השמור שלו, שמח וטוב לבב.

יש לא מעט כאלה, וגם הם נחוצים.

עובדתית - כדי להתקדם בתחום הזה, צריך לעשות מה שאמרתי.

גם על הליודים הבוס לא שילם לו, למרות שהם משמשים אותו כ"כלי עבודה".

תראו את זה כחלק מה"השקעה לעתיד".

 

ומילה אישית על תחום הבניה, אם יורשה:

זה אכן תחום קשה, בעיקר בתחום הביצוע.  צריך להיות קשוח, אסרטיבי. אתה עובד לרוב עם אנשים לא קלים.

גם הקולגות שלך, גם הלקוחות שלך, גם הכפופים לך. אף אחד לא יעשה לך חיים קלים.

בעיקר כשאתה צעיר, ינסו לזלזל בך, לערער על המקצועיות שלך.  כל טייח חושב שהוא מבין יותר ממך, כי הוא "בתחום כבר 50 שנה". (האמת, לפעמים זה נכון :-) ) 

אלו שמצליחים זה אלו שהיו אסרטיביים כשהיה צריך, ובלעו קצת רוק ומחלו על כבודם כשהיה צריך.

 

כשיש לך כבר 25 שנה נסיון, וקצת שערות לבנות (בזקן, אם לא נשארו על הראש :-P )  מקשיבים לך יותר בתשומת לב, ומכבדים אותך.

אבל גם אז, צריך כל הזמן להיות בכוננות חולרות.

  • רעיון טוב! 1

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, llaavvii כתב:

כפי שציינו מעלי לאחר 25 שנות נסיון בהייטק זה לא נכון בעליל,

רק מוכשרים מאוד אבל מאוד שיצאו מ8200 ומתכנתים יתחילו ב20K+ רכב,

לבוגרי טכניון עם ממוצע ציונים סביר,15K+ משכורת התחלתית זה די סטנדרטי בהייטק.
אין רכב צמוד בהגדרת התפקיד כי זו עבודה משרדית.

אפשר להרחיב עוד הרבה על ההייטק, אבל לא רוצה לחטוף את השירשור

 

 

 

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...